KUMHO KL-71 MT HAKKINDA

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,400
Ynt: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA

Competustan kar ve çamurda çok memnun değilim

Kar ve çamur işini bir arada çözmek zor, lastiğin hamuru hem ağustos ayının sıcağına dayanacak aşınmayacak, hem aralık ayında -10 derece oldu mu sertleşmeyecek, zor iş. MT'ler hayırlı olsun, bütçe el verince bir de kışlık lastik bakarsınız artık. Yol kenarı uçurum değilse gerek duymayabilirsiniz, ayrı konu ;)
 

Etiketler
Ynt: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA

Merhaba. Lastikleriniz hayirli olsun. Yazdiklariniz sayesinde kumho dusunmeye basladim :smiley: filo indirimimizde var yarin bi fiyat alacagim. Araclarimiz ayni 2000 1.6 JLX 5 kapi otomatik aracim. Yukseltme kiti mevcut. 215 75 15 bf at kullaniyorum cekiste sorun yok. 235 75 15 lerle cap artiyor. Cekiste dusme rampada zorlanma basladimi ? Kisa oranli ayna mahruti mevcutmu aracinizda ? Malum bolgemiz inis cikisli rampalarda cok boguldumu rahatsiz oluyorum. Birde kaca aldiniz montaj balans dahil ? kiyaslama yapabileyim.
Tesekkurler.
 

Ynt: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA

Çekiş kaybı mutlaka oluyor, ancak benim gibi aracı zaten tasarruf amaçlı alt limitlerde kullanan biri için bir önem arz etmiyor. Bu nedenle ayna-mahruti değişimi yapmadım, fakat benim araç düz vites olduğu için ayna -mahruti daha seri, 4.875 oranlı, iddialı konuşup sizi yanıltmayayım fakat bildiğim kadarıyla otomatik JLX'lerde ayna mahruti oranı daha kısa 5.125 bu nedenle sizde çekiş kaybı benden daha da az olacaktır.
Benim şu an orjinal ebada göre hissettiğim bariz fark, mesela dik bir yerde durduğumda, araç dolu ve klima da açıksa ilk kalkışta zorlanıyor, alışana kadar araç stop edebiliyor, veya arazide dik çamurlu bir yerde durunca daha önce orjinal ebadla biraz patinaj çekerek de olsa tek çekerde kalkabildiğim yerlerde dört çekere alarak kalkıyorum.
Bunun dışında hareket halindeyken çekiş kaybı aracı limitlerde kullanmadığımdan rahatsız edecek seviyede değil.
Büyük ebadın ilk kalkışlarda yakıtı arttırmasının yanında sürekli sabit hızda gidilebilen etaplarda orjinal ebaddan daha tasarruflu olma gibi bir avantajı da var.
Ben Ramazan Bayramı'na yakın, sökme-takma-balans dahil 300tl/adet fiyata almıştım.
 

Ynt: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA

otomatik JLX'lerde ayna mahruti oranı daha kısa 5.125 bu nedenle sizde çekiş kaybı benden daha da az olacaktır.


Ama daha önemli olacaktır, çünkü ortada hızlı yıpranma ihtimali olan bir otomatik vites şanzımanı olacaktır. Yoksa sadece çekiş kaybı olsa keyfi bir durum deyip geçebiliriz.
 

Ynt: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA

sakyuz' Alıntı:
otomatik JLX'lerde ayna mahruti oranı daha kısa 5.125 bu nedenle sizde çekiş kaybı benden daha da az olacaktır.


Ama daha önemli olacaktır, çünkü ortada hızlı yıpranma ihtimali olan bir otomatik vites şanzımanı olacaktır. Yoksa sadece çekiş kaybı olsa keyfi bir durum deyip geçebiliriz.

Bahsettiğiniz yıpranma, orjinal ebad lastiğe göre % kaç şanzıman ömrünü kısaltır.
Manuellerde de olur mu?
 



Ynt: KUMHO KL-71 MT HAKKINDA

Bahsettiğiniz yıpranma, orjinal ebad lastiğe göre % kaç şanzıman ömrünü kısaltır.
Manuellerde de olur mu?


Bilmiyorum ama manuellerde olsa da pek umrumda olmaz ne de olsa "bozulacak" tek şeyi debriyaj balatasıdır o da zaten eninde sonunda her halükarda yıpranır. MT kastikler aracın başka bir tarafına yük getirir mi bilemiyorum fazla zorlamadıkça sorun olmaz herhalde.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst