L200 -büyük Lastik, Flanş, Yükseltme Ve Yol Tutuş Sorunları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Lassher Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,966

Lassher

Ana Kamp
Mesajlar
34
Tepkime Puanı
27
Cümleten İyi Bayramlar, İyi tatiller dilerim.

2009 da aldığım aracıma ilk yaptığım işlem üzerindeki ufak lastiklerden kurtulmak oldu. Araziye çıkmayı düşünmediğim için Federal 305/45/20 ( 31 inch) lastik ve ofsetsiz jant takarak yıllarca sorunsuz kullandım. Yakın zamanda aracımı biraz daha değiştirmeye karar verdim. Önce lastikleri biraz daha büyütmeye karar verdim. Nankang 305/55/20 AT (33 inch) lastik aldım ve sadece arkaları yükseltme yapmaksızın taktım. Sürtme yapacağı kesin olduğu için önleri daha sonra, yükseltme yaptıktan sonra takmaya karar verdim.
Arkalara büyük lastikleri takar takmaz aracın yol tutuşu çok kötüleşti. Gittiğim rotçu rot-rotil-salıncak gibi parçaları iyice kontrol etti ve hepsinin gayet iyi olduğunu söyledi ve rot ayarı yaptı. Ancak yol tutuşta pek bir düzelme olmadı. Sonra 4 tekere de 3.8 cm flanş takarak lastikleri epeyce dışarı taşırdım. Yol tutuşun az da olsa daha iyi olduğunu farkettim ve tekrar rot ayarlarını yaptırdım ama daha fazla düzelme olmadı. Hala çok güvensiz.
Sorunlarım şunlar:
1-Asfalt üzerindeki bozuk yerlerde araç çok gezme yapıyor. Şerit değiştirmeyi azıcık sert yapsam araç kontrolden çıkma eğilimi gösteriyor. Hele zeminde bozukluk varsa korkutucu oluyor. Düz yolda ve frende çok hafif sola çekme var.
2-Lastik balanslarında sorun olmadığı halde 110-140 km aralığında ciddi bir balans sorunum var. Bu kadar titreme varken cesaret edip 140 üzerine çıkamadım. 140 üzerinde düzelme olup olmadığını bilemiyorum (Genelde balans problemi 140 üzerinde hissedilmez). Flanşlardan kaynaklanıyor olabilir mi? Bir çözümü var mı? Dışardan balans yaptırmak istedim ama gittiğim rot-balanscıların hiç birinde dışardan balans cihazı yoktu. İzmir’de bir yer önerebilirmisiniz?.
3-Ironman yükseltme kitinde bulunan amortisör ve helezonları aldım. Bunlarla ön yükseltme yaptıktan sonra önlere de 33 inch lastikleri takmayı planlıyorum ama aracın daha da dengesizleşeceğinden ciddi endişelerim var.
Lastiklere yaptığım ve yapmayı planladığım modifiyeleri yapmış çok fazla araç görüyorum. Muhtemelen benzer sorunları yaşamış pek çok kişi vardır diye düşünüyorum. Önerileriniz ve yorumlarınız için minnettar olurum. Yükseltme kiti montajı kolay bir iş ama yine de İzmir’de bu işlerde tecrübeli servis önerilerinizi de alabilirsem çok sevineceğim.
Teşekkürler.
 

Etiketler
Ön ve arka lastik çap farkından bu gezmeyi yapıyor. Önleride 33 yapmadan masraf etmeyin araca.
Kolay gelsin


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Ön ve arka lastik çap farkından bu gezmeyi yapıyor. Önleride 33 yapmadan masraf etmeyin araca.
Kolay gelsin


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Öneriniz mantıklı geldi. Teşekkürler. Önleri de 33 yaptıktan sonra sorun devam ederse ona göre çözümler aramak en doğrusu olacak.
 


Üst hızda balansı flash yapıyor. Flashları kendinizmi yaptırdınız ? Yoksa hazırmı aldınız ?
 



33 lastiğe düzgün bi balans yapılması pek mümkün değil, standart balans makinaları 0 lamış gözüksede yapamıyor.

HUNTER markasının , silindirli bi makinası var, hem lastiği test ediyor hemde ağır lastiklere balans yapabiliyor. o makinanın olduğu bir balansçı bulursanız orda yaptırın.

32inch lastiklerde aynı sorunu yaşadım , hunter makinasında yaptırdıktan sonra bidaha sorun yaşamadım, ondan önce 4 kere balans yaptırdım , lastiği garantiye gönderdim , baya bi zaman kaybettim.

100de başlıyordu titresim 120de devam ediyordu 130 da direksiyonu tutamaz hale geliyordum. şimdi böyle bir sorun kalmadı
 

Üst hızda balansı flash yapıyor. Flashları kendinizmi yaptırdınız ? Yoksa hazırmı aldınız ?

Bu ebat lastiklerde balans tutturmanın zor olabileceğini lastikçi de söylemişti ama lastikler ilk takıldığında olan balans titreşimi pek rahatsız edici değildi. Ama flanş takılınca olay kontrolden çıktı. Flanşları hazır aldım ve kalitesinden hiç şüphem yok ama flanşların göbek delik çapları L-200 göbek çapından epeyce büyüktü. Sanırım Ranger veya Toyota için olanlardan. Tornacı bu flanşlardaki boşluğu almak için bilezik şeklinde adaptör yaptı ve öyle taktık. Tornacı aynı zamanda sıkı bir offroad cu. Bu bileziklerle bir kırılma/kopma riskinin ortadan kalktığını ama ciddi bir balans problemi olabileceğini ve belki de çözümsüz olacağını söylemişti.
Haklı çıktı.

Ankara'daki DDŞ performans tarafından imal edilen flanşların methini duymuştum. Dün onları aradım. Firma yetkilisi Doğukan Bey durumun tamamını anlatmadan nasıl bir sorunla karşı karşıya olabileceğimi tahmin etti ve doğru bir flanşın nasıl olması gerektiğini iyice anlattı. Uygun bir ücret karşılığı ve ömür boyu garantili olarak tam isteğime uygun flanş imal edecekler.
 

33 lastiğe düzgün bi balans yapılması pek mümkün değil, standart balans makinaları 0 lamış gözüksede yapamıyor.

HUNTER markasının , silindirli bi makinası var, hem lastiği test ediyor hemde ağır lastiklere balans yapabiliyor. o makinanın olduğu bir balansçı bulursanız orda yaptırın.

32inch lastiklerde aynı sorunu yaşadım , hunter makinasında yaptırdıktan sonra bidaha sorun yaşamadım, ondan önce 4 kere balans yaptırdım , lastiği garantiye gönderdim , baya bi zaman kaybettim.

100de başlıyordu titresim 120de devam ediyordu 130 da direksiyonu tutamaz hale geliyordum. şimdi böyle bir sorun kalmadı

Yükseltme bittikten sonra Hunter kullanan balanscı arayacağım. Balansı bozuk çok araç kullanmıştım ama bu boydaki tekerlerde balans tutmazsa aracı kullanmak hele 120 üzerinde sürmek imkansız oluyor.
Teşekkürler bilgi için.
 

Bu ebat lastiklerde balans tutturmanın zor olabileceğini lastikçi de söylemişti ama lastikler ilk takıldığında olan balans titreşimi pek rahatsız edici değildi. Ama flanş takılınca olay kontrolden çıktı. Flanşları hazır aldım ve kalitesinden hiç şüphem yok ama flanşların göbek delik çapları L-200 göbek çapından epeyce büyüktü. Sanırım Ranger veya Toyota için olanlardan. Tornacı bu flanşlardaki boşluğu almak için bilezik şeklinde adaptör yaptı ve öyle taktık. Tornacı aynı zamanda sıkı bir offroad cu. Bu bileziklerle bir kırılma/kopma riskinin ortadan kalktığını ama ciddi bir balans problemi olabileceğini ve belki de çözümsüz olacağını söylemişti.
Haklı çıktı.

Ankara'daki DDŞ performans tarafından imal edilen flanşların methini duymuştum. Dün onları aradım. Firma yetkilisi Doğukan Bey durumun tamamını anlatmadan nasıl bir sorunla karşı karşıya olabileceğimi tahmin etti ve doğru bir flanşın nasıl olması gerektiğini iyice anlattı. Uygun bir ücret karşılığı ve ömür boyu garantili olarak tam isteğime uygun flanş imal edecekler.

peki bende balans yapmayan flanş arayışındayım. Bu adamlar 5x114,3 ebatına uygunmu üretiyorlar yoksa araca özel göbek çağını vermek felan lazımmı... ? Öyle bişiyse en sağlıklısı ankaraya gidip ölçü aldırıp taktırmak olacak :smiley:
 

peki bende balans yapmayan flanş arayışındayım. Bu adamlar 5x114,3 ebatına uygunmu üretiyorlar yoksa araca özel göbek çağını vermek felan lazımmı... ? Öyle bişiyse en sağlıklısı ankaraya gidip ölçü aldırıp taktırmak olacak :smiley:

Araç modellerinin ölçüleri ellerinde olduğu için göbek ölçülerinin hepsini biliyorlar. Siz sadece kalınlık için tercihinizi söylüyorsunuz. Piyasadaki pek çok flanşın aksine faturalı flanş yaptıkları için eldiven gibi uyuyor. Ayrıca alüminyumu CNC de kestikleri için çok hassas imal ediyorlar.
Kendi aracıma gelecek hafta takılacak. Sonuçları burada paylaşacağım ama bir arkadaşımın DDŞ imalatı 5 cm kalınlıkta flanşlı L200 ünü biliyorum. En ufak balans problemi yok.
 



Araç modellerinin ölçüleri ellerinde olduğu için göbek ölçülerinin hepsini biliyorlar. Siz sadece kalınlık için tercihinizi söylüyorsunuz. Piyasadaki pek çok flanşın aksine faturalı flanş yaptıkları için eldiven gibi uyuyor. Ayrıca alüminyumu CNC de kestikleri için çok hassas imal ediyorlar.
Kendi aracıma gelecek hafta takılacak. Sonuçları burada paylaşacağım ama bir arkadaşımın DDŞ imalatı 5 cm kalınlıkta flanşlı L200 ünü biliyorum. En ufak balans problemi yok.

lütfen paylaşırsanız sevinirim. bende mitsubishi outlander için 3 cm felan düşünüyorum. önceden konyada bir flanş üreticisinde aliminyum kestirmeme rağmen ne yazıkki balans sorunu yaşadım söktüm attım.
 

lütfen paylaşırsanız sevinirim. bende mitsubishi outlander için 3 cm felan düşünüyorum. önceden konyada bir flanş üreticisinde aliminyum kestirmeme rağmen ne yazıkki balans sorunu yaşadım söktüm attım.

Parçalar takıldıktan sonra sonuçları burada paylaşacağım, umarım hem benim hem de sizin için işe yarar sonuçlar ortaya çıkar.
 

Bu ebat lastiklerde balans tutturmanın zor olabileceğini lastikçi de söylemişti ama lastikler ilk takıldığında olan balans titreşimi pek rahatsız edici değildi. Ama flanş takılınca olay kontrolden çıktı. Flanşları hazır aldım ve kalitesinden hiç şüphem yok ama flanşların göbek delik çapları L-200 göbek çapından epeyce büyüktü. Sanırım Ranger veya Toyota için olanlardan. Tornacı bu flanşlardaki boşluğu almak için bilezik şeklinde adaptör yaptı ve öyle taktık. Tornacı aynı zamanda sıkı bir offroad cu. Bu bileziklerle bir kırılma/kopma riskinin ortadan kalktığını ama ciddi bir balans problemi olabileceğini ve belki de çözümsüz olacağını söylemişti.
Haklı çıktı.

Ankara'daki DDŞ performans tarafından imal edilen flanşların methini duymuştum. Dün onları aradım. Firma yetkilisi Doğukan Bey durumun tamamını anlatmadan nasıl bir sorunla karşı karşıya olabileceğimi tahmin etti ve doğru bir flanşın nasıl olması gerektiğini iyice anlattı. Uygun bir ücret karşılığı ve ömür boyu garantili olarak tam isteğime uygun flanş imal edecekler.

kullandığınız flanşı kimden aldınız? özel mesajda atabilirsiniz.
hazır ithal ürünleri satan 1-2 firma var zaten, onlarında ürünleri son derece başarılı. ki L200 için satılanlarda bilezik beraberinde geliyor genelde.

yaptırdığınız bilezikler flanşla uyumlu değilse sorun ondan da olabilir, bi servet ödemeden kurtarmanız mümkün, beni arayın veya özel mesaj atın, 535-7184757 sorun çözülmezse serveti o zaman harcarsınız.
 

kullandığınız flanşı kimden aldınız? özel mesajda atabilirsiniz.
hazır ithal ürünleri satan 1-2 firma var zaten, onlarında ürünleri son derece başarılı. ki L200 için satılanlarda bilezik beraberinde geliyor genelde.

yaptırdığınız bilezikler flanşla uyumlu değilse sorun ondan da olabilir, bi servet ödemeden kurtarmanız mümkün, beni arayın veya özel mesaj atın, 535-7184757 sorun çözülmezse serveti o zaman harcarsınız.

Dediğiniz gibi ithal ürün satan çok tanınmış firmalardan birinden almıştım. Ürün kalitesine diyecek söz yok ancak sanıyorum yanlışlıkla L200 için olanı değil de başka markalar için uygun olanı verdiler. Bilezik de çıkmadı içinden. Montaj yapmaya kalktığımızda göbek çapının uygun olmadığını gördük. Maslak oto sanayine giren yokuş üzerinde sağda köşe başında çok tanınmış bir tornacı var. Adını unuttum şimdi. Offroad meraklısı kendisi de. Ona gittim hemen ve bilezikleri ona yaptırdım. Yaparım ama garanti veremem. Büyük olasılıkla balans tutturamayacaksın dedi. Aynen dediği gibi oldu.
Aslında hata benim. Hemen o anda flanşları geri iade etmeliydim.

Yeni flanşları sipariş ettim, ön ödemesini yaptım, imalat başladı. Yine de yardım öneriniz için gerçekten çok teşekkür ederim. Bundan da bir sonuç alamazsam sizinle temasa geçeceğim mutlaka.
 

lütfen paylaşırsanız sevinirim. bende mitsubishi outlander için 3 cm felan düşünüyorum. önceden konyada bir flanş üreticisinde aliminyum kestirmeme rağmen ne yazıkki balans sorunu yaşadım söktüm attım.
Ankara İmalatı flanşlar bugün takıldı. En ufak bir balans sorunu kalmadı. Çok memnun kaldım.
 



Bugün 7 cm yükseltme işini yapıp 33 inch lastikleri taktık. Yeni gelen flanşları da takıp iyi bir rot ayarı yaptıktan sonra keyfim yerine geldi. Balans sorunu tamamen bitti. Yol tutuş gayet kabul edilebilir seviyelere çıktı. Rot ayarı ile biraz daha oynayarak daha da iyi sonuç alabileceğimizi söyledi rotçu.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst