Karavanda Enerji Sağlama?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 57ahmetbasar34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,173
Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

Sabitte kurulacak bir sistem benim de işime gelmez. Ancak Çanakkale, Çeşme gibi bol rüzgar alan yerlerde verimli kullanılır. Diğer yerlerde ne kadar işe yarayacağı meçhul. Önder beyin dediği gibi güneş enerjisi garantili sayılır.
 

Etiketler
Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

güneş panellerine destek için olabilir ama çalışma anında çıkaracağı ses hakkında bilgim yok. özellikle yatlarda bolca gördüm bu tür rüzgar güllerinden.
 

Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

Yatlarda(yelkenlilerde genellikle) kullanımı kolay ollduğu için tercih ediliyor. Genelde çalışması 20-25 KTS (Yaklaşık 40 - 50 Km )rüzgar şiddetinde verimli. Bu rüzgar kampta ne kadar tercih edilir tartışılmaya değer bir konu.
Ancak; sanırm, Kemal beyin kulanımında verimli olabilir. Çünkü resimlerinde genelde tepe mevkilerde oluyor.(Belkide telsizciliğin gereği) BU mevkilerde genede bu şiddette rüzgar yakalamak olası.
Saygılar
Rıza
 

Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

Kemal beyin kulanımında verimli olabilir. Çünkü resimlerinde genelde tepe mevkilerde oluyor.(Belkide telsizciliğin gereği) BU mevkilerde genede bu şiddette rüzgar yakalamak olası.

Hmmm. Bu üzerinde düşünmeye değer bir nokta. Ama o tür yerler güneş açısından da verimli. Dolayısıyla panellerin yeteceğini düşünüyorum. Kendi adıma destek için de alternatörden yanayım.
 

Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

Enerji elde etmek için şu adresteki sistem çok güzel http://www.motorcaravanning.co.uk/shopuk/efoy_fuel_cell.htm
ama fiyatlar el yakıyor, kim demişti acaba " parayı icat eden yattığı yerde fır dönsün" diye bir laf vardı, herhalde M.Ö 700-600 lerde Manisa (Magnesia) yakınlarında Sardes'te (Salihli) yaşamış olan Lidyalılar'ı şimdi cehennemde vantilatör olarak kulanıyorlardır :D
 




Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

:smiley: evet buda bizim gunes enerjisinin bir parcasi aslinda. Fuel cell gercekten super bir bulus ve akuda bir devrim. Hidrojeni bas akun aninda sarj olsun. Ne guzel :smiley: bu hidrojeni sudan gunes enerjisi ile elde ededebiliyorsunuz. Yani tertemiz bir yakit ileride cok cok ucuzlayacagina inaniyorum bu teknolojinin. Ama uzun zamandir deli paralar bunlar. Takip etmiyor degilim :(((
 


Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

Fuel cell'lerin esası normalde oksijen ve hidrojeni ters reaksiyona sokarak enerji elde etme tekniğidir . Ancak maaliyetinin yanında emniyet ve ortaya cıkan ısıyı absorbe etme halen başlı başına bir sorun teşkil etmektedir. Çünki hidrojeni ve oksijeni yüksek basınçta stoklamak gerekmektedir. Hali hazırda bana göre bu yöntem, LPG den daha riskli bir yöntemdir. Teknoloji olarak nükleer enerji ile beslenmeyen deniz altılarda kulanılmaktadır (Havadan Bağımsız Pervane Güç sistemleri-Air Independence Propolsion system). Ancak tam anlamıyla geliştirme aşamasındadır. Ortaya çıkan pprototipleri iyi irdelemek gerekir. Pramatüre olabilir.
Saygılar
 

Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

Ozellikle kis kamplarinda ruzgar pervanesinin cok ise yarayacagini dusunuyorum. Gunes paneli gibi belirli saatlerde degil gece gunduz elektrik toplamak cok guzel. Sonsuz dongu elde etmeyi gunes paneli ile olusturmak eger zorsa aklim baska yerlere kayar care yok.
 



Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

Evet enerjiyi tamam rüzgar - güneş v.s. kullanarak toplamak mühim ama daha mühim bir mesele ve genel olarak gördüğüm bir sorun akü seçimi ve herkesin ister istemez güvenilir bulduğu en ucuz aküye sarılması. Bu durumda nasıl bir akü seçilmeli acaba ?? Sonuçta ileri teknoloji aküler daha en az bir 5 yıl ekonomik ölçülerde olamayacaklar dolayısı ile asit tabanlı akülerle devam....

Peki piyasada yaygın olarak bulabileceğimiz kurşun-asit akü tipleri hangileri:
1) Normal sulu aküler: Kurşun plakalar ve arasında sıvı durumda sülfirik asit çözeltisi. En ucuz aküler bunlardır, devrilince (ki motor devrilici bir alettir) asit akıtırlar ve bu asit özellikle alüminyum alaşım yüzeylerde (şase, jant vs.) hiç çıkmayacak bir iz bırakır. Bir de sık sık su ilavesi gerektirirler. Bakımsız tabir edilen daha iyi kapatılmışları da vardır ama bunlar bile daha seyrek olsa da su ilavesi isterler. Piyasada hesaplı bulunabilirler ama ben yanaşmam.

2) AGM (Absorbed Glass Mat) aküler: Kurşun plakalar arasında cam yünü benzeri bir malzemeye emdirilmiş sülfirik asit çözeltisi içerirler. Tam anlamıyla kapalıdırlar, baş aşağıya bile çalışabilirler, kesinlikle akmazlar, kesinlikle su ilavesi istemezler. Pahalıdırlar. Ama deneyimlerimden gördüğüm en verimli şarj olanlarda bunlar. Solar deyince akla Jeller gelsede bunlar bence en sorunsuz tipler.

3) Jel Aküler: Kurşun plakalar (daha ince ve daha çok plaka) arasında koyu jel kıvamında asit çözeltisi içerirler. Bunlar da tam kapalıdırlar, akmazlar, su istemezler. Ancak yapıları itibarıyla şarj karakteristikleri farklıdır ve marş aküsü olarak pek randımanlı olmazlar. Daha çok UPS, ışıldak vs yerlerde kullanılırlar. Piyasada çin kökenli binlerce marka olarak bulunuyorlar. Ucuzdurlar. Daha doğrusu ucuza bulunabilirler ama birçoğu şarja karşı hızla körleşirler. Bu nedenle güvendiğim ucuz sayılabilecek iki marka mevcut bu konudada.

Akü seçimine de dikkat lütfen !!!
 




Ynt: Karavanda Enerji Sağlama?

bendende bir zihni sinir projesi;

Karavanla güzel güzel gezmek, gezdiğimiz yörenin güzel tatlarını tatmak, buna rağmen formunu da korukorumak kim istemez? üstüne, buzdolabının, ışığın, ısıtmanın enerjisinede katkım olsun dediğimiz an zihni sinir proje hayata geçer.

Bisiklet ile evde antreman yapmak için arka tekerleği göbek milinden kavrayan, tekerlek lastiğini bir boru üzerine bastırıp borunun dönüşünü zorluk olarak ayarlayan bir sistem var. Trainer. tekerleğin döndürdüğü silindire bir elektrik motoru adapte edilirse sistem dinamo olarak çalışır. 12volt 100watt lık bir motor bağladığımızda sabah sporu olarak 1 saat pedal çevirmemiz soncunda akülerimize 12 amper enerji yollarken fazla kilolardan kurtulur, kolestrol-trigliserit-diyabet üçlemesindende kurtulmuş oluruz.

trainer.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst