Ynt: Katlanır Motosiklet ve Bisiklet Taşıyıcısı
Eveet, bugün de proje günüydü
Daha önceden kullanılacak paslanmaz malzemelerin (menteşeler, vidalar, klipsler vb.) listesini çıkartmıştım; Bauhaustan temin ettim ama maşallah 40TL yi geçti ıvır zıvır malzeme...
Kullanacağım Farba lambalar, bağlantı vidaları daha derin bir yuvaya takılması planlanarak yapıldığından taşıyıcının tamponuna takıldığında korumasız kalıyor. Geri manevrada stop lambası kırmaktan bıkmıştım eski karavanımda. Onda da lamba gövdelerini modifiye ederek tampon perdelerinin gerisinde kalmasını sağlamıştım (onların modifikasyon resmi de aşağıda)
[attachment=1]
Aynı sorunu bunda yaşamamak için orijinal bağlantı vidalarını kestim ve ikişer paslanmaz gömme vidayı WPC malzemeden (boyanmadığı halde hava şartlarına dayanıyor, şirketimizin yeni ürünü, mini reklam
) bir altlığa takarak Sika PU yapıştırıcı ile lambaların arkalarına yapıştırdım. Bu sayede toplam yükseklik lambalar tampon içinde kalacak kadar düştü.
[attachment=1] [attachment=1]
Lambaları kurumaya bıraktım ve açılır bisiklet rayını tampona monte ettim; açık ve kapalı halleri aşağıda.
[attachment=1] [attachment=1]
Şase bağlantılarını 30x30 köşebent kaynatarak bağlamayı tasarlamıştım önce; ama sonradan 34mm etli tesisat borusunu vidayla bağlama fikri geldi aklıma. Bu sayede hem parçalar sökülerek elektrogalvanize gitmesi kolay olacak, hem de geliştirmek gerekirse ana parçalara zarar vermeden sökebileceğim.
Bağlantılara M12 havşa vida delikleri açtım ve tornada gerekecek boru kapaklarını yaptım.
Taşıyıcının toplam ağırlığı profilden boruya geçince biraz azaldı üstelik ...
[attachment=1]
Jeneratör taşıma plakası, aynı zamanda yan makasları ve motosiklet rayını birbirine bağlayarak yanal yüklere karşı destek sağlıyor.
[attachment=1]
Sonra bu günlük izin sürem bitti, tıpış tıpış evin yolunu tuttum