Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan enginizm35 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 82
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,976
Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

ön destek tekerleği

001  8.JPG
 

Etiketler
Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

lastik olarak ise enazından inşa aşamasında biraz büyükte olsa 195 60 14 ford escorttan çıkma lastikleri kullanacağım,

001 9.JPG
 

Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

Karavanımın tabanı 300x200 iç ölçüleri ise 380x200 cm ölçülerinde olacak. Dingilin şaşi bağlantı ayakları arası 150cm olduğu için ana şaşi genişliği 150cm boyu ise çeki oku hariç 300 cm olacak. Karkas tabanın arka tarafından 50cm ön tarafından ise 30 cm daha uzun olacak. Aracım doblo olduğundan bagajın rahat açılabilmesi için çeki okunu 120cm yapmak zorunda kalıyorum. Şaşi uzunluğu 450 olacak. Şasi için 40x60 3mm 2 boy profil yeterli olacak, karkas içinse 30x30 2mm 10 boy profil kullanacağım. Şasi ve karkasın ağırlığı dingil ve lastikler hariç yaklaşık 150kg olacak.
 

Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

ana şaşi için 40x60 profilleri hazırlayıp kaynak işlerini tamamlıyoruz.

1.jpg
 

Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

ana şasi hazırlandıktan sonra dingili şasi üzerine koyup yerlerini tespit ediyoruz.

2.jpg
 



Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

dingilin yerlerini tespit ettikten sonra şasi üzerine dingilin bağlantılarını yapacağımız parçaları hazırlıyor ve kaynatıyoruz.

1.jpg
 


Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

dingil bağlantılarını hazırladıktan sonra dingil, ksplin ve tekerlekleri takıp şasiyi yere indiriyor ve karkası taşıyacak olan 30x30 2mm profilleri şasi üzerine kaynatıyoruz.

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg
 

Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

işin en zor kısmı karavanın şeklini meydana getiren profilleri kıvırmak oluyor. çizimlere göre karavanın görünümünü 1'e 1 ölçülerde yere çiziyoruz. daha sonra profil kıvırma makinesi ile profilleri kıvırmaya başlıyoruz. az oldu tekrar kıvır çok oldu biraz aç bizi gerçekten uğraştırıyor. üstelik iki parçanın da tamamen aynı açılarda ve eğimlerde olması gerekiyor. sonunda kıvırma işini bitiriyor ve hazır olan parçaları yerde birbirine kaynatıyoruz.

5.jpg


6.jpg
 




Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

kaynakları sağlamlaştırdıktan sonra, profillerin açık kalan yerlerini kapatıyor ve bütün kaynak yerlerini taşlıyoruz.

1.JPG


2.JPG
 

Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

Avatarınızın projeniz olduğunu merakla izliyorum,başarılar dilerim.

İzin veririseniz birkaç konuda ikazda bulunmak isterim.
Çeki kafası kaplin sola eğik duruyor onu düzeltmezseniz yolda çok zorlanırsınız. Omurga olarak kullandığınız profili
arkadan öne yekpare getirip kapline bağlarsanız yolda çok düzgün gidecektir.
Pilot tekerleği olabildiğince ortaya alırsanız karavanı araçtan ayırdıktan sonra park ederken kolaylık sağlar ve geri
manevralarda yada tam sağa dönüşte aracın arka tanponuna sürtebilir.
Kolay gelsin.
 

Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

Kaynattığınız yerleri taşladıktan sonra boyamadan önce çinko sprey sıkabilirseniz,sonradan oluşacak pasların önüne geçersiniz.Aslında çok taşlarsanız kaynağında gücünü düşürürsünüz bana kalsa çapağını alırım ve çinko sprey sıkıp boya yapardım daha önce söylemem gerekirdi kusura bakmayın.
 

Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

Levent bey İkazlarınız için çok teşekkür ederim. Kaplini eğik durduğunun farkındayım, söküp düzelttik suan için takmaya gerek duymadık, on destek tekerinide soktuk, onuda kaplinin tam arkasına ortaya takacağız.
Ancak omurgayı tek parça olarak yapamadik, dingil bağlantı noktaları arasındaki mesafe çok açık olduğu için kaplinin acısıyla bir türlü denk gelmedi kesmek zorunda kaldık. Ama bu sekilde kalmayacak ek yerlerinin altından kalın saclarla takviye yapacağız, ozaman biraz daha sağlam olacağını düşünüyorum.
Önerileriniz de ikazlariniz da benim için çok önemli, yaptığımız ve bizim göremediğimiz hatalarımızı gördüğünüz de paylaşırsanız çok sevinirim,
Tekrar teşekkürler..
 

Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

Ne kadar hızlı ilerlemişsiniz, Çok kısa bir sürede bu işi bitireceksiniz sanırım..

Rahatça çekilebilen bir yol makinesi geliyor.. Tebrikler...
 



Ynt: Kendi Çekme Karavanını Yapanlar; enginizm35

mayıstosböce' Alıntı:
Kaynattığınız yerleri taşladıktan sonra boyamadan önce çinko sprey sıkabilirseniz,sonradan oluşacak pasların önüne geçersiniz.Aslında çok taşlarsanız kaynağında gücünü düşürürsünüz bana kalsa çapağını alırım ve çinko sprey sıkıp boya yapardım daha önce söylemem gerekirdi kusura bakmayın.

Bülent bey teşekkür ederim, yalnız bu çinko sprey dediğiniz şeyi ben hiç duymadım. Nalburlarda bulunur mu? Yada nereye bakmam lazım?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,928
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst