Doğrucu Davut
Zirve
.
Karavandaki bir yük taşıyıcı, araçtaki ağırlık oranını önemli ölçüde değiştirmekte. Aracınızın aks yükünün yeterli olup olmadığını veya karavandaki taşıyıcınıza ne kadar ek ağırlık yükleyebileceğinizi hesaplamak için;
* Karavanınıza tatilde yanınıza alacağınız her şeyi yükleyin.
* Ön ve arka aks yüklerini belirlemek için kalibre edilmiş bir tartı edinin.
* Araç tescil belgesindeki bilgileri kullanarak kalan yükü aşağıdaki formülle hesaplayın.
H = (GxA) / R
G = Motosiklet veya bisiklet ile yük taşıyıcısının toplam ağırlığı
A = Ön dingilin, yük taşıyıcının ağırlık noktasına olan uzunluğu
R = İki dingil arası uzunluk
G çarpı A bölü R, sonuçta ek arka dingil yükü olan (H) yı verir.
Örn. Scooter'lı bir yük taşıyıcının ağırlığının 150 kg, karavanın dingil mesafesinin 320 cm ve taşıyıcı ile ön aks arasındaki mesafenin 470 cm olduğunu varsayarsak, bu, yaklaşık 220 kg'lık ek bir arka aks yükü demektir.
Bu H değerini, aracınızın müsaadeli aks değeriyle karşılaştırmalısınız !
Bu arada, aynı hesaplama arka bölümlerdeki (yatak altı) yük hesaplaması veya benzerleri için de geçerlidir.
Ağırlık merkezinin bu kadar geriye kaydırılmasının ön aks üzerindeki yükü de hafiflettiğini düşünürsek, özellikle önden çekişli araçlarda sürüş güvenliği açısından önemli dezavantajlara yol açacağı hesaplanmalıdır.
Bu rahatlama, ön aksın minimum yükün altına düşmesine de yol açabilir. Arka aksa ilave havalı süspansiyon takmak burada yardımcı olabilir. Böylelikle arka kısım yüklendiğinde kaldırılarak, ağırlık merkezi de tekrar ileriye alınabilir.
Meraklısına.
Yukarıdaki kısaltılmış çevirisinin yapıldığı bir Alman firmasının Web adresi:
linnepe.eu
Karavandaki bir yük taşıyıcı, araçtaki ağırlık oranını önemli ölçüde değiştirmekte. Aracınızın aks yükünün yeterli olup olmadığını veya karavandaki taşıyıcınıza ne kadar ek ağırlık yükleyebileceğinizi hesaplamak için;
* Karavanınıza tatilde yanınıza alacağınız her şeyi yükleyin.
* Ön ve arka aks yüklerini belirlemek için kalibre edilmiş bir tartı edinin.
* Araç tescil belgesindeki bilgileri kullanarak kalan yükü aşağıdaki formülle hesaplayın.
H = (GxA) / R
G = Motosiklet veya bisiklet ile yük taşıyıcısının toplam ağırlığı
A = Ön dingilin, yük taşıyıcının ağırlık noktasına olan uzunluğu
R = İki dingil arası uzunluk
G çarpı A bölü R, sonuçta ek arka dingil yükü olan (H) yı verir.
Örn. Scooter'lı bir yük taşıyıcının ağırlığının 150 kg, karavanın dingil mesafesinin 320 cm ve taşıyıcı ile ön aks arasındaki mesafenin 470 cm olduğunu varsayarsak, bu, yaklaşık 220 kg'lık ek bir arka aks yükü demektir.
Bu H değerini, aracınızın müsaadeli aks değeriyle karşılaştırmalısınız !
Bu arada, aynı hesaplama arka bölümlerdeki (yatak altı) yük hesaplaması veya benzerleri için de geçerlidir.
Ağırlık merkezinin bu kadar geriye kaydırılmasının ön aks üzerindeki yükü de hafiflettiğini düşünürsek, özellikle önden çekişli araçlarda sürüş güvenliği açısından önemli dezavantajlara yol açacağı hesaplanmalıdır.
Bu rahatlama, ön aksın minimum yükün altına düşmesine de yol açabilir. Arka aksa ilave havalı süspansiyon takmak burada yardımcı olabilir. Böylelikle arka kısım yüklendiğinde kaldırılarak, ağırlık merkezi de tekrar ileriye alınabilir.
Meraklısına.
Yukarıdaki kısaltılmış çevirisinin yapıldığı bir Alman firmasının Web adresi:

Lastenträger Info - Linnepe
Mit einem Lastenträger für das Wohnmobil genießen Sie noch mehr Flexibilität beim Camping. Fahrräder, E-Bikes, Roller und Motorräder lassen sich nun ganz einfach zum Urlaubsort transportieren. So sind Sie auch am Zielort mobil und können Ihre Freizeit abwechslungsreicher gestalten. Das Beste...

Son düzenleme: