Karavana Ne Kadar Para Verebilirim ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Doğrucu Davut Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,083
Mesajlar
2,133
Tepkime Puanı
2,861
Yer
Kuzey Ren / Almanya
.
Karavan almaya karar verilmesinin hemen arkasından cevabı aranılan bu sorunun, miktarından çok nasıl hesap edildiği önemli olmalı.

Eğer hesap edilirken;
* ailenin tüm birikimi karavan için ayrılmış,
* yahut az bile olsa borç yapılması düşünülmüş,
* eş, baştan kabul yerine ikna edilmiş,
* karavanın devamlı park yeri resmileşmemiş,
* fazladan gerekenleri, bakımı etraflı hesaplanmamış,
* olası kamp yerleri üzerine sahadan ön bilgi edinilmemiş,
* tecrübelililere, özellikle karavancılığı bırakanlara danışılmamış,
* kira yoluyla bile olsa edilenecek tecrübeye önem verilmemiş,
* kullanım zaman ve harcamaları diğer alternatiflerle hesaplanıp karşılaştırılmamış ise, karavanın araç olmaktan çok amaç olarak görülmeye başlandığı düşünülmeli ?

Karavanı koşulsuz amaç olarak görenlere bu başlıkta sözümüz yok !
Fakat..
Araç olarak görülen bir şeyin harcamasının, onun beklenilen değerine değip değmediği üzerine kafa yormak ise tartışmasız akla uygun ve meşru sayılmalı.
Özellikle günümüzde çoğu tüketimin, sonuçta karavanaya gittiği düşünülürse..
(Beş yıldızlı otellerin, hatta AVMlerin bile fizibilite raporu olmadan yapılmaya başlandığı ülkemizde, çıtayı fazla yükselttiğimin farkındayım 😊)

Karavan yaşamı hem karmaşık hem de toplamda umulandan daha pahalı. Hepsini baştan kavramak hiç de kolay olmuyor. Bu hesabın da en azından kazanılan paranın emeğine saygı açısından yapılması yerinde olurdu diye düşünüyorum..


Karavanı gezi ve konaklamalarına araç olarak görenlere sormak isterdim:
Sizin hesabınız nasıl oldu ?
Oluyor ?
Yahut, karavan düşünenlere bu hesabı nasıl yapmasını önerirdiniz ?



Bakalım başlık forumun uyuyan güzellerini uyandıracak mı ? 😉
 
Son düzenleme:


Mesut bey yine ilginç konu açtınız. :smiley:

Daha önce hep kendi uydurduğum kamper tarzı transporter ile yılda şaka maka 10 bin - 20 bin km arası geziler yapıyorduk. Hafta sonları hep bir yerlere gidiyorduk vs. Ama o yıllarda kızım doğmamıştı, birikim yapalım diye bir derdimiz yoktu. Mazot ve alım gücümüz daha yüksekti. Bu geziler için, dışarıdan kamper olduğu belli olmayan, her an yola çıkmaya hazır, her yerde kalınabilir bir araç ve dış etmenler uygundu.

Sonra şartlar değişti. Küçük tarlamızı hafta sonları kullanmaya karar vermiştik. O güne kadar hiç içine bile girmediğim çekme karavan almaya karar verdim. Koyacak yerimiz hazırdı ama yerli mi, yabancı mı alayım karar verememiştim. Dinçer Bey'in önerileri ve tecrübeleri karar vermemde etkili oldu.

İlk Adria'da 3.6 metre karavan gördüm. Sonra U karavanda servise gelen 4.6 metre karavan gördüm, içine girdim, etraflıca inceledim , içime sindi. İtiraf ta ediyim, alım zamanı karavan alımını yatırım amaçlı gördüm. Hem gezerim, beğenmezsem de fazla kayıp olmadan satarım diye düşündüm.

Ama hesap edemediğim konular da oldu.Çekme karavanla yola çıkmak o kadar kolay değil. Alışana kadar pilot teker kırdım. Heki kapağı tam kapatmadığım için yolda açıldı vs. Kamplara mecbur kaldık. şu ana kadar kamp harici kendi yerimiz dışında hiç kalmadık. Ülkemizdeki ekonomik kaos sonucu kamp fiyatları maşallah otel fiyatlarını geçti. Şu anda yazın Istanbul'dan güneye ineceğime, Yunanistan'a gitsem daha ucuza çıkıyor maliyetler.
Pandeni nedeniyle karavan sayısının çok artması yasakları getirdi.

Sanırım çekme karavanı satıp, tekrar dışarıdan belli olmayan transporterlı günlere döneceğim.
 

Ülkemizde dovız kurunun yuksel olusu pandemı nedenıylen artan talep karavanların bayagı fıyatlarının yuksek olusu, yakıt yuksek, kamp alanları asırı yuksek fıyat olusu karavancılıgın bayagı bır luks olmasına neden oldu bence karavancılık bır tutku bu kadar yuksek para harcamadanda karavancılık yapılır ıcı bos bır panelvan alınarak bır sunger yatak bır pıknık tup bır wc bır aku alsana karavan azı kanat etmeyen cogu bulamazmıs..

ben naklıyecı ıdım kapalı kasa kamyonetımlen Turkıyenın cok bır yerını gezdım ..

cok da mutluydum...
 

Ülkemizde dovız kurunun yuksel olusu pandemı nedenıylen artan talep karavanların bayagı fıyatlarının yuksek olusu, yakıt yuksek, kamp alanları asırı yuksek fıyat olusu karavancılıgın bayagı bır luks olmasına neden oldu bence karavancılık bır tutku bu kadar yuksek para harcamadanda karavancılık yapılır ıcı bos bır panelvan alınarak bır sunger yatak bır pıknık tup bır wc bır aku alsana karavan azı kanat etmeyen cogu bulamazmıs..

ben naklıyecı ıdım kapalı kasa kamyonetımlen Turkıyenın cok bır yerını gezdım ..

cok da mutluydum...
Size katılıyorum. Ancak yakıt pahalı olunca kamyonetle bile gezmek yine sorun. Yakıt pahalı, Size hizmet sunacak kampingler aşırı pahalı. Mecburen ucuz çözümler geliştiriyoruz karavancılık yapabilmek için. Biz de böyle tadına varıyoruz bu işin. Gezmek şart değil.
 



Bu sene olan karavan fuarına katıldım.Çekme karavanların küçükleri bile fiyatı bir firma haric 100 bin üzeri.Hele bazı karavan modelleri ithallerden bile pahalı.

Motokaravanlar anadoludaki bir şehirden daire yada araziden bile pahalı hale getirilmiş.

Satın alma gücü olan var ve satın alıyorlar.
Bana sorarsanız, o paraları çekme yada moto karavana yatırmam.

Düşük yakıt sarfiyatı olan bir arabanın bagajına çadır koy ve git kampinglerde kal yada pansiyonlarda, yurt dışında ise kamping,ucuz otel yada hostelde kal.Yıllarca böyle geziler yap gene daha az maliyete gelir.
 

.
Şöyle bir istatistik yok ama tüm motokaravanların gezme ve konaklama harcamaları açısından diğer olanaklara göre sonuçta madden kârlı çıkanlarının sayısının zar zor ancak iki haneli bir yüzdeye, o da belki erişebildiğini tahmin ediyorum. Daha ucuz ve daha dayanıklı çekme karavanlar için durum az biraz daha olumlu olmalı. Tüm dünyada durum ayni.

Beni başlığı açmaya iten de bu ticari zararın, çoğu kez karavana tüketim toplumlarında kazandırılan meta karakteri ile ilgili olduğuna dikkati çekmekti.
Düşünün, çoçuklu bir ailenin bütün birikimini karavana yatırmayı düşünmesi başka nasıl açıklanabilir ki ?

Salih beyin dediği gibi son zamanlarda bütün dünyada herşey gibi karavancılık pahalılaşmış olsa da bu işte her zaman karlı çıkabilenler ancak yine dediği gibi, karavanını sade bir donanımla kendi yapanlar ile bol gezebilen emekliler ve yaşamını ağırlıkla abartılmamış örnekleriyle onda geçirenler olmakta.

Tabii konuyu yine de siyah beyaz olarak görmemek lazım. Ben bu işi herşeye rağmen karavana olan sevgimden yapıyorum diyenler ile yapılan ön hesaba rağmen sonuçta zararlı çıkıyor olduğunu fark etse de karavancılığa devam edenler var. Yani karavancılığa bulaşanların onu ticaret olarak görmesinin de bir sınırı olmakta.
Kendimden örnek vereyim. Başta yazdığım kriterlere uygun olarak 11 sene evvel aldığımız karavanımızı yılda 2,5-3 ay kullanırken evvelsi sene Corona yüzünden ancak bir ay ve geçen sene de geçirdiğimiz Covid, ondan bin beter bir grip, torun bakmalar ve gelen misafirler yüzünden ancak topu topu üç gün kullanabildik. Yine de salgının ilk yılında karavanımızı satarak karlı çıkma olanağını ise bir dakika bile cidden düşünmedik.

Teoman bey sizin için de durum madden olmasa da bunun bir benzeri olmalı. Aslında ben, bir kaç haftalık tatilinde Nordkapp’lara gidip gelen sizin gibi biri için tek çoçukla da yapılabilecek transporter yaşamını bırakmamızı pek konumlandırmamıştım. Kürkçü dükkanına dönmeyi düşünmenize sevindim. Kızınıza şimdiki durumda uzak diyarların tılsımını tattırmak pek kolay olmamalı. Avrupa’da da çekme karavan biliyorsunuz uzun yaz tatillerinde bile çoğu kez bir, en fazla da iki-üç kere yeri değiştirilen bir araç durumunda..

Dedim ya başlığı aslında karavancılığa yeni başlayanların dikkatini çekmek için açtım. Karavanla yapılacaksa mantık evliliği yapılması taraftarlarındanım.
Karavancılık sevdasından şüphemiz olmayan Orhan beyin yaklaşımını bu maceraya her yeni başlayanın dikkate alması yararına olurdu.
Karavanını hem amaç hem araç gibi gören ve yaşayan Yücel bey için ise durum, nereden baksa karlı çıkıyor olmalı..😊

Karavan sadece yaşamıyla değil, kullanımıyla da sürprizlerle dolu.
Hangi düşünceyle olursa olsun, karavanını alımından birkaç yıl sonra bile “Ne yaptım ben ?” demeyen karavancı, şüphesiz doğru yolda sayılmalı..
 
Son düzenleme:

Ben de görüşlerimi yazmak isterim,

Bir karavana ne kadar para verebilirim ? bu sorunun yanıtı ikiye ayrılır A gurubu kullanıcılar B gurubu kullanıcılar.

A gurubu;

  • Karavanın dış ve iç görüntüsünü çok önemsemezler, eli ayağı düzgün olsun yeter
  • Karavanı kamp yapabileceği bir araç olarak görürler
  • Kamp aracının içinden ziyade motor, mekanik, yürür aksamının sağlam olmasını tercih ederler
  • Araçlarında gerekli olan haricinde fazla hiçbir donanım yoktur
  • Her şey sade ve mekaniktir
B gurubu;

  • Aracın görselliği çok önemlidir, motor mekanik yürür aksam ikinci planda değerlendirilir
  • Aracın iç mobilyası lüks olmalıdır
  • Araç da lazım olmasa da, kullanmasa da bulaşık makinesine kadar her şey olmalı
  • Tüm cihazlar elektronik olmalı
  • Karavanı gören herkes ‘’ ooo veya vaaavv, budamı var ’’ demeli


Yukarıdaki bu değerlendirmeme göre;

A kullanıcıları alacağı kamp aracının motor mekanik sağlamlığına göre, verebilecekleri minumum miktarda bir bedelle karavan alırlar, bütçelerini zorlamazlar. Karavan seçerken zorlanmazlar, kullanırken mutludurlar, kamp yapma hayellerine kavuşmuştur.

B kullanıcıları içinse verebilecekleri miktarın sınırı yoktur, çeşid çoktur, şartları hep zorlarlar, kamp dan ziyade herkesin aracıyla kendi aracını kıyaslamaktan kamp yapmanın mutluluğuna ulaşamazlar.

Karavan isteyenler öncelikle hangi gurubda yer alacaklarına karar vermelidir

Herkese Selamlar
 


Uykudan bende kalkayım.
Uzun soluklu geziler yapmamış olsak da, karavan da hala eksik bıraktığım kısımlar olsa da şehir dışı hareketliligimizi ve konaklamalarımızı karavanımız ile yapıyoruz.
Tam zamanında başlamışız diyebileceğimiz bir aralıkta karavanımızı yapmak bizim icin isabetli oldu.
Rakamlar artık çok yüksek . Yukarıdaki öngörüleri yapmayan karavan sahipleri mağdur durumda.
Büyük şehirlerin bir çok sokağı park yeri olmayan karavancıların araçları ile dolu. Aldıktan çok kısa süre sonra satışa çıkan karavan sayısı çok fazla.
Biz kısa rotalarımız da alışkanlıklarımız ve seçimlerimiz den dolayı hic yasak problemi ile karşılaşmasak da bir çok tatilci için bu sorun daha fazla problem olmaya devam edecek.
Yeni karavancılar için bizce en önemli konular.
* Yıllık ne kadar kullanım olacağı.
* Zorunlu maliyetleri karşılamaya uygun bütçenin olup olmayacağı.
* Aile bireylerinin konuya ortak yaklaşımının değerlendirilmesi .
* Uygun park olanaklarına sahip olmak

Farklı tercihleri anlasam da karavanı basit yapmak bizce önemli. Portatif çözümlere olumlu olmak bir çok detay da konfor getiriyor. Ama herkese de uyan bir durum degil.
Büyük kısmını kendi yaptığımız karavan da güvenlik konusuna önem versek de şu andaki düşüncem mühendislik çalışması ile üretilmis bir karavanım olsun isterim.

Türkiye de üretilmiş hiçbir ticari karavan ile gezmek istemem. Hepsinin ortak noktası, kozmetik iyi görünüşün altındaki vasat ve bilgiden uzak alt yapı. ( Üreticilerin arasında İyi ürün çıkartma olanakları olanlara da işleyen sistem izin vermiyor)

2023 yılında manuel araç bir karavan olmamalı düşüncesindeyiz.

Yolculuklarda kolaylıkla elde edebileceğimiz fazla olan , belki ihtiyaç olur denecek hiçbir fazlalığı bulundurmamak bizce dikkat edilmesi gereken bir durum.

Bu detaylar emekli , zamanı geniş, karavanda çocuk ile seyahat etmeyecek, tatil yerine gez / gör/ tanı anlayışı ile kısa konaklamalı gezen, belki satarım düşüncesi olmayan, ikametinde araçlarına park yeri sağlayacak imkanı olan, aracın güncel bakım ve tamirlerini aksatmadan yapan bir karavan gezgininin görüşleridir.
🖐️🖐️🖐️
 



.
Hangisini tercih ederdiniz ? 😄

A
1674747810432.jpeg


B
1674748298227.jpeg


Bu karavancılık normal insan işi değil galiba ?
Zaten insanlar da onu nasıl yaparlarsa yapsınlar, normalin dışına çıkmak için yapıyorlar.. 😊
 
Son düzenleme:



Hayvanlarla ulaşım dönemi artık kapandı. İlle birisi tercih edilecekse ben B'yi seçerdim.
Hah hah haaa !
Almanya’nın kuzeyinde böyle gezip, keyfin kitabını yeniden yazanlar var. 😄
1674749907259.jpeg


Bu da “Atvan” modeli..
1674750191974.jpeg


İnsan sıkılmaya görsün.. 😀

Traktörünün çektiği karavanla Nordkap’a giden bir çiftçi biliyorum..
Video: https://youtu.be/PyUKWpxJ6kI
 
Son düzenleme:





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst