Kendin Yap - Teardrop Projem

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan RCR Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 95
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,843

Etiketler
Takipleriniz için teşekkür ederim iş yoğunlugum nedeni ile çok ilerleyemedim.
Pazartesiden itibaren iş yoğunluğumun biraz daha azalacağını düşünüyorum.
Duvarlarımı dikmeden önce, kapı menteşelerimin pimleri kısa olduğundan menteselerin geldiği yerlerde 20 mm kontrplagın içine gömülecek sac güclendirmeler yapacağım bu hafta.
Bu arada amerikadan kreg jig sipariş etmiştim geldi. Birleşim yerlerinde bana fayda sağlayacağı düşüncesindeyim.
 






Merhaba Anıl Bey tebrik ederim çok iyi gidiyorsunuz.Bende bu tip bir çekme karavan yapmak istiyorum ve size birkaç sorum olacak.
-750 kg altı karavanlarda da tip onayı almak gerekli mi ?
-bu belge olmadan ne gibi problemler yaşayabiliriz ?
-siz bu belgeyi almayı düşünüyor musunuz ?
İyi çalışmalar.
 

Merhaba Anıl Bey tebrik ederim çok iyi gidiyorsunuz.Bende bu tip bir çekme karavan yapmak istiyorum ve size birkaç sorum olacak.
-750 kg altı karavanlarda da tip onayı almak gerekli mi ?
-bu belge olmadan ne gibi problemler yaşayabiliriz ?
-siz bu belgeyi almayı düşünüyor musunuz ?
İyi çalışmalar.
Yüklü ağırlığı 750 kg altı olan çekme karavanlarda her hangi bir onay belgesi ya da muayene gerekmemektedir.

Bildiğim kadarı ile de 750 kg üzeri bir çekme karavan yapmanız halinde bu belgenin bireysel olarak alınması pek mümkün değildir.







Projemi takip eden herkese çok teşekkür ederim.
Bir süredir paylaşımda bulunamadım ancak yan duvarlarımın iç ve dış CTP kaplamalarını tamamladım. Bu hafta tam duvarları römork üzerine dikmek için kaldırmışken bir iş geldi ve duvarları tekrar yatırdık. :smiley:
Yaptığım projeyi keyif için yaptığımdan süre konusunu çok kafama takmadım bugüne kadar.
İşimden fırsat buldukça projemle ilgileniyorum. Tabi detaylar için fazla titizlenmem de süre konusunda çok büyük bir etken.

Yine de bu yaz kullanabilmem için elimden geleni yapacağım.

Bir süredir forumu okuyamadım.Ben projeye başlarken projeleri devam eden arkadaşlar şu an ne durumda bilemiyorum. Fırsat bulunca okuyacağım. Önümüzdeki günlerde de fırsat bulursam bir kaç foto paylaşırım projem ile ilgili.

Eğer uygun mekan ve size yardımcı olacak alet edevatınız varsa, elinizden bu tarz işler geliyor ve böyle bir proje için hevesli iseniz, kesinlikle tavsiye ederim. En azından ben büyük keyif alıyorum.
 

Yüklü ağırlığı 750 kg altı olan çekme karavanlarda her hangi bir onay belgesi ya da muayene gerekmemektedir.

Bildiğim kadarı ile de 750 kg üzeri bir çekme karavan yapmanız halinde bu belgenin bireysel olarak alınması pek mümkün değildir.
Çekme Karavan bölümünde üstte yapışık gönderiler arasında er-tan nickli üye tarafından

Amatör Üretimi Çekme Karavanın Tip Onayı Ve Trafiğe Tescil Edilmesi Hakkında

başlıklı gönderinin 2. maddesinde şöyle yazıyor

2-) Yaptığım araştırma ile 750 KG'a kadar olan römork/karavanların da tip onaylı olması gerektiğini öğrenmiştim, ilk başta bu sınıf römorkların plaka alma / ruhsat çıkartma zorunluluğuna tabi olmamalarını, tip onayından muafiyet olarak algılamakta idim, öyle değilmiş. Bu sınıf (750 KG'a kadar) römorkların O1 tip onay belgesi olan bir üretici tarafından üretilmesi gerekir aksi halde bunlar da trafiğe uygun değildir ve trafikten men edilir. 750 KG üstü römork üretecek olan üreticinin sahip olması gereken tip onay belgesi ise O2 sınıfı tip onay belgesidir. Tip onay belgesi ve kapsam genişletme belgesinin neye benzediğini merak edenler bunu Ankarada faaliyet gösteren Eroğlu Römork firmasının sitesinden görebilir, bu firma sahip olduğu belgelerin suretini sayfasına yüklemişti (en azından bir yıl önce böyle idi)

Bende kendi çekme karavanını yapmak isteyen bir kişi olarak bu gönderiyi okuyunca bir durakladım, ve buna istinaden soruyorum. Bu konuda bilgili kişiler yorum yapabilirse sevinirim.
 

Trafikte 750 kilogram altı römorklarda tip onay belgesi denetimi yapılmamaktadır. 751 kg ve üstü römorklarda ise ruhsat çıkarırken tip onay belgesi ve faturası istenmektedir.

Römork üreten firmaların müşteri bağlamak için olayı abarttıkları çok oluyor. Ancak 750 kg altı ürettikleri römorklarda tip onay belgesi konuşulmamışsa belge vermeden gönderiyorlar.

Tip onay belgesi eksikliği diye bir ceza yoktur. Tip onay belgesi sadece tescil için gerekmektedir
 

Seri 3 aracımın arka kısmı ve tavanla ilgili bir proje düşüncem var. Yan duvarlar için kullandığınız ctp paneller kaç mm kalınlıkta ve fiyat durumu nedir. Aracım komple üstü açık ve arka yan panelleri yok. Tavanı ve arka yan panelleri kendi projeme göre yapmayı düşünüyorum.
 



1 mm ile 3 mm arası ctpler var
duz parlak olarak 1.33 mm ctp kullandım. Daha kalın olanlar desenliydi.
Ben fabrikada üretimden artan malzemelerden aldığım için çok uyguna mal ettim ancak sanırım normalde metrekaresi 12 € civarında.
 


Projenizde başarılar dilerim.:smiley: İlginize de çok teşekkür ederim.

Projem ile ilgili birkaç aşamayı daha sizlerle paylaşmak isterim.
Camdan kendi imalatım olacak kapı boşlıklarını açtım.
Image


Menteşe pimlerinin kısa olması ve menteşe bağlantılarının içeride fazlalık yapmaması için yaptığım aparatları yerlerine yerleştirdim.
Image


Oyma ve hizalama işlemlerinde kullandığım bosch el frezesi.
Image
Image

Yuvalarına oturttuğum aparatlar ctp arkasında gizlenecek.
Image

Ctp panellerimin kesim aşaması.
Image
 
Son düzenleme:

duvarlarımı içten ve dıştan ctp kapladım
bunun için düz bir zeminde yapıştırıcı sürdüğüm kontrplak yüzeylerimin üzerine ctp lerimi serip çeşitli ağırlıklar koyarak kurumaya bıraktım.

Image

Yapıştırma sonrası fazlalıkları kesmek ve kapı oyuklarını açmak için bosch titreşimli kesici çok faydalı oldu.
Image


Duvarlarımı yenine yerleştirmeye başladım.
Image
Image
Image
Image

Dışarıdan vida görünmemesi için tüm vidalarımı içeriden atmayı planlıyordum ancak alt bölümde dışarıdan vidalamanın daha sağlıklı olacağına karar verdim. Vida gelen yerler çin daha sonra şık bir bant ayarlayacağım.
 

Teraziye alma ve hizalama işlerinde lazer zaviye kullandım.
Image



Karkas bağlantılarım için kullandığım vidaların içerden ve sağlıklı olarak atılmasını sağlayan kreg jig aparatım.
Image


Oyuğun yapısı gereği vidalama sırasında kendini ahşabın kendini çektirip güçlü bir tutunma sağlıyor.
Image


Ön duvarın kavisli kısmı için duvarları şekillendirirken cnc makinede bir adet şablon kestirmiştim. Genişliğini de karkas kalınlığı ile aynı yapmıştım.
Bu sayede kapı boşluklarından çıkan artan huş marin kontrplaklarımdan bu şablonu kullanarak parçalar çıkardım.
bunun için daha önce duvarları şekillendirirken de kullandığım rulmanlı freze ucunu kullandım.
Şablonu birebir kopyalamış oldum.
gerekli uzunlukta parça cıkarıp o parçayı malzemelerin üzerine vidalayalarak tekrar kopyaladım.
not frezeyi yormamak için alttaki malzemeyi önce dekopaj ile 1-2 mm pay bırakarak kesip sonrasında freze ile eşitlemenizi tavsiye ederim.

Image



Kreg jig kullanırken 2. Fotodaki gibi klasik işkence kullanmak oldukça vakit kaybettirici oluyordu.
alttaki fotoda solda görünen kıskaçlı işkence de yeterince sıkı tutamıyor delme işlemi sırasında kaydırıyor du.
Kreg jigin kendi sıkıştırma aparatları da var ancak bana biraz maliyetli geldiğinden getirtmemiştim.
Ben de bunun üzerine bulduğum eski bir makina parçasını masaya sabitledim. Kolu çevirerek oldukça hızlı bir şekilde sıkıştırıp kreg jig matkap ucu ile deliyorum.

Image


Karkasın kavisli bölümünü aşağıda görebilirsiniz.

ara parçaları 2-3 cm şaşırtmalı olarak döşedim.

Image


Bu arada dış kısımda ctpde fazlalık bıraktığımı görebilirsiniz.
karkasın içinden ve dışından 4 mm kontrplak kaplayacağımdan. Fazlalıkları kaplama işlemi sonsası keseceğim.
 



Su an ki durum aşağıdaki gibi.
dolap ve iç duvar kısmını ölçülendirmek için imalata ara verdim.

Henüz iç duvarı yapmamama ve kontrplak kaplamamama ragmen karkas oldukça güçlü oldu. Üzerine çıkıp rahatlıkla oturabiliyorum.:smiley:

Kreg jig siparişi sırasında tereddütlerim vardı ancak iyi ki almışım. O olmadan bu şağlamlığı yakalamak oldukça uğraştırıcı olurdu.
Image
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,244
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst