Karavan Çekecek Araç Alırken Yaptığım Araştırmaları Sizlere Paylaşmak Istedim.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan farazicosmos Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,447
Merhaba, vw grubunun 1.5 tsi motorlu araçlarıyla tecrübesi olan oldu mu?almayı planladığım araç (ateca veya karoq) towcara göre ok ama gerçek dünya yorumlarını da merak ediyorum. 1100 kg bir adria çekecek.

ben bunu diğer mesaja atacaktım, foruma hatalı mesajla başlamak iyi oldu.
2 araçta şehir kullanımı için tasarlanan araçlar. Bir ara bende kodiaq almayı planlamıştım ve off road kabiliyetinin sıfır oluşundan ötürü vazgeçmiştim. Doğal olarak asffalttan çıkıp köy yolu piknik için patika yol çamurlu yol yayla yolu gibi yollara sapmamız gerekiyor. Araçlarda hafif değil gerçek 4x4 de değiller kilitli difransiyelde yok bu sebeple vazgeçmiştim. Bu saatten sonra da vw grubuna asla yelteneceğimi düşünmüyorum. mercedes olur bmw olur mazda volvo olur ama vw grubu bana asla hitap etmiyor. Kısaca şunu söyleyebilirim birincisi karavan takınca yakıt tüketimi artacak ikincisi ise araziye girdiğinizde 4 çeker gerektiğinde 2 çeker gibi ilerleyecek. Bu doğrultuda alıp almama kararı verebilirsiniz. Yakıt tüketimi artmayan araç var mı derseniz yok ama düşük motorlu araçlarda yüksek motorlulara göre bu artış çok daha fazla olmakta. Düz yolda ve inişte değil ama tırmanırsan bu zirveye ulaşır.
 

Araştırma sonuçları için teşekkür ederim. Ancak benim yöntemim biraz daha basit. Aracın kullanıcı kılavuzunu açıp römork çekme kısmını tamamen okuyorum. Oradaki belirtilenlere göre davranıyorum. Çekebileceğim en yüksek ağırlığı da araç üstündeki tip etiketinden okuyorum.

Mesela şu an kullandığım çekme karavan 700KG, aracım dizel opel mokka. 320Nm tork üretiyor. Örnek olması açısından kullanıcı kılavuzunda yazanlar şunlar;
Merhaba
Sizin aracinizi 750 kg alti karavan icin düşünüyorum
Aracinizin tam ozellikleri: mokka dizel 1.6 ve otomatik vites mi? Ve aracinizla yokus arazi gibi yerlerde problem yaşıyormusunuz? 4x4 olsaydi dediginiz oldu mu?
 

Merhaba
Sizin aracinizi 750 kg alti karavan icin düşünüyorum
Aracinizin tam ozellikleri: mokka dizel 1.6 ve otomatik vites mi? Ve aracinizla yokus arazi gibi yerlerde problem yaşıyormusunuz? 4x4 olsaydi dediginiz oldu mu?
Evet araç otomatik dizel 1.6

Gerçekten 750kg altı bir karavan ise çoğu zaman arkanızda olduğunu unutabilirsiniz ta ki dikiz aynasına bakana kadar.

4x4 olsaydı dediğim an olmadı. Arazide kullanmadim ancak %10 civarı eğimli kuru toprak/mıcır zeminde problemsiz çekmişliğim var. Emin olmamakla birlikte orada bir sebepten durmak zorunda kalsaydım belki 4 çeker ihtiyacı duyabilirdim.

@tapatalk
 

Evet araç otomatik dizel 1.6

Gerçekten 750kg altı bir karavan ise çoğu zaman arkanızda olduğunu unutabilirsiniz ta ki dikiz aynasına bakana kadar.

4x4 olsaydı dediğim an olmadı. Arazide kullanmadim ancak %10 civarı eğimli kuru toprak/mıcır zeminde problemsiz çekmişliğim var. Emin olmamakla birlikte orada bir sebepten durmak zorunda kalsaydım belki 4 çeker ihtiyacı duyabilirdim.

@tapatalk
Teşekkür ederim cevabınız için

Peki mokkaya yakın şu araclari tercih etmemenizin nedeni nedir mokkada sizi ceken özellikler nedir? Yakıt tasarrufu onceliginizde varmi bilmiyorum mesela aşağıda ki araclardan bazilari mokkadan daha az yakıyor

dacia duster 1.5 dizel otomatik 240 tork 4x2
nissan qashqai 1.5 dizel otomatik 240 tork 4x2 (özellikle piyasasi fazla gözüküyor ve karavan cekmede cok tercih ediliyor sanirim)
nissan qashqai 1.6 dizel otomatik 320 tork 4x2
hyundai tucson 1.6 dizel otomatik 320 tork 4x4 veya 4x2
suzuki vitara 1.6 dizel otomatik 320 tork 4x4
kia sportage dizel otomatik 320 tork 4x4 veya 4x2
 

Çeki demiri takıldıktan sonra TSE tarafından verilen "Montaj Uygunluk Belgesi" nde aracıma ait değerler belirtilmiş. Şöyle ki,

Yürür Vaziyette Kütle : 1571
Teknik Açıdan Müsaade Edilen Azami Yüklü Kütle Katarın Teknik Açıdan Müsaade Edilen Azami Kütlesi : 2020: 3520
Teknik Açıdan Müsaade Edilen Motorlu Aracın Çekebileceği Azami Kütle : FRENLİ:1500 FRENSİZ:750

Bu arada aracım Subaru Legacy 2011 model Maksimum tork 196 nm
Almak istediğim araç 750kg ila 1200 kg arası olduğu için sıkıntı çıkmaz umarım.
 



Bir veriden bahsetmek istiyorum. Bu ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum. Geçmişte okumuştum. O yüzden bahsedicem. Belki birisinin işine yarar diye.

Avrupa birliği güvenlik dolayısıyla aile otomobillerinde minimum 250 nm tork olması gerektiğini ortalama değerin 320 nm tork olduğunu ve bunun üstüne çıkılmasının çok daha güvenli olduğunu söylüyordu.

Ben eski aracımla mercedes cla 180d amg 2019 model yeni kasa 4 kişi giderken yokuş çıkmak zorunda kalmıştım ve aracın çok zorlandığını fark etmiştim. 260 nm tork değerine sahipti. 5 kişi artı bagaj olsa çok daha zorlanacaktım aynı yolda. Birde karavan yada römork çeksem durumu düşünemiyorum bile.

Ben bu postu açarken tüm teknik verilerden bahsettim.

Karavan çekerken karavan aracın %90'ı nı geçmemeli. Güvenli kabul edilen rakam %70. Yani 2500 kg lık devasa bir suv veya pickup türü aracınız var diyelim 2250 kg maksimum değer güvenli kabul edilen değer ise 1750 kg olmalıdır.

Herkes 750 kg altı karavan çekicem bu ne ki kuş gibi yük diye düşünüyor ama bir çok şeyi unutuyor. Aracın düşük devirde tork verip vermediğini, 4x4 olup olmadığını, Türkiye'nin düz değil yokuşlu yollara sahip olduğunu, aşırı dik yokuşta kırmızı ışığın olduğu yolların varlığını unutuyorlar. Düz yolda bisiklete bağla oda çeker. Elle it rahat itersiniz. En ağır aracı düz yolda boşa alın itin kuş gibi gidecektir. Ama eğim yokuş devreye girdiğinde maalesef ki işler değişecektir. Ege yolları karadeniz yolları iniş ve çıkışlar barındırır ve bu yüzden güçlü araç gerekir.

Normal bir aracı ele alalım. Diyelim ki skoda octavia aracınız var. Önden çeker ve 250 nm tork gücünde. 250 nm, neydi teoride 2500 kg çekebilecek yapıdaydı. 1300 kg lık araca 750 kg eklediğinizi ele alalım. Yaptı 2050 yani ortalama 50 nm tork fazla gözüküyor. Güvenlik bize ne diyordu tork toplam ağırlığın %25 fazlası olmalı ki yokuş çıkabilsin. 200 kg ortalama kişiler ve yük, karavanda ek yük denildiğinde ortalama 300 kg ek yük dediğimizde 1 nm 10 kg taşıyabildiğini ele aldığımızda hesabı sıfırdan yapıyoruz 2350 kg total ağırlık %25 fazlası 2937 yapmakta. Bunun içinde 293 nm tork değerine sahip olmamız gerekir. Yani 43 nm tork eksik. Karavanında arkadan ortalama 100 kilo bindirdiğini aracın önünü yukarı kaldırdığını ele alırsak önden çeker bir aracın yokuşta kalkması çok zor oluyor. Ben dik yokuşta patiye düşen çıkamayan 4 lüleri yakıp geri geri inip sonra çıkan motoru hararet yaptıran balataları yakanları çok gördüm. Karavansız bunlar oluyorsa karavanla siz düşünün.

Karavanda ise fren olmalı çünkü arkanızdan sizi iten bir kütleyi araç durduramaz yada yokuşta geriye çeken bir kütleyi kolay oynatamaz. Fren kısaca şart.

2 önemli konu daha var. Birisi aracın frenleri güçlendirilmiş frenlere sahip olmalı ikincisi ise aracın soğutma sistemi iyi olmalı. Bir çok araç fabrika çıkışı çeki demiri ile alındığında stok araçlara göre daha iyi bir soğutma sistemi daha büyük fren diskleri ile gelmekte. Yani sanayide kaynakçıya taktırdığınızla farklı.

Umarım bu bilgiler araç ve karavan alacakların işine yarar.
 

Teşekkür ederim cevabınız için

Peki mokkaya yakın şu araclari tercih etmemenizin nedeni nedir mokkada sizi ceken özellikler nedir? Yakıt tasarrufu onceliginizde varmi bilmiyorum mesela aşağıda ki araclardan bazilari mokkadan daha az yakıyor

dacia duster 1.5 dizel otomatik 240 tork 4x2
nissan qashqai 1.5 dizel otomatik 240 tork 4x2 (özellikle piyasasi fazla gözüküyor ve karavan cekmede cok tercih ediliyor sanirim)
nissan qashqai 1.6 dizel otomatik 320 tork 4x2
hyundai tucson 1.6 dizel otomatik 320 tork 4x4 veya 4x2
suzuki vitara 1.6 dizel otomatik 320 tork 4x4
kia sportage dizel otomatik 320 tork 4x4 veya 4x2

Biz bu aracı sadece çekici olarak kullanmıyoruz, hanımın şehir içi ulaşım için de kullandığı araç olarak kullanıyoruz. Dolayısıyla bütçemize uygun olan, hoşumuza en çok giden ve teknik verileri karavan çekmeye de uygun olduğu için tercih ettik. Bir önceki çekici olarak kullandığımız aracımız suzuki grand vitara 2.0 4x4'tü. Onun yaşı ilerlediği için bu araçla değiştirdik.
 

Bir çok araç fabrika çıkışı çeki demiri ile alındığında stok araçlara göre daha iyi bir soğutma sistemi daha büyük fren diskleri ile gelmekte."

Bu konuda emin misiniz? Bu güne kadar premium markaların lüks modelleri dışında böyle bir opsiyona denk gelmedim. Hele ki daha iyi bir soğutma sistemine... Hangi marka hangi modeller için bu bilgiyi teyit ettiğiniz paylaşmanızı rica ederim.
 

Bu konuda emin misiniz? Bu güne kadar premium markaların lüks modelleri dışında böyle bir opsiyona denk gelmedim. Hele ki daha iyi bir soğutma sistemine... Hangi marka hangi modeller için bu bilgiyi teyit ettiğiniz paylaşmanızı rica ederim.
Araçların motorlarını bilmem ama iş makinası motorlarında daha büyük kapasitesi olan radyatör devir daim pompası olur ekstra soğutma için.
 

Bu konuda emin misiniz? Bu güne kadar premium markaların lüks modelleri dışında böyle bir opsiyona denk gelmedim. Hele ki daha iyi bir soğutma sistemine... Hangi marka hangi modeller için bu bilgiyi teyit ettiğiniz paylaşmanızı rica ederim.
bu bilgiye mercedes almanya sitesinde araç özelleştirmesi yaparken çeki demiri ekletme opsiyonunu tıkladığımda ulaşmıştım. halen çeki demiri ekletince soğutma sisteminden bahsediyorlar mı bilmiyorum ama bir kaç sene önce bu veri vardı. ek olarak gerçek verilere üretici ülkenin sitesinden bakmak daha iyi oluyor. örneğin casio saat bakın japonya sitesine girin kullanılan pilin numarasına kadar veriyorlar gibi. ama diğer ülkeler yüzeysel verilerle geçiştiriyor.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst