Kampta şişme bot yerine Amerikan malı katlanabilir bir kayık olan "Porta Bote" kullanıyorum. Çok pratik ve hafif olan bu kayığı karada taşımak için "Porta Dolly" denilen tekerlekler tasarlanmış firma tarafından.
Ben de kayığı taşımak için bunların bir benzerini yaptım ve kullanıyorum.
[attachment=1]
[attachment=2]
Tekerlekleri 14 inçlik plastik jantlı çocuk bisikleti tekerlekleri ve 5mm aluminyum levhalar kullanarak aslına uygun olarak yapmıştım. İyi yanı, bu tekerlekler kayığı motoru ve tüm ekipmanları bile birlikte tek kişiyle pazar arabası çekmek kadar kolay bir şekilde taşımanızı sağlıyor.
Ancak kullanılmadıklarında karavanda çok yer kaplıyor, şişme lastikleri zaman zaman bakım gerektiriyor ve dar tekerlek tabanları nedeniyle kumda gömülerek rahat çekilemiyor.
Sorunların çözümü için 15mm kavak kontrplaktan çok katmanlı olarak yapılacak tekerlekler ve 2mm paslanmaz malzemeden yapılmış katlanır makaslar kullanmayı düşündüm.
3 boyutlu tasarımları şöyle oldu:
[attachment=3]
"Makas" ve milden oluşan her bir taşıyıcı parça, katlandığında tekerleğin içerisindeki özel boşluğa yerleşecek ve her birinin ağırlığı 3kg' dan az olacak.
Bu sayede tüm taşıyıcı sadece tekerlekler kadar yer kaplayacak.
Tekerleklerin yerle temas eden yüzeyi bisiklet lastiği sırtı ile kaplanacak ve genişliği 75mm olduğundan yumuşak zeminlerde de daha az gömülecek.
Kontrplak tekerlerin yapımı için CNC de parçaları kestirdim. Parçalar PU tutkal ile birbirine yapıştırılacak ve tornada düzgünleştirilecek.
[attachment=4]
[attachment=5]
Ortalarına PA burç sıkı geçme olarak çakılacak.
Bizi izlemeye devam edin
Selamlar, sevgiler herkese...
Ben de kayığı taşımak için bunların bir benzerini yaptım ve kullanıyorum.
[attachment=1]
[attachment=2]
Tekerlekleri 14 inçlik plastik jantlı çocuk bisikleti tekerlekleri ve 5mm aluminyum levhalar kullanarak aslına uygun olarak yapmıştım. İyi yanı, bu tekerlekler kayığı motoru ve tüm ekipmanları bile birlikte tek kişiyle pazar arabası çekmek kadar kolay bir şekilde taşımanızı sağlıyor.
Ancak kullanılmadıklarında karavanda çok yer kaplıyor, şişme lastikleri zaman zaman bakım gerektiriyor ve dar tekerlek tabanları nedeniyle kumda gömülerek rahat çekilemiyor.
Sorunların çözümü için 15mm kavak kontrplaktan çok katmanlı olarak yapılacak tekerlekler ve 2mm paslanmaz malzemeden yapılmış katlanır makaslar kullanmayı düşündüm.
3 boyutlu tasarımları şöyle oldu:
[attachment=3]
"Makas" ve milden oluşan her bir taşıyıcı parça, katlandığında tekerleğin içerisindeki özel boşluğa yerleşecek ve her birinin ağırlığı 3kg' dan az olacak.
Bu sayede tüm taşıyıcı sadece tekerlekler kadar yer kaplayacak.
Tekerleklerin yerle temas eden yüzeyi bisiklet lastiği sırtı ile kaplanacak ve genişliği 75mm olduğundan yumuşak zeminlerde de daha az gömülecek.
Kontrplak tekerlerin yapımı için CNC de parçaları kestirdim. Parçalar PU tutkal ile birbirine yapıştırılacak ve tornada düzgünleştirilecek.
[attachment=4]
[attachment=5]
Ortalarına PA burç sıkı geçme olarak çakılacak.
Bizi izlemeye devam edin
Selamlar, sevgiler herkese...