Kendi Karavanını Yapanlar; Kandıralı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan wankel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 330
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 106,095

Etiketler
hocam şimdilik uzun süreli yolculuk yapma fırsatım henüz olmadı. ayrıca bozuk zeminlerde de fazlaca deneme fırsatım olmadığından şimdilik olumsuz bir deneyimim olmadı. zaten imalatın bir kısmı eksik kaldı. iç ve dış fitilleri ramazandan sonra tamamlatacağım hayırlısıyla.
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
 

taban plakası işlerini dün iftar öncesi tamamladım. artık önden arkaya kadar tüm araç tabanı kontradan müteşekkil oldu. ilk bulduğum fırsatta taban plakasını bilahere araç yük sabitleme kancalarının bağlandığı noktalardan da bağlamak niyetindeyim.









 

yalıtım işlerine başlamadan aracın boş saclarından kaynaklı zırıltıları kesmek için bir yüzü alüminyum diğer yüzü bitümlü ve kendinden yapışkanlı malzeme ile öncelikle tavan olmak üzere ses yalıtım faaliyetlerine de bir yandan başlamış bulunuyorum.







 

Araçta ses kadar ısı yalıtımı da çok önemli, karavanını yılın 4 mezsiminde kullanacaksan mutlaka ısı yalıtımına özen göster
 




Cam yünü iyi bir yalıtkan ama bizim karavanlara flex malzeme ile yalıtım yapıldı. 6 senedir deniz kenarında da, Davraz'da da sıkıntısız kullanıyorum
 

tavan ve yan duvarlar cam yünü ile yalıtılacak. umarım yeterli olur.

araç kaportasındaki çürük yada herhangi bir neden ile su akıntısı olursa ısı yalıtım özelliğini yitirmeye başlar.
...... tek basına kullanıldığında dıştan yalıtım ile sorunlar yaşanmaktadır. Malzeme içinde buhar oluşması sorun yarattığı için içerden yalıtımda tek basına kullanılması doğru değildir....... diyorlar.

Ayrıca bu konu ile ilgili bu sitedeki bu linkte faydalı olacaktır.
 

.

Tunç, (@terdogan) BiZOFOL ile izole ettiği aracı ile yollarda ikinci kışını geçirdi. Etkisinden çok memnun. Ucuz ve uygulaması kolay diyor.

Ben de gördüm. Gerekli görürseniz çift kat kullanabilirsiniz.
Düşünün derim..

Forumda gerekçeleriyle yazılmışdı;
Cam ya da taş yünü bırakın Avrupalı profesyonel karavan yapımcılarını, karavanını kendi yapanlarca da artık kullanılmıyor.
 
Son düzenleme:




Uzun bir aradan sonra yeniden merhaba. Taban yalıtım işi ve düz bir zemin oluşturma işleri hallolunca aracın yan dikey mobilya parçalarını alıştırma işlerine başlamıştım ramazanda. şükür bayram oldu. bayram olmadan bu işleri halletmeyi başardım. bu arada sizlere danışmadan bu işlere başlayıp bir şekilde tamamladım ancak konuyla ilgili birkaç abimizle telefonda istişare ettik. yanı sıra imalatını gördüğüm birkaç karavandan da kopya çektim. temelde iç mobilya panellerini oluşturulan bir iç kabuğa montajlamaktansa dikey mobilya parçalarını aracın dikey hatlarına uydurduktan sonra elde edeceğim kompartmanları ayrı ayrı olmak suretiyle iç kaplamalarını yaparak işleri devam ettirmeyi planladım. bu yüzden evvela aracın dikey yüzeylerindeki gereksiz puntoları vs. çıkarıp şablonlar elde ederek dikey parçaları alıştırmaya başladım. işte fotolar.











 

devam. önceki mesajımda fotolardan da görüleceği üzere dikey parçaları 3 mm. lik sunta levhalar ile yapmıştım. sunta levhalar aracın dikey kısımlarına birebir uydurulunca 14 mm. lik kavak kontralarını şablonlara göre keserek arkadan önde doğru dikey mobilya taşıyıcılarını tam levhalardan kesip yerlerine geçici olarak montajlamaya başladım. kaplamadan sonra inşallah nihai yerlerine nihai şekilde bağlanacaklar. fotolarda görüleceği üzere parçları U şeklindeki alüminyum profilleri önce araca sabitledikten sonra profilin içine her iki yüzünden de vida atabileceğim şekilde son montaja niyetleniyorum.











 

sağ en arka panelle dikey plaka geçici montajına devam. (yatak önü, vestiyer dolabının arka paneli)











 

devam. iki tekerlek davalumbazı arasına 200 lt. temiz su deposunu da prova ettim. depoyu almadan önce ölçülerini kontrol etmiştim. arkada en alt seviyede yapmayı planladığım yatağın zaten çamurluk seviyesini geçmesi gerekliydi ve 200 lt. su tankı davlumbaz üst hizasını geçmediği için şu an bir problem göremedim. tek endişem suyun dalga etkisiyle aracın dinamiğine etki edip etmeyeceği. elbetteki etkisi olacaktır olmasına da insanın tüylerini diken diken edecek türden korukutucu şekilde etkisi olur mu şimdilik bilemiyorum. bu sebeple ya tam dolu depo seyretmeye özen göstermeyi yada depo çeyrek doluluğa düşene kadar başlarda biraz daha ihtiyatlı olmayı şiar edinmem lazım.









 

sağ kısımda vestiyerin ikinci dikey parçası ve solda buzdolabının ön ve aynı zamanda banyonun arka paneli de önceki parçalar gibi geçici olarak yerini buldu. yatak önündeki geniş koridor artık kendini göstermeye başladı.











 



bayramda ise vakit buldukça banyonun en ön duvarını (öndeki oturma kısmının ise yaslandığı panel) alıştırmakla yetindim. en kolay bu paneli alıştırırım diye düşündüğüm bu panelin şablonunu alırken gönyedeki ufak bir kaçıklık yüzünden neredeyse bir gün bu panele uğraştım. ama sonunda yerini buldu şükürler olsun.











 

SON KONULAR - FORUM