Ynt: LADA NİVA SUPERCHARGER KİT +30 HP
Motor gücünü artırmanın iki temel kriteri vardır, bunlarda biri yakıtı kendi kendine ateşlenmeyecek kadar sıkıştırabildiğin kadar sıkıştırmak, ve ikincisi daha fazla yakıtı verimli yakmak.
Beyler turbo, eksozdan atılan gazın basıncını bir türbinle hareket enerjisine çevirip, o enerjiyi başka bir türbinden temiz basınçlı havayı motora basma sisteminin adıdır.
Turbo sıkıştırma konusuna ve yakıt konusuna sağladığı artı basınçla fayda sağlar.Turbo eksozdan atılan atık enerjiyi faydaya dönüştürür ancak, sürüş sırasında belli devirden sonra kendini hissettirmesi dezavantajıdır.
Aynı faydayı eksozt taki enerjiyi kullanmadan kayış kasnak sistemiyle motordan alarak bir pompa çevrilebilir, ki bir çok motor üreticisi bu sistemleri kullanır.Mesela, chevrolet vortec, GM süpercharger, mercedes kompresör'ler gibi. Hatta vw'in her iki sistemi birden kullandığı motorları var. Bu sistemde budur.
Süperşarjlar, motorun rölanti devrinden başlayarak motora ek güç vermeye başlarlar turbodan en önemli farkı budur, ancak bu gücü yaratırkende motordan bir kısım enerji çalarlar.Pompanın yapısı kanat açıları vs. birçok çeşidi mevcuttur sistemlerin.