L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ygt^Grand Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 40
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,230

Ygt^Grand

Ana Kamp
Mesajlar
25
Tepkime Puanı
1
Merhabalar,

Forumda aracının lastik setup'ını değiştiren arkadaşların bazı deneyimlerini merak ediyorum. 4x4 Otomatik vites L200 sahibiyim. Aracı aldığımda önceki sahibi 265/65/17 ebatındaki büyük lastikleri takmış. Üzerindekiler arazi tipi değil yani normal lastikler. Ben arazi ve çamur koşullarında kullanmak için 1 set 16" jant üzerine bir setup yapmayı düşünüyorum. Normal zamanlarda bu sessiz ve konforlu lastiklerimi kullanıp, arazi şartlarında MT yada Extreme serisi bir lastik takacağım.

Hal böyle olunca, acaba hem aracı yormama ve daha uzun ömürlü olma açısından hemde yakıt açısından normal günlük kullanım lastiklerimi orjinal boyuta cevirsem mi diye düşünüyorum. Deneyimli olan arkadaşlar, sizce bu değişime değer mi? Orjinal lastik boyutu yanlış hatırlamıyorsam 245/70/17. Bu ebata düşürsem sizce ne kadar yakıt farkeder? Arabasını önce bu setupla kullanıp sonra büyüten arkadaşlar var sanırım aramızda. Onlar ne kadar fark yaşadı? LAstik ebadının büyümesinden dolayı araçta bir güç kaybı yaşandı mı? Ben Orjinal lastiği taksam daha konforlu mu olurum?

Tecrübelerinizi paylaşmanız dileklerimle cevaplarınızı bekliyorum :smiley:
 

Etiketler
Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Ben l200'ü ilk aldığımda üzerinde 245/65/17 bridgestone dueler Ht vardı.Araç biraz alçak kalıyordu ama yakıt şimdikine nazaran en az 2 lt daha ekonomikti.Aracın ara hızlanmaları daha iyidi.Ama çamura girdiğinde ağzı burnu bir yere kayıyordu.Şimdi üzerinde 265/70/17 Cooper AT3 var.Yakıt arttı, hızlanma azaldı,ama çamurlu yerlerde daha rahat.Şu an üzerine güç paketi ekleyip 33'' denk gelen MT takmayı düşünüyorum.
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Ciddimisiniz ya? 2 lt çok buyuk rakam. Ben bu lastiklerle araziye girmiyorum sonuçta. Benim için bu lastiklerle şehir içi ve uzun yolda konforlu ve ekonomik olması daha önemli. Çamur vs istediğimde zaten MT tarzı bir setim olacak inşallah.

ben 0.5 lt veya 1 lt fark ediyorsa deymez diyecektim ama 2 lt epey farkediyormuş. Orjinal ebata dönsem mi acaba...

Güç paketini bende ekleyeceğim. Chip yapılmış bir araca bindim, benimkinin iki katı gidiyordu. Normal/sakin kullanımda da yakıtın düştüğünü söyledi kullanan arkadaş. Ama değişmiş güç oranı çok etkileyiciydi. Araç hakkaten çok çok iyi gidiyordu.

Bu arada orjinal suspansyon ile, aracı yükseltmeden 33" sığmıyor diye duymuştum. Bilginiz olsun.

Bu değişimi başka yapan arkadaşlar var ise onlardan da tecrübelerini aktarmalarını bekliyorum :smiley:
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Araca ne tür bir güç paketi uygulanmıştı biliyor musunuz acaba?
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Evet araca sonradan beyin yazılımı atılmış. Yazılımı yapan arkadaş benim çok eski arkadaşımdır. Türkiyede bu işi en iyi sekilde ve profesyonelce yapan insanlardandır. İsterseniz o konuda yardımcı olabilirim.
 



Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Mirtos'un da belirttigi gibi; "en az" 2 Litre artis olur. Benim aracimda 265/70-17 Cooper STT var. Arazide mukemmel ama asfaltta hem ugultu var hem de cok cabuk asiniyor. Performansi da negatif yonde etkiliyor. RalliArt guc paketi ile performans kismini cozdum. 2 takim lastik kullanmak zor gelmeyecekse en temiz cozum budur. Ama nerede ne zaman karsiniza ne cikacagi belli olmuyor :smiley:
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Ya valla 2 litre az buz rakam değil. KMlere vurunca baya fark yaratır. Ben çok fazla km yapmıyorum zira ama sadece büyük lastik daha şık duruyo diye neden aynı kullanımda daha fazla yakıt sarfiyatı olsun ki ?

Performans kiti için RalliArt çok güzel tabi en azından orjinal bir yazılım ama çok çok pahalı. İşini iyi yapan bir yazılımcı ile çok çok daha uygun fiyatlara sorunsuz ve uzun ömürlü bir çözüm üretmek çok kolay.

Bu arada aracınızda yükseltme var mı? Süspansyon orjinal mi? Orj. suspnasyon ile 265/70 17 lastik kullanılabiliyor mu?
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Yukseltme yapmadan once takmistim bu lastigi. Orjinal yukseklik ile hicbir surtme vs yapmamisti.
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

BlackLuv' Alıntı:
Yukseltme yapmadan once takmistim bu lastigi. Orjinal yukseklik ile hicbir surtme vs yapmamisti.

Bilgiler için çok teşekkürler. Oldukça faydalı oldu benim için.

Başka bir konunun altında aracınızın resmini gördüm sanırım. Maşallah ön tampon falan çok güzel görünüyor.

Arka kasa ise benimkiyle aynı. Çok görülmüş bir model değil sanırım.. Benim bile hala gözüm alışmadı :(
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Ygt^Grand' Alıntı:
Bilgiler için çok teşekkürler. Oldukça faydalı oldu benim için.

Başka bir konunun altında aracınızın resmini gördüm sanırım. Maşallah ön tampon falan çok güzel görünüyor.

Arka kasa ise benimkiyle aynı. Çok görülmüş bir model değil sanırım.. Benim bile hala gözüm alışmadı :(
Rica ederim...
Arka kabin, zamaninda Temsa'nin Almanya'dan ithal ettigi oldukca kaliteli bir model. Goz alismasi zaman aliyor ama acikcasi aracin cizgileriyle de %100 uyumlu. Baska bir kabini pek yakistiramiyorum sahsen :smiley:
 



Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Merhaba, ben Hüseyin Antalya

Ben l 200 178 hp otomatik 5 ileri şanzumanlı modelini kullanıyorum, aracımı ilk aldığımda 245/65/17 ebatlarında lastik mevcuttu, Antalya lara kumsalında kum'a batana kadar. Daha sonraki zamanlarda 265/75/16 lastiğe geçiş yaptım. Diferansiyeli zeminden uzaklaştırmanın başka yolu yok. 265/75/16 lastik 7 inç jant ta sürtme yapmazken 8 inç jant ta sürtme oldu. Aracımda takoz tabir edilen yükseltme uyguladık sorunu çözdük ama bu tarz yükseltme salıncakların ve aksın eğri durmasına neden oluyor. Zirve tırmanışlarında sıkıntı yaratıyor, ön lastikler oynak zeminde yere sağlam basamıyor. Araca ekstra program yükledik 40 hp ve 80 tork ilave güç elde ettik şu an mükemmel hem yakıt hem performan olarak, şu an 7 inç yükseltme kiti yapılıyor lastik ebadı 33/12,5/16 olacak jantları deyişecek olursak 10 inç genişliğinde 15 jant'a geçmeyi düşünüyorum. 15 inç jant'ta lastik seçeneği daha fazla, chip sadece turbo yu kontrol ederken program turbo, gaz tepkime süresi ve daha birçok sistemi kontrol ediyor. Ama programı düzgün insana yükletmek lağzım, bir programı kırıp 3-5 araca yükleyenlere güvenmemek lazım, çünkü program her araca seri numarasına göre ayrı yükleniyor. Biraz uzunca oldu ama tecrübelerimi paylaşmak istedim.
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

defrost' Alıntı:
Merhaba, ben Hüseyin Antalya

Ben l 200 178 hp otomatik 5 ileri şanzumanlı modelini kullanıyorum, aracımı ilk aldığımda 245/65/17 ebatlarında lastik mevcuttu, Antalya lara kumsalında kum'a batana kadar. Daha sonraki zamanlarda 265/75/16 lastiğe geçiş yaptım. Diferansiyeli zeminden uzaklaştırmanın başka yolu yok. 265/75/16 lastik 7 inç jant ta sürtme yapmazken 8 inç jant ta sürtme oldu. Aracımda takoz tabir edilen yükseltme uyguladık sorunu çözdük ama bu tarz yükseltme salıncakların ve aksın eğri durmasına neden oluyor. Zirve tırmanışlarında sıkıntı yaratıyor, ön lastikler oynak zeminde yere sağlam basamıyor. Araca ekstra program yükledik 40 hp ve 80 tork ilave güç elde ettik şu an mükemmel hem yakıt hem performan olarak, şu an 7 inç yükseltme kiti yapılıyor lastik ebadı 33/12,5/16 olacak jantları deyişecek olursak 10 inç genişliğinde 15 jant'a geçmeyi düşünüyorum. 15 inç jant'ta lastik seçeneği daha fazla, chip sadece turbo yu kontrol ederken program turbo, gaz tepkime süresi ve daha birçok sistemi kontrol ediyor. Ama programı düzgün insana yükletmek lağzım, bir programı kırıp 3-5 araca yükleyenlere güvenmemek lazım, çünkü program her araca seri numarasına göre ayrı yükleniyor. Biraz uzunca oldu ama tecrübelerimi paylaşmak istedim.

Merhaba,

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Ben 265/75 R16 ebatında MT serisi olan büyük ihtiamllede Cooper STT marka lastiğe geçeceğim. İlk aşamada yükseltme vs tarzı bir modifikasyon düşünmüyorum. Daha ilerde belki olabilir. Sürtme olmaması süper :smiley:

Sizin araçta hem 178 lik hem yazılım yapılmış. Maşallah araç roket gibi gidiyordur herhalde :smiley:

15 lastiğe geçeceğinizi söylemişsiniz. Aracın üzerindeki 16" lastiklerin durumu iyi ise bana satarmısınız? :smiley:
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

selamlar bende aracı ilk aldığımda lastik ebadını büyüterek yükseltme yapmayı düşündüm ve orjinal 245-65-17 olan birigeston lastikleri çıkarıp yerine BF nin265-75-16 +jant takımı taktım işin açıkcası olay hiç benim düşündüğüm gibi olmadı araç görüntü itibari ile süper olurken aracın hem asvalt komforu hemde arazi performansı inanılmaz derecede azaldı bu arada ön çamurluklar tam dönüşlerde sürtme yaptı araç asvaltta direksiyonu sürekli silkelemeye başladı rampalarda çekiş düşüklüğü yoğun şekilde hissedilir oldu arazide ön akislere daha çok yük bindiği için akislerde problem yaşattı yoğun karlı ve çamurlu zeminlerde aracı kontrol zorlaştı... yakıt fazlasıyla arttı lastikleri kış bittene kadar kullandım daha sonra sattım şuan standart lastikleri üzerinde yakıt performans gayet güzel tekrar lastik alacağım ama standarda en yakın ebatı seçmeyi düşünüyorum zaten lastik firmaları lastik ölçüsü değişiminde %3 ten daha fazla yada daha az olmaması gerektiğini bildiriyorlar burdan bakıp ebat karşılaştırması yapabilirsiniz saygılar... http://www.lastik24.com/Calculation.aspx
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

Merhaba. bende aracımda 2 takım lastik denedim. cooper stt lastikler çamurda, arazide, güzel fakat asvaltta inanılmaz uğultu yapıyor. brıgstone mt dualer lastik kullandım oda çok sesli ve konforsuz geldi bana onuda çıkardım ve cooper zeon ltz lastik aldım kumda,çamurda,asvaltta, harika ve hiç ses yok kesinlikle tavsiye ederim.
uğur çağlayan-ANTALYA

post-2797-083624300%201278946717[1].jpg
 

Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

birkaç gün önce araca 245-75-16 bf AT aldık araç 265-75-16 ya göre gayet güzel sürtme problemi yok dreksiyon gayet rahat yakıtı yarin deneyecez bence 245-75-16 ebadından büyük lastik takmayın hatta birebir fabrika ölçüsü 245-70 16 ama az buçuk aracın çamurlukların büyüklüğü yüzünden lastik çok ufak görünüyor bu nedenle 245-75-16 aldım gayet memnunum saygılar...
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,514
Kaydolan Son Üyemiz
mozsarac

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst