Karavanla Gezi, Romantik Yol.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karavanlagezi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 65
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,454
ALMANYA YOLCULUĞU : MÜNİH
Chiemsee karavanparktan ayrılıyoruz, saat 10,40. Bu bölge çok güzel, Münih uzak değil, gölün etrafında dolaşıyoruz. Denize sıfır, çok güzel bir karavanpark alanına geliyoruz (koordinat 47.85409 12.36708). Girişte günlük bilet ücreti ödeniyor, günlük ücret 10 EUR. Saatlik park imkanı yok, girmiyoruz. Kamping alanının içini görmedik ancak, konumu çok güzel. Bir sonraki gezimde burada kalabilirim.
Münih’e doğru yola çıkmaya karar veriyoruz, saat 11,10 otoyola giriyoruz. Yeşilliklerin içinde, yoğun olmayan bir trafikte keyifli bir yolculuk yapıyoruz.
Hedefimiz bu geçe konaklama yapacağımız Allianz Arena parkı. Münih arena stadı çevre yoluna bitişik, saat 12,22 hedef noktamıza geliyoruz. Münih – Busparking Allianz Arena konaklama ücreti 15 EUR (Atık su, tuvalet, elektrik ücretsiz. Su 1 EUR). (Koordinat 48.221850 11.624720)

Münih Allianz Arena.jpg

Günlerden Cumartesi günü, park alanına girdiğimizde bize girişe yakın boş bir bölgede yer gösterdiler. İhtiyacımız yoktu ancak, bu alanda elektrik yoktu, ileride motokaravanların bölgesinde yer talep ettiğimizde olumsuz yanıt aldık.
Park ettiğimiz bölge stadyum yaya girişinin arka tarafında olması nedeniyle metro istasyonuna yaklaşık 20 dakikalık bir yürüyüş ile ulaşabildik. Stad yaya girişinden metro uzaklığı 10 dakikadan fazla sürüyor. Fröttmaning metro istasyon girişinden günlük biletimizi alıp, biletimizi makineye okuttuktan sonra Münih Altstadt tarihi şehir merkezine ulaştık.
Münih Marienplatz-Belediye Binası.jpg
Münih Belediye Binası bölgesi.jpg

Max-Joseph-Platz.jpg


Tarihi şehir bölgesini, Parlamento binası ve Isar nehri kıyısını dolaştık.
Bayerischer_Landtag - Bavyera Parlamentosu.jpg

Isar Nehri.jpg

Münih gibi kalabalık bir şehrin içinden geçen nehir öylesine temiz ki, nehirde oluşan kumsalda güneşlenenler, yüzenler dikkat çekiciydi.

Saat 21 gibi geri döndüğümüzde Bayern Münih’in maçı olduğunu gördük. Müthiş bir atmosfer vardı, park alanı mahşer yeri gibi idi, parkın nerdeyse tamamı otobüslerle doluydu, bu nedenle buranın adı otobüs parkı olarak geçiyor.
Maç 22,45 gibi bitti, Münih galip geldi, yer gök inliyordu, park yerinin boşalması ve gürültünün sona ermesi gece yarısını buldu..

Sabah kahvaltı sonrası park yerinden ayrıldık. Hedefimiz Der Freistat.
 

Etiketler
Park yerinden merkeze giderken günlük bilet aldık, çok güzel bir uygulama, sınırsız toplu taşıma araçlarını kullanabiliyorsunuz.

Almanya genelinde şehir merkezi bölgelere (zones) ayrılmış durumda. Seyahat edeceğiniz yerler hangi bölge içinde ise ona göre bilet tercihi yapmanız gereklidir. Bölgeler sayı veya renklerle ayrılmıştır. Münih metrosu bölgeleri için renk kullanılmıştır. Seyahat bölgeniz merkezle sınırlı ise “beyaz” bölge, merkezin biraz dışına taşıyorsa, başka bir ifade ile gideceğiniz yer yeşil alanda bulunuyorsa “beyaz ve yeşil bölge” tarifesine göre bilet almalısınız. Aldığınız bölge dışında seyahat etmeniz durumunda biletsiz yolcu uygulamasına muhatap olursunuz.

Biz metroya U6 hattında, Fröttmaning (Arena stadı olduğu için futbol topu amblemi var) istasyonundan bindik ve merkez bölgeye gideceğiz. Gezeceğimiz bölgelerde beyaz alanda olduğundan white zone bölgesi için 6,60 EUR'dan günlük bilet aldık. Eğer yeşil alana da gidecek olsaydık günlük bilet için 8,80 EUR ödeyecektik.
münih metro haritası.jpg


Biletlerin metro (U bahn) veya tramvay (S bahn) kullanımından önce dışarıda bulunan makinelerden, otobüslerde ise içeride bulunan makinelerden okutulup, damgalatılması gerekmektedir. Bilet okutulduğu tarih ve saat itibariyle kullanılmaya başlar. Günlük biletlerde yalnızca ilk kullanımda okutulması yeterlidir.
Münih metrosu ile tüm bilgilere aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Fares
 

Okurken zevk veren hoş bir anlatım, faydalı bilgilerle dolu ve güzle resimlerle süslü bir gezi anısı. Almanya’da Landsberg am Lech şehri yakınlarında yaşıyorum. Romantik yol üzerindeyim sayılır. Anıların devamını merakla bekliyorum. Teşekkürler.
 

Romantik Yol rotasına Friedberg ve sonrası Augsburg'dan başlayıp Würzburg'a çıktım. Heidelberg'den aşağı inip Fransa Strazburg ve Alsace bölgesini gezip Freiburg üzerinden tekrar Almanya'ya giriş yapıp, Karaormanlar, Kontanz gölü çevresi ve Füssen'e ulaşarak tekrar Romantik Yol rotasına başladım ve Rotamı Landsberg am Lech'de sonlandırdım.
Özellikle siz başta olmak üzere diğer karavan sevdalılarının notları beni böyle bir mükemmel rota yapmamı sağladı. Ben de notlarımı detaylı paylaşmayı arzuluyorum. Yaklaşık 5 bim km.lık yolculuk videosu da var. Fırsat bulabilirsem bunları da paylaşmayı arzuluyorum.
Değerlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim.
 

ALMANYA YOLCULUĞU : DER FREİSTAAT
Arena parkından çıkıyoruz, saat 10,15. Hedef yaklaşık 32 km uzaklıktaki Der Freistaat. Romantik Yol rotamızın ilk noktası olacak Friedberg yolu üstünde, park ve karavan merkezi.
A8 otobanından gidiyoruz, yol üç şerit, çevre yeşil ve güzel. Günlerden Cumartesi, özellikle karşı şeritte çok sayıda çekme karavan dikkat çekiyor. Yol üstündeki park alanında karavanlar için boşaltma yeri var (48.25775 11.30117). Saat 10,40 Sulzemoos çıkışına geliyoruz ve otoyoldan ayrılıyoruz.

Yol ayrımından sonra sağa dönüğümüzde karavanları görmeye başlıyoruz. Yol üstündeki tabelalar karanvan parkını gösteriyor. Der Freistaat ana tabelasında dört tane park alanı gösterilmiş. P1 v2 P2 alanları otomobiller, P3 alanı karavanlar için ayrılmış. P4 alanı karavan servis merkezi. P3 alanına geliyoruz, saat 10,45 (koordinat 48.28220 11.26120).
Park alanı ücretsiz. Kasetli WC boşaltım noktası park alanında, atıksu, temiz su alım noktası ise mağazaların bulunduğu alanda. Park alanı çok geniş, çok sayıda motokaravan ve çekme karavan var.
Der Freistaat P3.jpg
Kasetlı WC, atık su, temiz su.jpg
Burada karavan malzemeleri satan der freistaat (Wohnmobile | Wohnwagen, gebrauchte Wohnmobile, Caravan, Reisemobile) mağazası var diye gelmiştik, mağaza bahçesine geldiğimizde karavanları gördüğümüzde şok oluyoruz. Hayatımda ilk defa bu kadar çok sayıda ve çeşit karavanı görüyorum. Fiyatlar daha da dikkat çekici, sami alkovenler 44 bin EUR. İlginç gelen tüm motokaravanların motorları “0” km. Benim gibi Camper motokaravanlar sami alkovenlerden daha pahalı ve 50 bin EUR.
Glucksmobil T630.jpg


Glücksmobil T640 dış görünüm.jpg

Buradaki ve daha sonra gittiğim ve karavan fuarına denk geldiğim Erwin Hymer Word Wertheim’de gördüğüm çekme karavanlar ile motokaravanlar inanılmazdı. Bu iki merkezin de mutlaka görülmesi gerekir. Buraları gezen birinin karavancılığa başlamaması mümkün değil. Çekme karavanlar 15 bin EUR, motokaravanlar 40 bin EUR fiyattan başlıyor, motoru dahil her şey sıfır. Öylesine çok sayıda firma var. Bizde niye yok diye soruyorum? Biz niye sıfır km araç sahibi olabilmek için tüm vergilerin üstüne, fatura bedelinin üzerinden % 135 daha vergi ödüyoruz. Bu vergi yatta, uçakta yok. İkinci el süper motokaravanları 15 bin EUR.ya almak mümkün, darısı bizim karavan dostlarının başına.

Karavanların arasından çok zor ayrılarak mağazaya geliyoruz. Karavan ile ilgili her şeyi bulmak mümkün, bizde böyle bir merkezin olmaması büyük bir eksiklik. Fiyatlar bana biraz yüksek geliyor, ancak karavanlara özel yapılmış bu şeyleri başka yerde bulmak zor. Tüm karavanların ön camında güneşlik veya perde dikkatimi çekti, çok güzel ve kullanışlı. Mağazada güneşlik var, Burada motokaravanların tamamına yakını Fiat serisi araçlar, bu araçlara uygun ne ararsan var. Enim aracım 2011 model Mercedes Sprinter. 2006 model Sprinter güneşlik bulabiliyorum, daha üst model yok, fiyatı 124,95 EUR, ısı yalıtımlı, çok pahalı, ancak karavanda mutlaka olması gereken donanım. Görevli deneyin, olmazsa iade edebileceğimizi söyleyince almaya karar veriyoruz.
Güneşlik ve perde.jpg

Acemilik biraz zor, daha önce park ettiğim yerlerde gördüğüm tekerlek altı takozlar dikkatimi çekmişti, burada da 25,95 EUR’ya görünce alıyorum. Kullandıktan sonra bunun da bir karavan için vazgeçilmez olduğunu görüyorum. Özellikle eğimli alanda inanılmaz fark yaratıyor. Bu keyfi Lauda’ya kadar yaşıyorum. Rothenburg o.d.T.dan ayrılırken takozlarımızı unuttuğumuzu anlıyoruz. Lauda da konakladığımız alan da aksilik bu ya eğimli, zor uyuyoruz. Erwin Hymer Word Wertheim’de ilk işim bu takozlardan almak oluyor ve kamp yerinden ayrılırken mutlaka geriye bakmayı alışkanlık haline getiriyorum.
Denge rampası.jpg


Nihayet musluk ağızlarıma kavuşuyor, daha sonra su sorunu yaşamıyorum. Çok basit ancak ne kadar önemli bir aparatmış.

12 voltla çalışan sivrisinek kovucuyu görünce almadan edemiyorum. Gezim boyunca denemek amaçlı da olsa hiç kullanmadım, ancak iyi ki almışım. Bir söz vardır, ufak şeyi önemsemeyen, hiç sivrisinek ile yatmamıştır.

Türkiye’den aldığım elektrik fişleri buraya uyumlu olmadı. 2 metre kablolu adaptörler 20 EUR. Tek parça alıp fiş alıp, kendim montajını yapıyorum.

Mağazada her şey var, vaktin nasıl geçtiği belli değil. Günlerden Cumartesi ve saat 16’ya yaklaşırken bir anons, mağaza kapanmak üzere, hoppala. Bu saatte mağaza kapanır mı, kasaya gidip ödemeyi kredi kartı ile yapıyorum. Neyse yarın gezeriz diye düşünüyorum, o da ne Pazar günü mağaza kapalı.

İstanbul her noktasında AVM var, haftanın her günü 10 – 22 arası, bazı bölümleri ise gece yarısına kadar açık. Almanya da Pazar gününün gerçekten tatil olduğunu daha sonra daha da net görecektim. Pazar herkes için tatil, insanlar ihtiyacını buna göre karşılıyor. Şehirlerde bir fırın, eğer o yer biraz turistik ise birkaç lokanta açık. Merkeze yakın, hatta içindeki parklar ailelerle dolu. Akşam yöreye göre saat 17 ve 18 her yer kapanıyor. Tek istisnası Türk lokantaları, her daim açık bulabilirsiniz.

Aldığımız güneşlik olmadı, dar geldi. Değiştirmememiz gerekecek, bu Pazartesine kadar buradayız demek. Pazar günü her yer kapalı, bölgede MC dışında başka bir şey yok, burada birkaç gün kalacakların yanında yeterli yiyecek bulundurmaları gerekiyor. Günümüzü ilk defa dinlenerek geçiriyoruz.

Pazar gecesi başlayan yağmur, Pazartesi günü de devam ediyor. Güneşliği iade ediyorum, ödemeyi kredi kartı ile yapmama karşın, iade nakit olarak yapıldı.

Hava yağmurlu olduğu için tüm motokaravanlar kapalı, içlerini gezemiyor, hevesimiz kursağımızda kalıyor. yola devam ediyoruz.

Atalarımız ne demiş, bu günün işini yarına bırakma.

Bu satırları yazarken Malta Gozo adasındaki doğa harikası Azure Penceresi aklıma geldi, doğa harikası kendisini yaratan fırtına ve dalgalara dayanamayarak çökmüştü.

Onun için hayallerimizi ertelemeyelim, biz olsak da onlar orada olmayabilir.

Yeni rotalara, hayat gezince güzeldir.
 






ALMANYA YOLCULUĞU : DER FREİSTAAT
Arena parkından çıkıyoruz, saat 10,15. Hedef yaklaşık 32 km uzaklıktaki Der Freistaat. Romantik Yol rotamızın ilk noktası olacak Friedberg yolu üstünde, park ve karavan merkezi.
A8 otobanından gidiyoruz, yol üç şerit, çevre yeşil ve güzel. Günlerden Cumartesi, özellikle karşı şeritte çok sayıda çekme karavan dikkat çekiyor. Yol üstündeki park alanında karavanlar için boşaltma yeri var (48.25775 11.30117). Saat 10,40 Sulzemoos çıkışına geliyoruz ve otoyoldan ayrılıyoruz.

Yol ayrımından sonra sağa dönüğümüzde karavanları görmeye başlıyoruz. Yol üstündeki tabelalar karanvan parkını gösteriyor. Der Freistaat ana tabelasında dört tane park alanı gösterilmiş. P1 v2 P2 alanları otomobiller, P3 alanı karavanlar için ayrılmış. P4 alanı karavan servis merkezi. P3 alanına geliyoruz, saat 10,45 (koordinat 48.28220 11.26120).
Park alanı ücretsiz. Kasetli WC boşaltım noktası park alanında, atıksu, temiz su alım noktası ise mağazaların bulunduğu alanda. Park alanı çok geniş, çok sayıda motokaravan ve çekme karavan var.
Ekli dosyayı görüntüle 60625 Ekli dosyayı görüntüle 60626
Burada karavan malzemeleri satan der freistaat (Wohnmobile | Wohnwagen, gebrauchte Wohnmobile, Caravan, Reisemobile) mağazası var diye gelmiştik, mağaza bahçesine geldiğimizde karavanları gördüğümüzde şok oluyoruz. Hayatımda ilk defa bu kadar çok sayıda ve çeşit karavanı görüyorum. Fiyatlar daha da dikkat çekici, sami alkovenler 44 bin EUR. İlginç gelen tüm motokaravanların motorları “0” km. Benim gibi Camper motokaravanlar sami alkovenlerden daha pahalı ve 50 bin EUR.
Ekli dosyayı görüntüle 60629

Ekli dosyayı görüntüle 60630
Buradaki ve daha sonra gittiğim ve karavan fuarına denk geldiğim Erwin Hymer Word Wertheim’de gördüğüm çekme karavanlar ile motokaravanlar inanılmazdı. Bu iki merkezin de mutlaka görülmesi gerekir. Buraları gezen birinin karavancılığa başlamaması mümkün değil. Çekme karavanlar 15 bin EUR, motokaravanlar 40 bin EUR fiyattan başlıyor, motoru dahil her şey sıfır. Öylesine çok sayıda firma var. Bizde niye yok diye soruyorum? Biz niye sıfır km araç sahibi olabilmek için tüm vergilerin üstüne, fatura bedelinin üzerinden % 135 daha vergi ödüyoruz. Bu vergi yatta, uçakta yok. İkinci el süper motokaravanları 15 bin EUR.ya almak mümkün, darısı bizim karavan dostlarının başına.

Karavanların arasından çok zor ayrılarak mağazaya geliyoruz. Karavan ile ilgili her şeyi bulmak mümkün, bizde böyle bir merkezin olmaması büyük bir eksiklik. Fiyatlar bana biraz yüksek geliyor, ancak karavanlara özel yapılmış bu şeyleri başka yerde bulmak zor. Tüm karavanların ön camında güneşlik veya perde dikkatimi çekti, çok güzel ve kullanışlı. Mağazada güneşlik var, Burada motokaravanların tamamına yakını Fiat serisi araçlar, bu araçlara uygun ne ararsan var. Enim aracım 2011 model Mercedes Sprinter. 2006 model Sprinter güneşlik bulabiliyorum, daha üst model yok, fiyatı 124,95 EUR, ısı yalıtımlı, çok pahalı, ancak karavanda mutlaka olması gereken donanım. Görevli deneyin, olmazsa iade edebileceğimizi söyleyince almaya karar veriyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 60627
Acemilik biraz zor, daha önce park ettiğim yerlerde gördüğüm tekerlek altı takozlar dikkatimi çekmişti, burada da 25,95 EUR’ya görünce alıyorum. Kullandıktan sonra bunun da bir karavan için vazgeçilmez olduğunu görüyorum. Özellikle eğimli alanda inanılmaz fark yaratıyor. Bu keyfi Lauda’ya kadar yaşıyorum. Rothenburg o.d.T.dan ayrılırken takozlarımızı unuttuğumuzu anlıyoruz. Lauda da konakladığımız alan da aksilik bu ya eğimli, zor uyuyoruz. Erwin Hymer Word Wertheim’de ilk işim bu takozlardan almak oluyor ve kamp yerinden ayrılırken mutlaka geriye bakmayı alışkanlık haline getiriyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 60628

Nihayet musluk ağızlarıma kavuşuyor, daha sonra su sorunu yaşamıyorum. Çok basit ancak ne kadar önemli bir aparatmış.

12 voltla çalışan sivrisinek kovucuyu görünce almadan edemiyorum. Gezim boyunca denemek amaçlı da olsa hiç kullanmadım, ancak iyi ki almışım. Bir söz vardır, ufak şeyi önemsemeyen, hiç sivrisinek ile yatmamıştır.

Türkiye’den aldığım elektrik fişleri buraya uyumlu olmadı. 2 metre kablolu adaptörler 20 EUR. Tek parça alıp fiş alıp, kendim montajını yapıyorum.

Mağazada her şey var, vaktin nasıl geçtiği belli değil. Günlerden Cumartesi ve saat 16’ya yaklaşırken bir anons, mağaza kapanmak üzere, hoppala. Bu saatte mağaza kapanır mı, kasaya gidip ödemeyi kredi kartı ile yapıyorum. Neyse yarın gezeriz diye düşünüyorum, o da ne Pazar günü mağaza kapalı.

İstanbul her noktasında AVM var, haftanın her günü 10 – 22 arası, bazı bölümleri ise gece yarısına kadar açık. Almanya da Pazar gününün gerçekten tatil olduğunu daha sonra daha da net görecektim. Pazar herkes için tatil, insanlar ihtiyacını buna göre karşılıyor. Şehirlerde bir fırın, eğer o yer biraz turistik ise birkaç lokanta açık. Merkeze yakın, hatta içindeki parklar ailelerle dolu. Akşam yöreye göre saat 17 ve 18 her yer kapanıyor. Tek istisnası Türk lokantaları, her daim açık bulabilirsiniz.

Aldığımız güneşlik olmadı, dar geldi. Değiştirmememiz gerekecek, bu Pazartesine kadar buradayız demek. Pazar günü her yer kapalı, bölgede MC dışında başka bir şey yok, burada birkaç gün kalacakların yanında yeterli yiyecek bulundurmaları gerekiyor. Günümüzü ilk defa dinlenerek geçiriyoruz.

Pazar gecesi başlayan yağmur, Pazartesi günü de devam ediyor. Güneşliği iade ediyorum, ödemeyi kredi kartı ile yapmama karşın, iade nakit olarak yapıldı.

Hava yağmurlu olduğu için tüm motokaravanlar kapalı, içlerini gezemiyor, hevesimiz kursağımızda kalıyor. yola devam ediyoruz.

Atalarımız ne demiş, bu günün işini yarına bırakma.

Bu satırları yazarken Malta Gozo adasındaki doğa harikası Azure Penceresi aklıma geldi, doğa harikası kendisini yaratan fırtına ve dalgalara dayanamayarak çökmüştü.

Onun için hayallerimizi ertelemeyelim, biz olsak da onlar orada olmayabilir.

Yeni rotalara, hayat gezince güzeldir.
Çok güzel ve yararlı anlatımınız için teşekkürler.
 





ROMANTİK YOL YOLCULUK VE KONAKLAMA
Romantik Yol (Romantic Road - Romantische StraBe) rotasındayız. Münih üzerinden geldiğimiz için ilk şehrimiz Friedberg oluyor ve Würzburg’a doğru Kuzeye çıkıyoruz. Romantik Yol rotasına Würzburg’da ara verip Heidelberg, Baden Baden, sonrası Fransa Şarap Yolu, tekrar Almanya Karaorman bölgesi ve Kontanz Gölü çevresi sonrası Romantik Yolun ilk başlangış/son noktası Füssen’den devam ederek rotamızı tamamladık.

Romantik Yol Main Nehri'nden Alpler'e kadar uzanan, Almanya'nın en tanınmış ve en popüler turistik rotasıdır. Romantik Yol, yüzyıllar boyu orijinal görünüşlerini koruyan etkileyici ortaçağ şehir ve kasabalarına, Neuschwanstein'daki peri masalı şatoya ev sahipliği yapmaktadır.

Araba, karavan veya motosiklet ile seyahat ediyorsanız, Romantik Yol boyunca ayrı şehirleri birbirine bağlayan kahverengi işaretleri takip etmeniz yeterlidir. Araba rotası 410 km. uzunluğundadır. Bu rotada bağımsız bisiklet ve yürüyüş rotaları da vardır.

Bisikletçiler, Würzburg'dan Füssen'e olan 460 km'lik yol boyunca, Romantik Yol Uzun Mesafe Döngüsü Güzergahının yeşil işaretlerini izleyebilirler. D9 numarası altında bu rota aynı zamanda Alman Bisiklet Kulübü (ADFC) bisiklet rotalarının ağının bir parçasıdır.

Romantik Yol Görülecek Yerler 1.jpg
Romantik Yol Görülecek Yerler 2.jpg
ROMANTİK YOL.jpg
Romantik Yol Görülecek Yerler 3.jpg


Mavi işaretler, güzel kırsal bölgelerden, romantik kasaba ve köylerden geçen yaklaşık 500 kilometrelik orijinal bir keyif vergisi olan uzun mesafe yürüyüş rotasını işaretler.

Her karavancının mutlaka yapması gereken bir rota Romantik Yol. Rotanın büyük bir kısmı eski güzelliğini aynen yaşatıyor, Würzburg gibi savaşta yerle bir olan şehir aynen Dresden gibi tekrar küllerinden doğmuş geçmişi yaşatıyor. Yüzyıllar boyu orijinal görünüşlerini koruyan etkileyici binalardan oluşan kasabalarda, dünyanın geçmişi kendiniz görebilirsiniz. Bu rota isminin hakkını veriyor. Bu rotada konaklama sorun değil, birçok yerde konaklama ve karavanın ihtiyaçlarını giderebileceğiniz alanlar mevcut. Doğa ile baş başa bir yolculuk yapıyorsunuz, yol çok güzel.

Almanya otobanlarında kısıtlama olmayan yollarda hız sınırlaması yok, yol koşullarına veya çalışmalara bağlı olarak önceden yapılan bilgilendirmelerle hız sınırlandırması yapılıyor. Hız önce 130 km.ye sonra kademe kademe düşürülüyor. Romantik Yol rotası hız sınırı genellikle 100 km, bir bölgede hız düşmeye başladı, yol çalışması olduğunu düşündüm, hız en son 30 km.ye indi, ancak yolda hiçbir çalışma yok, biraz sonra bisiklet yolunda yapılan bir çalışma nedeniyle bisiklet yolunun kapalı olduğunu, yolun bisikletliler ile birlikte müşterek kullanıldığı tabelalarını görünce çok şaşırdım. Hız bu nedenle 30 km.ye düşürülmüştü. O sırada yolda hiç bisiklet yoktu ama tüm araçlar hız sınırına uyuyordu. Darısı bizim başımıza.

Romantik Yol rotasında 18 gece konaklama yaptık ve bu konaklamalar için toplam 79,30 EUR harcamamız oldu. Normal koşullarda bu rotayı daha kısa sürede bitirmek mümkün, ancak tarihin ve doğanın içinden ayrılmanın zorluğu ve konaklama maliyetinin düşüklüğü nedeniyle süremiz biraz uzun oldu ve çok keyifli bir rotayı tamamladık.
 

FÜSSEN
Romantik Yol’un ilk/son durağı Füssen, Almanya-Avusturya sınırına yakın. Füssen küçük ama çok sevimli bir kasaba. Bir günde rahatlıkla geziliyor.
Füssen ve Lech Nehri.jpg

Güzel ve bakımlı binaları, sessiz sokakları, turizm danışma bürosu yanındaki ücretsiz wi-fi noktası bizi çok mutlu etti.
Füssen..jpg

Bu bölgede bal kabağı çok yaygın. Bal kabaklarından çok satış şekli bize çok değişik geldi. Bal kabakları boyutlarına göre ayrılmış, üzerinde fiyat etiketleri var, fiyatları 1 – 5 EUR arası. İlginç olan ortada satıcı yok. Orta alanda sabit bir kumbara var, müşteri kabağı seçiyor, parasını kumbaraya atıyor ve gidiyor. Kontrol yok, kabaklar kasaba dışı sayılabilecek bir yerde.
Bal kabağı, kürbisse.jpg

Bizde de satıcılar böyle bir yöntemi denerler mi acaba?

Bu kasabanın iki büyük ve özellikli şatosu var ki gerçekten görülmeye değer. Neuschwanstein ve Hohenswangau şatoları.
Bu şatolardan dolayı Füssen ve 4 kilometre doğusundaki Schwangau kasabası Almanya’nın en fazla turist çeken yerlerinden.
Füssen atlar ve ev.jpg

Konaklama yaptığımız karavanpark; Wohnmobilplatz Füssen Abt-Hafner-Straße 9, 87629 Füssen, Koordinat 47.582243 10.701224, 24 saatlik ücret (14 EUR). Atık su, kimyasal tuvalet ve su ücretsiz. Karavanpark yakınında ALDİ ve LİDL mağazaları var. Karavanpark şehrin dışında, merkeze yarım saat yürüme mesafesinde.
Füssen harita ve karavanpark.jpg

Füssen karavanpark kahvaltı zamanı.jpg
Karavanlagezi'nin en güzel keyflerinden, kahvaltı.

Romantik rotanın diğer konaklama yerlerinde de dikkatimizi bisikletler çekmişti, nedeyse tüm karavanlarda bisiklet mevcuttu ve eksikliğini çok hissettik. Türkiye dönüşü bu eksikliğimizi tamamladık. Bundan sonra daha özgür olacağız.
Romantik Yol’un ilk/son durağı Füssen.
 

Schwangau kasabası, ’’Kraliyet Şatolarının Kasabası’’ olarak tanınıyor. Dağların eteğindeki, dünyaca ünlü iki kraliyet şatosu Hohenscwangau ve Neuschwanstein şatoları Füssen ve Schwangau kasabalarına yakın, bu etkileyici yapılar tüm dünyadan yoğun ziyaret alıyor. II.Ludwig ve kardeşi Otto, Hohenschwangau şatosunda büyümüş, çok düşkün olduğu annesinin ölümü Ludwig’i çok üzmüş ve annesinin anısına, annesinin çok sevdiği Schwansee gölünü direkt gören ihtişamlı Neuschwanstein şatosunu yaptırtmış ama bu ihtişamlı şato onun sonunu hazırlamış ve ölümünün sebebi olmuş.
Hohenschwangau Şatosundan Neuschwanstein Şatosu.jpg

Şato gezileri için sabah saat 10 da Campingden ayrılıyoruz. Camping ücretsiz wi-fi bağlantısı ile dün akşam dersimize iyi çalıştık. Şato bölgesinde motokaravanı park edebileceğimiz yer bulamadım, şato bölgesinde dört otapark yeri mevcut, ben büyük olanının koordinatı aldım. Hava muhteşem, çok güzel bir gün ve yola çıktık.
Koorninat bilgilerini aldığımız 2 no.lu park yerinde motokaravan parkı mümkünmüş, tabelalar çok yeterli, gerekli her bilgi var. Park yeri girişinde motokaravan işareti ve 6 rakamı mevcut. Park yerine girince karavanların parkın en sonuna park edildiğini ve sıra no.sunun 6 olduğunu görünce, sisteme bir kez daha hayran oldum. Kimseye bir şey sormana, Almanca bilmene gerek yok. Park boş gibi duruyor.

Dün wi-fi üzerinden araştırma yaparken şato giriş biletlerinin internet aracılığı ile de alınabildiğini okudum, hem hafta arası fazla yoğun olmaz diye düşündüm, hem de güvenlik açısından internetten işlem yapmadım. Park yerinin boş olduğunu görünce iyi ki internetten bilet satın almamışım diye düşündüm. Bilet satış noktasına yaklaştıkça kalabalık ciddi biçimde artmaya başladı. İnternet aracılığı ile alanlar ayrı giriş noktasından biletini alıyor, benim gibi tembeller ise uzun bir sıraya giriyor. Saat 11’e gelmek üzere, saat 13, biraz sonra 14 ve 15 saatlari doluyor, ancak saat 15,35 için bilet alabiliyoruz, bu kadar geç kalınca yanlızca 12 EUR ücretle Neuschwanstein şatosu için bilet alıyoruz. Hohenswangau şatosunu dıştan göreceğiz.
Neuschwanstein.jpg

Neuschwanstein şatosuna gidiş için 3 seçenek mevcut, atlı araba, otobüs veya yaya. Vaktimiz var, doğa muhteşem, keyfini çıkarmak için yürümeye karar veriyoruz, yokuş tırmanmak biraz zorluyor, hafif molalar veriyoruz ve enfes kokular gelmeye başlıyor. Hamurda pişirilen lokmaya benzer, hindistan cevizli tatlı, bu ödülümüz oluyor, muhteşem bir tat.

Gruplar saatini bekliyoruz, rehber eşliğinde şato geziliyor. Bavyera Kralı II. Ludwig’in inşa ettirdiği şatonun yapımına 1869 yılında başlanmış. 18 yaşında kral olan II. Ludwig, konumunun aksine hassas, hayalperest, utangaç ve yalnız bir kral olarak tanımlanıyor. Şatonu yapımı sırasında II. Ludwig sıklıkla yürüyüş yaptığı vadide bulunan Marienbrücke köpüsüne gelerek sarayı izliyor ve küçük bir çocuğun oyuncağını beklemesi gibi sabırsızlanıyor. Sonunda şato 17 sene sonra tamamlanıyor, ancak kral bu şatoda sadece 3 haftasını geçirebiliyor. Kral psikolojik rahatsızlıklarından dolayı başka bir sarayda izole bir hayat sürmek zorunda bırakılıyor. Aynı sene derinliği 1.5 metreyi geçmeyen gölün sularında doktoruyla kralın cesedine ulaşılıyor ve kralın ölümü de kendi gizemli hayatı gibi şaibe içinde kalıyor. Neuschwanstein Şatosu devlete öyle bir yük getiriyor ki kralın ölümünden çok kısa bir süre sonra şato turistlere açılıyor ve borçlar bu şekilde ödeniyor.
Marienbrücke köprüsünden Neuschwanstein Şatosu..jpg

Şato içinde fotoğraf çekmek yasak. Çok kalabalık olduğu izin adeta koşar adımlarla geziyoruz. Bu gezi için saatlerce bekledik ve bir tam günümüzü harcadık, şatonun dışı, içinden daha ihtişamlı geldi.
Marienbrücke köprüsünden Neuschwanstein Şatosu.jpg

Şato gezisi sonrası çıkış yolunu takip ederek Marienbrücke adı verilen köprüye yürüdük. Bu köprüye mutlaka gidilmesi gerekir, Şatonun arka tarafı da olsa genel görünüm görüntüsüne bu köprüden ulaşacaksınız. Manzara muhteşem, asma köprü hafif sallansa da manzaranın keyfini çıkarmak gerekir.


Dönüş yolu için otobüsü tercih ediyoruz. Bir saatte çıktığımız yolu kısa sürede iniyoruz. Otobüs durağına yakın Hohenswangau şatosunu dıştan geziyoruz. Bu şato da çok güzel.
Neuschwanstein Şatosundan Hohenschwangau’nun görüntüsü.jpg


SCHWANGAU KONAKLAMA :
Konaklamayı göl kenarında yer alan Campingplatz Bannwaldsee’de yaptık. "Google Haritalar" Koordinat 47.591965, 10.772794
Burası ağırlıklı olarak uzun süreli karavan konaklamalarına imkan veren çok büyük ve çok güzel bir yer.

Geceleme ücreti 18,30 EUR. Wi-fi ücretsiz, danışma yakın bölgede çekiyor. Diğer tüm hizmetlerde ücretsiz. Temiz su, kimyasal WC ve atık su aynı yerde.
Bannwaldsee Gölü günbatımı.jpg

Motokaravanlar için ayrılan bölüm dışa yakın olsa da göl kıyısından gün batımını izlemek çok keyifli.
 

Geçen sonbaharın sıcak bir gününde bir arkadaş grubuyla Neuschwanstein şatosunu gezdik. Eşim Sonja işi tesadüfe bırakmayı hiç sevmez,:smiley: Şatoyu gezmek için önceden reservasyon yaptırmıştı, bekleyenlerin sırasına girmeden biletlerimizi almıştık. Şatoda II. Ludwig`in tutuklandığı yatak odasında bir yazı gözüme çarpmıştı. Tutuklanırken doktoruna şunları söylüyor: Man könne „es ja so machen wie mit dem Sultan, es ist ja leicht einen Menschen aus der Welt zu schaffen“ (Sultan’a yapılan bana da yapılabilir, bir insanı dünyadan yok etmek kolay). II. Ludwig bu sözleriyle Sultan V. Murat’ı kastediyor. V. Murat’la II. Ludwig’in sanata yatkınlıkları, davranışları, karakterleri ve başlarına gelenler bakımından benzer tarafları çok.

Gezi notlarınız faydalı bilgilerle ve güzel resimlerle dolu. Teşekkürler.
 



Geçen sonbaharın sıcak bir gününde bir arkadaş grubuyla Neuschwanstein şatosunu gezdik. Eşim Sonja işi tesadüfe bırakmayı hiç sevmez,:smiley: Şatoyu gezmek için önceden reservasyon yaptırmıştı, bekleyenlerin sırasına girmeden biletlerimizi almıştık. Şatoda II. Ludwig`in tutuklandığı yatak odasında bir yazı gözüme çarpmıştı. Tutuklanırken doktoruna şunları söylüyor: Man könne „es ja so machen wie mit dem Sultan, es ist ja leicht einen Menschen aus der Welt zu schaffen“ (Sultan’a yapılan bana da yapılabilir, bir insanı dünyadan yok etmek kolay). II. Ludwig bu sözleriyle Sultan V. Murat’ı kastediyor. V. Murat’la II. Ludwig’in sanata yatkınlıkları, davranışları, karakterleri ve başlarına gelenler bakımından benzer tarafları çok.

Gezi notlarınız faydalı bilgilerle ve güzel resimlerle dolu. Teşekkürler.
Böyle yerlerde bileti daha önceden almak çok iyi bir seçenek, aksi durumda çok değerli vakti sırda veya dışarıda bekleyerek geçiriyoruz. Şato gezisi öncesi yeterli araştırma yapmadım, yeterli yabancı dilimde olmayınca şatoyu görsel olarak gezdim, detaylar dikkat çekici olmadı. Böyle gezilerde daha önceden ön bilgiler edinmek yararlı olacaktır.
Değerli katkılarınız için teşekkürler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,054
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst