Karavanda Yada Araçta Bisiklet/motosiklet Taşıma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan osmanaktuna Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,248

osmanaktuna

Ana Kamp
Mesajlar
52
Tepkime Puanı
17
Araç arayışım ve bilgi toplama tüm hızı ile devam ediyor, bu kış başlayıp bitireceğim kısmetse. Forumda bu konuda yazı göremeyince yeni konu açtım.

İstanbul ve İzmir'de belediye otobüslerinin önünde bisiklet taşıyıcılar var. Aynı şey karavan için de düşünülebilir mi acaba? Bisiklet değil ama motosiklet 100 kg. yada daha fazla. Karavanda ağırlığın çoğunluğu arkaya doğru oluşuyor. Önden çeker araçlarda toprak yol ve rampada patinaj sorunu olabiliyor. Hoş yurt dışı aramalarımda da örneğine rastlamadım ama, her şeye yaklaşımım "neden olmasın? olmuyorsa neden?" şeklinde olduğu için buraya yazdım.
 

.
Sanırım çoğu pislik ama özellikle fren durumunu düşünüyor olmalı, Osman bey ? 100 kg arkanın kalkması için az bir ağırlık değil.

Yine de bölgenizdeki TSE, forumdan daha güvenilir cevap verebilir diye düşünüyorum.
Olur da telefon ederseniz, sonucu başlığınızdan esirgemeyin derim..
 
Son düzenleme:

Önde asılı motosikletin yolculuk sırasındaki salınımları, sürücünün dikkatini dağıtma riski var,
Kaza anında önden çarpma durumlarında patlama, parlama, fazladan parça dağılımı gibi ekstra risklerde mevcut
 

.
Sanırım çoğu pislik ama özellikle fren durumunu düşünüyor olmalı, Osman bey ?

Yine de bölgenizdeki TSE, forumdan daha güvenilir cevap verebilir diye düşünüyorum.
Olur da telefon ederseniz, sonucu başlığınızdan esirgemeyin derim..
Pislik konusu aklıma geldi ama dengeli ağırlık dağılımının önemi ağır bastığı için komple bir brandayla çözülebileceğini düşünmüştüm. Fren konusunda haklısınız, TSE değil belki ama tadilat projesi yapan tecrübeli bir mühendis daha yararlı olur sanki🤨. Kısmetse yapıma başladığımda ulaştığım her sonucu ve bilgiyi paylaşacağım kesinlikle🙂
 

Önde asılı motosikletin yolculuk sırasındaki salınımları, sürücünün dikkatini dağıtma riski var,
Kaza anında önden çarpma durumlarında patlama, parlama, fazladan parça dağılımı gibi ekstra risklerde mevcut
Bunların bir kısmı aklıma gelmemişti, teşekkürler. Ama yurt içi ve dışında örneğine rastlayamadıysam daha önemli nedenleri olmalı yada düşündüğüm gibi bir faydası olamayacağı içindir diye düşünüyorum🧐
 





.
Osman bey, sorunuza cevap ararken web’de, böyle bir yük için izinli dingil ağırlığının önemli derecede sorun olabileceğine rastladım.
Bulduğum bilgileri aşağıdaki başlıkta yazdım.


Kanımca bu formülü ön aks için de uygulamalı..
 
Son düzenleme:

.
Osman bey, sorunuza cevap ararken web’de, böyle bir yük için izinli dingil ağırlığının önemli derecede sorun olabileceğine rastladım.
Bulduğum bilgileri aşağıdaki başlıkta yazdım.


Kanımca bu formülü ön aks için de uygulamalı..

Çok teknik ve harika bir yazı olmuş (her zamanki gibi) 👍 👏.
*Ön tarafa bir yükleme yapılacaksa aynı formülle analiz edilebileceğini düşündüm ben de
*Aşağıdaki gibi uygulamaları yurt içinde ve dışında görüyorum ki, kısa bir araç denk gelirse aynı formülle hesaplama yaparak depolama için karavan arkasına uygulamayı düşünüyorum.
indir.jpg
 

Çok teknik ve harika bir yazı olmuş

Yok artık..
Olsa olsa "kötü olmayan kısaltılmış bir çeviri" demek istediniz sanırım ? 😉

Sadece doğru cevaplar değil, bazen doğru sorular da öğretici olabiliyor.


...
Fren boyunca ön aksa gelen ağırlığın artacağı da atlanmamalı !
Bilmem bu, devamlı fazla yük kadar sorun çıkarır mıydı ?
 
Son düzenleme:




Paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Uygulamasına da rastlamadığıma göre bu deneme gereksiz bir macera olacak sanki. Beyin fırtınası olarak kalsın şimdilik 🙂 🙂
 

Paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Uygulamasına da rastlamadığıma göre bu deneme gereksiz bir macera olacak sanki. Beyin fırtınası olarak kalsın şimdilik 🙂 🙂

Motoru arkada bir otobüs için bu uygulanabilir ama bizim gibi panelvan araçlar da mümkün gözükmüyor
 

...

...Karavanda ağırlığın çoğunluğu arkaya doğru oluşuyor...

Bu tespiti yaparken yolda önde oruran iki kişiyide hesaba katmak lazım. Ayrıca hemen bütün karavanlarda motor da önde. Bu bakımdan karavan donanımının dengeli yapılması önemli.

Belki doǧrudan konuya girmiyor ama, uzun yola çıkmadan tekerlerin havasını kontrol etmekte fayda var. Çünkü hemen bütün karavanlar azami yüklü aǧırlıklarıyla yoldalar. Karavanlarımızın bu durumunu göz önünde bulundurarak, kullanım klavuzlarındaki hava basıncını da aracın aǧırlıǧına göre ayarlamak lazım.

Size, sizi memnun edecek güzel bir karavan dilerim.
 

Bu tespiti yaparken yolda önde oruran iki kişiyide hesaba katmak lazım. Ayrıca hemen bütün karavanlarda motor da önde. Bu bakımdan karavan donanımının dengeli yapılması önemli.

Belki doǧrudan konuya girmiyor ama, uzun yola çıkmadan tekerlerin havasını kontrol etmekte fayda var. Çünkü hemen bütün karavanlar azami yüklü aǧırlıklarıyla yoldalar. Karavanlarımızın bu durumunu göz önünde bulundurarak, kullanım klavuzlarındaki hava basıncını da aracın aǧırlıǧına göre ayarlamak lazım.

Size, sizi memnun edecek güzel bir karavan dilerim.
Yararlı uyarılarınız için teşekkür ederim. Yapım aşamasında da katkılarınızı beklerim 🙂
 



.
Motokaravanda yükün ağırlıkla arka tarafta olması hem yapısal olarak normal hem de izinli bir durum.

015984F7-57D0-464D-ABF2-E1FD87218C24.jpeg


Örn.
Yukarıda Ducato’da görüldüğü üzere ön aks, motor yüküne rağmen (!) arka aksa göre baştan150-300 kg daha az yük iznine sahip.
Yani arka aksa daha fazla yükleme yapılabilmekte.
Zaten panelvanlar da kasalarında yük taşımak için üretilmekteler.

Olur da birimiz tartı istasyonlarınında öndeki iki kişiyle beraber bu dingilin hangi yük değerine ulaştığını yazarsa bu bilgi öyle pek oynamadığından çoğumuz için de geçerli olurdu sanırım.
Bunu da olsa olsa ancak ön aksın hemen arkasındaki bir yük etkileyebilirdi.


Bir de araç kısaldıkça tabiatıyla taşınan yükün azalma durumu var.
Bu durum karavan mobilya ve müştemilatı (eklentiler) için de geçerli.
Karavanımız 5 metreden birkaç santim küçük ve toleransı hariç bile tam 532 kg yüklemeye müsaadeli.
Biz iki kişi olarak, zaten uçakla yaptığımız yolculuklarda bile sadece kabin çantası alma disiplini ile karavanı bu güne kadar hiç bu değerin yakınlarına kadar bile dolduramadık. Tahminim 250-300 kiloyu geçmediğimiz yönünde.
Üstelik günde en az 5 km yürüme alışkanlığımız da her türlü iki tekerlekli aracı lüzumsuz kılmakta.

Kısaca karavancılık oldukça esnek düşünme gerektiren bir hobi..
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst