KİA Ceres

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan murat durmaz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,355
Ynt: KİA Ceres

Fren merkezini debriyaj üst merkezini ve gösterge panelini de orjinalleri ile değiştirdik

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

uploadfromtaptalk1437904181429.jpg


uploadfromtaptalk1437904293224.jpg


uploadfromtaptalk1437904414630.jpg


uploadfromtaptalk1437904578595.jpg
 

Etiketler
Ynt: KİA Ceres

Elektrik aksamı, farlar, çerçeveler, ısıtma beyni , silecek mekanizması , su memeleri değişti

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

uploadfromtaptalk1437904747399.jpg


uploadfromtaptalk1437904803122.jpg


uploadfromtaptalk1437904883304.jpg


uploadfromtaptalk1437905030184.jpg
 

Ynt: KİA Ceres

Vites kolu mekanizmasının burçları yapıldı , keçeden motor yağ kaçırıyordu , keçe değişti açmışken baskı balata da sıfırlandı

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

uploadfromtaptalk1437905281160.jpg


uploadfromtaptalk1437905333240.jpg


uploadfromtaptalk1437905372141.jpg


uploadfromtaptalk1437905424192.jpg
 

Ynt: KİA Ceres

Şanzıman 4 vites , low high var , mazda orijinli, baskı balata fabrikadan orjinal idi ilk defa değişmiş , araç 95 .000 km de ve daha baskı başlayanın 1/4 u tükenmişti ama açılmışken keyfe keder değiştirdik

uploadfromtaptalk1437907860316.jpg


uploadfromtaptalk1437908008065.jpg


uploadfromtaptalk1437908043153.jpg


uploadfromtaptalk1437908074244.jpg


uploadfromtaptalk1437908150183.jpg
 

Ynt: KİA Ceres

Yıkandıktan sonra bastım sprey boyayı, buraya kadar herşey güzel fakat araca 16 jant bulamıyorum üzerinde 14inc 5 bijon jant var jant göbekleri çok geniş transit jantini ortadan genişlersek ne olur acaba et kalınlığı azalınca bijonlardan çatlar mı?

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

uploadfromtaptalk1437908759224.jpg


uploadfromtaptalk1437908820872.jpg
 



Sona doğru yaklaşıyorum aslında artık bitti, önceki fotolar kaybolmuş umarım yeni fotolar artık kaybolmaz.Ceres'in üzerinde 5x160 bijon aralıklı 14 inch problematik bir jant vardı. Ceres sayesinde jant dünyasının da kapısını biraz araladık. Araçın jantı hiçbir aplikasyon listesinde yer almıyordu.
Öncelikle 5x160 bijon aralığı olan araçları tespit ettim : defender, ford transit, tata, mahindra , fakat jant göbekleri çok geniş idi buna jant dünyasında CB (Göbek) deniyor. Örneğin Transit göbek genişliği 63,1 cerezin ise 120 jant göbek genişliği defender ile aynı idi fakat defender bijonları ise kamyon bijonu kadar büyük idi , transitin göbeği dar , defenderin ise bijon delikleri çok geniş idi , mahindraların ise göbek genişliği 107,1 , tataların 109,1 idi fakat offsetleri uygunsuzdu.

Tata jantlarını aldık ve jantları göbeklerini genişlettik kestik , kaynattık offset verdik oldu ama çok yordu..

14х6.0J ET+35 PCD 5x160 CB 120.
 

Sona doğru yaklaşıyorum aslında artık bitti, önceki fotolar kaybolmuş umarım yeni fotolar artık kaybolmaz.Ceres'in üzerinde 5x160 bijon aralıklı 14 inch problematik bir jant vardı. Ceres sayesinde jant dünyasının da kapısını biraz araladık. Araçın jantı hiçbir aplikasyon listesinde yer almıyordu.
Öncelikle 5x160 bijon aralığı olan araçları tespit ettim : defender, ford transit, tata, mahindra , fakat jant göbekleri çok geniş idi buna jant dünyasında CB (Göbek) deniyor. Örneğin Transit göbek genişliği 63,1 cerezin ise 120 jant göbek genişliği defender ile aynı idi fakat defender bijonları ise kamyon bijonu kadar büyük idi , transitin göbeği dar , defenderin ise bijon delikleri çok geniş idi , mahindraların ise göbek genişliği 107,1 , tataların 109,1 idi fakat offsetleri uygunsuzdu.

Tata jantlarını aldık ve jantları göbeklerini genişlettik kestik , kaynattık offset verdik oldu ama çok yordu..

14х6.0J ET+35 PCD 5x160 CB 120. Ekli dosyayı görüntüle 959 Ekli dosyayı görüntüle 959
P_20150812_163407.jpg
P_20150831_160718.jpg
Ekli dosyayı görüntüle 959
IMG-20150831-WA0018.jpg
IMG-20150831-WA0024.jpg
 

P_20150831_133250.jpg
P_20150831_133304.jpg
P_20150831_133324.jpg
P_20150814_180625.jpg
jant olayını çözemediğimiz için o problemi aslında doğru bir strateji olmamasına rağmen en sona bırakmak zorunda kalarak aracı yükseltme işine giriştim, ön arka sabit aks ve makaslı olduğu için yükseltme işi jantların yanında çok kolay oldu.
 

araç yükseldiği için kendi orjinal ince amortisörleri haliyle kısa kaldı, kısa kalmasalar bile zaten değiştirecektim, defender amortisörleri yardımımıza koştular enteresan ama çok vida somun bağlantı noktaları defenderla uyumlu oldu. P_20150831_154013.jpg P_20150831_154029.jpg P_20150831_154058.jpg P_20150831_154106.jpg P_20150831_172907.jpg
P_20150903_182816_HDR.jpg
 




tampon hoşuma gitmedi biraz kendimden birşeyler eklettim abi ş
P_20150903_182721.jpg
P_20150903_182749_HDR.jpg
urası burası falan ... kabin takozlarını da bu ara değiştirdim
P_20150831_141126.jpg
P_20150903_182721.jpg CH] P_20150903_182749_HDR.jpg
 


geldik zurnanın zırt dediği yere , lastik seçimi , jantlar lastikler ve araç bu üçü hiçbir zaman araya gelemedi, önce starmaxx 7.5x16 lastik (defender fabrika boyutu) ile bir bakalım dedim lastikler geldi gelir gelmez çok ince ve yüksek olduklarını anladım, satıcıya başta olmaz ise değiştiririm demiştim ve değiştirdim araçta atmosferik motor olduğu için 2.2 mazda motoru, lastikleri geniş tutmadım zaten offroadcu arkadaşlara tavsiyem önceden düştüğüm hataya düşmemeleri kalın lastiklerden uzak durun hiçbir anlamı yok boşa güç kaybı, araç kalın lastikte ileri momentumunu kaybettiği an daha fazla patiye girmek istiyor ve oturma batma işleri başlıyor, konuyu dağıtmadan çamurluğa oraya buraya şürtmeyecek bir lastik aradım ve maxxis 225/75/16 buckshot serisi lastiklerinde karar kıldım lastikleri jantara taktırıp getirdim arabanın başına bir Bismilllah çektim ve evet sürtmüyordu değmiyordu :smiley::smiley::smiley:
P_20150904_145133.jpg
P_20150904_145223.jpg
P_20150904_145543.jpg
P_20150904_145158.jpg
P_20150904_145208.jpg
P_20150904_145158.jpg
P_20150904_145401.jpg
 


İcini tavan taban , koltuk dosemeleri de bitti, taban dosemesini portafik yaptim orjinalide oyleydi sokup aliyoruz kabinin icini hortumla yikiyoruz delikten su akiyor kuruyor dosemeyi yine koyiyoruz tamam
uploadfromtaptalk1441647090382.jpg
uploadfromtaptalk1441647106378.jpg
uploadfromtaptalk1441647119448.jpg
uploadfromtaptalk1441647139972.jpg
uploadfromtaptalk1441647155725.jpg


ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Çok güzel oluyor elinize sağlık.

Sıkıntı olmaz ve/veya elinizde varsa diğer fotolarıda ekleyebilir misiniz?

Kolay gelsin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,876
Mesajlar
1,524,958
Kayıtlı Üye Sayımız
166,663
Kaydolan Son Üyemiz
Mpakalin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst