LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kaneruslu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 41,769

kaneruslu

Kamp II
Mesajlar
487
Tepkime Puanı
37
Web
www.kanerotomotiv.net
YAKINDA GELECEK ÜRÜN

ju6yn.jpg


ju6zb.jpg


ju6zy.jpg
 

Etiketler






Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

arkadaslar bu torboya benziyo ama bildigim kadariyla ladada turbo yok ..nasi takiliyo mantigi ne bilen varsa bizide bilgilendirirse cok iyi olur
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

mercedeslerde kullanılan kompresör sisteminin bir farklı versiyonu.şekil olarak turboya benziyor ve hareketini eksoz gazı yerine motor krank kasnağından kayışla alıyor ve silindirlere fazla hava basıyor.(bu benim kendi açıklamamdır )buraya kadar normal gelebilir ama benim anlamadığım silindir kapağı ve pistonlar bu fazla basınca nasıl cevap veriyor ve +30 hp nasıl hesapladınız.
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

benim aracım turbocharger'lı. eşşek gibi intercooler'ı var.
intercooler sız hiç bir işe yaramaz eğer turbocharger ise.
ama kranktan alırsa turbocharger gibi performans elde edemezsiniz. ama yinede kazanç sağlar.
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

mercedes kompresör serisi olanlar hareketini kranktan alıyor diye biliyorum ve sonuç kopmresör kasa mercedes ve bir dünya fark olarak tüketicinin cebine yansıyor :smiley:
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

bazıları komprasör bazı üreticiler ise süpercharger diye isimler veriyorlar sonunda hepsi aynı sistem. yeterli güçlendirmeler yapılırsa , piston kolları, vs. 30 beygirde alınır fazlasıda orada bir sorun yok ama motorun ömrü kaç saat olur orasını bilmem. ;) bu işlerde sırf turbo takdım oldu ile bitmiyor , forumda kimse yazmamış ama bir sürü kişi motorunu gucaana aldı bu yüzden, en başta yağ pompası güçlendirilmeli daha büyük soğutucu alınmalı ( radyatör) , yoksa bir kaç günde motor gidiyor , sanayideki ustaların çoğu müşteri kaçmasın şunun birkaç binini alayım diye bilseler bile , bile bile bu işlemleri yapıyor, heee.. çoğuda anlamıyor bilmiyor orası ayrı. turbo vs. takılabilir uygulanabilir ama gerekli ve kapsamlı tadilatlardan sonra . direk turboyu tak!! motoru unut ;D
 



Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

Motor gücünü artırmanın iki temel kriteri vardır, bunlarda biri yakıtı kendi kendine ateşlenmeyecek kadar sıkıştırabildiğin kadar sıkıştırmak, ve ikincisi daha fazla yakıtı verimli yakmak.

Beyler turbo, eksozdan atılan gazın basıncını bir türbinle hareket enerjisine çevirip, o enerjiyi başka bir türbinden temiz basınçlı havayı motora basma sisteminin adıdır.


Turbo sıkıştırma konusuna ve yakıt konusuna sağladığı artı basınçla fayda sağlar.Turbo eksozdan atılan atık enerjiyi faydaya dönüştürür ancak, sürüş sırasında belli devirden sonra kendini hissettirmesi dezavantajıdır.

Aynı faydayı eksozt taki enerjiyi kullanmadan kayış kasnak sistemiyle motordan alarak bir pompa çevrilebilir, ki bir çok motor üreticisi bu sistemleri kullanır.Mesela, chevrolet vortec, GM süpercharger, mercedes kompresör'ler gibi. Hatta vw'in her iki sistemi birden kullandığı motorları var. Bu sistemde budur.

Süperşarjlar, motorun rölanti devrinden başlayarak motora ek güç vermeye başlarlar turbodan en önemli farkı budur, ancak bu gücü yaratırkende motordan bir kısım enerji çalarlar.Pompanın yapısı kanat açıları vs. birçok çeşidi mevcuttur sistemlerin.
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

yavuz bey bircok hesaplamalari vardir mutlaka ama sonucta bir fan ve donup havayi yanma unitesine gonderiyo gibi ..bu sistem her araca uyarmi ..bi ara performans hava filtresinden sonra hortuma kucuk bi fan takiyolardi o sisteme benziyo
 


Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

30 hp güç artışı kulağa hoş geliyorda bu gücü tekerleklere aktaracak parçalarda değişiklik yapılmazsa arazide sekerken bu güç başımıza bela olmaz mı devamlı aks kesip pazartesi sanayinin yolunu tutmaz mıyız? ben ladayı fabrika çıkışı haliyle bile çok seviyorum ama bence aktarma organlarıda güçlendirilmeli heavy duty olmalı diğer araçlarda ki gibi bu konuda da iyileştirme yapmak lazım
 

Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP

Peki bu superchargerı taktık diyelimde gereken hava-yakıt karışımı harıtası nasıl ayarlanacak enjeksiyonlu modeller için konuşuyorum enjektörlerin kapasitesi yetecek mi ekstra yakıtı vermek için veya nivanın beyni bilgisayarla bağlanıp yazılım atmaya uygun mu, hadi yazılımı attık diyelimde sensörleri ve beynin kendisi o ince ayar için hassas ve hızlı mıdır ??
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst