Merhabalar,
Saatlerdir sitedeyim, paylaşım ortamının güzelliğinden etkilendim gerçekten.
Ben de en son uğraştığım projemle ilgili yaptıklarımı paylaşmak istedim.
Yeni karavanımın motosiklet taşıyıcısı estetik açıdan güzel olmakla birlikte bazı önemli tasarım hataları içeriyordu.
Şaseden çıkan taşıyıcı kollar aracın uzaklaşma açısını çok küçültecek şekilde yapıldığından benzin istasyonları ve feribotların girişlerinde zemine sürtmesi kaçınılmazdı. Ayrıca ray için kullanılan paslanmaz sac sadece 1.5mm kalınlığında ve çok esnekti. Üzerinde motosikleti yüklemek için gereken rampayı koyacak yeri bile olmadığı gibi (yük bölümünde taşımak zorundaydınız), ekstradan bir bisiklet bile taşıyamıyordunuz.
Seyir lambaları da yoktu.
Tek iyi tarafı iki yandaki aracın stop lambalarını koruyan bölümleriydi.
İnternette dolaştım, eski karavanımdaki taşıyıcıyı ölçtüm. Oturup yeni bir tasarım yaptım. Öncelikle rampalarda altı vurmamalıydı. 100kg lık Suzuki’ mizi taşıyabilmeli, kullanılmadığı durumda katlanabilmeli (otoparklarda ve feribot binişlerinde önemli bir avantaj), stop lambaları ve plaka taşıyabilmeli, bisiklet ve jeneratör taşıyabilecek bir bölümü de olmalıydı. Bana göre bir karavanın klimasını çalıştırmanın en iyi yolu harici bir jeneratör ile yolda giderken elektirik sağlamak. Bunun için portatif jeneratörümüzü koyabileceğimiz bir yer gerekli giderken.
Ekteki resimlerde eski taşıyıcı, eskisini bağlantı detayı, yaptığım tasarım ve lazerle kestirip büktürdüğüm parçalar var.
Yapımı hala sürüyor, şu anda soğuk dolayısıyla çalışamıyorum karavanda.
Resimdeki lambalar Farba nın yeni led ampullü ürünleri.
Saatlerdir sitedeyim, paylaşım ortamının güzelliğinden etkilendim gerçekten.
Ben de en son uğraştığım projemle ilgili yaptıklarımı paylaşmak istedim.
Yeni karavanımın motosiklet taşıyıcısı estetik açıdan güzel olmakla birlikte bazı önemli tasarım hataları içeriyordu.
Şaseden çıkan taşıyıcı kollar aracın uzaklaşma açısını çok küçültecek şekilde yapıldığından benzin istasyonları ve feribotların girişlerinde zemine sürtmesi kaçınılmazdı. Ayrıca ray için kullanılan paslanmaz sac sadece 1.5mm kalınlığında ve çok esnekti. Üzerinde motosikleti yüklemek için gereken rampayı koyacak yeri bile olmadığı gibi (yük bölümünde taşımak zorundaydınız), ekstradan bir bisiklet bile taşıyamıyordunuz.
Seyir lambaları da yoktu.
Tek iyi tarafı iki yandaki aracın stop lambalarını koruyan bölümleriydi.
İnternette dolaştım, eski karavanımdaki taşıyıcıyı ölçtüm. Oturup yeni bir tasarım yaptım. Öncelikle rampalarda altı vurmamalıydı. 100kg lık Suzuki’ mizi taşıyabilmeli, kullanılmadığı durumda katlanabilmeli (otoparklarda ve feribot binişlerinde önemli bir avantaj), stop lambaları ve plaka taşıyabilmeli, bisiklet ve jeneratör taşıyabilecek bir bölümü de olmalıydı. Bana göre bir karavanın klimasını çalıştırmanın en iyi yolu harici bir jeneratör ile yolda giderken elektirik sağlamak. Bunun için portatif jeneratörümüzü koyabileceğimiz bir yer gerekli giderken.
Ekteki resimlerde eski taşıyıcı, eskisini bağlantı detayı, yaptığım tasarım ve lazerle kestirip büktürdüğüm parçalar var.
Yapımı hala sürüyor, şu anda soğuk dolayısıyla çalışamıyorum karavanda.
Resimdeki lambalar Farba nın yeni led ampullü ürünleri.