Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Ducato Camper - Yusuf Aybek (yaybek)
Yusuf Bey, hayırlı olsun başlangıcınız öncelikle. Bir makalede görmüştüm. Sıralamayı şöyle veriyordu; Tavan , izalasyon, elektrik ve tesisat, trim ve mobilya . Delme işlemi tabii ilk işlerden . Onun için de mobilyaları eğreti yerleştirin , delikleri açın diyordu. Yaptığınız karavanı ileride satma düşünceniz varsa mobilya ve döşemeyi mutlaka profesyonel birisine yaptırın diyordu. (tabii ki tesisat ve uzman değilseniz elektrik işini de. 12 V doğru akım öldürmez ama yangın çıkartabilir)
Ağırlık dengesini aklınızda bulundurun. Sadece ön tekerler ve sadece arka tekerler üzerinden aracınızı doldurdukça tartmaya çalışın ve aks yük değerlerini geçmemeye çalışın. Aracınızı delmeden önce herhangi bir yük taşıyan profile gelip gelmediğine 5 kere dikkat edin . Cem Beyin söylediği sabitleme işi çok önemli. Elektrik kablo kalınlıklarına dikkat edin. Voltaj düşümü 12 volt için 0.4 Voltu geçmemesine dikkat edin. (Kablo kalınlığı, geçtiği amper ve kablo uzunluğu ile alakalı voltaj düşüm tabloları var) Benim gibi de abartmayın. İki aküyü 35 mm2 lik kablo ile bağladım , gören herkez güldü. Transporterdaki tüm kabloları toplasan bu kadar kalın değilldir diye.
Bunları biliyorsunuzdur ama çok beklediğiniz için herşeyi bir anda yapacakmış gibi görünüyorsunuz , ondan hatırlatmak istedim
Cem Bey, karavan ve kamyonet arasındaki avantaj-dezavantajları hepimiz tam bilmiyoruz galiba. Benim aklıma gelenler şöyle;
1- Birinci köprüden karavan geçer
2- Karavan için k2, src vs belge istenmez.
3- Kaza olursa hukuken kamyonet problem yaşayabilir, sigorta anlaşmada yoksa ödeme yapmaz. Hatta açığı bulan karşı tarafın sigortası size dava açabilir.
4- İkisi arasındaki trafik sigorta, kasko, vergi farklarını bilmiyorum.