Karavanımın Yapım Aşamaları; 17 m3 Ducato Efsane (Goldwingerr)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Goldwingerr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 458
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 134,530
Hoş geldiniz. Aracınız hayırlı, uğurlu olsun. Size keyifli bir inşa süreci diliyorum.

Önerilerim:
- Uzun zamandır okuyucu olarak forumları izlediğiniz yazmışsınız ama hangileri olduğunu bilmediğim için karavan imalat ile ilgili teknik başlıkları okumamış olabileceğinizi düşünerek, öncelikle buradaki başlıkları üşenmeden uzun uzun okumanızı önereceğim. Burası gerçekten bir ansiklopedi gibi. İhtiyacınız olan hemen her bilgiyi burada bulabileceğinizi sanıyorum.
- Aracın iç temizliği, boyası vb. ön hazırlıkları yaparken öncelikle izolasyon ile ilgili konuları hızlıca okuyarak başlamanızda fayda var. Bütçenize göre pek çok seçenek mevcut.
- Bir sonraki adımda elektrik alt yapısını kurmanız gerekecek. Bu yüzden bir sonraki inceleme konunuz elektrik sistemi olmalı. Bu noktada 12V - 220V arasında (ya da her ikisini birden kullanma konusunda) karar vermeniz gerekecek. Bu da toplam maliyetinizi ciddi boyutta etkileyecek. Bu kararları verebilmek için ise ne tür bir karavancı olacağınıza karar vermeniz gerek.
- Sahil boyu, kampinglerde kalarak gezecek iseniz 220V bütün işinizi görür. Yok, dağlara, yaylalara çıkarım, kafamın estiği yerde kalırım derseniz 12V ağırlıklı bir sistem kurmanız gerekecek demektir. vs. Dolayısıyla izolasyon işini uygularken ne tür bir karavancı olacağınızı netleştirin. Devamında kaç kişi seyahat edeceksiniz, ne tür konforları olmazsa olmaz kabul ediyorsunuz, vb. konuları netleştirin.
- Bunları yaptığınızda ihtiyaçlarınız netleşecektir. Ona göre iç tasarım konusuna kafa yormaya başlayabilirsiniz demektir.
- Elektrik sisteminiz bittikten sonra iç kaplamaları yaparken bu konulara dilediğiniz kadar kafa yorabilirsiniz. Yeterince vaktiniz olacaktır. Dahası, hiç bir tasarım Allah'ın emri değil. Yaptınız, beğenmediniz, söküp değiştirme şansınız her zaman var. Kendiniz yapmanın güzelliği burada. Hem istediğiniz gibi değişiklik yapabilir, hem çıkan malzemeyi tekrar kullanarak değerlendirebilirsiniz. (Ahşapla çalışmanın güzelliği burada zaten.)
- Tasarım yaparken aracın içine maskemele bandıyla işaretleyerek gözünüzün önünde daha kolay canlanmasını sağlayabilirsiniz.

Sonuçta göreceğiniz gibi imalatın kendisi de (en azından el becerisi olanlar için) başlı başına ayrı bir keyif.

Dolayısıyla son önerim: Acele etmeyin. Araştırın, ölçüp biçin, çizin, tartışın, öyle karar verin. Her tercihin artıları-eksileri vardır. Başkalarının önerilerini alın ama (tercihleri sizinkilerden farklı olabileceği için) her söyleneni de doğrudan kabul etmeyin. Sonuçta keyif sizin. Gönlünüzden ne geçiyorsa ona yönelin. Aracınız büyük. Konfor konusunda herkesten avantajlısınız. Keyfini çıkarın.

Kolay gelsin.
 

Etiketler
Merhaba şehir içinde kullanım durumu çok kafamı kurcaladı ama İzmir de yaşadığımızdan bu aracı da gerektiğinde şehir içinde kullanabileceğimi düşünüyorum.İnşallah imalat sürecinde fazla zorlanmam.Girdik bir kere bu yola artık sonuna kadar gideceğim.
 

Evet Ege karavana iki üç kez gittim.Çok yardımcı Mehmet Bey sağ olsun.Orada Aydından Dr Haşmet Bey ile de tanışma fırsatım oldu.Yaptıklarını gördüm çok güzel imalatlar ama ben kendim yapmaktan yanayım iyisiyle kötüsüyle benim eserim olmasını isityorum.Beş yaş da 3 Haziranda dolacak omzamana kadar rahat rahat bitiririm diye düşünüyorum.Çok selamlar
 


Motosikletten sonra büyük araç kullanmak zor gelebilir. Bu tür araçlarda en sık ve kolay yapılan kaza geri giderken mesafeyi kestirememek. Bir geri görüş kamera sistemine öncelik vermenizde ve imalata geçmeden ya da imalat sürerken araçla bir yerelere gidip gelerek pratiğinizi arttırmakta fayda var. Geri görüş kamera sistemi için (ilgili başlığa ek olarak) benim aracımla ilgili başlığı da inceleyebilirsiniz.
 

BİBS' Alıntı:
Burak bey hayırlı olsun, gönlünüze göre olması dileği ile sevgi ve saygılar.
Dün aracınızın yapım aşamalarını okudum.Sundeposunu çok beğendim reimomda ve sizin verdiğiniz sitede buldum ama buraya yollamıyorlar siz özel olarak mı birine getirttiniz? Uygun bir zamanda bizzat tanışıp fikirlerinizi almak isterim müsait olduğunuzda.Selamlar
 



Bekir bey çok güzel yapım aşamasını özetlemişsiniz adım adım inşallah bir bir bunları atlarım.Ben 12 volt ağırlıklı bir sistem kuracağım.Kafamdakiler kasetli tuvalet koyacağım,aracın kliması yok taktırmak istiyorum bakım sonrası veya koltuk altı klima alıp durduğumda 220 giderken de 12 volt ile çalıştırmak istiyorum.Gerektiği kadar güneş paneli tavana koyacağım ve aracın arkasına motorsiklet taşıyıcısı koyacağım ama bu scoter değil de 600 cc lik bir cadde motoru için olacak.Kamplara bağlı olmadan maksimum zamanda yolda olmayı planlıyorum.En fazla 4 kişi konaklayacak şekilde yapacağım ama genelde iki kişi yolculuk edeceğim.Unutmadan dometic sineklikli ve perdeli camlarından takacağım.Öndeki ikili koltuğu iptal edeceğim söför ve yanındaki koltuğu döner koltuk yapacağım ama bu döner koltuk mekanizmalarını incelerken aklıma güvenlik takılıyor sanki ortadan tek vida tutuyor koltuk ve üzerindekini gibi geliyor.Bunu da araştıracağım biraz daha.Aklımda olanlar bunlar şimdilik.Selamlar
 

Hemen inceleyeceğim kamera sistemini.Yarından itibaren aracı sağa sola götürmeye başlayacağım.Dediğiniz gibi pratik kazanmam lazım.Bir de hiç araştırdınız mı acaba bu araçların krem rengi açık renk ön konsulları var mı?
 




Linkte yeralan sayfada ELTESAN firmasından aldığım güncel fiyat bilgileri var toplu alımlarda indirim yapacaklarını belirtmişlerdi .fiyatlara KDV dahil değil....Fiyatlar hakkında fikir sahibi olmanız açısından faydalı olacağını umuyorum.....

http://gezenbilir.com/index.php?topic=73767.60
 





Burak bey,aracınız hayırlı olsun.Karavan imalatınızda kolaylıklar dilerim.
Bu araçların şehir içi kullanımında çok sakin davranmak gerekiyor.Size önerim,kesinlikle geri görüş kamerası ve park sensörü montajı yapmanız-yaptırmanız.Yükseklği benzer araçlardan(13m3-15m3) fazla olduğundan daha da dikkat etmenizi(özellikle park anında)salık veririm.Gönlünüzce karavanınıza kavuşmanız konusunda iyi çalışmalar dilerim.
 

Burak Bey,
öncelikle aracınız hayırlı olsun, uzun bir sürece en önemli adımı attınız bana göre de, yapımınızda kolaylıklar diliyorum içtenlikle.

Okurken arkada 600cc lik bir motosiklet taşımayı planladığınızı gördüm. Önemli bir konuya dikkatinizi çekmek istiyorum:
Motosiklet taşıyıcı ve motosikletin kendisinin getireceği ek ağırlık, arka dingilin izin verilen taşıma kapasitesini geçmemelidir. Sizin aracınızın arka dingil kapasitesini bilmiyorum. Fiat tan öğrenilebilir sanırım.
Karavanın içerisindeki her ekipmanın ağırlığı bu kapasiteyi azaltacaktır.

Fikir vermek için, benim karavanımda bu değer üretici firma Knaus tarafından 140kg olarak verildiğinden 100kg lık motosikletim ile toplamı geçmeyecek yaklaşık 32kg lik bir sehpa tasarlamıştım.

Kullanmayı düşündüğünüz motosiklet örneğin 200kg ise, bunu taşıyacak sehpa da daha güçlü ve ağır olmalıdır.
Bu konuyu araştırmanızda fayda var bence.
 




Hayırlı olsun Burak bey,

Gönlünüzdeki '' Efsane '' yi başarıyla tamamlamanızı diliyorum. Kolay gelsin.
 

SON KONULAR - FORUM