Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TA2RX Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 883
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 379,746
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bu kapı meselesini hiç düşünmemiştim, uyarı için teşekkürler. Bu durumda muhtemelen katlanır kapı kullanmak gerekecek.

Kitaplığın koridora dik olmasının sebebi, ikili koltuğun dönerli mekanizmayla arkaya dönmesi ve kitaplığın (alt tarafta bir laptop masası, üst tarafta telsizler, vs. ile) bir afet haberleşme merkezi olarak kullanılması ihtiyacından dolayı. Normal koşullarda yemek masasının üzerine telsiz ve laptop koyup çalışmak mümkün. Ama ben buradaki sistemin sabit olmasını amaçlıyorum. İşin başında karavan yapma (ve hazır karavanlara yönelmeme) sebeplerimden birisi bu özel ihtiyacım. Kupada yolcu taşıma ve (burada seyahat eden yolcuları ayrıca) yatırma ihtiyacımın arkasında da bu var. Yoksa bize iki kişilik bir sistem de yeterdi.

40 cm'lik koridor fikrinden hanımın pek hoşlandığını söyleyemem
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

koridor için 50cm ideal ölçü
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Koridor yorumları için teşekkürler. Henüz vaktim olduğu için fiili inşa aşamasına kadar bir yol bulacağımı umut ediyorum.

Bu arada finansman ihtiyacı nedeniyle (bir önceki) fotoğraf makinemi satılığa çıkardım. ilgilenenlere duyurulur:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=76441.new#new

Sevgiyle,
BKA
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Yatılabilir olabilmesi için iki kişilik koltuk eni en az 90 cm olamalı, buradan yola yıkarak;
koltuk eni koridor mutfak tezgahı banyo kapı eni araç eni
1- 90cm 50cm 40cm 48cm 180cm
2- 90cm 48cm 42cm 46cm 180cm
3- 90cm 45cm 45cm 43cm 180cm
4- 90cm 43cm 47cm 41cm 180cm
5- 90cm 40cm 50cm 38cm 180cm
1 ve 2'inci seçenek tabiki en ideal ölçü....
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Buzdolabı için hemen bütün teknik malzemelerde olduğu gibi sizin izinizden gidip Electrolux almayı düşünmüştüm. Ama bu durumda daha küçük bir tanesine razı olmam gerekecek korkarım.

Koltuk konusunda ölçü için, evdeki sandalyelere kıyaslayarak tahmini bir rakam üzerinden gitmiştim. Haklı olabilirsiniz. Aracın koltukları daha geniş. Yarın onları da ölçeceğim. Sizin verdiğiniz ölçüde (90 cm) çıkması kuvvetle muhtemel. Belki koltuğa denk gelen yerde koridoru 40cm'e düşürmek düşünülebilir. Hanım bu işe ne der? O da ayrı bir konu tabii

Bu arada, hanım sürekli olarak masanın boyutlarını düşürmeyi öneriyor ama daha küçük bir masada (hatta bu ebatlardakinde bile) dört kişi nasıl yemek yer, şüpheliyim.

Kayar kapının farklı yerde olması bütün tasarılarımı alt-üst etti. Deneye yanıla, çize boza yeni bir orta yol bulacağız inşallah.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Üç gün süren bir uğraştan sonra kamera görüntüsünü nihayet elde ettim. Önce fotoğraflar, sonra hikayesi:

Kamera monitörü olarak kullandığım navigasyon cihazının konumu:

[attachment=1]

95 cm mesafeden arkadaki araç:

[attachment=2]

30 cm mesafeden arkadaki araç:

[attachment=3]





 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Şimdi 3 gün boyunca yaptığım işlerin dökümü:

Önce, görüntüde yer alan diğer aracıma daha önce yaptığım gibi ilave bir sigorta kutusu yapmaya niyetlendim ve malzemelerini aldım. Ama kutuyu bağlamayı düşündüğüm yere ulaşamadım. Bu yüzden bağlayacağım tüm unsurları tek kabloyla götürüp, çakmak çoğaltıcıyla dağıtmak zorunda kaldım.

Bu iş için önce bir çakmak çoğaltıcı aldım. Kablosu ince olduğu için onun yerine 2x2,5mm kablo lehimledim. Yeni tip çoğaltıcılar artık USB portuyla geliyor. Önce bunu devre dışı bırakmaya kıyamadım ama kalın kabloları devre kartının yanından geçirmek mümkün olmadığı için mecburen söktüm.

Telsizim için yine 2x2,5 mm kablo kullanan bir çakmak adaptörü yaptım. Çoğaltıcıdan artan adaptörü de kameranın elektrik beslemesi için ayırdım. Navigasyon cihazının zaten kendi adaptörü var.

Kalın kablolu çoğaltıcının kablolarına birer tane 15 A sigorta ilave ettim ve pencere yan panelinin altına gizleyerek baş üstü rafına götürdüm. Şase hattı için taban döşemesinin altındaki şase bağlantısına kadar gitmem gerekti.

Başüstü rafını tamamen söktüm. Başüstü rafından aynanın arkasına gidecek kabloları geçirip rafı yeniden monte ettim. Buradan geçirdiğim kablolar: Navigasyonun elektrik beslemesi, kameranın navigasyona bağlantı kablosu, telsizin anten kablosu, telsizin hoparlör kablosu, telsizin elektrik kablosu. Bütün bunlar şu an için başüstü rafının içinde sonlanıyor. Araçta anten bağlayaca yer olmadığı için tepe barları (solar panelle beraber) yapılıncaya kadar manyetik diplikli antenle idare edeceğim. Onun da kablosunun kapı fitilinin altından geçmesi gerekiyor... yarına...

Kameranın elektrik ve sinyal hattı aynı kablo içinde geliyor. Bunların ucuna uygun birer konnektör lehimledim. Sinyal hattını navigasyonun görüntü bağlantı kablosuna (konnektörlerle) bağladım. Elektrik hattını ilk adımda çakmak adaptörü ile aldım. Doğrudan kameraya vermek yerine araya bir küçük anahtar koydum. Bu anahtarın montajı için başüstü rafının plastiğini oydum. Yani kolay kolay kimsenin yapmayacağı bir delilik yapıp orijinal plastiği deştim. Bunun sonucunda tek bir dokunuşla kamera görüntüsünü navigasyona verip kapatabiliyorum.

Bütün herşey hazır olmasına rağmen görüntü gelmedi. Uzuuuun bir arayıştan ve muhtelif ölçümlerden sonra sebebini buldum: Çoğaltıcıdan artan çakmak soketi (içinde kendi sigortası da var) 12V elektriği 2V'a düşürüyor. Fazladan iki saatlik emeğime malolan hatalı soketi atıp başka bir çakmak adaptörü kullandım. İçini açıp lehimlemeye üşendiğim için kablosuna ek yaptım. (Adaptörü lehim yapmak masa üzerinde kolay ama aracın tavanında iki kabloyu birbirine lehimlemek bile yoruyor.)

Üç günümü yedi ama sonunda aracımı şehir içinde kullanılabilir hale getirdim. Park ederken arkadaki mesafeyi kestirememek beni fena halde huzursuz ediyordu. Şimdi o dertten kurtulduğum için uğraştığıma değdiğini düşünüyorum. Dilerim yanılmıyorumdur.

Sevgiyle,
BKA
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bugün telsizin manyetik diplikli antenini, araç üzerine alıp kablosunu kapı fitilinin altından geçirdim. Dilerim buradan su almaz. Oto camcısına danıştım, almayacağını söyledi. İnşallah öyledir.

Sistemin elektrik hattını aracın sigorta kutusundan almıştım. (Bir tane boş pabuç vardı.) Bunun kaç amper kaldıracağını öğrenmek için servisteki elektrik ustasına sordum. Cevabı bilmiyordu. Ama prensip olarak panele fazla yük bindirmememi, herhangi bir sorun halinde bütün sistemi değiştirmek zorunda kalacağımı, bunun da aracın kendisi kadar maliyetli olacağını söyledi. Bu dediğini başka bir vesile ile başka bir serviste bilfiil görmüştüm. Aracın sigorta paneline gelen kabloların hepsi fabrikada çakılmıştı. Tek bir tanesi gitse dahi bütün paneli, dolayısıyla bütün kabloları, yani aracın bütün elektrik sistemini değiştiriyorlardı. Bu yüzden bugün doğrudan aküden uç aldım. Akünün üzerindeki kutuda boş bir tane yassı sigorta yuvası vardı. Oraya bulabildiğim en düşük sigorta olan 70 Amperlik bir sigorta taktım. Besleme hattını kablo üzerindeki sigortalarıma kadar getirdim. Artık bütün sistemim (iki ayrı sigorta merkezinden geçerek) doğrudan aküden besleniyor.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bu arada, Atila beye bir soru:


Sözünü ettiğiniz diğer ebatlardaki buzdolaplarında A+ özellikli olan var mı?
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

A+plus özelliği sadece orjinal dünya markası dolaplarda vardır, yazdığım her ölçünün bu tip orjinal markalı ürünlerde olup olmadığı bilmiyorum, electrolux de ölçü 55x60 cm...Buzdolaplarında A veya A+ yazması önemli deyil önemli olan buzdolabı gerçekden A sınıfımı buna her markada inanmak zor, sonunda bir çok marka için matbaacıya bastırılmış etiket bunlar, her A sınıfı yazan malesef etiketi A ama kendisi C,D,E,F,G sınıfı, enerji yiyen canavarlar..Tabi birde dolabın yalıtımı önemli A sınıfı olup yalıtımı iyi deyilse bol bol termostadı atar sık çalışmakdan dolayı a sınıfı olmasının tüm özelliklerini yer bitirir...Bir buzdolabının A gerçek A sınıfı olmasının anlaşılması fiyatıdır, fiyatı 500TL'nin altında bir dolap A sınıfı olamaz, sadece etiketi A sınıfı olur..Bizimde etiketle işimiz yok işimiz dolabın motoruyla...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Korkarım Türkiye'de fiyat epeyce yanıltıcı bir gösterge. 5. sınıf bir ürüne 1. sınıftan fazla fiyat isteyen edepsizler o kadar çok ki.

Her zamanki gibi Internet'te epey bir araştırma yapmak gerekecek demektir.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Asıl korkulacak 200-300 TL gibi düşük fiyatlı ürünlerin A sınıfı olduğunun idda edilmesi dir, dolaba üzerine A sınıfıdır diye renkli bir çıkartma yapıştırılınca A sınıfı olmuyor..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bulduğum bilgiler iyice kafamı karıştırdı. Günde /Yılda tüketilen enerji miktarları ile Sınıf arasında ilgi kurmakta zorlanıyorum. Doğru başlık altında olması için kıyaslama tablosunu Soğutma genel başlığı altına gönderiyorum.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Cihazların üzerindeki etiket bilgileri ile yola çıkılırsa yolda kalmak garanti..enerjide tek çözüm, bir ölçüm cihazı edinerek ölçmek....

 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Peugeot Boxer - Bekir Kemal Ataman (TA2RX)

Bekir bey hem telsiziniz hemde kameranız çok hoş olmuş güle güle kullanın.