Karavan sistemlerinde bataryaların şarjları,bu konudaki olumlu ve olumsuz durumlar.
1- ALTERNATÖR
2- GÜNEŞ PANELLERİ
3- RÜZGAR JENERATÖRÜ
4- ŞEBEKE (220 VAC - 12 -24 VDC ÇEVRİM)
5-KİMYASAL YAKITLI(BENZİN) JENERATÖR
ELEKTRİK TESİSAT BAĞLANTILARI(KUMANDA PANOLARI)
İLETKEN KABLO SEÇİMLERİ(KESİTLER)
ANAHTARLAMA SİSTEMLERİ(ŞALTER-SİGORTA-ROLE)
ENERJİ KULLANIMI (KURULU GÜÇ ) BATARYA KAPASİTE,ÖZELLİK,ŞARJ HESAPLAMALARI
ELEKTRONİK SİSTEMLER(GAZ-YANGIN ALARM-TV V.B)
DOĞRU VE YANLIŞ BİLİNENLER
İlgili konularda forumdaki arkadaşların tecrübeleri bilgi birikimleri ve pratik deneyimlerinin paylaşımları önemli olacaktır.Karavan kullanımı sırasında elektrik enerjimizin devamı,sorunsuz işletimi hepimizin arzusudur.
Karavan içindeki LPG sisteminin acil durumlar karşısında valf ile kapanmasında tutun,uydu sisteminin çalışması,su pompaları,soğutma v.b cihaz ve üniteler düşünülürse elektrikle karşılaşılan bir sorunda keyfimiz kaçacaktır.
Bu yazının yazılmasında çevremde ve piyasada bu işlerle ilgili üretici,satıcı ve uygulayıcıların konuya ne kadar ilgili oldukları konusunda şüphelerim olmasındandır.,öncelikle doğru iş yapılması,işe uygun ekipman ve ürün seçimi konularında bilgiye ve tecrübeye dayalı bilgi paylaşımında hepimize yardımcı olacaktır.
Bir örnek vermem gerekirse bir batarya satıcısının GEL akü satmasına karşın,kullanılacağı sistem ve şarj özellikleri konusunda bilgi sahibi olmaması,AGM ve Sulu tip akülerin kullanım ve şarj koşullarının farklı olmasını kullanıcının araştırıp kendine uygun ürünü seçmesi doğru olacaktır.
Şöylede denir ,yaptık oldu,şimdilik çalıştı ...bu ne kadar doğrudur.
1- ALTERNATÖR
2- GÜNEŞ PANELLERİ
3- RÜZGAR JENERATÖRÜ
4- ŞEBEKE (220 VAC - 12 -24 VDC ÇEVRİM)
5-KİMYASAL YAKITLI(BENZİN) JENERATÖR
ELEKTRİK TESİSAT BAĞLANTILARI(KUMANDA PANOLARI)
İLETKEN KABLO SEÇİMLERİ(KESİTLER)
ANAHTARLAMA SİSTEMLERİ(ŞALTER-SİGORTA-ROLE)
ENERJİ KULLANIMI (KURULU GÜÇ ) BATARYA KAPASİTE,ÖZELLİK,ŞARJ HESAPLAMALARI
ELEKTRONİK SİSTEMLER(GAZ-YANGIN ALARM-TV V.B)
DOĞRU VE YANLIŞ BİLİNENLER
İlgili konularda forumdaki arkadaşların tecrübeleri bilgi birikimleri ve pratik deneyimlerinin paylaşımları önemli olacaktır.Karavan kullanımı sırasında elektrik enerjimizin devamı,sorunsuz işletimi hepimizin arzusudur.
Karavan içindeki LPG sisteminin acil durumlar karşısında valf ile kapanmasında tutun,uydu sisteminin çalışması,su pompaları,soğutma v.b cihaz ve üniteler düşünülürse elektrikle karşılaşılan bir sorunda keyfimiz kaçacaktır.
Bu yazının yazılmasında çevremde ve piyasada bu işlerle ilgili üretici,satıcı ve uygulayıcıların konuya ne kadar ilgili oldukları konusunda şüphelerim olmasındandır.,öncelikle doğru iş yapılması,işe uygun ekipman ve ürün seçimi konularında bilgiye ve tecrübeye dayalı bilgi paylaşımında hepimize yardımcı olacaktır.
Bir örnek vermem gerekirse bir batarya satıcısının GEL akü satmasına karşın,kullanılacağı sistem ve şarj özellikleri konusunda bilgi sahibi olmaması,AGM ve Sulu tip akülerin kullanım ve şarj koşullarının farklı olmasını kullanıcının araştırıp kendine uygun ürünü seçmesi doğru olacaktır.
Şöylede denir ,yaptık oldu,şimdilik çalıştı ...bu ne kadar doğrudur.