Karavanda Sky Window (cam Tavan) Olması Gerekli Mi? Kullanışlı Mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fatih855 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,841
Fiziken doğru bir yöntem izliyorsunuz ama bence kaçırdığınız şey, altta duran şaşı dingil teker ve taban ağırlıkları. Avrupa karavanlarda bizden çok daha fazla dolap oluyor. İlk mesajımda görebilirsiniz. Bu hesap edilerek konuyordur diye düşünüyorum.
 

Diğerlerini bilmiyorum ama Bürstnerlerin üst tarafında boş kalan her yer dolap.
Ağırlık merkezini hesaplarken dolaplara da bir 3-5 kilo yer ayırmışlardır diye düşünüyorum.
Özellikle arka tarafa nasılsa dolap var , malzeme de sağlam diye ağır yük konulursa sıkıntı olur elbette.
@dinozor izci katıldığım nokta çok fazla marangoz karavan cekme karavan işine girdi, mobilyasının albenisine dayanarak çok ta satış yapıyorlar. Sabit duran eve uygun mobilya işinde usta bu kişilerin yürüyen arac dinamiği konusunda profesyonel yardım alıp almadıklarını bilmiyorum.
Statik konusunda gerçekten bilgi ve tecrübesi olan müteahhitlerimizin yaptıkları binalar , dinamik yüklerin ortaya çıktığı depremlerde nasıl yıkıldığını üzülerek görüyoruz.
 
Son düzenleme:



Avrupa karavanlarda nasıl bir hesap kitap yaptıklarını bilmiyorum. Ancak bildiğim ve emin olduğum bir fizik kuralı var. O da: "ağırlık merkezi yukarı çıktıkça stabilite azalır". Bu da demektir ki, her ne yöntemle yapılırsa yapılsın, hangi teknik kullanılırsa kullanılsın, tavanda dolapları olmayan bir karavan, tavanda dolapları olan bir karavandan daha güvenlidir. Hele ki bizim usul, hesap kitap hak getire usulüyle yapılmışsa...
 



.
Çekme karavanın yol kararlılığı;
* kayma,
* salınma ve
* devrilme şeklinde bozulabilmekte.

Etken olarak da;
* karavanın yapısının,
* şasesinin ekstra özelliklerinin,
* yüklenme tarzının,
* yol yüzeyi ile lastik yapısının,
* sürüş hızının,
* yollardaki çukur ve tümseklerin,
* tekerlekler arası açıklığın ve
* alınan virajın keskinliğinin rolleri olduğunu biliyoruz.

Avrupa karavanların sadece optimal tam yüklü ve sabit durumdaki devrilme açılarının tespit edildiğini okumuştum. Zaten bu kadar değişkeni olan bir durum için karşılaştırılması daha basit ve kolay olan başka bir metod da olmamalı ?
Her üretici tarafından yapılıp yapılmadığı ve uyulması gereken böyle bir norm olup olmadığını ise bilmiyorum.

Avrupa karavanların milyonlarca örneği ile üst dolaplarının hafif yapıları, 750 kg üstü olanlarının stabilizatör, ağırlık merkezini optimize eden ters V yapılı dingil ve ayrık askılı tekerlek yapılarıyla beraber sürücülerinin de yükleme(?) ve hız kısıtlamalarına uyma(?) bilinci ile yollarda olacağı düşünülebilir.

Gerisi için birkaç duanın ezbere alınmasında bilmem yarar olur muydu ?



Moto karavanlar için de ayni bazı faktörler söz konusu olsa da çekme karavanlara göre çok daha fazla yol kararlılığı göstermekteler.
Örneğin cam nakliyesindeki tek taraflı dıştan yüklenmeyi düşünün.
Almanya’da moto karavanların polis kontrolünde ağırlık kontrolü yapılsa da üst dolaplardaki yüklerin de kontrol edildiğine ben videolarda rastlamadım.

Zaten usulüne göre düzenli bir katarda bile ilk kararsızlık gösteren hep çekme karavan oluyor..
 
Son düzenleme:

@dinozor izci katıldığım nokta çok fazla marangoz karavan cekme karavan işine girdi, mobilyasının albenisine dayanarak çok ta satış yapıyorlar.
Gördüğüm kadarı ile yerli üreticilerin %90'nı MDF 'den mobilyasını yapıyor, MDF ahşap paneller içerisinde en ağır olan malzemelerdir, vida birleşmelerde zamanla kendini bırakan bir malzemedir, yapıştırıcı kullansanızda yapışan noktayı rahatlıkla koparabilen malzemeyi hareketli ve esneyen bir yapı içinde sunuyorlar. Dolaplar gereğinden fazla ağır, bir de içlerine bilinçsizce bir şeyler tıkılınca salınıma etkisi olacaktır
 


Levent Bey, profilinizdeki „yokluk ve çaresizlik adamı mucit yapar“ ifadesi çok hoṣuma gider.

750 kilo altı 01 tip onaylı hafif karavanlara MDF mobilya yapan üreticiler varsa, onlar için de anlamlı bir cümle bulmak lazım.
 

Levent Bey, profilinizdeki „yokluk ve çaresizlik adamı mucit yapar“ ifadesi çok hoṣuma gider.
Bu deyiş bir arkadaşın hayatının kısa özeti


750 kilo altı 01 tip onaylı hafif karavanlara MDF mobilya yapan üreticiler varsa, onlar için de anlamlı bir cümle bulmak lazım.

Yeni çıkan firmaların çoğunluğu MDF kullanıyor, ürettikleri karavanların acaba kaçı gerçekten 750kg altı 01 tip onayına uyuyor. Ölümlü bir kaç kaza sonrası (Allah göstermesin, kimseye kaza bela vermesin) devlet tartmaya başlayınca öğreneceğiz galiba.
 


Benim 750 Kg altı karavan net 960 Kg geliyor. Yol için her ihtimale karşı 50 Lt su dahi koymadan. Hep belirttim bu 750 Kg altı O1 belge maskaralığı ortadan kaldırılmalı. Minyatür ve teşkilatsız karavancıklar 750 Kg altı olabilir.
 



Karavanda kullanılan camlar çift cam olursa, yoğuşma yaşanmaması için içeriye mümkün olduğunca taze hava alırsak, karavanın içeride kalabalık iken havalandırmalarını çalıştırırsak şıpır şıpır su damlamayacağını düşünüyorum.
 

Savrulma demeyelim eski karavancıların kafa sallama hareketi dedikleri kaplin stabilizatörünün kısmen engellediği hareketi kolaylaştırır. Savrulma için tekerlerin üzerinde dengesiz yük olması ve aşırı hız gerekir.Başka şekildede savrulabilir ani hareket v.s.
Ağırlık merkezinin yüksek olması çeken aracın problemi.
 

SON KONULAR - FORUM