L200'de EGR iptali

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,078
Ynt: L200'de EGR iptali

Emre, parça kolay. Geçen hafta servise gidip bu işi istediğimi söylediğimde usta bana gerekli parçayı herhangi bir yerden kesip biçimlendirdiğini bu iş içinse yarım saatlik bir işçilik dışında masrafı olmadığını söyledi.Gitmişken bir de kurum dolu egr gösterdi bana.O hafta box geldi ve kullanmaya başladım.Güç artışı vs konusu çözüldü ama egr hala benim de aklımda.Uygun bir fırsatta ki sanırım 70.000km de olmasını düşünüyorum, bakım için Mete abimizin servisine götüreceğim.Bu arada ustaya emanet eder egryi de aradan çıkarırım.

Selamlar
 

Etiketler
Ynt: L200'de EGR iptali

Birkaç gündür ciddi biçimde güç azalması olunca soluğu garajda aldık..usta manifold sistemini komple sökmüş ve aradığımda kim varsa çalışan hepsinin kuruma bulandığını sistemin inanılmaz kurum kapladığını belirtti ve yapılan temizlik sonrası araç eski formuna kavuştu...ayrıca egr nin çalışmadığını değişmesi gerektiğini belirtti (arıza lambası yanık duruyor )....bu arada yetkili servisteki arkadaşları ile konuştuğunu ve egr nn iptalinin olmadığını söylemişler...iptal ettirip tecrübelerini paylaşacak arkadaşlar olursa memnun oluruz..

selamlar..saygılar
 

Ynt: L200'de EGR iptali

ben l200.org.uk den yaptığım araştırmalar sonucu katalizörü söktürüyorum bu hafta.
ek bilgileri gönderirim yine.
 

Ynt: L200'de EGR iptali

arkadaşlar katalizörü söktürüp yerine bir boru taktırmış bulunuyorum.
hızlanmasında bariz bir iyileşme oldu, yakıt sarfiyatını ölçmek için depoyu doldurdum. bakalım yakıt sarfiyatı nasıl değişecek.
 




Ynt: L200'de EGR iptali

4m40 motor da siyah duman problemim vardı.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=79576.new#new

Problem Egr valfinin iptali ile düzeldi.
Ustanın iptali farklı oldu
Egr üzerine giden ince bir hortum var onu çıkartıp ucuna vida takarak körledi. Egr nin iptal olduğunu söyledi usta.
Şuan yakıt sarfiyatı düştü siyah duman hiç yok.
 




Ynt: L200'de Egr İptali

Sevgili Dostlar;

2007 Intense A/T 106.000km'de aracım var.Yeni Carbon Clean yapıldı ve Chip takıldı.Yakıt sarfiyatım hayli düştü chip ve clean'den sonra.Çekiş muazzam oldu.Tüm yazılarınız okudum.Ama bir sonuca varamadım.Yaptıranlar net ne sonuç aldı merak ediyorum.Ayrıca aracımın muayenesi yeni yapıldı.Konvertör iptali yapılan araçların muayeneden geçemeyeceği söylendi.Doğrumu değilmi bilmiyorum.

Saygılarımla.
 



Ynt: L200'de Egr İptali

Arkadaşlar iptal ettirenler veya başka çare bulanlar varsa lütfen yazarlarmı? Benimde aynı sorunum var 2007 4x2 A/T
 

Ynt: L200'de Egr İptali

EGR , dipgaz yapıldığında devredışıdır, rolantide devre dışıdır,
EGR, arac sabit devirlerdeyken, doğayı korumak için yanmış egsoz gazının bir kısmını motora emişten verir,
bu sayede yanma odasındaki ısıyı düşürüp, Azot kirliliğini azaltmak için dizayn edilmiştir bir sistem.

Devre dışı bırakırsanız , sensörler aracı etkilemedikçe , bir zararı olmaz , çünkü zaten dipgaz ve rolantide devrede değil.
EGR nin devre dışı olması dumanı keseceğine de ihtimal vermiyorum. eğer duman azalıyorsa, turbo gücü de düşer, bahsedilen çekiş gücü de biraz havada kalır teknik olarak. (ama dipgaz da zaten devre dışı olduğunu yazmıştım?)

Gelelim Carbon clean e , yaptırdım, hiçbir avantajını görmedim, forumda yayınladığım bir makalem vardı, dyno güç testleri ve ses ölçümleriyle beraber.

EGR yi 40-50 bin km de temizletip kullanmanın doğaya faydası olur, belki %5 güç artışı elde edilir, belki...
 


Ynt: L200'de Egr İptali

EGR valfinin tek görevi motora giden temiz havaya oksijensiz eksoz gazı katarak motorun içindeki yanma sıcaklığını düşürmek. Belli bir sıcaklığın (yanlış hatırlamıyorsam 1200 derece ) üzerine çıkıldığında zehirli azot oksit oluşumu çok artıyor, amaç yanma sıcaklığını o eşiğin altına çekmek. Dolayısı ile yakıt yakarak sadece emilen havayı ısıtacağına, hava+eksoz gazını ısıtıyorsun. Yani aynı yakıt daha fazla miktarda gazı ısıtınca sıcaklık daha düşük kalıyor. Herkes motordan bahsetmiş, oysa modern motorların gayet etkili soğutma sistemleri var, ama ya turbodan ne haber? Turbonun sağlıklı çalışması açısından, eksoz gazı sıcaklığının 750-800 dereceyi geçmemesi gerekiyor. Acaba EGR olmadan eksoz gazının sıcaklığı ne kadar yükseliyor? Üstüne bir de chip yapılınca, yani yakıtı da arttırınca ne olur?
EGR eksoz gazını motora verdiğine göre, katalitik konvertörü sökülen yada eskiyen araçların EGR sistemi motora bolca tam yanmamış yakıt (=is, kurum) veriyor demektir. Arıza kaçınılmaz olur, iki seçeneğiniz var: Ya katalitik konvertörü yenileyeceksiniz, yada EGR yi iptal ederek şansınızı deneyeceksiniz. Katalitik konvertörü çalışmayan (veya olmayan) araçta EGR kullanılmamalıdır. Konvertör olsa da is gelir, ama çok daha az gelir.
EGR çalışma prensibi esası ile tam yanmayı da biraz engelleyen, dolayısı ile eksozdan duman çıkışını arttıran bir sistem, zaten hedefi karbon monoksit, partikül vs. değil, sadece azot oksit. Dolayısı ile iptal edilince dumanın azalması normal. Eksozdaki her tür partikül kirliliği modern değişken geometrili turbolar için zararlı. Ancak chip yapılınca EGR nin yolaçtığından daha fazla duman oluşuyor. Bu turboların içinde hareketli kanatlar var, partikül kirliliği zararlı, ancak aşırı sıcaklık daha da zararlı. Bir tanıdığım (üstelik çok da abartmadan) chip yaptırdı, bir ay sonra EGR yi iptal ettirdi. İlk bir aylık süreçte tık demeyen alet, sonraki bir haftada (yaz sıcağında) rampa çıkarken motor arıza vermeye (turbo basınç arızası) ve teklemeye başladı. O bir haftanın sonunda egr yeniden açıldı ve bu bahane ile temizliği de yapıldı, sıkıntı geçti. İnat etseydi tahmin ediyorum turboyu bitirecekti.
Modern motorlar dar limitlerde çalışıyor, ve bu limitlerin hesabında EGR de var. Başkasında sorun çıkmaz, sizde çıkar, zaten motorlar da bahane arıyor. Sorun yokken sırf performans için bahane yaratıyor da olabilirsiniz...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,162
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst