L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ygt^Grand Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 40
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,121
Ynt: L-200 Lastik ebadına bağlı değişimler

aracımı satın aldıgımda üzerinde 245/70/16 lastık vardı.4 cm lık aparatla kaldırdıktan sonra 285/75/16 mt sınıfı lastık taktık her hangi bir surtme yaşamadım.perferman konusunda rall art olduğu için çok bir kayıp olmadi.sadece aks acıları ve alt tablanın acıları bayaği bi değişti ilerleyen zamanda sorun cıkartıp cıkarmayacağinı görceğiz..

Evo1


Evo2
 

Etiketler
Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

altunsu53' Alıntı:
aracımı satın aldıgımda üzerinde 245/70/16 lastık vardı.4 cm lık aparatla kaldırdıktan sonra 285/75/16 mt sınıfı lastık taktık her hangi bir surtme yaşamadım.perferman konusunda rall art olduğu için çok bir kayıp olmadi.sadece aks acıları ve alt tablanın acıları bayaği bi değişti ilerleyen zamanda sorun cıkartıp cıkarmayacağinı görceğiz..
mrblar bendede 2006 magnum var eski kasa. şuan üzerinde 245-75-16 lastik var. yeni lastik almayı düşünüyorum. 265-75-16 , 285-75-16 ve 255-85-16 arasında kararsız kaldım .. ne artılartım ne eksilerim olur. :S bir sorum daha olacak boluda yaşıyorum KARda bf mi cooper mı ? tşk.ler
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

Eski kasa l200 lerde 4.88 ayna mahuriti var ben sizin yerinde olsam 38.5 ekstreme lastik takarım
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

Yeni kasalarda 3.93 veya 4,10 ayna mahuriti mevcut keşke bende sizin kadar şanslı olsa idim. Servisten eski kasa ayna mahuriti fiyatı sordum 4000tl
Sizin yerinizde olsam 38.5 lastik takıp koca ayak yaparım. Bizim modellerde 35 lastik bile sıkıntı
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

yükseltme konforu bozuyormuş. 265 75 16 sığar bi işlem yapmadan olur heralde.. gönlüm 285 75 16 dan yana ama işte sığmazsa die düşünüyorum.. netten araştırdım takanıda bulamadım eski kasada..
 



305/70/16 ve 10 ofset kullanıyorum. Cok az on çamurum ici traslandi.Artikukasyonda da sıkıntı olmadı.

ImageUploadedByTapatalk1376949885578427
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

Arkadaşlar kusura bakmayın konuyu değiştiriyorum ama benim de bir kaç sorum olacak siz l200 kullanıcılarına.

1- araçtan memnun musunuz yani tavsiye eder misiniz?
2-intense invite instle magnum gibi sınıflara ayrılmış bir araça bu sınıf aralarındaki farklar ne?
3-R/D lock hangi sınıfta ve modelde bulunmaktadır?


şimdiden Teşekkürler! ;)
 

Ynt: L-200 İlgili Soru

]slm l200 aracımı yeni aldım.5ileri 4 çeker 1 hafta oldu. siz dostlar araba ile bilginizi paylaşırsanız sevinirim.
1 off road başlamak istiyorum
2 arazi vitesi kullanmayı bilmiyorum ,
3 günlük olarak bu arabayı kullanmam gerek src belgesi gerekli mi arac üstüme kayıtlı şirket degil.
4 ankarada ki l200 kullanıcıylarıyla gorusmek isterim.simdiden sağolun
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

Selamlar

Bende biraz tavsiyede bulunmak isterim araştırın marka model tavsiyesine karşıyım bence kişinin sevdiği bütçesininde onayladığı hangisi ise en güzeli odur ama en iyisi araştırıp inceleyerek bulunur

1- Lastik için önce ne yapacağınızı tespit edin tespit edince sertlik dercenizi kararlaştırın hard offroad kaya tırmanışı çamur kar gibi
2- kararınız hard offroad yada çamur ise extrem lastiklere bakın bogger Mickey thompson silverstone gibi
3- ama L200 de bunları kullanmak için aks açılarını bozmadan yapılacak çok iyi bir yükseltme ( get takoz hiç tavsiye etmem ) ihtiyacı olduğunu L200 şase uzunluğunun her zaman dez avantaj olacağını unutmayın extrem lastikle asvaltta torna tezgahı üzerinde imiş gibi gideceğinizi İstanbuldan Antalya'ya gitmeye kalkarsanız muhtemelen Antalya 'ya jant üzerinde gireceğinizi lastiklerin bitebileceğini hesaba katın
4- sert oynamıycaz asvalttanda biraz uzaklaşıp arazide hepsini yapıcaz derseniz M/T lastik Mickey thompson BF goodrich yokohoma general grabber Cooper araştırın M/T lastik yaz aylarında ve sıcakta yıpranır yazın kullanılmaz
5- hem yol hem arazi derseniz A/T lastik BF goodrich yokohoma general grabber
6- yol birazda arazi derseniz michelin latidut cross BF goodrich Yokohama
7- kesinlikle janlar çamurluğa sığmayınca spacer kullanmayın offset jant alın
8- hangi yazılımı atarsanız atın 33" - 35" inch ten büyük lastik takmayın L200 de motor gücünüz yetmeyebilir bigfoot L200 ler genelde gösteri aracıdır sert araziye girenleri yarışlara katılanları çok nadir ve yapımı çok pahalıdır araç yeniden her şeyi ile dizayn edilir
9- L200 de 0- 100 Km arası hareket halinde iken normal 4x4 1.ci kademeye takabilirsiniz 100 Km. ye gelmeden takın 50 - 60 gibi yada hızı düşürün 4x4 dün diğer kademelerine takmak için araç durdurulur ( motor değil ) vites boşa atılır otomatikse - N - konumuna getirilir ve 4x4 hangi kademeye takılmak isteniyorsa takılır
benim tavsiyelerim bunlar ve araştırmanızdır kolay gelsin
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

l200 için
ADETİ : 250 TL 245/75R17 EBAT
open country modeli
JAPON MALI
KDV DAHİL
2009 MODEL
48 ADET VAR.
 



Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

arkadaşlar kaç foruma yazdım kimse yardımcı olmadı ben 16 jant takmak istiyorum aracıma haliyle begendim ama problem şu 16 jantta et -35-45 ofset gibibi rakam var bu nedir ve ne anlam ifade eder ben bu jantı alsam kaç ebat lastik takmalıyım 255.70.16 uygun olurmu acil yardım acil.
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

yılmaz45' Alıntı:
arkadaşlar kaç foruma yazdım kimse yardımcı olmadı ben 16 jant takmak istiyorum aracıma haliyle begendim ama problem şu 16 jantta et -35-45 ofset gibibi rakam var bu nedir ve ne anlam ifade eder ben bu jantı alsam kaç ebat lastik takmalıyım 255.70.16 uygun olurmu acil yardım acil.

Selamlar

önce hoş geldin deyip çok basit ve kısaca tarif etmeye çalışıym

aracın lastiklerine önden bak ; lastiğin tam ortasından hayali bir hayali bir çizgi olduğunu düşün : bu hayali çizgi jantın bijonların sıkıldığı yüzeyi ile kesişiyorsa - 0 - offsettir ; bijonların sıkıldığı yüzeyden dışarıda kalıyorsa + pozitif offsettir 35 - 45 vs bu mesafeyi belirler ; jantın arkasına yakınsa negatif offsettir ayrıca bijon sayısı ve bijon mesafesini belirten ölcülerde vardır
basit olan kısım bu birde karışık olan kısım var,
16" jant takıcam diyorsun orjinal jantın 17" ise 16 " jantın kaliperlere yada kanpanalara sürtme ihtimali var
bijon sayı ve aralıklarının önemi var ( özellikle internetten sipariş verirsen önemli )
en önemlisi offroad araçlarına yüksek yanaklı lastik koymak ihtiyacı vardır diffler böylece yerden yükselir araca yükseltme yapılsa bile lastikler büyük olduğu için sürtme yapmasını önlemek için lastiği dışarı almak için offset jant kullanılır yada spacer takılır
daha daha önemlisi ne tip lastik konulacağına karar vermektir H/T A/T - M/T - extrem bu dört farklı tip lastiğe ve ölçüsüne karar verdikten sonra yukarıda yazdığım detaylar ölçü ve gerekliliğine göre devreye girer yada girmez
lastik meselesi çok önemli ve pahalı bir konudur yükseltme ister offset jant yada spacer ister dodik ister çamurluk tadilatı ister isterde ister önce iyice araştır idealin neyse karar ver sonra neleri yaptıracağın yada yaptırmıyacağın ortaya çıkar

bu arada aracın markasını ve orjinal lastik ölçülerini yazmamışsın
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

yılmaz45' Alıntı:
arkadaşlar kaç foruma yazdım kimse yardımcı olmadı ben 16 jant takmak istiyorum aracıma haliyle begendim ama problem şu 16 jantta et -35-45 ofset gibibi rakam var bu nedir ve ne anlam ifade eder ben bu jantı alsam kaç ebat lastik takmalıyım 255.70.16 uygun olurmu acil yardım acil.


merhaba hocam.. benim L200'ün de orjinal jantları 17. Ben onları yazın kullanmak için söküp garaja koydum.

Bir takım off-setli 16 jant aldım, off-set değerinden emin değilim, büyük ihtimalle 35, daha düşük offset değerli bir jant denedim ancak kaliperlere sürttü. Aldığım jantın linki bu;

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-teker-ticaret-171-8.0x16-6x139.7-silver-lip-polish-130546468/detay/

Üzerine de 265 75 16 Kumho KL71 Road Venture MT lastik taktım. Direksiyonu tam sağ veya tam sol yaptığımda çamurluk içindeki plastik davlumbazlara hafiften sürttü, sürten yerleri ısıtarak içeri doğru bastırdık, sorun ortadan kalktı. Bu ebat lastiklerle araç 2,5cm kadar yükselmiş oldu. Yakıt tüketimi de 100km'de 2 litre kadar arttı.

Sonuç nasıl oldu derseniz, buyrun aşağıdaki fotoğraflardan siz karar verin..


swor.jpg


xnst.jpg


xf75.jpg



17 jantlarıma da orjinal ebatlarda BF Goodrich AT lastik almak niyetindeyim, yazın onları kullanacağım.
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

kocaali' Alıntı:
merhaba hocam.. benim L200'ün de orjinal jantları 17. Ben onları yazın kullanmak için söküp garaja koydum.

Bir takım off-setli 16 jant aldım, off-set değerinden emin değilim, büyük ihtimalle 35, daha düşük offset değerli bir jant denedim ancak kaliperlere sürttü. Aldığım jantın linki bu;

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-teker-ticaret-171-8.0x16-6x139.7-silver-lip-polish-130546468/detay/

Üzerine de 265 75 16 Kumho KL71 Road Venture MT lastik taktım. Direksiyonu tam sağ veya tam sol yaptığımda çamurluk içindeki plastik davlumbazlara hafiften sürttü, sürten yerleri ısıtarak içeri doğru bastırdık, sorun ortadan kalktı. Bu ebat lastiklerle araç 2,5cm kadar yükselmiş oldu. Yakıt tüketimi de 100km'de 2 litre kadar arttı.

Sonuç nasıl oldu derseniz, buyrun aşağıdaki fotoğraflardan siz karar verin..


swor.jpg


xnst.jpg


xf75.jpg



17 jantlarıma da orjinal ebatlarda BF Goodrich AT lastik almak niyetindeyim, yazın onları kullanacağım.

çok güzel tercih görüntü çok güzel olmuş A/T lastik için BF bence en güzel tercih şu an benim araçta BF 245/ 75 / 16 AT var ve çok memnunum ama çamurda değil tabi derin çamurda üzüyor :D
bende de 17" janlar şu an boş offsetli janlarıma 285/ 75 / 16 yokohama geolander düşünüyorum ama kesin yükseltme istiyecek birde aks kesme ihtimalinden korkuyorum
 

Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
çok güzel tercih görüntü çok güzel olmuş A/T lastik için BF bence en güzel tercih şu an benim araçta BF 245/ 75 / 16 AT var ve çok memnunum ama çamurda değil tabi derin çamurda üzüyor :D
bende de 17" janlar şu an boş offsetli janlarıma 285/ 75 / 16 yokohama geolander düşünüyorum ama kesin yükseltme istiyecek birde aks kesme ihtimalinden korkuyorum

285 75 16 yükseltme isteyebilir hocam, sürteceği kesin.. gerçi yükseltme ile 305 takanlar da var..


ben yoğunlukla uzun yol yapıyorum hocam, o yüzden uzun yolda MT'leri heba etmenin anlamı yok... evimde yerim mevcut, iki takım jant lastiğim oldu mu ihtiyaca göre hiç üşenmem söker takarım..

yalnız karar veremediğim bir durum var.. BF'nin AT lastiklerine bakıyorum, 17 inch ile 16 inch arasında lastik başına 100TL gibi bir fiyat farkı var, 17'ler daha pahalı. Bu durumda 17 janta 4 adet BF AT lastik almaktansa, bir takım daha 16 offsetli jant alıp üzerine 16 inch BF AT lastik almak fazladan 400TL gibi bir ilave gerektiriyor. Offsetli jant ile görüntü çok daha güzel, iz açıklığı arttığı için yol tutuş da bir miktar iyileşiyor, yürüyeni ne oranda etkiler bilemiyorum..

Orjinal L200 jantına BF AT mi, yoksa offsetli 16 janta BF AT mi? bi türlü karar veremedim... nedir fikirleriniz??[/td][/tr][/table]
 



Ynt: L-200 Lastik Ebadına Bağlı Değişimler

kocaali' Alıntı:
285 75 16 yükseltme isteyebilir hocam, sürteceği kesin.. gerçi yükseltme ile 305 takanlar da var..


ben yoğunlukla uzun yol yapıyorum hocam, o yüzden uzun yolda MT'leri heba etmenin anlamı yok... evimde yerim mevcut, iki takım jant lastiğim oldu mu ihtiyaca göre hiç üşenmem söker takarım..

yalnız karar veremediğim bir durum var.. BF'nin AT lastiklerine bakıyorum, 17 inch ile 16 inch arasında lastik başına 100TL gibi bir fiyat farkı var, 17'ler daha pahalı. Bu durumda 17 janta 4 adet BF AT lastik almaktansa, bir takım daha 16 offsetli jant alıp üzerine 16 inch BF AT lastik almak fazladan 400TL gibi bir ilave gerektiriyor. Offsetli jant ile görüntü çok daha güzel, iz açıklığı arttığı için yol tutuş da bir miktar iyileşiyor, yürüyeni ne oranda etkiler bilemiyorum..

Orjinal L200 jantına BF AT mi, yoksa offsetli 16 janta BF AT mi? bi türlü karar veremedim... nedir fikirleriniz??




Selamlar
Durumumuz aynı
Ben 17" BF A/T lastikçi arkadaşımın stoğunda olmadığı için 16" offsetli jant ve BF A/T lastik aldım
hemen hemen bütün lastik markalarında jant büyüdükçe fiyat artar ölçü seçeneği azalır
A/T lastikler offroad yaparken M/T lastiğin yerini tutmadığından
sıcak havada yaz mevsiminde çabuk bittiğinden
offset jantın iz genişliğinin ve dengeye sağladığı katkıyıda dikkate alarak offroad yaparken kullanmayı
16" offsetli jantlara mickey thompson ( M/T lastikte bence dünyanın en iyi markalarından biri ama çok pahalı ) yada yokohama geolander düşünüyorum
17" jantlara da BF A/T takmayı uzun yolda ve offroad haricinde 4 mevsim kullanmayı düşünüyorum özellikle uzun yolda yuvarlanma mesafesi fazla olduğundan büyük çaplı jant daha avantajlıdır
maddi durumum elverirse 16" offsetlere M/T 17" orjinal jantlara BF A/T yada michelin cross yada latitude almayı
16" BF A/T leride çıkma olarak değerlendirmeyi düşünüyorum
arazi dışı tavsiyem 17" orjinal jantlara BF ( bence en iyisi BF ) yokohama ,general grabber kumho A/T yada michelin

yani bendede istek fiyat orantısı durumu karışık :D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,243
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst