Teşekkür ediyorum. Aracı satmak için çok da uğraşmadım. Satılmamasının sebebi bu aslında.en güzeli orada yolcu taşımamak,ama başka çaresi yoksa sizin yaptığınız uygulama tabii ki en sağlıklısı.Ben sadece aracın uzun süredir satılmamasına sebeb görüşümü bildirmiştim.
Sn. Bekir Kemal bey kardesim.Haklı olabilirsiniz. Oturma grubundaki koltukların estetiği konusunda daha önce de bir eleştiri gelmişti.
Ben meseleye işlevsel açıdan baktım. Forumu sürekli takip ettiğim dönemde benden sonra ikili koltuğu döndürmeye çalışan birisi daha olmuştu. Kullandığı yöntem, tekli koltuk için kullanılan mekanizmayı ikili de kullanmaktı. İki kişinin birden hayatını tek bir vidaya bağlamak bana fazlasıyla riskli geldi. Ön koltuklarda emniyet kemerleri aracın dikmelerine bağlı olduğu için bir nebze kabul edilebilir olduğunu düşünüyorum. Ama ikili koltukların emniyet kemerleri koltuğun kendi üzerinde. Dolayısıyla koruyacak başka hiç bir şey yok. Benim kullandığım mekanizma trenlerdeki pulman koltuk mekanizmasının hurdasından imal. Bu mekanizma üzerine epeyce kafa yordum. Metal işleri ustam da adapte etmek için epeyce uğraştı.
Benzer şekilde şık görünen, ahşap üzerine minderle yapılan oturma gruplarında, emniyet kemerinin banyo duvarının ahşabına monte edildiği uygulamalar da gördüm. Bana bunlar da uyduruk geliyor. Herhangi bir darbe anında mekanizmayı tutan bağlantılar, hatta banyo duvarı yerinden sökülecektir. Benim güvenlik düşkünlüğüm biraz güvenlik manyaklığı seviyesinde. İnsan hayatının sözkonusu olduğu yerde her şeyi gözden çıkarabiliyorum. Bunun ilk sırasında da estetik geliyor. Şık görünen bir koltuk için sevdiğim birinin ölümünü göze almam mümkün değil. Ama ticari kaygılarla karavan imal eden bazıları bunu önemsemeyebiliyor. Dahası, bazen maliyeti düşürmek için inanılmaz işlere de imza atabiliyorlar. 2 x 0,75 lamba kordonuyla elektrik tesisatı döşeyip yangına davetiye çıkaranlar bunun açık örneği.
Önceki eleştiriyi yapan arkadaş, görüntüyü daha estetik hale getirmek için örtü kullanmayı önermişti. Bu öneriyi sevmiştim. Ama örtü işi bireysel zevklere fazlasıyla bağlı. Hanımdan ayrılınca, karavana uzun yolda binek araç olarak kullanmak dışında binmediğim için de üzerinde pek durmadım. Alan kişinin kendi zevkine göre örtü yaptırabileceğini varsaydım. Belki fikir vermek adına uyduruk da olsa bir örtü yaptırmak düşünülebilir. Ama ticari kaygılarım hiç olmadığı için açıkçası bana hep ters geldi.
Sn. Bekir Kemal bey kardesim.
Aynı başlık degil ama , hoşgörünüze sığınarak "Güneş panel. ve akü." başlıklı yardım talebime duyarlılığnızdan sonsuz memnuniyet duyfum . Ne var ki; Bilirsiniz , bir şeylerin üzerinden zama geçtiğinde bazı gereçleri nereye koyduğunuzu bir türlü bulamassınız. İşte , araki bulasınız . Çaresiz "pc" basında yine CXN40-1.1 diye arattım . Cihaz orada görülüyor . Ne yazık ki ; el kitabını yayınlayan siteyi açtığımda türkçe çevirisini buluyorum fakat yazılar bir-birinin üzerine yazılmış gibi bir karmaşa var . Okunamaz halde . Çözülebimesi için bir yöntem de bilmediğimden çaresizlik icerisindeyim .
Bekir bey merhaba,
Bu başlığı fark edip benzer düşüncelerle (az km yapmış temiz bir panelvan bulup yavaş yavaş döşemek) bir karavan yapmış kişinin yazdıklarını okumaya başlamamla birlikte heyecanlanıp keyifle büyük bir kısmını okudum. Sonlara doğru can sıkıcı gelişmeleri okuyup sizin yerinize hayıflandım. O kadar emek sonrası ağız tadıyla keyfini çıkaramadan satılığa çıkarmışsınız aracı.
Birisi benden önce sormuş, TÜV'de sorun çıkmadı mı diye, siz de muayeneye götürmediğinizi yazmışsınız.
Herhalde aracı alışınızdan proje sonrası yeni ruhsat için TÜV'e götürüşünüze kadar arada hiç gitmemiş değilsiniz, değil mi? Tahminim, yan camları açıp arkaya ilave koltuk koyduktan sonrayı kast ettiniz, doğru mu?
Öyle ise, yapım aşamasında gittiğiniz muayenede ve/veya trafik kontrolleri ile kantar kontrollerinde arkadaki müştemilatla ilgili sorun yaşadınız mı?
Merhaba Bekir bey. Yazdıklarınızı bir solukta okudum. Gezenbilirde başka bir konu başlığında yazışırken yazdıklarınıza yönlendirdi arkadaşlar sağ olsun. Ben 1+2 hariç motokaravanlar ruhsatlandırıalmıyor diye düşünürken sizin arka tarafa takmış olduğunuz koltuklarında projeye dahil olduğunu okudum. Bu durumda aracınızda 3 kişiden fazla resmî olarak seyahat edebiliyormu? Bende bu sonbahar kısmetse kendi projeme başlamak istiyorum fakat 3 çocuğum olduğundan sizin oturma düzeninize yakın güven içinde seyahat edebilecekleri bir ortam istiyorum. Nitekim 5 kişilik ruhsatın olup olmayacağını bilemiyorum. Kısmetse yurt dışında çıkmak istiyoruz. Malum orda deneyim bizdeki gibi değil . bir de merak ettiğim siz aracın camlarını açtıktan sonra aracı hemen motokaravan olarak tescil ettirdinizmi? Yani aracın bitmiş olması gerekmiyormu? Görüş ve tecrübelerinizi alabilirsem çok sevinirim.
Dolayısıyla ön sürücü koltuğu yasadışı oldu. Mecburen projelendirirken söküp yerine dolap koyduk.
Bu kısmı anlayamadım. Yanlış yazıldı herhalde.
Yanlışlık yok. Aracın orijinalindeki ikili yolcu koltuğu arkaya alındı. Yerine tekli koltuk eklendi. Böylece araç 2+1 yerine 3+1 oldu. Ancak, süreç içinde mevzuat değişince ön tarafa eklenen tekli koltuk projeden çıkarılıp yerine dolap konmak zorunda kalındı.
Yanlışlık yok. Aracın orijinalindeki ikili yolcu koltuğu arkaya alındı. Yerine tekli koltuk eklendi. Böylece araç 2+1 yerine 3+1 oldu. Ancak, süreç içinde mevzuat değişince ön tarafa eklenen tekli koltuk projeden çıkarılıp yerine dolap konmak zorunda kalındı.
Yazıya netlik kazandıralım.Ön tarafta Şoförün sağında şu an ne var? eskisi gibi ikili koltuk mu yoksa başka bir şey mi?
Böyle bir soru sorduğum için kusura bakmayın ama şu mevzuat kafamı karıştırdı.
böylece mevzuat hazretleri "CO PİLOT" suz bir camper ürettirmiş . gelin siz 2 li arka koltuğu tekrardan öne aldırınız , bu rotalar " co pilot " suz çekilmez.
böylece mevzuat hazretleri "CO PİLOT" suz bir camper ürettirmiş . gelin siz 2 li arka koltuğu tekrardan öne aldırınız , bu rotalar " co pilot " suz çekilmez.
böylece mevzuat hazretleri "CO PİLOT" suz bir camper ürettirmiş . gelin siz 2 li arka koltuğu tekrardan öne aldırınız , bu rotalar " co pilot " suz çekilmez.
Karavanciliga yeni başlamayı düşünen biri olarak mobilya üzerine oturup kemersiz yolculuk yapılmasındansa göze her ne kadar estetik gelmese bile bu sekilde kemerli bir koltuğu tercih ederdim.hatta bütçem yeterli olsa sırf bu sebeble bu karavanı almayi düşünürdüm. Benim merak ettiğim konu ise bu sekilde 3+1 ruhsatlandirilmis olan bir aracın ön yolcu koltuğu takıldığında 4 kisi güvenli bir şekilde seyehat edebilecek iken yurt dışına cikildiginda yada ülkemizde trafik çevirisinde ruhsat 3 kişilik ancak araçta 4 kisi var.bundan sonra süreç nasıl işliyor acaba. Biliğim kadariyla Aracın mevcut projesini yenileyip koltuk eklettirmekte mümkün değil. Baktığım bütün karavan lar ya 2 yada 3 kişilik. 4 kisilik bir grup karavan la yurt dışına gönül rahatlığıyla 4 kisilik bir karavan la çıkamaz mı?