Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dsasrg Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,655
Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

merhabalar.valla arkadaşlar ben şimdiye kadar fazlasıyla memnun kaldım. vitaram beni hiç üzmedi.7 yıldır yağını koydum gitti.satmayı düşünmediğim içinde kapsamlı bir bakım yaptırıyorum.17 yıldır motora herhangi ibir işlem yapılmadı çünkü.pajero ya yabancı olduğum için yorum ve kıyaslama yapamıyorum.son zamlardan önce çerkezköy topkapı arası 50 tl ile gidip geldim.km de 230-250 tl arası yaktım :smiley: 80-110 km hızla kullanımda.daha önceki testimde 100 km de karma kullanımda 7.6 litre yakıt harcadı aracımda lpg yoktur 5 kişi ile tahmini 100 kg lık bagaj ile beraber.benim yaşadığım gölgede ormanlık alan çok olduğu için manevra avantajıda ön plana çıkıyor.aracımın tek eksiği alt kaplama saçı ile vinç. bunlarıda eğer maddi olarak imkanım olduğunda uygulayacağım.
 

Etiketler
Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

hudev' Alıntı:
kaan bey selamlar.
suzuki vitaraların hiç birinde ne önde nede arkada kilit yoktur.kilit sonradan taktırabilirsiniz.kilitsiz halde ben kendi aracımla L konumunda 30 -40 cm karda 3.vitesle gidebiliyorum.size güç ihtiyacı hissetirmez.ama bu talep meselesidir tabiiki.2.0 motor vitaralar gereksiz demiyorum.ama bana gerekmedi.ben kendi aracımla içine vede arkada römorkuna toplam tahmini 3 ton odun yükleyip ormandan getirdim birkaç sefer.size örnek olsun diye yazdım.dahası 1.6 motorlar piyasada daha çok yedek parça ve işçilik avantajı sağlar..ben aracımın vergisini 70 tl ye ödüyorum. otoban kullanımında 180 km hızı ibrede rahat görüyorum.size kıyaslama olsun diye şunuda not olarak yazayım.karşılaştırın.pajero ,lada niva, vitara.bunların hiç birinde fabrikasyon ön ve arkalarda kilit yoktur.güç aktarımı arkaya ve ön akslara 50/50 güç aktarımı vardır.modifiyesi en kolay vitara avantaj sağlar.saygılar.
mrb pardon ama pajeroda fabrika çıkışı kilit yok dediniz bu bilgiye nereden vardınız yada eski modellerdenmi bahsediyorsunuz yada biz kilit diye başka bir düğmeyemi basıyoruz anlıyamadımda )))
 

Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

ekrem bey merhaba.
.dediğim gibi arkadaşımın kullandığı aklımda kalan 1992 model 3 kapılı olanıydı.bir kaç defa gezinme fırsatımız oldu.gördüğüm kilit olmayışıydı.arazi vitesindeki dizilim ve fonksiyonellik tamamen vitara ile aynıydı.çaprazda askıda kalabiliyordu.bende bu kanıya vardım.bilmiyorum.sizlerin dediğiniz kilit arka aks kilitlerimi yoksa orta defriyansel şaft kilidimi.çünkü bir çok niva kullanıcısıda hala araçlarında arka ve ön aks kilitleri olduğunu zanederler.dediğim gibi pajerolar hakkında fazla bir bilgim yok kimseyi yanıltmayayım.siz haklı olabilirsiniz.saygılar.
 

Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

hudev' Alıntı:
ekrem bey merhaba.
.dediğim gibi arkadaşımın kullandığı aklımda kalan 1992 model 3 kapılı olanıydı.bir kaç defa gezinme fırsatımız oldu.gördüğüm kilit olmayışıydı.arazi vitesindeki dizilim ve fonksiyonellik tamamen vitara ile aynıydı.çaprazda askıda kalabiliyordu.bende bu kanıya vardım.bilmiyorum.sizlerin dediğiniz kilit arka aks kilitlerimi yoksa orta defriyansel şaft kilidimi.çünkü bir çok niva kullanıcısıda hala araçlarında arka ve ön aks kilitleri olduğunu zanederler.dediğim gibi pajerolar hakkında fazla bir bilgim yok kimseyi yanıltmayayım.siz haklı olabilirsiniz.saygılar.
mrb bende ayrıca 1990 model 2600 cc pajero var benim yadigarım o 16 yıldır benim kahrımı çekiyor ve hala duruyor bundada askıya aldımı teker yürümüyor kilit yok yani fakat 3500 cc pajeromda isterseniz orta defransiyeli kitliyorsunuz buzlu karlı yollarda kullanım için ayrıca tek düğme tuşuyla arka defransiyelleri 100/100 kitliyor buda bi teker havada zemin sağlam olduğu sürece araç batmadığı sürece yürür gider bu kilit sistemi eski modellerde mevcut değil yani ama pajeroyla suzukiyi sağlamlık yönünde halen tartışma konusu yapan arkadaşları anlamış değilim bu işin uzmanları hatta suzuki jipe binen suzukinin jiplerini satanlarda kabul ediyor bunu pajeroyu kıramassınızzz ötesi yok ha konu maliyet fiyat ise tabiki suzuki daha ucuz ufak tefek oynamalarla araziye uygun bir hale gelebilir fazla masrafı olmadan vergisi azdır yakıtı azdır ama motor güçlü olıcak daldımı ezip geçicek yoldada rahat olıcak dedikmi yakıt çoğalıyor vergiside işte biraz var gerçi 98 modeller 560 tl y düştü komple taksiti geçen sene 1400 tl idi bizim araçlarında masrafı azaldı işin doğrusu bu araca yaptığım masraf sadece ve sadece yakıttır nikime tıklayıp açtığım konulardan resimlerime bakabilirsiniz aracımla nasıl bir parkurda geziyorum ordan tahmin yapabilirsiniz pajeroyla ilgili bildiğim herşeyi paylaşırım maksat araçları kötülemek değil maksat bilgilerimizi paylaşmak fakat görünen köyde klavuz istemez dimi
 

Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

selam ekrem bey. size katılıyorum.pajero tabiiki tank gibi vitaranın yanında.sağlamlıktan kastımız.arıza açmaması.çabuk kırılmaması yoksa pajero ile vitara yı bağlasanız vitarayı sürükler.her ikisininde kendine göre üstünlükleri var biri hafif diğeri ağır.sizin aracınızda ne tür kilit var.ve ne kadar süredir kullanıyorsunuz.kullanımda dikkat edilmesi gerekenbir durumu varmı.teşekkürler.
 



Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

Pajero arka kilidin videosunu koyuyorum,
içerden kumandayla ,100/100 mekanik kilittir.

dikkat edilmesi gerekenler,
kuru zeminde çalıştırmamak( asfalt) kayada çalıştırabilirsiniz,(direksiyonu çok kırmamak gerekir.)
6km hızın üstünde devreye sokmamak,( ben özellikle durduktan sonra devreye sokuyorum)
devreye girince 20 km hızı geçmemek,( 40-50 düz olmak kaydıyla gittiğim oldu,bir sorun yaratmadı,)
kar inişlerinde kullanmamak sayılabilir.

6 sene vitara kullandım,5 sene samurai kullandım.2 senedir pajero arada da 5sene xj kullandım.
hepsi az yada çok arazi donanımlıydı.
bence hepsinin diğerine göre artısı var,hafiflik,motor gücü,sağlamlık vs. vs.

olay pajeroya gelirse ,tam şase ,sağlam,güçlü motoru olan, ve,model ve yıllara göre arka kilidi bulunan bir araçtan bahsediyoruz.
bunun yanında parçaları pahalı bir araçtan bahsediyoruz ( Türkiye için )
tamam yürüyen kolay kırılmaz ama ,bir farı kırıldığında insanı hoplatır.
3,500V6 ,3kapı ,insanı nirvanaya ulaştırır,( kanala yan sokup sürterek çıkarmaya gelince sahibini bir düşünce alır ;D )

th_Pajeokilit.jpg
 

Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

bu saate sohpet güzel gidiyor.linkinizdeki konulara bir baktım.fotolar güzel .adama hiç çektiriyor.daha bu pazar bursadaydım.uludağ yoluna megane ile çıktık biraz.çam ağaçlarının altındaekmek arası ton balığı yedik manzarada güzeldi .sanırım önümüzdeki günlerde tekrar gidebilirim.bursa ya selamlar.benim araç hala kaportada olduğu için birazda uyuzluk basıyor ;D
 

Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

arazi araçlarının hangisi sorunsuz ki mutlaka zorluyosun batırıyosun sağını solunu deydiriyosun ama hepsinin farklı özellikleri var ve kullanan kişilerinde kendine göre özellikleri kimisi en önde olmayı sever tam gaz gitmeyi kimisi ağır ağır takılır tadını cıkara cıkara üzmeden kimisi batmayı sever uğraşmayı savaşmayı sınırları zorlamayı ve araçlarımızında bi cekeri var bi sınırı var 4*4 ama dört dörtlük değil saygılar.
 

Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

kulübenizde güzelmiş.bu gece yıldız dağlarına megan ile bir gezinti yaptık.bayağı bir kar vardı.sanırım kar bizi teet geçip bursa ya düşer.müjdeyi vereyim dedim[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]

Fotoğraf-0034.jpg


Foto?raf-0001.jpg


Foto?raf-0002.jpg


Foto?raf-0004.jpg
 

Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

bugün dağa çıktım karla karışık yağıyordu soğuktu inegöle indim akşam üstü burasıda baya soğudu buda akr yağışı sürüyor anlamına geliyor muhtemelen bu tarafa gerliriseniz mutlaka bekleriz misafirimiz olun
 



Ynt: Kısa veya Uzun Vitara mı Yoksa Kısa Pajero mu?

evet kerim arkadaşıma katılıyorum kolay kolay arza vermez ben daha aracımın biyerde kırıldığını yada koptuğunu bilmem sadece tek sorun çok dik bi yerden inerken yada çıkarken arka sinyalleri çatlatıyorum tampon çelik orjinal bişi olmuyor ama sinyali çatlatıyor onun fiyatıda 80 tl falan ön sis lambam çatlaktı servise sordum takımmış 450 dediler almadım başka bi sis lambası uydurdum oldu birazda kafayı çalıştırmak gerekiyor yani aracı biyere çarpmadığınız sürece masrafı olmaz bu aracın diğer araçlarla dengeleniyor aslında diğerleri çok kırılır sürekli parça takarsın pajeroda vergiyi çok ödersin birazda fazla yakarc okadar benim arkadaşım suzuki 2500 v 6 ya 1 yılda 10 akıs kırdı değiştirdi tam sayısını bile unuttum ama 10 akıs kesin yani olay budur pajero kilit videosu için tşk gerçekten on numara
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst