Karavanımı Tekrar Yaparsam Yapmayacaklarım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 120
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,404
Büyük heki yerine,iki küçük heki taktırır hırsıza cesaret vermezdim.
Ben 180cm, 70kg ile 40cm X 40cm mini hekiden (çapraz durumda) dizlerime kadar çıkıp, panelimi rahatça temizleyebiliyorum.
Mevlam kimseyi benden narin hırsızların hışmına uğratmasın..:yum:
 
Son düzenleme:

Etiketler
1.Webasto türü ısıtıcı asla kullanmam.Sesi rahatsız edici,aküye yükü söylenenden fazla,ne zaman arıza yapacağı meçhul.Gaz sobası hem sessiz hem de aküden bağımsız.2.Büyük heki yerine,iki küçük heki taktırır hırsıza cesaret vermezdim.3.Sürgülü cam yerine mutlaka karavan camı taktırırdım.Yağmurlu havalarda cam açamamak işkence olabiliyor.Çift kat camların izolasyona katkısı ayrı bir avantaj.
Hüseyin bey bunun için aracın gövdesine mıknatısla yapışan küçük tentelerden yapmıştı yanlış hatırlamıyorsam.
 

1.Webasto türü ısıtıcı asla kullanmam.Sesi rahatsız edici,aküye yükü söylenenden fazla,ne zaman arıza yapacağı meçhul.Gaz sobası hem sessiz hem de aküden bağımsız.2.Büyük heki yerine,iki küçük heki taktırır hırsıza cesaret vermezdim.3.Sürgülü cam yerine mutlaka karavan camı taktırırdım.Yağmurlu havalarda cam açamamak işkence olabiliyor.Çift kat camların izolasyona katkısı ayrı bir avantaj.
Bir karavancı dostum. Orjinal avrupa karvan camlarının güneşte eğildiğini filan söyledi. Köşelerde şekil bozuklukları olduğunu söyleyip moralimi bozdu. Ben tabiki inanmak istemedim. Plastik gibi dedi. zamanla çatliyor filan dedi. Bunlar cam değil dedi. :eek::sweat::oops:o_O
 

Bir karavancı dostum. Orjinal avrupa karvan camlarının güneşte eğildiğini filan söyledi. Köşelerde şekil bozuklukları olduğunu söyleyip moralimi bozdu. Ben tabiki inanmak istemedim. Plastik gibi dedi. zamanla çatliyor filan dedi. Bunlar cam değil dedi. :eek::sweat::oops:o_O

Aracım yapılırken başkasının pahalı dediğimiz karavan camını inlemiştim. Benim gördüğüm camdan ziyade sert pleski gibi bir malzeme. Cam ile karıştırışmış gibi bir şey söylendi ama hani minibus tipi camın görüntüsü ve kulanımı bana göre çok daha iyi.

Güneş olayında bilemiyorum sıcaklık değerlerine göre konuşmak gerek. Nominal eşik değerinden sonra her malzeme genleşir malum. Karavan tipi cam denilen malzeme bu konuda ki eşik değeri pek yüksek gibi durmamakta.

Yağmur olayında geçenlerde test ettim. Karavan camı olanlar altan açabiliyorlar ama benim gibi minubus tipli olanlarda haliyle açamadık. Ama sırf bu yüzden karavan tipi almak için de düşünmek pek gerekli midir(??)

Bence yapılacaklara ek olarak;

** Deniz kampına da giderim diyenler için ayakları kumdan arındırmak için ufak bir musluk takılabilinir. Hatta dış duş alta musluğa bağlanacak şekilde yapılandırılıp, isteğe göre dış duş da musluğa bağlanabilinir.

** Ek olarak arkadan öne çekliecek ekstra kablolar için vga gibi görüntü kablosu ve enerji kablosu ayrı ayrı planlanabilinir. Cat5 kablo görüntü ve kamera gibi çok cuzi amper çeken cihazlar için gerekli amper yeterli.

** Aracın aküsünden direkt gelecek ekstra sigorta paneli ya da araç çalıştığında ya da kontak çevrildiğinde devreye girmesini istediğimiz xyz cihazlar için önceden kablo karmaşası olmasın diye bir plânlama yapılabilinir.

** Alternatörden daha sonra akım çekmek için hazır bir tesisat akülere doğru çekmek daha iyi olacaktır. (Şuan yapsam diyorum kablolar görünmeden nerden geçecek diye düşünüyorum örneğin ?? )

** Bende 220v ayırıcı pako şalterim var, gayet güzel. Ancak inverteri direkt kapatmak için illa cihazından arkasındaki aç/kapadan yapmak gerek. Gerçi sonradan da oturma alanına yakın bir noktadan da aç/kapa anahtar konulabilinir ama tesisat çekilirken sigorta panellerinin yanına koysaymışız daha düzenli tertipli dururdu.
 

...


Yağmur olayında geçenlerde test ettim. Karavan camı olanlar altan açabiliyorlar ama benim gibi minubus tipli olanlarda haliyle açamadık. Ama sırf bu yüzden karavan tipi almak için de düşünmek pek gerekli midir(??)
...
Fenster.jpg

Yukarı açılan karavan pencerelerinin faydalı taraflarını biraz açmak istiyorum.Yukarıya açılan penecereyi resimde görüldüğü gibi bir gölgelikle örtersek, güneş penecere tarafında olduğunda, pencere kapalıda olsa karavan biraz daha az ısınıyor, pencereyi yarıya kadar açtığımızda pencerenin önünden geçenler perde nedeniyle aracın içini göremiyor, sıcak havalarda pencereyi böyle açarak aracın içinde rahat oturmak mümkün, aynı anda yukardaki hekiyi de açarsak oluşan esintiyi hissetmek mümkün. Bir diğer faydasıda sıcak havalarda gölge pencere tarafındaysa, masayı bu tarafa koyarak pencereden yemek servisi yapmak mümkün.
 



Bir karavancı dostum. Orjinal avrupa karvan camlarının güneşte eğildiğini filan söyledi. Köşelerde şekil bozuklukları olduğunu söyleyip moralimi bozdu. Ben tabiki inanmak istemedim. Plastik gibi dedi. zamanla çatliyor filan dedi. Bunlar cam değil dedi. :eek::sweat::oops:o_O

Pencerelerimi 2007 yılında karavana taktım. Çok kulanılan bir pencereyi biraz tamir etmek gerekti ama 40 dereceyi gecen Çukurova güneşinde bile pencere camlarının sıcaklıktan etkilendiklerini görmedim.
 

Pencerelerimi 2007 yılında karavana taktım. Çok kulanılan bir pencereyi biraz tamir etmek gerekti ama 40 dereceyi gecen Çukurova güneşinde bile pencere camlarının sıcaklıktan etkilendiklerini görmedim.
Hocam ben 365 gün 24 saat çukurovadayım. Bu sene Eylül sıcak geçecek benden söylemesi sıcak Temmuz başında başlayacak.
Pencereler eğilip bükülüyor sanırım , özellikle 50 cm den geniş olanlar. Bu eğilme insanlarda dayanıksız gibi bir algı oluşturmuş olabilir.
 


.
Bir de yukarıda nedense; güneş işınlarının pratikte saydam bir cismin ısısını arttıramıyacağı atlanmakta ?

Üstelik, interneti olanların Plexiglas için aşağıdaki bilgilere ulaşması zor değil.
“En yüksek yaz sıcağı bile malzemeye zarar veremez. PLEXIGLAS® GS yaklaşık 80 santigrat dereceye kadar, PLEXIGLAS® XT ise yaklaşık 70 santigrat dereceye kadar kullanılabilir. Malzeme sadece yaklaşık 200 santigrat derecede erimeye başlar” (Almanca kaynaktan tercüme)

Malzemeye şekil vermek için de ısısını 170-180 °C ye çıkarmak gerekiyormuş.
 
Son düzenleme:

Başka bir meaja cevap yazarken aklıma geldi: Bir daha karavan yapacak olsam PSA grubunu tercih etmezdim. Yatağı boylamasına yapmak pahasına da olsa, daha az masraf çıkaran, arkadan itişli bir aracı tercih ederdim. Şu anki Boxer'ım hayatımda en çok masraf çıkaran araç olma rekorunu elinde tutuyor. Ayrıca yayla gibi toprak yokuşlu yollara sıkça gittiğim için önden çekişli olmasından da hiç memnun değilim. Çok sık patinaja düşüyor. Hatta kimi zaman ıslak ve hafif eğimli yollarda bile patinaja düştüğüm oluyor.
 



Başka bir meaja cevap yazarken aklıma geldi: Bir daha karavan yapacak olsam PSA grubunu tercih etmezdim. Yatağı boylamasına yapmak pahasına da olsa, daha az masraf çıkaran, arkadan itişli bir aracı tercih ederdim. Şu anki Boxer'ım hayatımda en çok masraf çıkaran araç olma rekorunu elinde tutuyor. Ayrıca yayla gibi toprak yokuşlu yollara sıkça gittiğim için önden çekişli olmasından da hiç memnun değilim. Çok sık patinaja düşüyor. Hatta kimi zaman ıslak ve hafif eğimli yollarda bile patinaja düştüğüm oluyor.
Üstadım ön lastikleri kar lastikleri ile degişsen ama iyisini seç sorun olur mu? Fayda sağlamaz mı?
 


Kar lastikleri yazın asfalta yapışıp yok olur. Ayrıca toprak yolda bir faydası olacağını sanmıyorum. Kışın zaten kar lastiği olmadan yola çıkmam.
Hocam,m+s lastikleri yazında kullanabilirsiniz. Asfalt çok sıcaksa bir miktar daha hızlı kalınlık azalabilir. Ama bu sırada yere yapışma görevini yapıyor demektir. Toprak ve çamurlu yolda sıkı kavrar fakat Toprak yol yumuşaksa arkaya doğru atar kazir yolu.Ben 4*4 ile zorlandım 35 derece eğik yumuşak toprakta.(karavan bağlı değilken) Varın siz düşünün. Kaç ton araç, eğim kaç.v.s. Sadece ufak bir yardımı olur.
 

Başka bir meaja cevap yazarken aklıma geldi: Bir daha karavan yapacak olsam PSA grubunu tercih etmezdim. Yatağı boylamasına yapmak pahasına da olsa, daha az masraf çıkaran, arkadan itişli bir aracı tercih ederdim. Şu anki Boxer'ım hayatımda en çok masraf çıkaran araç olma rekorunu elinde tutuyor. Ayrıca yayla gibi toprak yokuşlu yollara sıkça gittiğim için önden çekişli olmasından da hiç memnun değilim. Çok sık patinaja düşüyor. Hatta kimi zaman ıslak ve hafif eğimli yollarda bile patinaja düştüğüm oluyor.

Mercedes firması da 2018 den itibaren karavan için önden çekişli Sprinter imal etmeye başladı.:sweatsmile:

Karavanlarım hep arkadan itişli araçlar. 1983-1992 arasında kullandığım VW LT ile yollarda çok sorun yaşadım. Sık sık patinaj yapıyordu. Nedeni yükün ağırlığının büyük ölçüde aracın ön tarafında olmasıydı.

Sonraki araçlarımda Mercedes Transporter ve Sprinter’de yük dağılımına dikkat ettim ve sorun büyük ölçüde azaldı.
 

Sonraki araçlarımda Mercedes Transporter ve Sprinter’de yük dağılımına dikkat ettim ve sorun büyük ölçüde azaldı.
Ben hem arkadan çekişli transit hem de ducato kullanan biri olarak,
her iki araç da patinaja düşüyor, çekişi sağlayan teker boşa çıktığı anda çekişin arkada-önde olmasının bir anlamı kalmıyor
 



Ben hem arkadan çekişli transit hem de ducato kullanan biri olarak,
her iki araç da patinaja düşüyor, çekişi sağlayan teker boşa çıktığı anda çekişin arkada-önde olmasının bir anlamı kalmıyor
Günaydın, sağlıklı, keyifli bir hafta diliyorum.

Patinaj konusunda ben de endişe duyuyorum.

Doğa gezilerinde tabelalar bazen sizi öyle yollara yönlendiriyor ki saplanıp kalıyor ve traktör yardımına muhtaç kalıyorsunuz.

Bu nedenle ben vinç taktırmayı planlıyorum fakat off road yapanlar kafamı karıştırıyor. Onlar Warn markasında ısrarcılar fakat fiyat farkı neredeyse diğerlerinin 2 hatta 3 katı.

Gerçi "paraşüt hayatta bir kez lazım olur" halinin bilincindeyim. Dolayısıyla para harcayıp da başa bir hal geldiğinde de "keşke" demek de istemem.

Çok nadir gereksinim duyulacak vinç konusunda alternatif olabilecek ekonomik bir ürün tecrübesi olanların tavsiyesinin yararlı olacağını düşünüyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,816
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst