Ynt: Klima Hakkında
Merhaba,Duster sahibi degilim ama bir kac bilgimi paylasayim.
Arac klimalari genelde klima dugmesine basinca calismaz.
Arac ici fani da calistirdiginizda elektro miknatis devreye girer.
Boylelikle zaten bosta donmekte olan kasnak,kompresoru cevirmeye baslar.
Iste o zaman motor bolumunden klima faninin calistigi sesini duyarsiniz.
Bu islemi yillardir her aracimda vites bostayken,devir rolantideyken yaptim.
Yeni nesil araclarda koruyucu sistemler gelistirilmis filan onerilerine uymadim.
Kendi bildigim gibi kasnak,aniden yuksek devire maruz kalmasin istedim.
Yani seyir halinde 2000-4000 devirde giderken aniden klimayi acmadim.
Kirmizi isikta durdugumda,sabah ilk hareketten once yada yolda bosa atarak actim.
Araci stop etmeden once klimayi kapattim,calistirmadan once kapali oldugunu kontrol ettim.
Klimayi ozellikle sehir icinde bugulanmaya karsi yaz kis kullanan biriyim.
On onbes yasli araclarimda klimaya gaz bastirmadim,rulman bile degistirmedim.
Yazilanlardan cikarttigima gore tedirgin olan arkadaslar iki ayri fandan bahsediyorlar.
Bir arkadasimiz torpidoya vurunca sesin kesildiginden bahsediyor ki bu ic fan ile ilgili.
Diger arkadasimiz motor devri ve klima borularinin sicakligindan bahsediyor bu da dis fan ile ilgili.
Yanlis anlamis isem kusura bakmayin bildiklerimi yazayim siz icinden secin.
Yumruk vurunca gecen ses ic fanin titresim vs nedeniyle yerinden oynadigini zannettiriyor.
Gecici olarak yerine oturdu ve simdilik sesi kesti,sert bir sallantida ayni durum olabilir.
Gogus sokulunce problem cikacak diye bir sey yok,ustalar isinin erbabi ise.
Garantiyi bozmayayim,disarida elletmeyeyim sorunu varsa bu durumda haklisiniz.
Klima ustune uzmanlasmis klimaci servisler icin gogus sokup takmak gunluk islerdir.
Problemsiz halledebilirler diye tahmin ediyorum.
Motor bolumunden hic ses gelmemesi veya klimayi acinca motorun titremeye baslamasi sorundur.
Sensorler klimayi actiginizda devreye girer ve motorun rolantisini yukseltirler.
Dolayisiyla klima acilinca motordan cekilen yuke karsi yakit sarfiyatini artirir ama rolantiyi korurlar.
Klima dugmesini actiniz,ic fan motorunu da calistirdiniz ama dis fanda ses yoksa problem var.
Ya gaz gidik yada elektriksel olarak devreye girmede sikinti var,kontrol edilmesi gerek.
Sigorta atmis,dugme vs elektrik problemi,kacak vardir gaz gitmis,kayis kopmus vs.olabilir.
Birde bazi araclarda guce duyarli sensorler bulunur.Seyir halinde guc gerektiginde devreye girer.
Ornegin yokus tirmanirken vites kucultup devire yuklendiginizde kompresor devreden cikar.
Bunu,uzun suren yuksek devirlerde,klima sadece hava ufluyor,soguk gelmiyor seklinde hissedersiniz.
Tirmanma sonu duzluk yada iniste motor deviri dusunce kompresor kendiliginden devreye girer.
Yukarida bahsettigim hem klimayi koruma hem de aracin ihtiyaci olan gucu saglama isi budur.
Bazi araclarda ic termostat bulunur.Buda icerisi istenen isiya gelince kompresoru durdurur.
Sadece ic fan calismaya devam eder,dis fan ve kompresor devre disi kalir.
Ic sicaklik yeniden yukselince yada alcalinca kompresor ve dis fan devreye girer.
Taner arkadasimizin bahsettigi durum bu olabilir.Bu genelde dijital klimali araclarda vardir.
Ust paragrafta ki sekilde ic fanin 1-2-3-4 kademelerine gore termostatin calismasi da mumkundur.
Ercan kardesimiz meslegi icabi benden cok daha tecrubeli,uzman biridir.
Aracinizi bilincli kullaninca sizi uzmez,yillarca sorun cikarmadan hizmet eder.
Sonucta makinadir,eskiyecektir.Bakilmasi,dogru kullanilmasi gerekir.
Ne de olsa uretici ticari bir firmadir,para kazanmak icin ucuza maletmesi lazimdir.
Pahali araclarda bile bu tur sorunlara zaman zaman rastlanmaktadir.
Iyi bir servis ve anlayan ustalarla calistiginizda bu tur sorunlari dert etmezsiniz.
Araclar eskiyip onarildikca ustalar da tecrube kazanacaklar sorunlari kolay cozeceklerdir.
Bildiklerim yillardir karsilastigim sorunlar sonucu ogrendiklerim ve tecrubelerimdir.
Yardimci olursa diye yazdim.