Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan takomistik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,069
Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

ben kendimce geniş taban lastiklerin araca verdigi kaslı görüntüden hoşlanmamdan dolayı yükseltmeyi yaptırdım çünki bu lastikleri kullanabilmenin tek yolu buydu. ben aracın yüksek olmasının avantajlarını offroad deneyimlerimde gördüm. çünki bazı yerlerde kaza yaparcasına karnının vurulmasından hiç hoşlanmadım. araç gerçekten offroaddada başarılı oldu fakat asıl şikayet bu vuruntunun yükseltmeyle başlaması degil daha öncede vardı aks kafasından geldigini düşünerek ben nasıl olsa yükseltince degişirim dedim ama sorun aks kafası degilmiş ustalarda bulamadı. fakat ben şimdi aracın alt salıncagı ve üst salıncagı yagladım ses degişti. sanırım salıncaklar başından beri sorunluydu veya somunları iyi sıkılmamış durumdaydı buna karar verdim fakat yaptıramadım.
 

Etiketler
Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

SİSMİC' Alıntı:
Arkadaşlar bu yükseltme işini nedense çoğu kişi ,yapacam diyor, fikir alıyor, kısa bi zaman sonra yükseltiyor budefa şikayetler başlıyor olmadı tak tuk sesler geliyor falan gibi yani 5 cm yükselse ne olur yükselmese ne olur ben bunu anlayamadım . Yani birileri para kaznsın diye habire gazlar veriliyor , zaten elinde avucunda birkaç kuruşu olan garibim gidip bu arabayı alıyor, sağdan soldan belkide borç edip bu defa tamir etmeye çalışıyor,Bunu yapan ruslar değilmi ? isteseler kralını yaparlar. değil 5 cm 50 cm yükseltirlerdi yani araç askıda kalıyor hadi yükseltelimde kalmayalım yok böyle bişey arkadaşlar askıda kaldımı iki kişi ittimi çok rahat kurtulabiliyor. HİKAYE BUNLAR

Sizin söylediklerinize maalesef katılamıyorum. Aynı süreci bende yaşadım. Yavuz beyin de dediği gibi diferansiyeli aşağı almak lazım. Ben 2 adet aks bozdum bu yüzden Ama şimdi mükemmel oldu. Üzerinde 30/9.5/15 mt lastikler takılı. Standart arabalarla araziye çıkamazsınız. Yükseltme, vinç, lastik, olmaz sa olmaz. Yani hikaye dediğiniz işlemler, kaçınılmaz birer gerçek. Siz otoyolda gidiyorsanız, size lazım olmayabilir. Herkesin arazi aracı alma kriterleri farklıdır. Üreticiler standart araba yaparlar ve alan kişiler kendi ihtiyaçlarına göre araçta bir takım düzenlemeler yapabilir. Bu gayet olağan bir süreçtir. Bu veya başka sitede kimse yükseltme işlemlerinden para kazanma gayesi gütmüyor. Bu işi yapmış hangi üyeyi ararsanız, size servislerin bile veremediği bilgilere ulaşırsınız. Kimsede bu bilgiler için sizden para istemez. El beceriniz varsa buyurun siz de yapın. Daha ucuza getirebilirsiniz. Her şey ortada ve resimler le anlatılıyor.

Niva_Lift_options.jpg
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

Benim nedemek istediğimi bu yükseltme veya başka bir değişiklik işini yapan arkadaşları, yap boz yazı tahtasına çeviren , bilen bilmeyen kişilerin sözleriyle hareket eden ve sonuçta hüsrana uğratıp bu araçlardan nefret eder hale getirilen kişilerin serzenişlerini dile getirdim kendimde dahil olmak kaydıyla , ama sözler başka yönlere gidiyor.
DİKKAT EDELİM ( KİMSENİN FİKRİ ,PARASI, ZEVKİ KİMSEYİ İLGİLENDİRMEZ)
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?


Araç ne olursa olsun yükseltme yapmanın amacı aracın diferansiyelini yukarı almak üzere çap olarak büyük lastik takmaktır. Fonksiyonu bu. Bazen yükseltme yetmez, daha büyük lastik için çamurlukları traşlamak gerekir. 3-5 cm yükseklik çok gerekli mi? Elbette hayır ama çamur lastikleri ebat olarak fabrika lastiklerinden genelde büyükler, dolayısıyla rahat çalışmaları için operasyon kaçınılmaz. Lastik büyük olsa da sığar mı? Sığar. Döner mi? Dönebilir. Ama ilk frenlemede çamurluğa sıkışabilir de, arazideki artikülasyon meselesini karıştırmıyorum bile, sonuçta lastikleri çamurluk vasıtasıyla doğramak da olası (eğer yeterli çalışma mesafesi sağlanamamışsa).

Yükseltme sebebi yukarıda yazdığım gibi. Ama bir Niva örneğin OK144 gibi lastikle yükseltmeden de rahat yürür, artikülasyonda bazen sıkıntı verir ama çalışır. Çap olarak daha büyük, Mud Terrain dediğimiz lastikler yükseltme, olmadı çamurluk traşı ister. Sonuçta taktığınız lastikle aracı yükseltseniz de çamurluğu traşlasanız da diferansiyelin yerden yüksekliği aynı kalır.

Niva gibi bağımsız süspansiyon sistemine sahip monokok kasa araçlarda yükseltme özellikle ön aksta sıkıntılı. Bir nokta üzerinde oynarken, o noktayla ilişkili çalışan diğer bir noktayı da bozmuş oluyorsunuz. Misal polyemid takoz ile yayları beslediniz, bitmiyor, üst rotil altını oranlı olarak beslemek gerekiyor, en önemlisi amortisörün rahat çalışması için uzun amortisör kullanmak, olmadı bağlantısını uzatmak gerekiyor.

Niva ise söz konusu olan, 3 cm gerekli oynamaları yaparak aracı rahat kullanabileceğiniz ölçüdür. Bunun üzerindeki her ölçü aracı bozar. Kısacası Niva'nın üzerinde oynama payı sadece 3 cm. Zaten standart haliyle, ayna mahruti üzerinde oynamadan daha fazla yükseltmek ve çok daha büyük lastik takmak yürüyende bir çok noktayı bozacak ya da kıracaktır. 3 cm üzerindeki her ölçü aks açısını sıkıntıya sokacak, muhtemelen aks kafası koparacaktır. Rahat çalışamayan bir aks eninde sonunda kırılır. diferansiyeli aşağı almak elbette bir çözüm, ama derdimiz zaten diferansiyeli yerden uzaklaştırmak.

Niva sert şaseli bir araç değil, üzerinde fazla oynanamıyor. Ha standartlar dahilinde böyle. Standartları bozmak isterseniz, elbette Niva da bir metal, plastik karışımı araç, bundan traktör de yapılabilir. Ama gerçi hazır yapılmışı var Niva Marsh gibi. Ama onun altında da sert şase ve 200 hp bir makine var..
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

yavuz bey sözlerinizde tamamen haklısınız. bayramhacı gezimizde aracı kırmak pahasına dalışlarda ve sert vuruş ve tırmanışlarla aracı haddinden fazla zorlamama ragmen araçta herhangi bir kırılma olmadı. benim araçtan gelen bu tıkırtılarıda sivaslı murat arkadaşım defransiyelin sabitlenmemesinden geldigini söyledi. defransiyel zorlama esnasında aşagı yukarı hareket edermi buna cevap verirseniz sevinirim. yada teker harekete geçtigi zaman öne dogru esneme payından dolayı kollardan birinemi vuruyor artık bilemiyorum. ön defransiyeli tamamen indirttirdim tüm çabalarıma ragmen ustalar defransiyelde herhangibir arızaya rastlayamadılar. artık onlarda bu işe bir anlam veremez oldu. aksları degiştim polye bilyelerini degiştim. iç aks kafalarını ve defransiyelin içini söktüler ama tek bir aşınmaya rastlayamadılar./saygılarımla
 



Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

benzinli nivalarda ön diferansiyel motor bloğuna sabitleniyor, motor titreşimini diferansiyel de alıyor bu yüzden, ama çok büyük bir oynama esneme anlamına geleceğini sanmam

(rusyadaki dizel nivalarda motorda ona uygun yer olmadığı için ayrı bir aparatla gövdeye bağlanıyor -- hatta bu aparatı yurtdışı sitelerde satıyorlar daha titreşimsiz bir sürüş için)
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

SİSMİC' Alıntı:
Benim nedemek istediğimi bu yükseltme veya başka bir değişiklik işini yapan arkadaşları, yap boz yazı tahtasına çeviren , bilen bilmeyen kişilerin sözleriyle hareket eden ve sonuçta hüsrana uğratıp bu araçlardan nefret eder hale getirilen kişilerin serzenişlerini dile getirdim kendimde dahil olmak kaydıyla , ama sözler başka yönlere gidiyor.
DİKKAT EDELİM ( KİMSENİN FİKRİ ,PARASI, ZEVKİ KİMSEYİ İLGİLENDİRMEZ)


Yanlış anlaşılma oldu herhalde özür dilerim.
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

wastiee' Alıntı:
benzinli nivalarda ön diferansiyel motor bloğuna sabitleniyor, motor titreşimini diferansiyel de alıyor bu yüzden, ama çok büyük bir oynama esneme anlamına geleceğini sanmam

(rusyadaki dizel nivalarda motorda ona uygun yer olmadığı için ayrı bir aparatla gövdeye bağlanıyor -- hatta bu aparatı yurtdışı sitelerde satıyorlar daha titreşimsiz bir sürüş için)

Ben siparişini verdim. Tahminen bu hafta elimizde olur. Aynı sıkıntıyı ben acarlar gezisinde yaşadım. ALLAH tan Dursun usta yanımızdaydı da sorunu halletti.

LADA_Niva_Reducer_Mounting.jpg
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

Dursun usta ya vereceğim kopyasını çıkartsın. Daha ucuza niva tayfası faydalansın.

LADA_Niva_Reducer_Mounting.jpg
 




Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

selam ustalar.......

evet şuan aracımı yeniledim önceki keçimi yani 86 model takamı 95 model niva safari ile değiştim...
aracım ilk sahibinden ve çok temiz şeytan kulağına kurşun tık yok......

daha önceki aracıma dursun ustamın sayesinde yükseltme kiti alarak montajını yaptırdım....
fakat bu işi daha profesyonel yapmamız gerektiğini ilerleyen dönemlerde daha iyi anladım...
aracı yükseltirken difransiyeli aşağı almalıyız sadece aşağı almakta yetmiyor difransiyel sabitleme aparatı ile diferansiyeli sabitlememiz gerek....
bu işlemler yapılırken iç akis kafalarınıda yenilememiz gerek...
ve en sonunda önlere ilave amortisör takviyesi yapmalıyız......

şimdi gelelim tıkırtı sorununa...
adamın biri damda yatarmış....
derken birgece damdan düşmüş...
ahali millet başına toplanmışlar doktor getirin doktor çağırın diye feryat ediyolarmışş...
derken adam zar zor iki kelime konuşmuş..
doktora gerek yok bana damdan düşen birini getirin benim derdimi en iyi o bilir..... ;D

değişen akis açıları ile kasılan iç akis kafaları zamanla aşınıyor...
bu süreç içinde en küçük kolu kullanarak dönüş yapmışsanız yani orta şanzıman kilitli iken aracı döndürmeye çalıştıysanız zaten yükseltmeyle değişen ve sürekli kasıntıda duran akis başlarındaki bilya yataklarında hepten kasarak boşluğa sebep oluyor....

sonuç araç sahibi bu tıkırtıları ilk kalkışlarda vites değiştirmelerde iniş aşağı aracı kompresöre bıraktığında ve hele helede en küçük kolu kilitlediğinde sürekli rahatsız edici bir şekilde dinlemesi ortalama 5-6 ayda bir iç akis kafalarını değiştirmesiyle son buluyor....

dursun ustanın getirttiği şu son aparat gayet başarılı olacak gibi hele helede ön difi motordan tamamen ayırmak gibi bir çalışma olursa gerçekten taktir edilir......

herkese bol nivalı günler... ::smiley: ::smiley: ::smiley:
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

hayırlı olsun güle güle kullanın resimlerinide bekliyoruz.
 

Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

murat067' Alıntı:
selam ustalar.......

herkese bol nivalı günler... ::smiley: ::smiley: ::smiley:

Murat hayirli ugurlu olsun yeni aracin demekki yeni bu olay ... Ayrica yukseltme konusuda dahil Niva'lar hakkinda bir hayli derin bilgin oldugunuda sevinerek not ettim .... ;D
selamlar / Ertugrul
 


Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

Bu Videoda ilk araç kesin Niva ... diğerlerini bilen yazsın bari ... sonuncu aracın performansı için bişey diyemiyorum.... ama umarım gerçektir ... ;D

th_offroadnivaandothers.png
 



Ynt: Lada'yı Yükselttik Ama İyi mi Ettik? Kötü Mü Ettik?

abi fake video......

fizik kurallarına aykırı bir yükselişi ve inişi var ama güzel ayarlamışlar helal olsun herkes gerçek sanıyor....

;) ;D ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,574
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst