L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Caspian Tiger Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 75,429
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

jeomad' Alıntı:
B9 dan sonra ayari neye cikarmami onerirsiniz.

Murat selam.Malesef bu konuda tavsiye edebileceğim şey güç podunu zaman zaman tek tık arttırman.Şu an 1nolu güç podum 7 de, 2 nolu devir podum ise 9 da duruyor.Yani dünden beri.Yaklaşık 25km oldu.Ve evet 1800rpm civarı uçuşa geçiyorum.Ancak alt değerlerdeki kafa kaldırmada bir oranda arttı.Şu an tasarruflu ve de eğlenceli.Daha alt devirlerde bu chiple 900-1800rpm arası dediğin ölçüde bir hareket göremedim.Önümüzdeki günlerde Güç podunu şu anki konumda tutarak devir podunu tek tek denemeyi düşünüyorum.
Yükseltme hususunda birazdan ilettiğin sayfana bakacağım.İlgili sorum olacaktır,tavsiye ve yardımlarına ihtiyaç duyacağım kesin.
Devir podu denemelerimi buradan paylaşmaya devam edeceğim.Bu arada gaza ciddi oranda yüklenince kara duman yapıyor.Ancak normal gidişte, hafif ara hızlanmada vs bir sorun yok.İzlemeye devam.

Keyifli kmler&Selamlar
 

Etiketler
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Sayin tuck Yukseltm icin on helozonlarin ustune 2,5 cm plastik takoz konuldu ve on 7 cm yukseldi. Arkaya da makaslari soguk dovne ile 7santim kavis verildi. Bu sayede rahatladim. Dengeli bir surusu var. Arazide ofsetli jantlar sayesinde cok rahat devrilmeden ilerleyebiliyorum. Toprak yollarda hizli viraj alislarda cok rahatim yukseltmeye ragmen. Birde hizlanma sorunu bu chiple cozulse super olacak.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Bugunaracımdan ve race chipden bir kez daha memnun kaldım.
4. vites 165 km/ h de kadar cok rahat cıktı

Ortalama 80 ile gezerken
Şehir içi Yakıt tüketimi 6.5 lt/ 100 Km

Şehir idışı Yakıt tüketimi 6.2 lt/ 100 Km de kullandım aracımı sakin ve seesiz bir şekilde

Belki kulakkarım mı bozuldu diye düşünüyorum ancak motor sesinde de azalma var sanki.

Daha önce bu arac 11 Lt/100 Km yakıt tüketimi vardı

Ayarlarda ise devir de 1 birim kaldı en aza inmesi için, gücte ise yarıladım
iki ok sırt sırt sırta şu an
Yarın en düşük ve en yüksek torka cıkarmayı dusunuyorum.

Bu arada siyah duman hala yok ortalıkta Arıza da yok .


[attachment=1]
[attachment=2]

IMG_2309.jpg


IMG_2341.jpg
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Bugun devir i 8 e yani en kucuk e ve tork u 4 e aldim. Yakit tuketimi 4.9 5.5 arasinda gezmeye basladi. Birazdan arazidede deniyecegim. Gaza basmaya korkuyorum. Suan bi sorun hissetmedim.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Dun chipli haliyle1,5. Metre suda kaldim. İstop etti 2 defa suya gomulu motor Ancak yinede calisti ve sorun yok.
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

jeomad' Alıntı:
Dun chipli haliyle1,5. Metre suda kaldim. İstop etti 2 defa suya gomulu motor Ancak yinede calisti ve sorun yok.

Aman geçmiş olsun :smiley:. O kadar derinde ne işin var, dalacaksan gel Foçada şnorkeli paletleri takar dalarız :smiley:). Şaka bir yana iyi eğlenmişsindir o suyun içinde.

Araç yakıt değerlerinin 6,5 dan aşağıya inmesini ben de beklemiyordum lakin sabredemeyip de gazla oynamaya başlayınca 7 lt-8-hatta 9 bile görülüyor.Özellikle uzun yolda yani 150km ve üzeri mesafelerde yakıt tasarrufu gözle rahatça görülebiliyor.Önceleri tam dolu depo 630km yapan araç artık 780-800km arası sınırı zorluyor.Son hız denemesi yapmadım ama 160a kadar ciddi ivmelenme var.0-100 çnceki değerlerinden 2-3 sn düşmüştür sanırım.İddalı kullanmadığımdan ölçme de yapmadım.

Halen devir en düşük değeri olan 8de, güç ise "0" sıfır değerinde duruyor.Daha önce 7 ye kadar çıkartıp denedim.Patenaj arttı haliyle, aniden artan tork ise yolcuları rahatsız edebilecek boyuta gelebiliyor gaz ayarını kaçırırsan.Bu arada siyah duman da özellikle gazlayınca görülmeye başlamıştı.Ancak arazi kullanımında tekrar bu değerlere yükseltmeyi düşünüyorum.Bu yüksek değerlerde 300-400km herhangi bir duman atmadı ancak daha sonra başladı nedense, bunu da bilgi olarak paylaşayım.O ara devirle de biraz oynadım belki ondan yapmış olabilir.
Neticede memnunum.Tavsiye ederim.Tekrar belirtmekte fayda var, devir podum 8 güç podum 0, sıfır hata uygun performans ve tatminkar yakıt tüketimi.Chipin ıslanmaması gerektiğini hatırlatmak istiyorum.

Keyifli ve güvenli kmler dilerim.

Selamlar
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Tork ve gucde sonu buldum. Yani 7. Devir en dusuk 8 de. Sonuc arac otomatik. 40 a geldiginde hiz ibresi. Vites 4 e cikiyor. 50 de 5 e cikiyor. Lastikleri buyultmeye karar verdim.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

jeomad' Alıntı:
Tork ve gucde sonu buldum. Yani 7. Devir en dusuk 8 de. Sonuc arac otomatik. 40 a geldiginde hiz ibresi. Vites 4 e cikiyor. 50 de 5 e cikiyor. Lastikleri buyultmeye karar verdim.

:smiley:) bu lastikler daha ne kadar büyüyecek.Yeni modellerin 5.vites lüksüne sahip olması işin tasarrufunu daha da arttırıyor tabii.Keyifli kullanımlar dilerim.Lastikler hususunda özelden, tercihlerin ve eskilerin değerlendirilmesi hususlarında bilgi almak isterim.

Selamlar
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Tuck' Alıntı:
:smiley:) bu lastikler daha ne kadar büyüyecek.Yeni modellerin 5.vites lüksüne sahip olması işin tasarrufunu daha da arttırıyor tabii.Keyifli kullanımlar dilerim.Lastikler hususunda özelden, tercihlerin ve eskilerin değerlendirilmesi hususlarında bilgi almak isterim.

Selamlar

Eski lastiklerim 31x10,5 x 15

Cj 5 ci arkadaşıma sözüm var
ben 33 e 15 takmayı planlıyorum
35 inç cok buyuk diye düşünüyorum.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Arkadaşlar racechip in ayarlarını sonladım. Aracın vitesler birbirine girdi sapıttı neye takacağını otomatikte.

Arabayı yolda tutamıyorum.
Her 10 Km hızda bir vites atıyor
0-10- 1.vites
41-.... sorası direk 5. vites oldu.

Vites geçişlerinde vurmaya ve silkelemeye başladı
gaza bastığımda 1 - 2 - 3 patinaj yapıyor

0 - 100 Km 5 -6 sn anca sürüyor

Ben ayarları kısmaya karar verdim. Korkutuyor beni
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

jeomad' Alıntı:
Arkadaşlar racechip in ayarlarını sonladım. Aracın vitesler birbirine girdi sapıttı neye takacağını otomatikte.

Arabayı yolda tutamıyorum.
Her 10 Km hızda bir vites atıyor
0-10- 1.vites
41-.... sorası direk 5. vites oldu.

Vites geçişlerinde vurmaya ve silkelemeye başladı
gaza bastığımda 1 - 2 - 3 patinaj yapıyor

0 - 100 Km 5 -6 sn anca sürüyor

Ben ayarları kısmaya karar verdim. Korkutuyor beni

Otomatikte viteslerin sapıtmasına baya bir güldük.Kalemine sağlık.Ben karar veremediği zaman overdrive yapıyorum :smiley:), yardımı oluyor. 0-100 denemedim.Son hız denemedim.:smiley:)

Chipten sonra viteslere geçişin erken daha doğrusu daha seri olması yakışı çok azaltıyor.Bizim göstergeler sadece ortalama veriyor,yeni modellerde durumu bilmiyorum, anlık tüketimi görmek için giderken sıfırlama yapmak gerekiyor.Karşıyaka-Alsancak arası Altınyol denen mevkide (8-10km düz asfalt) bir sıfırlama yaptım.Neticede vites yüksekti, 4,7 (hız 80 km/h)çıkınca şaşırdım.Tabii bu sabit gazda, biraz basıncı arttırınca rakam 6,7lere (hız 90-110 arası), mahalle aralarına girince de 7,6-8,0 arası gidip gelmeye başladı.Klasmanında, chipli de olsa bu rakamları görmek hoşuma gitti. Konu benzin aldığım istasyon,yetkili servis dahilinde de oldukça takdirle karşılandı.5. vitesin olması daha da iyi olurdu haliyle.

Chipi de :smiley: Fazla kısma ben "0" yapmıştım gücü, 7 yi tadınca kesmedi.Şimdi 2 de idare (!) ediyorum :smiley:. Malum bizimkiler 4 vites.Haliyle 3 de uzun. Güç podu 2 de bile 1-2 de astc ışığı yılbaşı ağacı oluyor. 7 de Tokyo drift yapmanın alemi yok zaten, mantıklı derecede kısmak iyi oluyor.Hele ki yağmurlar başlayınca daimi 4x4 tavsiye ediyorum. Lastik hususunda hala 31-33-35 bildiğimiz kaç ebata eşit bilemiyorum.Konuya biraz uzağım.Ama senin resimde aracın üzerindekiler benim yakın zamanda uygulamak istediğim şekle çok yakın.Asfaltta biraz ses yapacak haliyle Karşıyakada yaşıyorum, bir de benim arazi yüzdem fazla değil.Ama sadece kış mevsimi süresince uygulama düşünebilirim.
Güle güle kazasız belasız kullan.

Güvenli ve keyifli kmler dilerim.
Selamlar
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Sayın Tuck
Ben ofsetli jantı 2 nedenle kullanıyorum.

1. Şehir içinde gören yolu açıyor kaçıyorlar.
araç karşı karşıya dar sokakta geldik mi L200 Üstün geliyor. Normail lastikte kimse takmıyordu.

2. Neden arazide devrilme açımı arttırmak için,

Ama çok gürültü yapıyor.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

@Jeomad,

Aracına ne yaparsan yap otomatik olduğu için manuel vitesler gibi zıplama yapmaz. (daha önce çok denedik bunu.)

Yükseltme işini ise takoz yerine amortisör ile yap aradaki farkı gördüğünde tek kelime ile ''Dünya varmış.'' diyeceksin.

Ofsetli jantın genel kullanım amacı arazide araç yan yatarak sürtüp hasar almaması ve kırılmaması içindir.

Aracına gereksiz genişlik olmadan en stabil şekilde yükseklik kazandıracak lastik ise 255/85/R16 BFG Mud Terrain dir. (34 inche denk gelir.)

Saygılar ..
 


Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

tüm konuyu okuduktan sonraracechip takmaya karar verdim ama şunu sormak istiyorum:

Racechip pro mu? yoksa 129 euro olanından mı?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,062
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst