Kendi Karavanını Yapanlar Buralpdi̇ 2

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan buralpdi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 74
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,953

buralpdi

yokluk ve çaresizlik adamı mucit yapar
Mesajlar
6,095
Tepkime Puanı
484
Yer
maltepe gurubu
Herkese merhaba,

Uzun bir ara verdik yazmaya, yazmasak da okuyucu olarak forumdan kopmadık.

Kendi adıma şunu gördüm, ne anlatırsan anlat karşındaki kişi aklındakini yanlış dahi olsa uygulamak istiyor. Eğer aklındakini uygulamaz ise de hep olur mu acaba diye gel git yaşayabiliyor. Başka bir örnek ise bana doğru gelen uygulama başka kişiye yanlış gelebiliyor, daha doğrusu her yiğidin yoğurt yemesi farklı olabiliyor. Böyle olunca da sizin anlattıklarınız veya tecrübeniz havada kalabiliyor.

Bazı arkadaşlar ise paylaşmaktan ziyade, kendi siyasi görüşünü kabul ettirmeye, bazıları benim dediğim doğrudur farklı düşünmeye asla müsaade etmem tutumunda olunca, tartışmaktansa forum da okuyucu olmak en mantıklısı. İnsanlar kafalarındakini uygulasınlar hatalarını görüp ders alsınlar, almazlarsa da neticede kendi tercihleri.

Biz paylaşalım, bir faydamız olursa ne mutlu bize.

Bizim dönemimizde her bilgi çok kıymetli idi. Bilgi paylaşımı yapan arkadaşlarımız da öyle.

El sanatlarıyla ilgili hobisi olan kişi yaşamda en zararsız insandır benim gözümde, fanatik değildir, siyasi tartışmalar içinde değildir, dedikodu yapacak zamanı yoktur. Hobisi ile meşgul olur. Bu düşünceyle hobisi karavan olan kişilere yardımcı olabilmek adına bildiğimizi paylaştık, bilmediğimizi beraber öğrendik. Bunu yaparken hiçbir karşılık beklemedik. Bu zaman diliminde kazancımız dostlarımızdır.

Şimdi neden yeniden yazmaya başladınız diyebilirsiniz, bu forum bizim gözbebeğimiz, ben bu forum sayesinde karavan hayallerimi gerçekleştirdim, bu yüzden yeni yaptığım karavanımı kendi yorumumda kendi doğrularımda paylaşmak istiyorum. Belki bir arkadaşa faydası olur. Yapım aşamasında iyisi ile kötüsü ile kendi düşüncelerimi, kendi tecrübelerimi anlatacağım. Yayınlama süreci uzadığı içinde, aynı zamanda kullanırken fark ettiğim hataları da paylaşmış olacağım.

En başından söyleyeyim, bir karavan yapmak hiç de kolay değil, emek istiyor, elektrik, marangozluk, su tesisatı, gibi işlere elinizin yatkın olması gerekiyor. En önemlisi çok sabırlı olmanız lazım. Ben kendi adıma da ‘’ben çok iyi karavan yaparım’’ diye bir iddiam yok, bize hizmet edebilen bir araç yapmaya çalışıyorum.



Araç kararı:

Eski karavanımız namı değer Yiğido’yu hala özlemle anıyoruz, çok güzel anılarımız var kendisiyle. Fakat kadromuz iki, sonra üç, daha sonra dört kişi olunca, artık içine sığamaz olduk, 12m3 hacmi ile bize yetmiyordu. Özellikle çocukların malzemesi bizi zorluyordu. Bana yatacak yer koridor kalıyordu. Buzdolabımız çok küçük kalıyordu.

Araç olarak bize en uygun 17m3 ducato gözüktü, uzunluk olarak eski aracımızla arasında 80cm fark vardı, hem tek araç olarak kullanacaktık hem de çocuklara ranza yaparak yatak problemini çözecektik, buzdolabını da büyütecektik. Depolama alanımızda fazla olacaktı, çocukların oyuncakları, giyisilerinin dolapları olacak, bize de bir iki göz raf çıkabilirdi.

Neden 17 m3 ?

  • Aracımızı tek araç olarak kullanmak istememiz, Uzunluk, genişlik, yükseklik ölçülerine bakıldığı zaman en derli toplu ve (araç uzunluğu olarak)en kısa araç olması,
  • Bakım yedek parça maliyetinin makul değerlerde olması,
  • İç yüksekliğinin ranza yapımına uygun olması,
  • Yakıt giderlerinin düşük olması.(çalışan karavancı olduğumuz için, haftasonları ve kısa tatilleri değerlendirip yakın yerlerde kamp yapmak isteyince senelik km giderimiz.)
  • Otomobil konforu sağlaması.
Minibüs mü? Panelvan mı?

Bence panelvan dan karavan,

-panelvan da istediğiniz yere cam açabiliyorsunuz,

-içini daha rahat yerleştiriyorsunuz,

-genelde uzun yol yapıyorlar,

-minibüslerdeki fazlalık cam ağırlığından kurtulmuş oluyorsunuz,

-minibüslerin fazla cam izalasyonunda işçilik den kar edersiniz,

-minibüsler genelde şehir içi çalıştığı için km az olsa da daha fazla yıpranmış oluyorlar.

-minibüslere karavan camı takmak sıkıntı

Araca karar verince yoğun bir şekilde piyasayı taramaya başladık, sabırla acele etmeden. Düşük km.de beş yaşındaki araç fiyatları uçuyor galericiler işe uyanmış karavan olacak diye fiyatları şişirmişler. Yorgun yıpranmış araçları beş yaşını doldurduğu için fiyatta hiç geri adım atmıyorlar. Niye böyle diye sorunca hepsi bir ağızdan karavancılar tercih ediyorlar diye açıklama yapıyorlardı. Biz İstanbul piyasasından umudu kesince, gözümüzü Anadolu ya çevirdik. Antep de bir araç yakaladık, arkadaşlar vasıtasıyla aracın düzgün olduğunu öğrenince uçakla Antep’e gittim, kendi tecrübelerimle aracı inceledim alt şaselere, üst yapıya, motor bölümü derken aracı beğenip direk noter ve İstanbul’a dönüş. 05.01.2018 tarihinde İstanbul fiyatlarının en az 5000-6000tl düşüğüne (yol masrafları dahil)2013 model orijinal 103.000km yıpranmamış yorulmamış bir araç almayı başardık.

Antep – İstanbul arası mola.
  • Resim-1
    resim-1.jpg
İstanbul’a getirip kendi ustama gösterdiğimde de aynı teyidi aldım. Ticareti düşünmediğimiz için uzun zaman sorunsuzca aracımızı kullanabilmek için yorgun yıpranmış araç almamak en büyük hedefimizdi. Gezilerde yolda kalmak tamircilerle uğraşmak hiç kolay değil, bu yüzden düzgün araç almak çok önemli.
Aracın ilk önce fren, yürür aksam, yağ mazot filtre değişimi, triger değişimi ve gerekli tamiratını yaptırıp, ufak tefek kaporta düzeltmelerinide yaptırıp yola hazır hale getirdik. Hem gezeceğiz hem de karavanımızı imal edeceğiz.

Proje hazırlamak:
Araç alma işini çözünce iç dizayn nasıl olacak fikirleri uçmaya başladı, aile bireyleri ne istiyorlar, araç ne kadar müsaade ediyor, ölçme biçme, planımız hazır. Aracın içinde hedeflediğimiz kriterler belli,
  • Büyük buzdolabı
  • Ranza
  • Kayar kapı ağzını boş bırakmak
Projemiz temelde bu şekilde, neden ölçü yazmadınız diye soranlar olacaktır, ölçüleri araç belirler, (siz ranza için 80cm belirlersiniz bir bakmışsınız araç 75cm müsaade eder, wc için ölçü belirlersiniz çıkış kapağı için şase direkleri müsaade etmez 5cm ileri veya geri kaydırmak zorunda kalırsınız, bu durumda wc kabini 5cm ya büyür ya küçülür, bu sefer o 5cm ya bir yerlerden çalınır veya eklenir gibi)

Biz hedeflediğimiz ölçüleri tuturmaya çalışarak ranza eni 80cm, mutfak uzunluğu 90cm gibi, masa gurubu bize yatak olacak ve ayaklarımızı şöför koltuğuna uzatacak şekilde, wc kabin içi maksimum büyüklükte 90x75 gibi.

Ranza eni daha dar olabilir ama biz ileride çocuklar bizle gelmezse ki büyüyünce gelmeyeceklerdir, masa gurubunu bozmadan ranzalarda biz yatarız diye hesap ediyoruz, 80cm ende insan rahatça yatıp dönebiliyor.


  • Resim-2
    resim-2.jpg

  • Malzeme temini: Planımızda neyi nereye koyacağız aracın içinde çizip yerini belirledik. Aracımızda kullanacağımız malzemeleri almaya başlıyoruz, malzemeleri önceden temin etmek işin ilerleyişini çok kolaylaştırıyor, Tabii ki bütçeniz uygunsa bunu yapabiliyorsunuz, uygun değilse işin bitme süresi uzuyor.

  • Aldığımız malzemeler,
  • 1-karavan camları, tavan heki
  • 2-kasetli tuvalet, lavabo, musluk, vs.
  • 3-ocak-lavabo, musluk
  • 4-tente, uydu anteni, tv
  • 5-mobilya malzemeleri, çekmece rayları, kulp, menteşe, köşe alüminyumları vs.
  • 6-buzdolabı, buzdolabı havalandırmaları
  • 7-güneş paneli ve sistemleri
  • 8-enerji hattımız için gerekli sigorta, kablo, çakmaklık vs.
  • 9-220v için inverter vs.
  • 10- su hattımız için depolar, hidrofor, boru vs.
  • 11-sıcak su için hermetik şofben
  • 12-dizel ısıtıcı, yatak ve minderler için sünger
  • İşe başlamak için gerekli ana malzemelerin %60 nı alınca projemize başladık.

  • Malzeme seçiminde tercih nedenlerimiz ;

  • 1-Karavan camı : Eski karavanımızda otomobil camları mevcuttu tek olumlu tarafı fiyatı, kışın içeride otururken dışarıyı görmek mümkün değildi, çok nem yaptığı için ikide bir kurulamak gerekiyordu, yağmurlu havada camı açamıyorsunuz içeri yağmur giriyor, havalandırmaya ihtiyacınız olduğu zaman yarım açılıyor, o zaman bütçemiz ona uygundu. Karavan camları ise her açıdan konfor, camın tam açılması, nem yapmaması, içeriye maksimum havalandırma sunması keyifli, gelgelim rakamları keyif vermiyor bütçe uygunsa karavan camı tercih edilmeli. Özellikle oturma gurubunun camı mutlaka karavan camı olmalı.

  • 2- Tente: Eski tentemiz yerli imalat bize çok güzel de hizmet etti, rüzgarlı havada bile toplamıyordum, yırtılsa ne olur kaç para diyebiliyorduk. Yeni tentemizi çok hesaplı aldık (ocak 2018 fiyatları) şimdiki fiyatlara bakınca mümkün değil, ne yapıyoruz gözümüz gibi bakıyoruz bir şey olmasın diye J, yeni tentenin kurması toplaması daha keyifli, aparatları sayesinde ilave tente kumaşı ile aracın önünde ikinci bir oda gibi hizmet edebiliyor. Bütçe uygunsa ithal değilse yerli tercih edebiliriz.

  • 3-Wc: Eski karavanımızdaki tuvaletimiz eleştiri alıyordu, biz kullanıcılar ise memnunduk. Kasetli tuvaleti çok met ediyorlardı, deneyelim dedik. Eski sistemin bize tek sıkıntısı 200lt tankımızın üç günde bir dolması idi, boşaltım için aracı yerinden oynatmak gerekiyordu, bizde çoğunlukla programı üç günde bir yer değiştirmeye ayarlıyorduk. Yeni sistemde ise her gün kaseti boşaltmak gerekiyor. Eğer boşaltmaya uygun yer bulamaz iseniz o zaman sıkıntı. Zaten kasetli veya değil boşaltacak yer bulamazsanız tuvalet tercihinizin bir anlamı yok. Bir çok yerde umumi tuvaletlere para karşılığında bile kasetinizi boşaltmanıza müsaade edilmiyor. Bu çok tartışılan konuda benim şahsi fikrim insanların wc tercihi ile kafa yoracağımıza boşaltım istasyonlarının artması için çaba harcamalıyız, neticede kasetli tuvalet bildiğimiz modern lazımlık, zorunluluk adı altında taharet alışkanlığı olan bir millete dayatılmış ürün.

  • 4-Tavan heki: Önceki aracımızda bir adet tavan heki mevcuttu, sıcak havalarda sorun yaşıyorduk, hava sirkülasyonu olmuyordu, minibüsler için üretilmiş bir ürün olduğu için tam olarak açılmıyordu. Yeni aracımızda iki adet taktık, iyikide yapmışız, bir çok yol kenarında benzinlikler de uyurken hem hava almanızı sağlıyor hem de güvenlik açısından insanı rahatlatıyor. Tek olumsuz yanı sineklik pileli olduğu için, kenarındaki fazla boşluklar nedeniyle azgın sivrisinekler buradan içeri girebiliyorlar(yani pile dolayısıyla oluşan üçgenlerden, kenar boşlukları fazla olduğu için içeri giriyor).

  • 5-Ocak: Karavanda yer tasarrufu nedeniyle kombine ocak tercih ettik, daha önceden arkadaşlar uyarmıştı fakat mutfağa ayırdığım ölçüyü tutturabilmek için mecburen aldım, Can marka 1765 modeli. Öncelikle bulaşık yıkarken su ocak tarafına sıçrıyor, ben iki kapaklısını alayım ocağın üstünü kapatıp bulaşık yıkarım diye düşündüm ama bu da mümkün olmadı (genelde ocak üstünde de bir şeyler pişmek zorunda). Sıçrayan su eğim nedeniyle düğmelere ve ocak altına giriyor, çok çabuk paslanma gerçekleşiyor, ocak üstündeki ızgaraları tutan lastik aparatlar daha ilk üç temizlikte yırtılmaya başladı, yedeği yok, bu deliklerden de aşağıya su giriyor, su nedeniyle çakmak da hemen devre dışı kalıp bozuluyor. Benim lavabo üstündeki cam kapağı hiçbir müdahale olmadan karavan park halinde içinde kimse yokken patladı, bir gün önce malzeme almak için karavana girdiğimde hiçbir şey yoktu, iki gün sonra karavanın içine gireceğim zaman bir baktım ortalık cam tuzla buz olmuş, garantiye girmiyor. Tavsiye ocakla lavaboyu ayrı yapmak.

  • 6-Güneş paneli: Olmazsa olmazlarımızdan, ne kadar enerjiye ihtiyaç yok deseniz de lazım. Burada dikkat ettiğim konu, küçük ölçülerde panel tercih etmekti, niye derseniz eski karavanda tek büyük bir güneş panelim vardı ve yoğun kar dan çöktü, tam orta kısmından camları kırıldı, dağılmadı ama amp düştü, bu yüzden 100w dört adet panel yerleştirdim. Tavan ölçülerine en uygunu böyle oldu.

  • 7-Buzdolabı: Soğutma kondenseri buzdolabı yanlarında değil de arkada olan bir dolap şeçmelisiniz, biz buzdolaplarını dolap içine koyuyoruz mecburen, doğal olarak buzdolabı yanlarında çok fazla boşluk bırakamıyorsunuz, bırakılan boşluklar da sıcak havalarda (bu yüzden bir dolap anakartını yaktım)bir işe yaramıyor. Buzdolabı ısınan gazını soğutamayınca normalde çekmesi gereken enerjinin iki ve ya üç mislini tüketmeye neden olacaktır. Arkadaki kondenseri rahatlatmak içinde iki adet havalandırma kapağı biri altta biri üstte olmak üzere monte etmek gerekiyor. Dometic kapak kullandım sebebi de çok sıcak havalarda kapağın komple, basitçe çıkıp takılabilmesi, yani ızgaralarını komple çıkarıp arada hiçbir malzeme olmadan direk hava giriş ve çıkışına müsaade edebilmesi.

  • 8-Mobilya malzemesi: Mobilya malzemesi olarak 12mm kavak kontrplak kullandık, üstü lamine kaplama. Kullanabileceğimiz en hafif malzeme olduğu için tercih ettik.



  • Araç yapımına başlıyoruz:
  • Aracımızı işyerinin önünde tamamen el aletleri ile yapmaya başlıyorum. Aracımızı öcelikle kaportacıya götürüp, ufak tefek sürtme ve göçüklerini düzelttirdik. Eski karavanımızda arka kapılardan şikayetçiydik, bir türlü ayar tutmuyordu, içeri çok toz giriyordu, ses yapmasıda sıkıntıydı, bu yüzden yeni aracın arka kapılarını iptal ediyoruz.

  • Resim-3
    resim-3.jpg
  • Eski karavanda ikinci şikayetimiz kayar kapı idi, kapatırken biraz sert kapatmak gerekiyordu ve içerdeki çocuk bu sese uyanıyordu, tam uyuttuk rahat edeceğiz derken sil baştan uyutmamız gerekiyordu, veya içerde uyurken bardak lazım olsa kapıyı açmaya korkuyorduk, yeni araca hemen kayar kapıya motor taktırdık, personel korumalı çocuklar sıkışmasın diye.

  • Bu işlemler bitince aracın ilk önce tavanından başlıyoruz, ince hesaplarla dört adet 100w güneş paneli, iki adet tavan heki 40x40, bir adet uydu anteni yerleştiriyoruz, uydu antenimizi kendim imal ediyorum, manuel çalışıyor, Bülent Soyman ağbimizden kopya.
  • Resim-5
    resim-5.jpg

  • Tentemizi monte ediyoruz ve tavandaki işimiz bitiyor.
  • Resim-4
    resim-4.jpg
  • Aracın iç temizliğini yapıyoruz. Geri görüş kamerasını monte ediyoruz, Aracın camlarını monte ediyoruz.
  • Resim-6
    resim-6 (2).jpg

 

Etiketler
resim--7 (2).jpg



  • Taban izalasyonunu yapıp taban tahtasını monte ediyoruz.
  • Resim-8

resim-8.jpg



  • Dış kabuk da açmamız gereken;
  • Temiz su girişi,
  • 220v girişi,
  • buzdolabı havalandırmaları,
  • yaşam aküsü havalandırması,
  • wc kaset çıkış kapağı gibi işlemleri bitirip içerde yan duvarları kapatmak için gerekli karkasları döşüyoruz, cam çerçevelerinin kenar ahşaplarını bitiriyoruz.
  • Tavan çıtaları döşenip hazır hale geliyor.

  • Resim -9
resim-9.jpg



  • Kalabalık aile olunca yemek masamıza da yer buluyoruz.
  • Resim-10
resim-10.jpg



  • Yalıtım malzemesi olarak strafor ve 13mm kendinden yapışkanlı izalasyon malzemesi kullanmayı hafifliğinden dolayı tercih ediyoruz. Isıtıcı olduğu için çok ağır şartlar varmış gibi izalasyonla uğraşmak boşuna ağırlık ve zaman. Biz aile olarak yaz- kış kamp yapıyoruz ve hiçbir zaman zorluk çekmedik, üşümedik, yazında araç içinde kimse durmuyor, dursa da camlar açıkken rahatça içerde oturabiliyorsunuz.


  • Resim-11
resim-11.jpg


resim12.jpg
 

  • Elektirik kablolarımızı çekiyoruz, ne kadar az kablo ile işi çözerseniz o kadar ağırlık ve malzemeden kurtarmış olursunuz. Gerekli yerlere Hem 12v hemde 220v tesisat çektim.

  • Resim-13
resim-13.jpg



  • Tavan, arka duvar ve yan duvarları kapatıyoruz, 6mm kavak kontraplak kullanıyoruz.
  • Resim-14
resim-14.jpg

resim-15.jpg



  • Kapatma işlemi biten yerlerin duvar kağıdını çekiyoruz. Neden duvar kağıdı kullandık, çocuklar ufak olduğu için kirletecekler, çizecekler. Boyanabilir kağıt kullandığımız için gerekirse boyarız gerekirse söker değiştiririz.
  • Resim-16
resim-16.jpg

resim-17.jpg


  • Çocukların ranzalarını imal ediyoruz, bas taraflarınada birer tane çakmaklık koyuyorum, ilerde tlf şarzı ışık ihtiyacı olursa diye.

  • Resim-18
resim-18.jpg
 

  • Buzdolabını yerine oturtuyoruz. Arkasına da havalandırmak için boşluk bırakıyoruz. Hotpoınt-ariston marka, arkadan telli soğutma yapan iki kapaklı, sınıfının en az sarfiyatına sahip dolabı tercih ediyoruz. Dolabın altındaki boşluğa ise120lt su bidonunu yerleştiriyoruz.

  • Resim-19
resim-19.jpg


  • Buzdolabının yanına tuvalet-banyomuzu yerleştiriyoruz. Mobilyalarımızı 12mm kavak üstüne lamine kaplama tercih ediyoruz. Çocuklar yüzünden silmesi kolay ve darbelere dayanıklı, renk hanımın istediği ton, yanlarını da alüminyum çıtalarla destekliyoruz.
  • Resim-20
resim-20.jpg


  • Banyonun yanına oturma gurubumuzu şekillendiriyoruz, aynı zamanda hatunla bizim yatağımız olacak.
  • Resim-21
resim-21.jpg



  • Devamında gardolabımızı yerine oturtuyoruz, altındaki boşluğa ise 80lt su deposu yerleştiriyoruz, yani 120+80=200lt temiz su depomuz olacak, iki deponun arasında vana koyacağız. Sıcak su lazım olunca vanayı kapatarak 80lt depodaki suyu sofben de ısıtarak kullanıma hazır hale getireceğiz hem sudan tasarruf hem gazdan hem de tesisattan. Sıcak su tesisatı çekmeye gerek yok suyu istediğiniz sıcaklığa gelene kadar şofbende çevireceğiz. (Yani hidrofor depodaki suyu şofbene, şofbenden çıkan sıcak suyu tekrar depoya verip, atıyorum 10 dakika çalıştırıp 80lt suyu banyoya hazır hale getirmek, tek su tesisatıyla banyo yapabilmek) önceki karavanımızda kullandığımız sistem.
  • Resim-22
resim-22.jpg


  • Gardolabımızın yanına mutfağımızı şekillendiriyoruz.
  • Resim-23
resim-23.jpg



  • Masa gurubumuzu tamamlıyoruz.
  • Resim-24

resim-24.jpg
 




  • Her boşluğu ve ölü noktayı değerlendiriyoruz, ranza önüne kiler yapıyoruz.
  • Resim-25
resim-25.jpg

resim-26.jpg



  • Başüstü dolabımızı bitiriyoruz.
  • Resim-27
resim-27.jpg



  • Masa üstü dolaplarımızı bitiriyoruz.
  • Resim-28
resim-28.jpg



  • Mutfağın çekmece ve kapaklarını taktık. Yanına açılır kapanır masa monte ettik.
  • Resim-29
resim-29.jpg



  • Tavan lambası ve heklerin sinekliklerini montajladık.
  • Resim-30
resim-30.jpg
 

  • Masa gurubunun alt ölü kısmını değerlendirdik. Bir çok karavanda bu ayak basma yerlerini yapmıyorlar, otururken ayaklarınız sallanıp boşlukta kalıyor, insana bu rahatsızlık verir. Isıtıcının bir çıkışını da masa altına veriyoruz, kışın otururken ayaklarınız sıcacık oluyor.
  • Resim-31
resim-31.jpg



  • Kayar kapı üstü dolapları montajlandı.
  • Resim-32
resim-32.jpg



  • Mutfağın üst dolapları bitti.
  • Resim-33

resim-33.jpg


  • Banyomuz montajlanıp kullanıma hazırlandı. Isıtıcının bir çıkışını da banyoya veriyoruz, kışın banyo sıcacık oluyor.
  • Resim-34
resim-34.jpg



  • Pis su depomuz montajlandı.
  • Resim-35
resim-35.jpg


  • Bisikletlik montajımızı yaptık.
  • Resim-36
resim-36.jpg
 


  • Karavanımız sekiz ayın sonunda %90 tamamlandı, (gerçi biz boş haliyle içeriye yatak atıp küçük tüp le bile kamp fırsatını tepmedik, hem gezdik hem yaptık) ama hiçbir zaman bitmeyecek. Zamanla ihtiyaç hasıl olunca veya beğenmediğimiz yerleri değiştireceğiz, ilave bir şeyler ekleyeceğiz. Mesela motosiklet taşıyıcısı gibi, banyonun duvar kaplaması gibi, bu karavan biz büyüklerin oyuncağı, içerisinde yapılacak işlerin bitmesinden korkuyoruz, biterse biz ne ile oynayacağız bilemiyorum, içerisine girip bir şeyleri vidalamak kesmek montajlamak beni rahatlatıyor.

  • Bu 15-17m3 araçlarda en büyük sıkıntı 3500kg ağırlığı tutturmak, mobilya kalınlığını 12mm yaptığımız halde yola çıkış ağırlığım(yani tam kadro, su deposu yarı dolu, yiyecek içecek) 3540kg geliyor, biliyorsunuz en iyi karavan en hafif olandır. Ağırlık hem araca hem maddiyata zarar veriyor, fakat bu araç da 3540kg yakalamak iyi başarı, sebebi de iyi bir planlama ile fazla hiçbir malzeme kullanılmadı.
  • Bazı imalatçılar 18mm sunta veya mdf ile imalat yapıyor, baktığınızda görüntü çaf çaflı, fakat araç bitince yola çıkış ağırlığı minimum 4 ton, şöyle düşünün istiap haddi 3500kg olan araçla 4000kg ve üstü ağırlıkla gezmek bence risk almaktır, ağırlığı bilerek yol yapmak farklı, bilmeden yol yapmak farklı. Bence karavan alacak arkadaş alacağı karavanı tarttırıp öyle almalı.
  • Ağırlık böyle olunca da makaslar tam oturuyor araç hiç esnemiyor ilave makas atarak ve makas takozunun ilk boğumunu kestiğiniz zaman resimdeki gibi araç rahatlıyor. Yollarda kamplarda denk geldiğim karavancı arkadaşları uyarıyorum. Çoğu bu durumdan habersiz makas takozlarında seyahat ediyor, tabi ki makaslarını kırana kadar.



  • Resim-37

resim-37.jpg


  • Yaptığım masraflar: Şimdiye kadar yaptığım masrafların %95 yazılı ama yazmadığımız ufak tefek masraflarda mevcut. Fikir vermesi açısından yayınlıyorum. Bu masraflara emeğimizin karşılığı yani işçilik ücreti dahil değil, bu sizleri bazı değerlendirmelerde yanıltmasın.
dolar kuru 01.01.2018 ortalama 3,78$
Araç 2013 model 103.000km fiat ducato 17m3 54.000,00
Karavan camı 5adet 4.800,00
Otomatik kapı motoru montaj 800,00
Kaportadaki sürtme ve vurukların düzeltilmesi 500,00
İki adet 40x40 dometic tavan heki 1.150,00
Araç arka kapılar iptali 3.000,00
Daxom şofben ikinci el 300,00
Dört metre Fiamma tente 4.500,00
Thetfort kasetli tuvalet 1.850,00
12v hidrofor 211,00
Dört adet 100w güneş paneli 1.425,00
Güneş paneli şarz cihazı 30amp 90,00
Akü şarz cihazı 20amp 160,00
Linetech 1000w modifiye sinüs inverter 510,00
Shawa kabin ısıtıcısı 3500 3.000,00
Can marka kombine ocak evye 1.250,00
Hotpoint-Ariston MTAA 241 V buzdolabı 979,00
Uydu anteni 440,00
12 v kontrol paneli 90,00
3 adet çıkma 90amp jel akü 900,00
Buzdolabı havalandırma kapağı iki adet dometic 400,00
40x40 alüminyum L güneş paneli bağlantısı için 130,00
Geri görüş kamerası 307,00
Köknar kereste yan duvar kapatması için 98,00
Strafor köpük 107,00
70x70 duş teknesi 80,00
Temiz su depoları 245,00
Su dolum ağzı 95,00
220v elektrik girişi 35,00
Lavabo musluk 35,00
Mutfak lavabo musluk 72,00
12mm kavak kontraplak 10 adet 1.113,00
3mm kavak kontraplak 1 adet 60,00
6mm kavak kontraplak 10adet 700,00
13mm kendinden yapışkanlı kauçuk izalasyon malzemesi 225,00
100m 2,5 12v oto tesisat kablosu 200,00
220v tesisat için kablo,sigorta ve kutusu 120,00
Ranza merdiveni alüminyum 255,00
Çakmaklık soketi 122,00
Sanel marka dört adet led tavan lambası 130,00
12v sigorta kutusu 35,00
Mobilya laminat kaplama 725,00
30x30 metal profil 3 boy 120,00
Bas aç kilitli 25 adet kulp 625,00
Mobiya alüminyum köşeleri 297,00
30x30 l alüminyum profil 43,00
Mobilya kaplama presi 230,00
Yer döşemesi vinlex 276,00
Masa sabitleme alüminyumu 140,00
Karavan proje+ruhsat+tüv 1.943,00
Yatak minder kumaşı ve dikimi 300,00
Yatak ve minderler için 10cm sünger 530,00
Sanel dış aydınlatma led 135,00
Banyo evyesi 150,00
Mobilya menteşe+kulp+çekmece ray 225,00
Araç denge takozu thule 140,00
Ön tekli yolcu koltuğu ve döner mekanizması 780,00
Taban halıları 125,00
Bisiklet taşıma aparatı 978,00
Ön cam kapatma ve tente yardımcı gölgelikleri 350,00
Pis su deposu 450,00
Seyir kamerası 165,00
Nalbur dan alınan malzemeler tutarı(vida,mastik,hortum vb.) 1.735,00
94.981,00


  • İki araç arasındaki farklar: İlk aracımız 2004 2,8 JTD 12m3 Fiat Ducato, ikinci aracımız 2013 2,3 Multijet 17m3 Fiat Ducato, iki aracı da tek araç olarak kullanıyoruz. Çarşı pazara veya kampa, bütçemiz buna izin veriyor.

  • -Yakıt olarak aynı değerlerde yakıyoruz
  • -Kullanım yeni araç da daha keyifli, daha yumuşak, daha sessiz, görüş alanı daha geniş.
  • -eski aracın direksiyon simidi büyüktü, bu beni rahatsız ediyordu.
  • -eski araç beş vites ve vites oranları 90km sabit hızda seyretmek mümkün olmuyordu, en verimli 2100 ve üstü devirlerdi, farklı bir araçlarla konvoy yaptığınızda şanzıman uyumu imkansızdı. (Öndeki araç 80km ile seyahat ettiği zaman ben ya 70km yada 100km ile gitmem gerekiyordu) Yeni araç altı vitesin sayesinde istediğiniz devir veya süratte seyretmenize olanak sağlıyor. Zamanında vites küçülterek rampaları devir düşmeden çıkmaya izin veriyor.
  • -Yeni araç da her şey elektronik, en ufak şeyi uyarı veriyor, eskisinde kafamız rahattı bu açıdan.
  • -yeni araç çok rüzgarlı havalarda tavan yüksekliğini hissettiriyor.
  • -Eski araca göre 80cm uzun olması şehir içi kullanımda özellikle park ederken sıkıntı yaratabiliyor.
  • Son bir dip not: Aracı ne kadar büyütürseniz büyütün yine içerisine sığmıyorsunuz, fazladan yapılan dolaplar nasıl oluyorsa kendiliğinden doluveriyor. Bu da şundan kaynaklı o lazım olur bu lazım olur derken bir bakmışsınız dışarıda yine bir şeyler kalmış.



  • Birkaç tanede kamp resmi paylaşalım.
  • Resim-38
  • Resim-39
  • Resim-40
resim-38.jpg

resim-39.jpg

resim-40.jpg



  • Sağlıcakla kalın,
  • Dilerim hayallerinizdeki karavana en kısa zamanda kavuşursunuz.
 

Levent abi selam, hayırlı olsun güle güle kullanın, güzel günlerde güzel gezileriniz olsun.
On yıl öncesinde daha kısıtlı imkanlarla güzel bir karavan yapmış birisinin, şimdiki tecrübelerini kullanarak yaptığı karavanın çok kullanışlı olduğundan hiç şüphem yok.
Yiğido kocaman bir abi oldu desene, en son çimlerde oynarken bir fotosu vardı diye hatırlıyorum.
 

.
Eski tüfenkler başka oluyor.
Acemi cesaretinden sıyrılmış yazıları okumak farklı bir zevk.
Nerdeyse 6000 iletiden sonra hoş geldiniz demek biraz tuhaf olacak ama iyi ki tekrar geldiniz.. :yum:
Çok teşekkürler Mesut ağbi

Levent abi selam, hayırlı olsun güle güle kullanın, güzel günlerde güzel gezileriniz olsun.
On yıl öncesinde daha kısıtlı imkanlarla güzel bir karavan yapmış birisinin, şimdiki tecrübelerini kullanarak yaptığı karavanın çok kullanışlı olduğundan hiç şüphem yok.
Yiğido kocaman bir abi oldu desene, en son çimlerde oynarken bir fotosu vardı diye hatırlıyorum.

Aleykümselam İlker,
Yiğido sekiz yaşında oldu amcası kardeşi bile beş yaşında,
zaman çabuk geçiyor :smiley:
 





Levent Bey ne kadar güzel bir zamanda denk geldi paylaşımınız. Yeni tanışmış sayılırız ne güzel etkinliklerde bir araya geliyorduk. Araya Covid19 girdi. Görüşemiyorduk..En son da sizin aracta oturup sohbet ederek ayrılmıştık ..
Guzel gunlerde buluşmak uzere. .
 


Hoşgeldiniz, Yiğidi doğdu dediğiniz zamani hatırlıyorum. Allah bağışlasın.
Karavan zaten çok iyi olmuş .
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst