Pathfinder’ın şanzımanını araştırırken Jatco marka olduğunu öğrendim. Jatco’da 5R05 kod ile geçiyor ve bir çok araçta kullanılan çok sağlam bir ünite. Nissan’daki kod karşılığı RE5R05A, Subaru’da ise 5EAT olarak geçiyor.
Araştırırmam esnasında gezindiğim sitelerde aşağıda kendi notlarım için maddelediğim çok acayip bir bilgiye denk geldim ve paylaşmak istedim.
2007 Nissan Pathfinder, Frontier, and Xterra's Jatco RE5R01A, RE5R05A, RL4R01A and RE4R01A Problems From a Defective Radiator | Guy's Automotive : Service - Auto Repair - Collision Center
VE
Coolant leaks are destroying Nissan transmissions at an alarming rate.
Araştırırmam esnasında gezindiğim sitelerde aşağıda kendi notlarım için maddelediğim çok acayip bir bilgiye denk geldim ve paylaşmak istedim.
- Vites kutusunun bozulma problemi çok yaşanan kronik bir problem. Bunun sebebi ise radyatör’ün 80.000 mil civarı (130.000 km) bozulması ve içten vites kutusuna doğru sıvı sızdırması. Bu da tamiri çok pahalı olan vites kutusunun bozulmasına sebep veriyor. Nissan bu durumu nedense pek kabullenmemiş ve bu sıkıntıyı gidermek için araçları geri çağırmamış. Ustaların içten sızdıran radyatör problemini bilmesi ve tespit etmesi çok zor. Dolayısı ile aslında çok sağlam bir yapıya sahip olan Jatco RE5R05A kodlu şanzıman tamir edilse bile esas arızayı yaratan radyatör değiştirilmezse aynı problem ileride tekrarlanacaktır. Burada problemli olan vites kutusu değil, radyatördür.
2007 Nissan Pathfinder, Frontier, and Xterra's Jatco RE5R01A, RE5R05A, RL4R01A and RE4R01A Problems From a Defective Radiator | Guy's Automotive : Service - Auto Repair - Collision Center
VE
Coolant leaks are destroying Nissan transmissions at an alarming rate.