Karavanımı Tekrar Yaparsam Yapmayacaklarım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 120
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,466
Günaydın, sağlıklı, keyifli bir hafta diliyorum.

Patinaj konusunda ben de endişe duyuyorum.

Doğa gezilerinde tabelalar bazen sizi öyle yollara yönlendiriyor ki saplanıp kalıyor ve traktör yardımına muhtaç kalıyorsunuz.

Bu nedenle ben vinç taktırmayı planlıyorum fakat off road yapanlar kafamı karıştırıyor. Onlar Warn markasında ısrarcılar fakat fiyat farkı neredeyse diğerlerinin 2 hatta 3 katı.

Gerçi "paraşüt hayatta bir kez lazım olur" halinin bilincindeyim. Dolayısıyla para harcayıp da başa bir hal geldiğinde de "keşke" demek de istemem.

Çok nadir gereksinim duyulacak vinç konusunda alternatif olabilecek ekonomik bir ürün tecrübesi olanların tavsiyesinin yararlı olacağını düşünüyorum.
 

Etiketler
alıntı yapıp cevap vereyim dedim ama bir seyi yanlış yaptım, affola:smiley:

Ben kendi fikrimi söyleyeyim,
araç da yük dağılımı doğru yapılırsa, vinç taşımaya gerek yok,
Vinç hem gereksiz ağırlık hem de bana hiç lazım olmadı, batmadım mı hem de çok, traktöre ihtiyaç duymadan çıktım şimdiye kadar.
Gerektiği zaman traktör çağırmak vinç taşımaktan daha makul geliyor bana.
Bir de vinç i bağlayacak yer bulamazsanız olmasının da bir hükmü yok.
Selamlar
 

Şimdi aklıma geldiği için devam edeyim,
PSA gurubu araçların çoğu patinajdan dertli, nedeni de bu arkadaşların max tonaj ağırlığına dikkat etmedikleri için, arka makaslar oturmuş geziyorlar, arka makaslar oturduğu için, araç bir çok durumda amartisör salınımı olmayacağı için üç teker üzerinde gitmek zorunda kalıyor, araç içi yük dağılımı da yanlış olursa daha çok patinaja düşülüyor.
 





Mercedes firması da 2018 den itibaren karavan için önden çekişli Sprinter imal etmeye başladı.:sweatsmile:

Karavanlarım hep arkadan itişli araçlar. 1983-1992 arasında kullandığım VW LT ile yollarda çok sorun yaşadım. Sık sık patinaj yapıyordu. Nedeni yükün ağırlığının büyük ölçüde aracın ön tarafında olmasıydı.

Sonraki araçlarımda Mercedes Transporter ve Sprinter’de yük dağılımına dikkat ettim ve sorun büyük ölçüde azaldı.
Üstadım son derece doğru bilgi vermişsiniz.
4x4 araçlarda yayların sertliği ile yol tutuşu doğru orantılı olarak artmaktadır.
.
Alakasız yollara girmeyerek aracımı toplamda otuz aya yaklaşan karavancılık yaşamımda bir kere bile zora sürmedim desem, cevap olarak kabul edilir miydi ? 😉
OTUZ YIL olmasın o.
 


.
Yanlış yok, on senede toplamda otuz ay !.

Otuz beş sene evvelki iki Portekiz ve İtalya gezilerini mürür zamana uğradı kabul ediyorum..
Saygı değer büyüğüm Sayende Çok şey öğrendim.
Teşekkür ederim.
En azından neye ihtiyacım olduğunu. Bir daha karavan alırsam Alko nun otomatik ayak sisteminide alacam. İyi spor yapıyorum.Bu spor bana fazla geliyor. Klima karavanda lükse giriyor Paramız olursa onuda taktırırız.

Mersin güneşi öğlen tepemde iken içerde yemek yapıldığı halde , iç tavanın ısınmaması içerisi 32 dereceye kadar yükseldi ama terletmedi. Rüzgar kurtardı. Dışarısı tente altı 27 derece idi.
Elektriğin suyun olmadığı bir kampta tek gece kaldım. Banyonun dar oluşundan hariç şikayetim olmadı.
(Aslında banyo dar değil ben genişim.
WhatsApp Image 2021-06-20 at 10.08.48.jpeg
Hanımın bir şikayeti yok o sığıyor) Zayıflarsam sorunum çözülecek. :smiley:)
 

Ne olur ne olmaz diyenler için yeterli halatla hubzugda kullanılabilir. Veya gördugum 10 cm genişliğindeki saglam ağaçları çeker olan tekerleğe dıştan geniş olacak şekilde bağlıyorlardı.

 

.
Alakasız yollara girmeyerek aracımı toplamda otuz aya yaklaşan karavancılık yaşamımda bir kere bile zora sürmedim desem, cevap olarak kabul edilir miydi ? 😉
Gezilerimizde benzer durumdayız. Levent bey'in söylediği doğru, her iki durumda da patinaj yaşanabiliyor.
Karavanı aracın yükleme değerlerine uygun şekilde, dengeli yapmak önemli olan.
Boş aracın öncelikle farklı şekillerde tartılması bize yardımcı olur. Güneş panelleri montajı sonrası iç kısma başlamadan yaptıracağız.
1. Araç ağırlığı
2 ve 3 On.ve Arka tekerler tartı üzerinde değilken ağırlıklar.
3 ve 4 sağ ve sol tekerler sırayla tartı dışında bırakılarak ağırlık...
Bazen oyun oynamak iyi oluyor.😂
Sonrasın da dengeye göre donanımların yerleştirilmesi..
 



Şimdi aklıma geldi. 14 yıl yanımda taşıdığım bu „yardımcılar“ geçtiğimiz Nisan ayında bana ilk defa yardımcı oldular. At gübresi almak için gittiğim bir çiftlikte yoldan çıkıp tarlaya girince (yer ıslak ve yumuşamıştı) tekerler patinaj yaptılar.
Patinaj.jpg

Amazonda çok daha çeşitleri var.
Google Translate
 

Şimdi aklıma geldi. 14 yıl yanımda taşıdığım bu „yardımcılar“ geçtiğimiz Nisan ayında bana ilk defa yardımcı oldular. At gübresi almak için gittiğim bir çiftlikte yoldan çıkıp tarlaya girince (yer ıslak ve yumuşamıştı) tekerler patinaj yaptılar.
Ekli dosyayı görüntüle 636892
Amazonda çok daha çeşitleri var.
Google Translate

Bu tarz yardımcı aparatları olmayan arkadaşlara bir not düşelim,
özellikle kumda battığınız zaman araba pas pası,
çok sıkıştınız aracın içindeki taban halılarını da kullanabiliyorsunuz.
 

Araba paspası meşhurdur : )

Düz, yumuşak, kuru toprakta patinaja düşüldüğü zaman, tekerleri hafifçe abartmadan suladığımız zaman o an için patinaj yapmadan çıkma ihtimalimiz artabilir.
 

Mercedes firması da 2018 den itibaren karavan için önden çekişli Sprinter imal etmeye başladı.:sweatsmile:

Karavanlarım hep arkadan itişli araçlar. 1983-1992 arasında kullandığım VW LT ile yollarda çok sorun yaşadım. Sık sık patinaj yapıyordu. Nedeni yükün ağırlığının büyük ölçüde aracın ön tarafında olmasıydı.

Sonraki araçlarımda Mercedes Transporter ve Sprinter’de yük dağılımına dikkat ettim ve sorun büyük ölçüde azaldı.

Önden çekiş mi, arkadan itiş mi? sorusuna yanıt aramaktayım. Anladığım kadarıyla "doğru" yerleşim ve yükleme yapılmazsa her ikisinde de sorun var. Yük dağılımı doğru yapılırsa birbirlerine üstünlükleri yok. "Doğru" yapacağımı varsayarak araç seçiminde başka kriterlere (yakıt, bakım, ilk yatırım maliyeti vs) bakmak gerekecek.
 

Önden çekiş mi, arkadan itiş mi? sorusuna yanıt aramaktayım. Anladığım kadarıyla "doğru" yerleşim ve yükleme yapılmazsa her ikisinde de sorun var. Yük dağılımı doğru yapılırsa birbirlerine üstünlükleri yok. "Doğru" yapacağımı varsayarak araç seçiminde başka kriterlere (yakıt, bakım, ilk yatırım maliyeti vs) bakmak gerekecek.

Ikisinin de pozitif ve negatif tarafları var. Aracı dengeli yükleyerek her iki sisteminde negatif taraflarını azaltmak mümkün. Fakat aşaǧıdaki linkte ifade edildiǧi gibi, optimum bir çözüm yok. Her zaman kullanılış şekline göre sadece bir uzlaşma var

Aşaǧıdaki Almanca linkte karavancılar için her iki sistem karşılaştırılıyor. Almancası zayıf olanlara Google Türkçesi biraz yardımcı olabilir.

Frontantrieb oder Hinterradantrieb

Google Translate
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst