Doğa gezilerinde tabelalar bazen sizi öyle yollara yönlendiriyor ki saplanıp kalıyor ve traktör yardımına muhtaç kalıyorsunuz.
Bu nedenle ben vinç taktırmayı planlıyorum fakat off road yapanlar kafamı karıştırıyor. Onlar Warn markasında ısrarcılar fakat fiyat farkı neredeyse diğerlerinin 2 hatta 3 katı.
Gerçi "paraşüt hayatta bir kez lazım olur" halinin bilincindeyim. Dolayısıyla para harcayıp da başa bir hal geldiğinde de "keşke" demek de istemem.
Çok nadir gereksinim duyulacak vinç konusunda alternatif olabilecek ekonomik bir ürün tecrübesi olanların tavsiyesinin yararlı olacağını düşünüyorum.
alıntı yapıp cevap vereyim dedim ama bir seyi yanlış yaptım, affola
Ben kendi fikrimi söyleyeyim,
araç da yük dağılımı doğru yapılırsa, vinç taşımaya gerek yok,
Vinç hem gereksiz ağırlık hem de bana hiç lazım olmadı, batmadım mı hem de çok, traktöre ihtiyaç duymadan çıktım şimdiye kadar.
Gerektiği zaman traktör çağırmak vinç taşımaktan daha makul geliyor bana.
Bir de vinç i bağlayacak yer bulamazsanız olmasının da bir hükmü yok.
Selamlar
Şimdi aklıma geldiği için devam edeyim,
PSA gurubu araçların çoğu patinajdan dertli, nedeni de bu arkadaşların max tonaj ağırlığına dikkat etmedikleri için, arka makaslar oturmuş geziyorlar, arka makaslar oturduğu için, araç bir çok durumda amartisör salınımı olmayacağı için üç teker üzerinde gitmek zorunda kalıyor, araç içi yük dağılımı da yanlış olursa daha çok patinaja düşülüyor.
.
Alakasız yollara girmeyerek aracımı toplamda otuz aya yaklaşan karavancılık yaşamımda bir kere bile zora sürmedim desem, cevap olarak kabul edilir miydi ?
.
Alakasız yollara girmeyerek aracımı toplamda otuz aya yaklaşan karavancılık yaşamımda bir kere bile zora sürmedim desem, cevap olarak kabul edilir miydi ?
Mercedes firması da 2018 den itibaren karavan için önden çekişli Sprinter imal etmeye başladı.
Karavanlarım hep arkadan itişli araçlar. 1983-1992 arasında kullandığım VW LT ile yollarda çok sorun yaşadım. Sık sık patinaj yapıyordu. Nedeni yükün ağırlığının büyük ölçüde aracın ön tarafında olmasıydı.
Sonraki araçlarımda Mercedes Transporter ve Sprinter’de yük dağılımına dikkat ettim ve sorun büyük ölçüde azaldı.
.
Alakasız yollara girmeyerek aracımı toplamda otuz aya yaklaşan karavancılık yaşamımda bir kere bile zora sürmedim desem, cevap olarak kabul edilir miydi ?
Saygı değer büyüğüm Sayende Çok şey öğrendim.
Teşekkür ederim.
En azından neye ihtiyacım olduğunu. Bir daha karavan alırsam Alko nun otomatik ayak sisteminide alacam. İyi spor yapıyorum.Bu spor bana fazla geliyor. Klima karavanda lükse giriyor Paramız olursa onuda taktırırız.
UP4, the new electronic support system from AL-KO for caravans up to 2.5 t....
www.alko-tech.com
Mersin güneşi öğlen tepemde iken içerde yemek yapıldığı halde , iç tavanın ısınmaması içerisi 32 dereceye kadar yükseldi ama terletmedi. Rüzgar kurtardı. Dışarısı tente altı 27 derece idi.
Elektriğin suyun olmadığı bir kampta tek gece kaldım. Banyonun dar oluşundan hariç şikayetim olmadı.
(Aslında banyo dar değil ben genişim.Hanımın bir şikayeti yok o sığıyor) Zayıflarsam sorunum çözülecek. )
Ne olur ne olmaz diyenler için yeterli halatla hubzugda kullanılabilir. Veya gördugum 10 cm genişliğindeki saglam ağaçları çeker olan tekerleğe dıştan geniş olacak şekilde bağlıyorlardı.
.
Alakasız yollara girmeyerek aracımı toplamda otuz aya yaklaşan karavancılık yaşamımda bir kere bile zora sürmedim desem, cevap olarak kabul edilir miydi ?
Gezilerimizde benzer durumdayız. Levent bey'in söylediği doğru, her iki durumda da patinaj yaşanabiliyor.
Karavanı aracın yükleme değerlerine uygun şekilde, dengeli yapmak önemli olan.
Boş aracın öncelikle farklı şekillerde tartılması bize yardımcı olur. Güneş panelleri montajı sonrası iç kısma başlamadan yaptıracağız.
1. Araç ağırlığı
2 ve 3 On.ve Arka tekerler tartı üzerinde değilken ağırlıklar.
3 ve 4 sağ ve sol tekerler sırayla tartı dışında bırakılarak ağırlık...
Bazen oyun oynamak iyi oluyor.
Sonrasın da dengeye göre donanımların yerleştirilmesi..
Şimdi aklıma geldi. 14 yıl yanımda taşıdığım bu „yardımcılar“ geçtiğimiz Nisan ayında bana ilk defa yardımcı oldular. At gübresi almak için gittiğim bir çiftlikte yoldan çıkıp tarlaya girince (yer ıslak ve yumuşamıştı) tekerler patinaj yaptılar.
Amazonda çok daha çeşitleri var. Google Translate
Şimdi aklıma geldi. 14 yıl yanımda taşıdığım bu „yardımcılar“ geçtiğimiz Nisan ayında bana ilk defa yardımcı oldular. At gübresi almak için gittiğim bir çiftlikte yoldan çıkıp tarlaya girince (yer ıslak ve yumuşamıştı) tekerler patinaj yaptılar. Ekli dosyayı görüntüle 636892
Amazonda çok daha çeşitleri var. Google Translate
Bu tarz yardımcı aparatları olmayan arkadaşlara bir not düşelim,
özellikle kumda battığınız zaman araba pas pası,
çok sıkıştınız aracın içindeki taban halılarını da kullanabiliyorsunuz.
Düz, yumuşak, kuru toprakta patinaja düşüldüğü zaman, tekerleri hafifçe abartmadan suladığımız zaman o an için patinaj yapmadan çıkma ihtimalimiz artabilir.
Mercedes firması da 2018 den itibaren karavan için önden çekişli Sprinter imal etmeye başladı.
Karavanlarım hep arkadan itişli araçlar. 1983-1992 arasında kullandığım VW LT ile yollarda çok sorun yaşadım. Sık sık patinaj yapıyordu. Nedeni yükün ağırlığının büyük ölçüde aracın ön tarafında olmasıydı.
Sonraki araçlarımda Mercedes Transporter ve Sprinter’de yük dağılımına dikkat ettim ve sorun büyük ölçüde azaldı.
Önden çekiş mi, arkadan itiş mi? sorusuna yanıt aramaktayım. Anladığım kadarıyla "doğru" yerleşim ve yükleme yapılmazsa her ikisinde de sorun var. Yük dağılımı doğru yapılırsa birbirlerine üstünlükleri yok. "Doğru" yapacağımı varsayarak araç seçiminde başka kriterlere (yakıt, bakım, ilk yatırım maliyeti vs) bakmak gerekecek.
Önden çekiş mi, arkadan itiş mi? sorusuna yanıt aramaktayım. Anladığım kadarıyla "doğru" yerleşim ve yükleme yapılmazsa her ikisinde de sorun var. Yük dağılımı doğru yapılırsa birbirlerine üstünlükleri yok. "Doğru" yapacağımı varsayarak araç seçiminde başka kriterlere (yakıt, bakım, ilk yatırım maliyeti vs) bakmak gerekecek.
Ikisinin de pozitif ve negatif tarafları var. Aracı dengeli yükleyerek her iki sisteminde negatif taraflarını azaltmak mümkün. Fakat aşaǧıdaki linkte ifade edildiǧi gibi, optimum bir çözüm yok. Her zaman kullanılış şekline göre sadece bir uzlaşma var
Aşaǧıdaki Almanca linkte karavancılar için her iki sistem karşılaştırılıyor. Almancası zayıf olanlara Google Türkçesi biraz yardımcı olabilir.