LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kaneruslu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,769
Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

Urukain' Alıntı:
Peki bu superchargerı taktık diyelimde gereken hava-yakıt karışımı harıtası nasıl ayarlanacak enjeksiyonlu modeller için konuşuyorum enjektörlerin kapasitesi yetecek mi ekstra yakıtı vermek için veya nivanın beyni bilgisayarla bağlanıp yazılım atmaya uygun mu, hadi yazılımı attık diyelimde sensörleri ve beynin kendisi o ince ayar için hassas ve hızlı mıdır ??
2003 model ve üstü nivaların ecusuna yazılım atılabiliyor.

Başka sitede sadece supercharger la bitmiyor ecu için yazılım gerekiyor yazmıştı.
 

Etiketler
Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

abileirm ektra hava almak güzel,
enjeksiyonlu sistemlerde bu hava emiş sensörü gibi yerlerde sıkıntı oluşturbilir mi,
karbüratörde uygulanabilir diye düşündüm ben, o zaman da doğrudan yakıtı da artıracaktır, küçük CC ye fazladan hava+yakıt vermek, yani 1300 cc mora 1600 cc basmak gibi. mercedesin smart larda falan kullandığı turbocharger böyle bi fikir di sanaırım, bunlar kendi fikrim işin uzmanı değilim,
bu sistem düz dizellerde işe yarar gibi geldi bana, bilen abilere sormak lazım, bi tür turbo gibi, düz dizelde beygiri yükseltmese de torku ciddi yükseltebilir gibi geldi bana, sonuçta sıkıştırılan hava miktarı dizel için önemli,
bi abimizi bahsettiği prformans hava filtresi içine takılan lara "turbonator" flaan gibi isimler veriyorlardı, o pervaneler pek basınç üretecek kadar güçlü değillerdi sanırım, kranktan güç alan bi pervane, çok daha güçlü olabilşir gibi geldi bana yani atmosferik basınca göre fark yaratabilir,
düz dizel kullanan arkadaşların bi denemesi lazım,
tabi pervanenin kapasitesi ile orantılı bir motor hacmi olan araçta,
 


Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

Yukarıda yavuz beyin de belirttiği gibi turbo gücünü eksozdaki atık gazdan alan bir sistem, yani atık gücü kullanarak kompresyon yapıyor. Bu yüzden de egsoz gazı turboyu çalıştıracak debiye ulaşana kadar turbo devreye girmiyor.(=turbo lag) Motor bu noktadan sonra güçleniyor.
Süperşarj sistemi ise direk motora bağlı, dolayısıyla her an devrede (turbo lag yok). Bunların bir çok çeşidi olmakla birlikte, internette turbo kadar basınçlı hava üretemediklerine dair yorumlar var, kullanmadım, bilmiyorum. Ancak bir nokta daha var ki atlamamak lazım, süperşarj egsozdaki atık gücü değil, motorun gücünü kullanıyor. Dolayısıyla süperşarj kullanan motorlar, aynı güçteki turbolulara göre %15-20 fazla yakıt harcıyor. Zaten ladaların yakıtı bezdiriyorsa, üstüne motorun bazı parçalarını da değiştirmek gerekecek ise...
 




Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

SİSTEMİ GETİRİP DENEMEDEN ÇOK SAĞLIKLI BİLGİ VEREMİYORUM , VERİLEN DEĞERLER ÜRETİCİ FİRMADAN , BEN KENDİME GETİRİYORUM , MONTAJ YAPIP DYNO DA VERİLERİ ALDIKTAN SONRA DAHA SAĞLIKLI AÇIKLAMA YAPACAM
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

elektrikli olanlar testlerde cidid bi fark yaratamamışlardı,
youtube da falan da gördüğüm kadarıyla, basınç üretmeye sanırım yetmiyordu pervane ve motor bileşenleri.
kasnaktan güç alan pervanede güç sıkıntısı olmaz, hani kanatların açısı/büyüklüğü ve tur sayısı oranları ayarlanabildiğinde kesinlikle bir fark yaratacaktır.
Sitede çok sayıda düz dizel kullanan arkadaşlar var, özellikle basınç düz dizeller için ciddi bir fark oluşturabilir, fırsatınız olursa bu sistemi bir de düz dizelde deneyin.
Normal turbolardaki aşırı ısı nurda oluşmayacağı için ciddi bir intercooler ihtiyacı gerektirmeyeceğini sanıyorum,
kolay gelsin, sonuçları dört gözle bekliyorum.
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

Arkadaşlar meraba öncelikle benim aklıma şu geliyor hep bu nivaya 1.5 vgt 110bg veya 1.5 vgt 90 bg dizel era veya getz motoru konulamazmı?? problem çıkarırmı hep soru işareti ve meraktır aklımda
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

30 hp güç sıtandart bir nivayı çılgına çevirmeye yeterde artar bile kaner hocam hayırlısıyla şu işi neticelendir niva sevdamızı baştan yazalım allah kolaylık versin 4x4 gözle beklediğim bir haber ...

saygılar...
;)
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

Herkese selamlar,

Lada samara için charger kit ararken burayı gördüm ve geldim. Görebileceğiniz gibi sitedeki ilk mesajım. Burada bahsedilen kit son bir kaç yıldır yurt dışında satılan (ülkemizde bu tarz ürünlerin geneli gibi pek bulunmayan ve ilgilenilmeyen) rotrex olarak biliniyor. Sistemin esas amacı, superchargerların üst devirlerdeki kayış sebebi ile oluşan dezavantajı ve turbonun alt devirlerdeki gecikmesini (turbolag) azaltmak amacı ile ikisini karıştırarak oluşturulmuş bir sistem. Bu sistemi kendi sitesinden daha detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz:
http://www.rotrex.com/Home

Gelelim burdaki durumuna; bu sistemin faydalı olacağını düşünüyorum fakat inj. sistemlerde elektronik olarak bir besleme artışı ve genel anlamda motorda bir oynama gerekli olabilir diye düşünüyorum. Normal şartlarda 0,5 barın altındaki basınçlarda motor içine girmeden de bu tarz aşırı besleme sistemler uygulanabiliyorlar fakat lada ların standart hali ile ne kadar basınca dayanabileceğini bilemiyorum (her aracın motoru sağlığına göre bile değişebilen bir durumdur bu, 20 000 deki düzgün kullanılmış bir araç ile 250 000 deki bir aracın motoru aynı olmaması durumundan bahsediyorum.) Bu araca daha önce yurt dışında bu işlemi uygulayanlar varsa yardım almanızı tavsiye ederim hatta sistemi kit olarak getirtebilirseniz ek bir parçaya gerek kalmadan direk mıontaj yaparak keyfini sürebilirsiniz ki bu tarz kitler işinizi ciddi anlamda kolaylaştıracaktır, buna emin olabilirsiniz. İhtiyacınız olan civataya kadar bulunur bu kitlerde. Ancak bu işleme motor içi ile birlikte girilirse işte o zaman çok daha güzel olacaktır. Eğer karbüratörlü bir siteminiz var ve bu tarz bir şey düşünyorsanız ben tekrar düşünmenizi tavsiye ederim. Allah sabır versin demekten başka bir şey elimden gelmez :smiley:

Çok uzattım, hakkınızı helal edin. Hayırlı forumlar, iyi geceler dilerim.
 



Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

Hocam düz bi dizele benzer bi sistemler daha fazla hava vermek mümkün ve etkili olabilir mi? Düz dizeldee yakıtı artırmaz, yanma kalitesini de olumlu etkiler diye düşünüyorum. Sonuçta dizel basınca da dayanıklı olduğu için motora daha fazla hava daha verimli yanma ve yakıttan daha fazla verim alma olur gibi geldi bana emin değilim tabiki.
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

Öncelikle şunu belirtmeliyim; gücü artırırken yakıtı azaltmanız teorik olarak mümkün değil. Ama şu örnekleri vermek durumundayım; chip-tuning uygulanmış bir araç diyelim ki standardı 100 hp idi ve siz işlem sonrası aracı 130 hp ye getirdiniz. Eskisi ile birebir kullanımda aracınızın güç arttığından yakıtınız azalır ama bu tarz işlemleri yaptıran adamların amacı tasarruf değildir, daha fazla güç isterler ve bu gücü alırken de daha fazla yakıt tüketirler doğal olarak.

Dizel motorlarda bu tarz denemeler pek yapılmıyor. Bu tarz aftermarket ürünler genelde ekonomi yerine performans öncelikli sistemler olduklarından çoğu benzinliler içindir (genellikle) ama atmosferik bir dizeli aşırı beslemeye çevirme durumu pek de uğraşılacak iş değil bence ki yukarıda da belirttiğim gibi yakıtı artıracağı gibi ne çıkacağını da bilemiyorsunuz. Dizellerin sıkıştırma oranlarını da düşünürsek benzinlilere göre riskin ciddi anlamda fazla olacağı kesin.

Dizellerde pratikte ne olur açıkçası örneklerini görmedim-hatırlamıyorum. Eski sistem pompa-enjektör dizel sistemlerde de aynı karbüratörlü gibi bir durum oluşur. Yine hava-yakıt karışımı sorunları oluşacağından yeni nesil common rail sistemler çok daha mantıklılar bu işler için. Dizeller bu sistemle birlikte günlük hayatın içine çok daha fazla girdiler otomobillerle, bunu sizde rahatlıkla görebiliyorsunuzdur. Bu sistemlerde avantaj standart olarak aşırı besleme ile geldiklerinden chip-tuning konusunda çok rahat oynama yapılabiliyor ve kayda değer güçler elde edilebiliyor (1,3 crdi motor 90hp 200nm den 110 hp 250nm ye çıkabiliyor) ki motor hacmi, turbo ve motorun durumu yine bu güç artışında etkendir. Ayrıca bu chip tuning işleminde değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da şanzuman ın üretilen güce karşı ne kadar dayanıklı olduğu. Çünkü hp konusundaki artışlar tolere edilebilir genellikle bu işlemden sonra ama zaten yüksek olan torka daha da fazla artış getiren bu işlem sebebiyle şanzumanı kucaklayabilirsiniz :smiley:


İşin en can alıcı kısmına geldik; her şeyi yaptık ama genellikle hep unuttuğumuz yada ertelediğimiz kısım burası: hızlandırdık ama nasıl durduracağız?
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

seninde dert ettiğin şeye bak arkadaşım.lada bu ona çukur çok olunca durdurmayı düşünmeye gerek yok.nasıl olsa bir çukuru doldurur olur biter.aslında bunca uğraşmaya gerek yok.putin in opel motoru takılmış nivası vardı.onun gibi 2.0 150 hp yada 200 hp bir opel motorunu takacaksın başkada birşey düşünmeyeceksin.vectra yada calibra ların motoru uyar gibi geliyor.çünkü putin in aracında vectra motoru takılıydı.
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

Yazdıklarımın hepsi gibi bu fren olayı da genel bir durum. Marka ve model bağımsız olarak geçerli bunlar, zaten özellikle lada konusunda bilgim olmadığını da yukarıdaki yazdıklarımda belirttim. Örneğin yeni polo ların da fren konusunda standart hali ile yetersiz olduğu söyleniyor fren konusunda. Ayrıca yazılımla oluşan güç artışı potansiyeli de çok olduğundan bu tarz işlemlerin de zaten genel olarak yetersiz görülen bir aracın daha da kötü bir fren sistemine sahip olduğu durumuna çıkarır bu tarz işlemler. O yüzden hızlanırken durmayı da hesaplamalıyız, hatta güvenliğimiz için buna daha fazla önem vermeliyiz. Çukura girdiğinde durur mutlaka da önündeki insanları bir çukur haline getirirse yada kullanıcıyı ve araçla taşıdığı canları bölünme suretiyle çoğaltırsa ne olacak? :smiley:
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

sayın hunter87 ben latife olsun diye yazdım zaten ve emin olun ki çoğu kişi araç kullanmayı bilmiyor bence.biraz saygı sadece birazcık saygı olduğunda herşey yolunda gidiyor.
 



Ynt: Lada Niva Supercharger Kit +30 Hp

Sevgili abilerim konusu değil ama Çok merak ediyorum Lütfen cvp. ;) Lada Niva' ya 1.5crdi vgt getz motoru takılır mı Nivaya?? lütfen cvp abiler
;))
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst