Kendi Karavanini Yapanlar Citroen Jumper 15m3 Selim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Selamkar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 67
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,495

Etiketler
Mesajinizi yeni gordum teşekkur ederim sizin başliği yazabilirsen incelemek isterim
 


Kaplamayı 18 mm yapman hatalı 8mm plywood yeterli senin zaten taşıyıcı bir zeminin var, izolasyon üzerinde fazla ağırlık, araçta fazla ağırlık, avrupa standartlarında böyle bir aracıınız 2 ton dan daha ağır olmaz. cezalar çok ağır!
 

Aracin tabanindaki kivrimlar taş yununun kalinligina yeterli gelmediginden daha yuksek ağac takozlarin 5cm ustune koydum pleymutu esnemesin diye kalin kullandim uzun yillar kullanimda esneyebilir diye
 



Aracin tabanindaki kivrimlar taş yununun kalinligina yeterli gelmediginden daha yuksek ağac takozlarin 5cm ustune koydum pleymutu esnemesin diye kalin kullandim uzun yillar kullanimda esneyebilir diye
Ben zaten fikir üretmekte geç kalmışım. sadece araca fazla yükleme yapmayalım diye akıl yürütmüştüm. siz zaten bayağı ilerlemişsiniz. güzel de görünüyor . güle güle kullanın
 

Ben zaten fikir üretmekte geç kalmışım. sadece araca fazla yükleme yapmayalım diye akıl yürütmüştüm. siz zaten bayağı ilerlemişsiniz. güzel de görünüyor . güle güle kullanın
Estağfurullah ben her zaman fikirlere onem vermisimdir benim aklima gelmeyen senin aklina gelebilir veya benim dusuncelerimden daha guzel kullanisli fikirler olabilir
 

Aracınız hayırlı olsun ve iyi çalışmalar.
Resimlere bakarken aracın tabanına da taş yünü koyduğunuzu gördüm. Kendi aracımda iki defa pencerenin contasından su girdiğinin geç farkına vardım ve tabanda su biriktiğini gördüm. Suyun akması ve havalanması için bir kaç yerden delik açtım. Bir süre sonrada taban kurudu. Taş yünü biliyorsunuzdur sünger gibi suyu emer. Kendisi suya dayanıklıdır ama bu durumdan taban zarar görebilir. Geçtiğimiz haftalarda 3 defa 3-5 günlük geziler yaptım. Geceleri soğuktu. Bütün gece ısıtıcı çalıştığı halde sabahları ön cam ve pencerelerin iç tarafı nemliydi. Soğuk gecelerde havalandırmayı da sınırlı ölçülerde yapabildigimiz için bu nemlenmeyi tamamen önlemek oldukça zor. Hem tabanda, hemde yanlarda araç içindeki nemin taş yünüyle teması olmaması için gerekli tedbirlere önem vermekte fayda var diye düşünüyorum.

Tekrar iyi çalışmalar ve kolay gelsin.
 

Merhaba taban ve yanlarda nemin tahliyesi veya tas yunu ile temasını onlemek için tavsiyeniz var mı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Merhaba taban ve yanlarda nemin tahliyesi veya tas yunu ile temasını onlemek için tavsiyeniz var mı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Taş yünü iyi bir yalıtım malzemesi ama artık Almanya’da karavanında kullanan pek kalmadı. Ben de kendi karavanımda taş yünü kullanmadım. Belki forumda deneyimli arkadaşlar vardır ve fikirlerini söylerler.
 



Siz yalıtım malzemesi olarak ne kullandınız da


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Teşekkür ediyorum uyarılarınız icin

Taş yunu olan yerlerde sıcak ve soğuktan terleme olabileceğini düşün müyorum (tecrube etmedim)
 

Peki öneriniz nedir veya taş yünü kullanırsam başıma neler gelebilir
 

Siz yalıtım malzemesi olarak ne kullandınız da


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Aracın tabanındaki orijinal kontrplağı olduğu gibi bıraktım ve üzerine linolyum serdim. Yazın deniz kenarında linolyumu tozdan, kumdan temizlemek kolay olduğu için öyle bırakırım. Kış aylarında linolyumun üzerine yer halısına benzer şeyler koyarım. Yan taraflara ve tavana 6 mm kalınlığında resimde gördüğümüze benzer bir materyal yapıştırdım. Bunun üzerinde (yan taraflara) 6-10 mm kalınlığında (yerine göre) kontrplak var. Bu kontrplak üzerine bir çok şeyin montajını yapmak çok kolay. Tavandaki isolasyonun üzerini jersey kumaşla kapattım. Jersey esnek olduğu için tavanı kaplamak kolay oldu ve güzel görünüyor. Böylece araç içinin yüksekliği fazla değişmedi ve 1.82 boyumla bükülmeden hareket edebiliyorum.

 

Peki öneriniz nedir veya taş yünü kullanırsam başıma neler gelebilir

Zor bir soru. Özellikle tabandaki taş yününün üzerini iyi kapatmak lazım. Benim karavandaki gibi pencere contasından su girmesi sık olabilecek bir durum değil ama olduğunda taş yününü ıslatmaması gerekir. Bir diğer nokta da yağmurlu günlerde ıslak ayakkabılarında tabanı ıslatabileceğidir. Lavaboyu, mutfağı ve duşu kullanırkende devamlı yere su damlar. Yıllarca edindiğim deneyimlerimle olabilecekleri burada anlatıyorum. Bunların ille de olması gerekmez. Söylemek istediğim, aracın tabanındaki taş yününün ıslanması size sorun çıkarabilir. Şimdiden tedbirini alırsanız ilerde rahat edersiniz.
 



Yanlarda ve tavanda sorun olmaz ama tabanda taş günü ıslanırsa kurumaz koku ve bakteri üretir. Hatta kuvetin ve levabonu altında su kacaklarının tabandan dışarı çıkabilecegi küçül delikler bırakın, (bunlar pis su giderlerinin etrafı olabilir) delik cevresini (tabandahi ahşap ile sacın arasını) mastille izole ederseniz taban saçı ile ahşap arasına su girmez.
 

SON KONULAR - FORUM