Karavan Önerisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ozcagla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,430

Ozcagla

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
3
Merhaba,

Çadır kampı hayatından çekme karavana geçmek istiyoruz. Yakın zamanda 3 kişilik bir aile olacağız. Çok bir bilgim olmadığı için önerilerinize ihtiyacım var. İnternette gördüğüm ilanlar üzerinden gitmek istiyorum. Beğendiğim modeller şunlar

1- Erba 3.75 (mutfak kısmı çok küçük geldi) ve 4.10 (sofben, jel akü gibi ekstra donanım eklersek 750 kg üstüne geçer mi sorunu)

2- Baskent ares

3- Pehlione

4- Ceren karavan

5- Doğa karavan

6- Güney-midi

7- Vagon karavan

8- Zirve Auto (O belgeli demiş ama özel yapım demiş nasıl oluyor anlamadım.

9- Tur Karavan (NK'nın kalitelisi gibi duruyor ama belgesi yok sanırım)

Bunlar arasında sakın uzak dur veya düşünülebilir diyebileceğiniz var mı?
Biraz uzun bir liste, ancak sadeleştirebildim.

Kolaylıklar dilerim.
 

Erba ve Güney eski üreticiler, bunları alırsanız , karşılacağınız süpriz az olur.
Özel yapımlardan , ilk karavanını yapanlardan, merdiven altı çalışanlardan , atölye tarzı yerlerde yapılanlardan , fatura vermeyenlerden, O1 ve O2 belgesi olmayanlardan, kaçın derim ben.
Yine de yerli karavan alınca elinizden iş gelmeli biraz.
Bir de karavanı canlı görmeden peşinat yollamayın.
 

Hep söylerim, en az 2 kış görmüş ve yollarda 10bin km yapmış karavanları olan üreticilere ve modellere yönelmenizi şiddetle öneririm. Aksi halde arge'nin bir parçası oluverirsiniz, firma hala ayaktaysa sizden sonra çıkan modellerinde sizinkinde olan hataların düzeltildiğini görüp hayıflanırsınız.

@bartek'in de belirttiği gibi gönderdiğiniz listede bu kriterlere uyan sadece 2 marka var.
 





Herkese merhaba ben de karavan alma sürecindeyim. Forumu yaklaşık 3 yıldır dışarıdan takip ediyordum.ancak son 1-1.5 yıldan beri malum fiyat artışlarından sebep biraz uzak kalmıştım. Yeni başlık açmak yerine buradan ustadlara sormak istiyorum.

Güney 370 bombe ile NK ritim 506 veya NK güneş arasında kaldım. NK ile ilgili sorunlar okuduğumu hatirliyorum. Lakin karavan işi ciddiye bindiginden beri araştırdığım kadarıyla şikayetlerin hepsi teslim süresi/ücret iadesi noktasında olmuş. Satışa hazır olan bir NK karavanı üstadlar tavsiye ederler mi? Güney bombe hoşuma gidiyor ancak karavan kapısı,dış duş,panel,estetik eksikliği ve 79bin TL fiyatı performans/fiyat çizgisinden uzaklaşmış gibi geldi. Bu iki model dışında önerilere de açığım.

Uzun bir mesaj oldu,sonuna kadar sabırla okuyup cevap yazan üstadlara şimdiden teşekkür ederim.
@pasolvon ,@bartek ,@omnitemporal
 
Son düzenleme:

Bu konuda çok bilgili olmasam da NK Ritim'i görme fırsatımız oldu. Açıkçası ben kalitesini beğenmedim. Banyosu da çok küçük, duş almak sıkıntılı görünüyor. Bizim gördüğümüz karavanın tavanı da içeri doğru bombe yapmıştı.
 

Bu konuda çok bilgili olmasam da NK Ritim'i görme fırsatımız oldu. Açıkçası ben kalitesini beğenmedim. Banyosu da çok küçük, duş almak sıkıntılı görünüyor. Bizim gördüğümüz karavanın tavanı da içeri doğru bombe yapmıştı.
Cevabınız için teşekkür ederim,siz bir karara varabildiniz mi? Seçenekleriniz arasındaki diğer karavanlar hem fiyat olarak yüksek hem boy olarak ortalama 3.70 civarında iken güney karavanda neden midi modelini listenize aldınız?
 

Cevabınız için teşekkür ederim,siz bir karara varabildiniz mi? Seçenekleriniz arasındaki diğer karavanlar hem fiyat olarak yüksek hem boy olarak ortalama 3.70 civarında iken güney karavanda neden midi modelini listenize aldınız?
Merhaba, guney karavan küçük ama kullanışlı göründü gözüme ama birebir görmedim. Fiyatı da uygundu sahibinden'de bir ilanın. Bir de bilindik eski bir firma diye Guney'e baktık ama dediğim karavan satıldığı için alamadık. Başkent karavanda karar kıldık en son. 2 kere gittik malzeme güzel göründü gözümüze. İnşallah memnun kalırız.

Sizden sonra denk geldim; eksisozlukte nk karavan için çok kötü yorumlar var. Tercih sizin.
 

Ceren karavanı da yukarıda görünce yazayım dedim . Ben 19 Mayıs 2022 tarihinde sipariş verdim Ağustos 2022 2. Hafta teslim. Monoblok olması iç dizayndaki kalite hissi ve kullanılan parça ve aksesuarların karavana özel olması nedeniyle ve en önemlisi yaşadığım yer olan Adana'da üretim yapması nedeniyle tercih ettim.
a6f44654f54bb67926bbeea02175c8c0.jpg
c7e50840857d35def14f8d797fecd051.jpg
0d1ce91b8945140bd3de58c285b90656.jpg
4aae28d0599f8da57cc7159749818d1b.jpg


Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Erba ve Güney eski üreticiler, bunları alırsanız , karşılacağınız süpriz az olur.
Özel yapımlardan , ilk karavanını yapanlardan, merdiven altı çalışanlardan , atölye tarzı yerlerde yapılanlardan , fatura vermeyenlerden, O1 ve O2 belgesi olmayanlardan, kaçın derim ben.
Yine de yerli karavan alınca elinizden iş gelmeli biraz.
Bir de karavanı canlı görmeden peşinat yollamayın.
Sayın hocam,
Dediklerinize katılmak ile beraber yeni kurulan bir firmanın kendini ispat etmesi zor bir süreç. Yaptığı ürün kaliteli olsa bile sizin yoldan gidersek tercih edilmeme ihtimali var.
Yeni Karavan üretim atölyesi açan veya açacak firmalara tavsiyeleriniz ne olurdu?
Benim Anladığım kadarıyla AR-ge çalışması yapmadan bu işe girenler ilk yaptıkları hilkat garibelerini piyasaya satmaya çalışıyor.
Halbuki sermaye güçlü olsa AR-ge ile uygun kaliteyi yakalayıp seri üretime sonradan geçilse gerçek bir marka yaratılmış olurdu.
 


Sayın hocam,
Dediklerinize katılmak ile beraber yeni kurulan bir firmanın kendini ispat etmesi zor bir süreç. Yaptığı ürün kaliteli olsa bile sizin yoldan gidersek tercih edilmeme ihtimali var.
Yeni Karavan üretim atölyesi açan veya açacak firmalara tavsiyeleriniz ne olurdu?
Benim Anladığım kadarıyla AR-ge çalışması yapmadan bu işe girenler ilk yaptıkları hilkat garibelerini piyasaya satmaya çalışıyor.
Halbuki sermaye güçlü olsa AR-ge ile uygun kaliteyi yakalayıp seri üretime sonradan geçilse gerçek bir marka yaratılmış olurdu.
Bir tane civatayı yanlış seçince, sıkıntı çıkartacağını bilecek kadar imalat tecrübesi olmalı. Katı kuralları ve düzeni olmalı. Karavan konusunda vizyon sahibi olmalı, karavancılığın ruhunu bilmeli. Sabit değil, yürüyen, sadece statik değil, dinamik yüklerin ne olduğunu bilen olmalı. Dediğiniz gibi iyi bir arge çalışması yapmalı. İyi bir elektrikçi, tesisatçı, marangoz, mekanik bilgi, becerisine sahip olunmalı. İlk karavanını dediğiniz gibi bir süre test etmeli, hatta tecrübesi ve aklına güvendiği karavancılara test ettirmeli. Bizde nedense mobilyası albenili olsun yeter denen bir akıl var. Tamam albeni şart ama , alt yapısı da en az albenisi kadar önemli olduğunun bilincinde olunmalı. Gerçekten bilmediğim için imalatcı değil de ithalatcı örneği vereceğim. Karavancılığı çok iyi bilen iki aile, U karavan ve Agus karavan bu işi, ithalatcı olarak çok iyi yapıyorlar.
 

Bizde nedense mobilyası albenili olsun yeter denen bir akıl var. Tamam albeni şart ama , alt yapısı da en az albenisi kadar önemli olduğunun bilincinde olunmalı.
İyi bir noktaya parmak basılmış,
yıllardır mobilyadan ziyade, alt yapının iyi olması gerektiğini anlatamadık insanlara.
Daha doğrusu Motokaravan da alt yapı, Çekme karavan da hem alt hemde üst yapının( yani dış kabuk ) iyi olması gerekiyor.
 

Sayın hocam,
Almadan 2 yıl araştırdım çünkü parayı denkleştiremedim buda bana yeterli zamanı verdi, sanıyordum.

Gezenbilir ailesinin çok faydası oldu.Aynı dili konuşan insanlardan öğrenmek bambaşka bir zevk.

Karavanımı alalı 1 yılı geçti buna rağmen halen yeni birşeyler öğreniyorum.
Karavan değil derya deniz mübarek. Aslında gördüğümüz ve üzerinde durmadığımız çok şey var.
Yavaş yavaş yüzeye çıkıyor.

Üretim tekniğinden tutun , Yol tutuşu olarak bile inanılmaz farklılıklar var. Maalesef yerli ve yabancı arasında.
 



Sayın hocam,
Almadan 2 yıl araştırdım çünkü parayı denkleştiremedim buda bana yeterli zamanı verdi, sanıyordum.

Gezenbilir ailesinin çok faydası oldu.Aynı dili konuşan insanlardan öğrenmek bambaşka bir zevk.

Karavanımı alalı 1 yılı geçti buna rağmen halen yeni birşeyler öğreniyorum.
Karavan değil derya deniz mübarek. Aslında gördüğümüz ve üzerinde durmadığımız çok şey var.
Yavaş yavaş yüzeye çıkıyor.

Üretim tekniğinden tutun , Yol tutuşu olarak bile inanılmaz farklılıklar var. Maalesef yerli ve yabancı arasında.

Altına imzamı atarım söylediklerinizin. Yerli üreticilere bu karavanın ağırlık merkezi nerede diye bir sorun bakalım ne diyecekler. Bunun cevabını verebilecek derecede mühendislik temelli çalışan 2 firma gördüm bu güne kadar yerliler içinde. Bu örneği verme sebebim de tam olarak buydu.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,514
Kaydolan Son Üyemiz
mozsarac

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst