L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Caspian Tiger Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 75,428
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Selamlar

Beyler yanlış anlaşılmak istemem ama bir yerlerde ya ben yanlışım ya siz çok kahramansınız.
modifiye takılan 1 yada daha fazla parçanın birbiriyle tam uyumu hesaplanarak yapılır.
bu chip aracın hava ve yakıt oranını değiştirip yanma odalarında yani silindirlerde daha fazla güç üretmesine sebep oluyor. basit açıklaması bu.
peki blok piston ve segmanlar kollar ve yataklar motordan çıkalım şanzımana gidelim aracın enjeksiyon yada karbüratör sisteminden hava alan yani vakum yapan ve vites geçişlerini ayarlayan otomatik şanzıman ve yağlama sistemi. ne oluyor ?
beyler eğer özellikle motor ve şanzıman devir hararet ve sıkıştırma tölare değerlerini aşarsa yataklar balatalar pul pul dökülür. bu en basiti bazı ustalar oktan yükselticiye bile karşıyken siz oktan yükselticinin elektroniğini kullanıyorsunuz.
chip 190 €
bazen gümrük 500 Tl.
Komle motor yaptırmak 16000Tl
Şanzıman 3500 TL (yanlış hatırlamıyorsam )
çok fazla güç lazımsa çıkmacılardan 2.7 crd makina bulun her işinizi fazlasıyla görür saadece muayenede değiştirmek gerekir bide fiatını bilmiyorum :smiley: ama sanki daha ucuza gelir.
arabasında chip olanlara her 5000 de yağ değişimi yapmalarını tavsiye ederim.

saygılar
 

Etiketler
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
Selamlar

Beyler yanlış anlaşılmak istemem ama bir yerlerde ya ben yanlışım ya siz çok kahramansınız.
modifiye takılan 1 yada daha fazla parçanın birbiriyle tam uyumu hesaplanarak yapılır.
bu chip aracın hava ve yakıt oranını değiştirip yanma odalarında yani silindirlerde daha fazla güç üretmesine sebep oluyor. basit açıklaması bu.
peki blok piston ve segmanlar kollar ve yataklar motordan çıkalım şanzımana gidelim aracın enjeksiyon yada karbüratör sisteminden hava alan yani vakum yapan ve vites geçişlerini ayarlayan otomatik şanzıman ve yağlama sistemi. ne oluyor ?
beyler eğer özellikle motor ve şanzıman devir hararet ve sıkıştırma tölare değerlerini aşarsa yataklar balatalar pul pul dökülür. bu en basiti bazı ustalar oktan yükselticiye bile karşıyken siz oktan yükselticinin elektroniğini kullanıyorsunuz.
chip 190 €
bazen gümrük 500 Tl.
Komle motor yaptırmak 16000Tl
Şanzıman 3500 TL (yanlış hatırlamıyorsam )
çok fazla güç lazımsa çıkmacılardan 2.7 crd makina bulun her işinizi fazlasıyla görür saadece muayenede değiştirmek gerekir bide fiatını bilmiyorum :smiley: ama sanki daha ucuza gelir.
arabasında chip olanlara her 5000 de yağ değişimi yapmalarını tavsiye ederim.

saygılar

dedikleriniz limitlerde yapılmış işlemler için doğru olabilir. fakat genelde yapılmış yazılımlar hava filtresi egsoz egr iptali gibi ek uygulamalarla desteklenip kaliteli yakıt ve aracı biraz daha dikkatli dinleyerek kullanılırsa standart bir arabayla aynıdır...

örnek vermek gerekirse 136 beygirlik l200 ve 178 beygirlik l200 arasındaki tek fark yazılımdır... ki 178 lik olan yazılım üzerinde en az %10 luk safe güç potansiyelide vardır...

dediğim gibi dikkat ve özen sıkıntısız güç için yeterli olacaktır. yatakları pul pul dökebilmek için çoook hor ve kalitesiz kullanmak lazım aracı
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Arkadaşlar merhaba,

Malumunuz uzun bir zamandan beri racechip kullanıyorum. Ayarları çok yüksek tutmamakla beraber son derece memnunum. Bu noktayı daha önceki yazılarda açıkca belirtmiştik.Bu biraz da kullanım karakteri ile ilgili.

Son dönem edindiğim bir tecrübeyi paylaşmak istiyorum. Gerek alt devirlerde gerekse de yakıştaki memnuniyetimle birlikte özellikle kısa mesafe sabit hızlarda araçta bir tutukluk hissetmeye başlamıştım. Bunu ayağımın gaza alışmasına bağlasam da chip üzerindeki gücü arttırdığımda bunun değişmediğini gördüm. Neticede susturucuyu çıkartıp yerine direk bağlantı yaptım. Tabii ki daha küçük bir kutu koyuldu ancak içi orjinali kadar yoğun değil. Bu şelikde araçta tahmin ettiğimiz gibi bir rahatlama sağlandı. Chip uygulamış arkadaşlara, bunu uygulamak isteyen arkadaşlara duyurmakta fayda var diye düşündüm. İşin maliyeti 200TL oldu. Ayrıca seste de talebime uygun bir değişiklik oldu. Ne yalan söyliyeyim özellikle kalkışlarda devir 2.000 leri geçip 3000lere doğru ilerledğinde artan tatlı bir üfürme, gazdan çekince de turbo ıslığı gibi bir bırakma sesi veriyor. Çok hoşuma gitti.
Aracınız bir de manuel vites ise bunu her vites aralığında yaşarsınız. Tavsiye ederim. Şunu belirtmekte de fayda var katalitik hala üzerinde. Chip podu ayarı : 1-8, 2-4.

Selamlar ve güvenli kmler dilerim.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Bir arkadaşımda Magnum araçtan çıkma orjinal L200 Ralli art kiti var. Kit takılacak araca göre TEMSA da programlatılacak. Programlamanın TEMSA'da, montaj işlemininde yetkili serviste yapılması kaydı ile toplam 700.00 TL ücret istiyor. İlgilenen arkadaşlara PM ile yardımcı olurum.Saygılar ..
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

arkadaslar herkeze oncelıkle merhaba bılgı bılgıden ustundur fakat suda bır gercek kı +30 hp +70 nm torku hıc bırınız (box) tunıng alamazsınız.4 yıldır bu ısı yapıyorum gereklı butun donanımlarım var bu degerlerı yakalıyabılmek ıcın kalıtelı bır yazılım kullanmanız gerek.bunyemızde dyno var musterı memnunıyetı ıcın olcum yapıyoruz bugune kadar hıcbır box uygulamasında +10 hpnın ustunu goremedık.dumansız ve stabıl bır guc ıstıyorsanız yazılım yapın tavsıye. dınomometre ıle olcturun aracınızı dedıgım gıbı cıkıcak ??? saygılar hepınıze
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Turgay abi vasıtasıyla RalliArt landım.... Tek kelimeyle RalliArt candır...
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Arkadaşlar selam.
Racechip uygulamasından sonra uygun güçlenme sağlanmış olsa da, özellikle otomatik araçlarda düşük devirlerdeki sakinlik ve karaduman hususunda hep dert yandık. Neticede aracıma geçen cumartesi, İzmirdeki yeni servis adresim olan Mutlu Otomitivde Mitsubishi'nin üretimi olan RalliTronic güç arttırım paketini uyguladık.
Söylenecek birşey yok aslında. Sanki başka bir araç satın aldım. Özellikle otomatik araçlarda karşılaştığımız düşük devirlerdeki tork eksikliği bitti. Daha rolantiden başlayan diri bir kullanım oluştu. Ayrıca güç arttırım paketinin içinden çıkan normalinden biraz farklı bir tasarım o minicik westgate hortumunun da turbo gecikmesini nasıl minimize ettiğini de 2 gündür keyifle deniyorum.
Uğraşıları ve yönlendirmeleri için Dikmen ustaya teşekkürler. İşim bitmedi dedi, bakalım 2-3 ay sonra 80.000km bakımında daha neler yapacak.
Bu arada racechip proyu çıkartmadık. 4x4 kullanımda ivme ve tork keyif verici ve de o karaduman kesildi, çıkışlar tertemiz.
Kullanım hevesimi daha alamadığımdan arka lastiklerin ömrü dolayısıyla 4x2 kullanıma çok rağbet etmiyorum lakin amerikan polis filmlerindeki araçlar gibi lastiklerden beyaz duman çıkartıp yengeç gibi gitmek masraflı olacak.Tabii ASTC izin verirse :smiley:)

Herkese güvenli ve keyifli kmler dilerim.

Not: Bu arada hazır sanayiye girmişken aksesuarlara da baktım.Kısa mesafede emniyet kemeri ötmesin diye tokalar vardı bir de kilit takımını yapmışlar.Bu şekilde isterseniz emniyet kemerini de takıyorsunuz, ama takmadığınızda devreyi tamamladığından o sinir bozucu sinyali vermiyor.Alem milletiz. Bu arada aldım taktım.Dağda bayırda sessiz sessiz geziyorum :smiley:)

Selamlar
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Ralli Tronic kitinizi güle güle , keyifle kullanın. Fiyat konusunda bilgi verirseniz sevinirim


Saygılar.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

paylaşımlarınız için çok sağolun ama baya kafam karıştı
chip uygulamasının artılarını eksilerini iyi değerlendirmek lazım
bende l200 adayı olarak araştırmalarıma devam ediyorum galiba alırsam bende uygulayacağım
ama uygulamayı nereye yaptırmamı önerirsiniz
yada hangi chip i kullanmak daha akıllıca
ralli artmı racechip mi fiyatları ve temin yöntemleri hakkında bilgi verirseniz çok teşekkür ederim
güç artışı ve yakıt tüketimi göz önüne alınırsa kendini ne kadar zaman da amorti eder
şimdiden teşekkür ederim
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Selamlar

Mitsubishi L200 de 2 tip motor var 2009 ( başlangıcını tam bilmiyorum ) 2.5 DI-D 16 süpaplı vs. motor ve önceki nesil 8 süpaplı motor, ve beygir güçleri enjektör sistemleri tamamen farklı, mitsubishi bazı modellerde ralli art dediği ecu vs. kontrol eden chip sistemini kullanıyor, hatta bu sistem evo da'da kullanılıyor, fabrika zaman zaman güncelleme çıkartıyor ve bu ralli art denen chip yada modül sistemine servislerde yükleniyor, fazla detay vermekten kaçındığımı belirtmem lazım çünki bazı konuları servisten bazılarını temsa ya e- mail atarak telefonla sorarak öğrendim, hepsi burda tartışmaya açık konular,
bu konuları tartışmak gereksiz çünki basit bir çözümü var, eğer gönlünüz L 200 veya başka bir aracı almak istedi ve yıl olarak bütçe ve model belirledi iseniz,
mesela bu L200 ise bu aracı kullanan biriyle uygun bir zaman kararlaştırın, ve o L200 sahibinin gittiği servise beraber gidin, o serviste bir çay içer şef teknisiyene, ustaya aklınızdaki her şeyi sorarsınız, hatta servisten temsa yı bile aratırsınız, ve kararınızı daha iyi verirsiniz,
mesela ben egr iptalini sordum usta suratıma bir acaip ;D baktı ve neden iptal edilmemesi gerektiğini anlattı, şimdi bunu burda yaptırıp çok iyi neticeler aldığını yazanlar var detaylı anlatanlar var, hiç burda tartışmaya gerek yok burda yazılanı okursunuz yazan arkadaşla müsaitse buluşur görüşürsünüz, bir de servise sorarsınız kararınızı verirsiniz,
chip tuning de öyle aynı yolu izler kararınızı verirsiniz, mitsubishinin ralli art sistemi 2500 TL. chip 200 euro civarlarında, bence alırken ralli art lısını almakta fayda var, yazdıklarım beni bağlayan düşüncelerdir, kimsenin yaptığını yargılamak gibi bir niyetimde yok en iyi karar kişinin kendi verdiği karardır.

saygılar,
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

şu sıralar yazılımdı, box tu, raali art derken bay bi araştıma yaptım...bakılım hangisi alacağız..

Box ların fiyatları 500 TL civarı
cihptuning ler (beyin yazılımı) 1000 Tl civarı
Ralli at ise 3500 Tl civarı

bende kararsız kaldım.. ralli art alacağım gibi ama 3500 TL ciddi fiyat.. ne zaman artmış bu kadar fiyatları bilmiyorum.. geçen sene 2700 Tl civarı idi....

en mantıklı çözüm ise ralli art gibi gözüküyor bence... tamam fiyat fazla ama en azından yetkili servis işi ve her hagi bir sorunda adamların başına rahatça ekşiyebilirsin diye düşünüyorum...
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

eğer Mitsubishi orjinal rallyart taktırmayı düşünüyorsan İlfer oto dan da fiyat almanı yada konuşmanı tavsiye ederim
benim L200 de model yılı ve donanım olarak fabrika çıkışı donanımında rally art var 1-2 sene öncesine kadar serviste taktıran tanıdıklar buna 2500 Tl civarında para ödüyordu ama şu an servis parça fiyatları + işçilik çok fazla arttı
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
eğer Mitsubishi orjinal rallyart taktırmayı düşünüyorsan İlfer oto dan da fiyat almanı yada konuşmanı tavsiye ederim
benim L200 de model yılı ve donanım olarak fabrika çıkışı donanımında rally art var 1-2 sene öncesine kadar serviste taktıran tanıdıklar buna 2500 Tl civarında para ödüyordu ama şu an servis parça fiyatları + işçilik çok fazla arttı

ilfer takabiliyor mu bunu???? benim bildiğim sadece yetkili servis montajlıyor bunu... yada o yetkili servisten alıp kendimi montaj edecek ki???? [/td][/tr][/table]
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

bekirnayır' Alıntı:
ilfer takabiliyor mu bunu???? benim bildiğim sadece yetkili servis montajlıyor bunu... yada o yetkili servisten alıp kendimi montaj edecek ki????

İlfer oto İlyas ustayla konuşmanızı tavsiye ederim, yetkili serviste yapılıp başka yerde yapılamayacak hiç bir işlem yok ve parçada orjinal olarak alınıp takılıyor
parçayı yetkili servisten alırsa fahiş fiyat ödersiniz benim L200 ön differansiyel aks körüğü temsa Mitsubishi serviste liste fiyatı 900 Tl
aynı orjinal parça yurt dışından getiriliyor benim ön differansiyel körüğü yetkili serviste 900 Tl + işçilikti aynı parça İlfer de işçilik dahil 450 Tl ye takıldı bence İlyas ustayla konuşmadan karar vermeyin
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip Tuning, Powerbox Vs)

Herkese selam ;

konunun üzerinden yeterince zaman geçmiş.Ama yinede yazmak istedim.2007 A/T 4x4İntense Lüx sahibiyim.Aracım 105.000 km'de.Ankara'da bulunan 06 Chip Tuningden fiyat aldım.900 TL.5 dk.içerisinde chipim takıldı.Sizlerin yaşamış olduğu yığılma tekleme arıza ışıklarının yanması olaylarını bende yaşadım.Hatta söküp bir daha kullanmayacaktım.06 Chip çalışanlarından Murat Bey sağolsun çok araştırdı ve en son turbo basıncı ölçen sensörde sıkıntı olabileceğini söyledi.Ufak bir metal parça.Servis fiyatı entegre edildiği parça ile beraber satılıyor 3.500 TL dediler.Araştırdık parçayı tek başına 250 TL'ye aldık.Aracımda hiç bir sıkıntı kalmadı ve bildiğiniz şimdi Uçak gibi gidiyor.Hızlanması ve torku inanılmaz oldu.İçinde iki pod ayar kısmı var.Ama ben optimu olanı ayarlattım ve mükemmel sonuç aldım .Bilgilerinize.
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip Tuning, Powerbox Vs)

merhaba arkadaşlar, konu ilgisiz hale gelmiş ama ben yinede yazıyım dedim

2007 L200 136 HP için 2. el racechip veya 06 chip olan var ise talibim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,034
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst