hakan_özalkan
Ana Kamp
- Mesajlar
- 27
- Tepkime Puanı
- 20
Merhabalar, karavan sever dostlar, bu hafta olumsuz hava şartlarından dolayı antipas uygulaması için birkaç gün güneşli havayı beklemek zorunda kaldım, çünkü biliyorsunuz yağışlı havalarda özellikle metallerin üzerinde oluşan nemden dolayı boyayı uygulamak sağlıklı olmazdı.
Boya antipas öncesi bir takım hazırlıklar yaptım, öncelikle uyguladığımız köpüklerin fazlalık ve taşmış alanları metal yüzeylerden uzaklaştırdım, ardından özellikle yan duvarların taşıyıcı ve destekleyici kolon ve krişlerini zımparalayıp hem yağdan kirden arındırmak hem de pürüzlü bir yüzey oluşturarak malzemenin en iyi şekilde yapışmasını sağlamak.
Zımpra işleminden sonra yine tüm yüzeyleri basınçlı hava ile tüm toz ve partiküllerden arındırdım, ve son olarak boyadan önce yine tüm yüzeyleri akrilik tiner ile yüzeysel bir temizlik yaptım. Boya öncesi tüm bu aşamalar sırasıyla yapıldığında direk uygulamaya nazaran en iyi sonuca ulaşmak mümkün. Biraz sabır ve iş gücü gerektirse de ben daha kolay bir yolunu şimdilik bilmiyorum.
Tüm bu aşamalardan sonra yüzeyler artık boyaya hazır hale geldi. Ancak öncesinde tüm camları maskelemeyip izole ettim bu maskeleme olayı bayağı uğraştırdı çünkü hava nemli olduğundan bantlar yapışmıyordu bir de streçle kaplamaya çalıştığımdan daha çok uğraştırdı , boya için özel maskeleme kağıtları var ancak 80 metrelik bir rulosu 150 tl civarı fiyatından ziyade içeri de çekim yaptığımdan kağıtlar tüm ışığı kesip kameraya zorluk çıkaracağından şeffaf streç ile yapmak zorunda kaldım.
Daha önce çeşitli çalışmalarda kullandığım 24 litrelik bir kompresörüm ve boya tabancası vardı. Genel de ufak işlerde kullandığım için hava basıncı ve miktarı yetiyordu ancak ilk defa bu kadar büyük bir alana boya yapacağımdan yeterli geleceğinden emin değildim doğrusu ki sonuç olarak daha işin başındayken kompresör yetersiz kaldı devam edemedim. Tabi her işte olduğu gibi mutlaka her zaman başka bir alternatif veya çıkış yolu vardır.
Yakın çevremde baktığımda kompresörü olan biri yoktu maalesef geriye birkaç seçenek kalıyordu ya en az 100 litrelik bir sessiz kompresör almak ki baktığımda 3500 tl den başlayan fiyatlar idi, yada rulo veya fırçayla uygulamam gerekirdi ki o da uzun zaman alacağından ve yorucu olacağından en önemlisi de kapalı ortam olduğundan kullandığım antipas da sentetik olduğu için saatlerce ortamdaki kimyasal havayı solumak istemedim doğrusu. Su bazlı antipaslarda mevcut ancak yaklaşık 4 kat daha pahallı ve sentetik kadarda güçlü yapışma sağlamıyor. Siz duruma göre tercih edebilirsiniz..
Tüm bunları düşünürken aracın havalı olduğu aklıma geldi ve mutlaka bir hava çıkışının olması gerektiğini düşünüp ilgili hava çıkışını, aracın hava tüplerinin olduğu kısımdan başlayarak aramaya başladım. Meğerse aracın sol şoför kısmının altında sigorta panellerinin olduğu yerdeymiş. Ve çıkıştaki hava basınç değerlerine baktığımda 7.5 barlık bir basınç olduğunu gördüm bu tabi ki hem boya tabancası için hem de dağda bayırda sönen lastiklerin şişirilmesi için yeterli bir basınç, acayip mutlu oldum. hemen aracı çalıştırıp tüplerin dolmasını bekledim.
Tüplere baktığımda 6 adet ortamala her biri en az 30 litre civarında. Toplamda 180-200 litre kapasiteli hava tankları mevcuttu.Tabi bu tankların her biri bağımsız olarak havalı kapıları, süspansiyon körüklerini, imdat freni gibi sistemler için ayrılmış durumda.Ancak her halükarda boya tabancasına yeterli basıncı sağlayacak düzeyde.
Video: https://youtu.be/Qh6uU_ZU3qg
Boya antipas öncesi bir takım hazırlıklar yaptım, öncelikle uyguladığımız köpüklerin fazlalık ve taşmış alanları metal yüzeylerden uzaklaştırdım, ardından özellikle yan duvarların taşıyıcı ve destekleyici kolon ve krişlerini zımparalayıp hem yağdan kirden arındırmak hem de pürüzlü bir yüzey oluşturarak malzemenin en iyi şekilde yapışmasını sağlamak.
Zımpra işleminden sonra yine tüm yüzeyleri basınçlı hava ile tüm toz ve partiküllerden arındırdım, ve son olarak boyadan önce yine tüm yüzeyleri akrilik tiner ile yüzeysel bir temizlik yaptım. Boya öncesi tüm bu aşamalar sırasıyla yapıldığında direk uygulamaya nazaran en iyi sonuca ulaşmak mümkün. Biraz sabır ve iş gücü gerektirse de ben daha kolay bir yolunu şimdilik bilmiyorum.
Tüm bu aşamalardan sonra yüzeyler artık boyaya hazır hale geldi. Ancak öncesinde tüm camları maskelemeyip izole ettim bu maskeleme olayı bayağı uğraştırdı çünkü hava nemli olduğundan bantlar yapışmıyordu bir de streçle kaplamaya çalıştığımdan daha çok uğraştırdı , boya için özel maskeleme kağıtları var ancak 80 metrelik bir rulosu 150 tl civarı fiyatından ziyade içeri de çekim yaptığımdan kağıtlar tüm ışığı kesip kameraya zorluk çıkaracağından şeffaf streç ile yapmak zorunda kaldım.
Daha önce çeşitli çalışmalarda kullandığım 24 litrelik bir kompresörüm ve boya tabancası vardı. Genel de ufak işlerde kullandığım için hava basıncı ve miktarı yetiyordu ancak ilk defa bu kadar büyük bir alana boya yapacağımdan yeterli geleceğinden emin değildim doğrusu ki sonuç olarak daha işin başındayken kompresör yetersiz kaldı devam edemedim. Tabi her işte olduğu gibi mutlaka her zaman başka bir alternatif veya çıkış yolu vardır.
Yakın çevremde baktığımda kompresörü olan biri yoktu maalesef geriye birkaç seçenek kalıyordu ya en az 100 litrelik bir sessiz kompresör almak ki baktığımda 3500 tl den başlayan fiyatlar idi, yada rulo veya fırçayla uygulamam gerekirdi ki o da uzun zaman alacağından ve yorucu olacağından en önemlisi de kapalı ortam olduğundan kullandığım antipas da sentetik olduğu için saatlerce ortamdaki kimyasal havayı solumak istemedim doğrusu. Su bazlı antipaslarda mevcut ancak yaklaşık 4 kat daha pahallı ve sentetik kadarda güçlü yapışma sağlamıyor. Siz duruma göre tercih edebilirsiniz..
Tüm bunları düşünürken aracın havalı olduğu aklıma geldi ve mutlaka bir hava çıkışının olması gerektiğini düşünüp ilgili hava çıkışını, aracın hava tüplerinin olduğu kısımdan başlayarak aramaya başladım. Meğerse aracın sol şoför kısmının altında sigorta panellerinin olduğu yerdeymiş. Ve çıkıştaki hava basınç değerlerine baktığımda 7.5 barlık bir basınç olduğunu gördüm bu tabi ki hem boya tabancası için hem de dağda bayırda sönen lastiklerin şişirilmesi için yeterli bir basınç, acayip mutlu oldum. hemen aracı çalıştırıp tüplerin dolmasını bekledim.
Tüplere baktığımda 6 adet ortamala her biri en az 30 litre civarında. Toplamda 180-200 litre kapasiteli hava tankları mevcuttu.Tabi bu tankların her biri bağımsız olarak havalı kapıları, süspansiyon körüklerini, imdat freni gibi sistemler için ayrılmış durumda.Ancak her halükarda boya tabancasına yeterli basıncı sağlayacak düzeyde.