Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atiladi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 477
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 193,530
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

atiladi' Alıntı:
Tabiki aynı planda, tek koltuk +masa ve şöför koltuğu döndürülerek, masa grubu organize edilerek, banyo yanında bir boy dolap kazanılabiliyor, bu denemeyi YAK isimli 17m3'de yapmıştım... Ben tek koltuklu masa grubu ile çift koltuklu masa grubu farkını kullanım amaçlı olarak değerlendiriyorum, bazı şeyleri bana göre başlığı altında yorumluyorum...Bana göre tek koltuklu masa grubunda şöför koltuğunu döndürüp kullanmak sanıldığı kadar kolay ve hızlı değişim olmuyor, koltuğun döndürülürken kilidinin açılıp, elfreninin indirilip, koltuğun biraz çevrilip, sırtının öne yatırılıp, alt kızakta biraz ileri alınıp biraz daha döndürülüp, sonra kızak geri alınıp, sonra tekrar arkanın yükseltilipbiraz daha çevrilerek msasaya tam dönüşü sağlanabiliyor, bu dönmelerede birde koltuğun altındaki airbag kablolarına çok dikkat etmek gerekiyor, özellikle yeni kasa araçlarda, yukarıda anlatmaya çalıştığım koltuk döndürme işlemi her sefer için aynı tekrarı gerektiriyor, tabiki, birde koltuğun dönme aparatının çok güzel sağlıklı çalışması gerekiyor..Koltukları döner olarak kullanmayanlar yer tasarrufu ve belirttiğin gibi dolap çıkarmak için düşünülüyor, ama gerçek hayatta bu işleminde kendine özgü sorunları oluyor, tek koltuklu sistemin gece yatağa dönüşümündede aynı zahmet söz konusu...Bu örneği şunun için verdim, karavanı seyrek kullananlar için tek koltuk +masa ve döner koltuk sistemi uygun olabilir, ama karavanı tek araç olarak kullanıp, karavanı sürekli karavan anlamında kullananlar için yukarıda yazdığım zahmet gereklidir...Benim şahsen sevdiğim sistem, çift koltuklu sistemdir, kontağı kapatıp tak diye masaya geçip oturabilirsiniz, masayı aşağı indirip anında yatağa çevirebilirsiniz..Masa grubu farkı tamamen kişisel alışkanlıklara uygun olanı tercih edilmeli...tek koltuklu sistemin kazandırdığı extra boy dolabı çok sorun olmuyor, boy dolabı eksik olsada arka yatağın iki ucundaki tavan dolapları, çift koltuğun üstündeki 190 cm'lik tavan dolabı, giysi depolamaya yeterli oluyor, enine arka yatağın altı oldukça büyük bir bagaj hizmeti sunduğu içinde yeterli oluyor....Yaptığım karavanlarda farklı sistemler kullandım, bana çift koltuklu sistem daha kullanışlı geliyor....Tekrar yineleyeyim, tek veya çift koltuklu masa grubu, görselden çok kişiye özel kullanım şekli olarak değerlendirilmeli, aslında bu tip farklılıkların görsel tesbit yerine deneyerek kişisel kararlar verilebilmesi için zaman zaman, çeşitli yerlerde yaptığımız tanışma toplantılarında, karavanı olmayan arkadaşların ziyaret ederek bir çok karavandaki iç kullanımları bizzat görerek kendi kişisel alışkanlıklarına göre değerlendirilmesine yardım etmeye çalışıyorum, maltepe buluşmaları genelde bu amaçlı oluyor...
Bu karavanda buda bulunsunsun diye bu planı tercih ettim...

cevaba teşekkür ederim
bir boş zamanda istanbulda olduğumda maltepe buluşmasına gelmek istiyorum
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

kolay gelsin,
karavanını kendi yapacak arkadaşlara yeni bir hikaye,
çeşitliliğin artması,
karavan sayısının artması biz karavan'a gönül vermiş arkadaşların en büyük arzusudur
selamlar
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Levent ve Mehmet Ali, teşekkür ederim....

Bu gün istanbul kazan ben kepçe yorucu bir gün geçirdim, bu gün fotoğraf yok fotoları önümüzdeki günlerde eklerim...
Bu gün,( pop-up II için) motokaravan dönüşüm sonrası, dönüşümü vergi dairelerine işlettiğimizi biliyorsunuz, eskiden herkes kendi bölgesindeki vergi dairesine işletirdik, bu kural değişmiş, artık tüm istanbul ümraniye vergi dairesine gidip işletecekmiş, aklınızda bulunsun, trafik tescilin vergi dairesine götürülmek üzere verdiği dosya içeriği bundan böyle, fotokopi ile çoğaltılarak iki nüsha olarak vergi dairesine verilmesi gerekiyor, anlayamadığım bir bürokrasi doğmuş bu işte, nüshalardan birini onay alacak diye birde ek tutanak doldurdular, bu onayı kim veriyor anlayamadım, eskiden dönüşümü vergi dairesine işletmek 10 saniye sürerken bu gün yeni Türkiye modelinde 4 saatte işletebildim, bana vergi dairesinde çilelerden çile çektirdiler, tabiki bu çilenin bir kısmı ümraniye vergi dairesinin fiziksel yapısından kaynaklanıyor, vergi dairesi sanki ümraniye deyil afganistan vergi dairesi, oysa avrupa yakasındaki vatan caddesindeki vergi dairesi nasa uzay üssü gibi bir yerdi, insan beklemekten bile zevk alıyordu...Sonuç olarak bu yeni sistem insani çileden çıkaracak bir bürokrasiye yenilmiş bilginize...
Bu gün ayrıca, önceden kendi imalatım olan tente yerine bu sefer orjinal mafsallı kollu karavan tentemi, yine orjinal dometic perdeli sineklikli iki adet tavan havalandırma Heki'lerini aldım...Daxom sıcak su şofbenimi alıp doğalgazdan LPG'ye meme dönüşümü için servise bıraktım, Karavanın içi için airfell'in yeni model eni 28cm olan mobil klimasını aldım, 1700 watt inverter, 3x150=450 watt güneş paneli, şarz regülatörü, 220v şebekeden 25 amp akü şarzı cihazlarını aldım, bu gün gerçekden iyi iş çıkardım...
Şimdi ilk iş tavana tente ve güneş panellerinin birbirine entegre olarak montajı var, tabi tavan heki'leri ve mobil tv anteninide takarak, hem tavanın işini bitireceğim hemde karavanı artık elektrik üretir hale getireceğimki, kendi imalatı için gerekli enerjiyi kendi üretebilsin...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Atilla abi hayırlı olsun yeni bir karavan hikayesini keyifle izleyeceğiz bende elimden geldiğince takip ederim inşAllah,seneye bu ay ev borcu bitiyor kısmetse 15m3 Docato hayalini kısmet olursa hayata geçirmek istiyorum ;)
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Teşekkür ederim, Yusuf, arasıra sesini duyalım, bu kadar özletme kendini...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Atilla bey, kolay gelsin yine tasarım harikası güzel bir karavan ortaya çıkacak. Sizin çalışmalarınızı takip ederek , emeklilik projesi için bilgi depoluyorum :smiley:
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Atilla Bey,

Kolay gelsin. Bu araçtaki süprizi merak ediyoruz.

Hasan
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Hasan, sürprizi atladın galiba, tüm camlar kendi imalatım orjinal S4 karavan camı imitasyonu olacak...

20141111_180851.jpg
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Cam ölçüleri sanırım projedeki gibi olacak, ölçüler oldukça iyi görünüyor, fiyatlarını merakla bekliyoruz. Kolay gelsin
 


Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

atiladi' Alıntı:
Hasan, sürprizi atladın galiba, tüm camlar kendi imalatım orjinal S4 karavan camı imitasyonu olacak...

Abi gene plana odaklandım. Acaba bu sefer değişik ne fikirler olacak diye beklemekteydim. :smiley:)
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Atila abi camlar super, eminim herkes fiyati merak ediyordur, belli oldumu acaba..
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; 2008 15m3 Jumper (atiladi)

Şu anki program ancak kendi ihtiyaçlarımız olan sayıda camı ortaya çıkartmaya çalışmaktayız, kendi karavanlarımızda montaj ve kullanım testleri tamamladıktan sonra konuya yoğunlaşma imkanı olabilecek..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst