Kamper'de Cumba (Slide out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oralulkumen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 100
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,792
Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

Son çizimlerinizde detaylar net görünmüyor, müsadenizle oturma gurubumda uyguladığım benzer bir sistemi anlatayım, ( biraz uyduruk ama iş görüyor ) , oturma gurubum teleskobik borular içinden uzayarak yatak vazifesi görüyor, ve tüm ağırlığı yatak ortasında yere destek olmadan teleskobik borular taşıyor, 2 kişiyi rahat taşıyor. teleskobik boru dediğimde hani şu otobüslerdeki tutunma boruları, dış boru capı 25mm, iç boru çapı 22mm, et kalınlığı 1mm,
Sizin sistem 2 değil en az 3 kızaklı olmalıki acılırken yada kapanırken çapraz çarpılmalardan ( illaki olacak )meydana gelen kasılıp sıkışmalar ortadan kalksın, ayrıca sistemi elle kapatmak yada açmak pek mümkün olmayacaktır, hafif yada iyi kayar olsa dahi insan gücü sistem açıldığında yada kapandığında, alt, üst ve her iki yandaki izole contalarını sıkıştırmaya yetmez, bu iş için elektrikli motorda tavsiye etmem, belki helis dişli sistem yaklaşık gücü sağlar fakat bu seferde zaman çok uzayacaktır, hidrolik bunlara göre hem basit hem güçlü hemde sadedir.
Gene bana göre sizin sistemde motor güç kabin altından kumanda ederken kapanma durumunda kabin üstündende manuel de olsa bir kilit gerekecektir, kapanma durumunda polyamid takozlara sıkışarak kabin tam sabitlnebilir

DSCN0763.jpg


DSCN0764.jpg
 

Etiketler
Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

Aka' Alıntı:
Sizin sistem 2 değil en az 3 kızaklı olmalıki acılırken yada kapanırken çapraz çarpılmalardan ( illaki olacak )meydana gelen kasılıp sıkışmalar ortadan kalksın, ayrıca sistemi elle kapatmak yada açmak pek mümkün olmayacaktır, hafif yada iyi kayar olsa dahi insan gücü sistem açıldığında yada kapandığında, alt, üst ve her iki yandaki izole contalarını sıkıştırmaya yetmez, bu iş için elektrikli motorda tavsiye etmem, belki helis dişli sistem yaklaşık gücü sağlar fakat bu seferde zaman çok uzayacaktır, hidrolik bunlara göre hem basit hem güçlü hemde sadedir.

Açma kapamayı sonsuz vida ile çevirme kol şeklinde yapılabilirmi, hidrolik sistem gerçekten çok kullanışlı olsada yağ kaçakları
ile uğraşmak gözümde büyüdü.

Sistem açıldığında katlanır destek ayakları ile yere sabitlemek sistem üzerindeki yüküde alacaktır.
 

Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

Bekir,
aşağıdaki 1 resimde içeriden bakıldığında bükülmüş beyaz kenar çerçevesini ile araç kaportasının iç kısmı arasında kaportaya bağlı kapı fitili koymayı düşündüm.

Cumba açıkken 2. resimde dışarıdan araç kapı çerçevesi, kenardan bakıldığında görünüyor olacak, bu bir sorun olabilir, yağmur içeriye girmez ancak kilite ulaşabilir, adamlar belli ki çözmüş, evet çözmek lazım. :smiley:

2014 3.jpg


2014 2.jpg
 

Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

Goldwingerr' Alıntı:
Yabancı campinglerde bu şekilde genişleyen araçları çok görmüştüm.Acaba bunların izelasyon ve sistemleri çizimleri veya aracın tamir kataloğu bulunsa burada var mıdır çözüm sistemleri ve uygulama sistemleri diye aklıma geldi.Benim aklıma sağda kapı var,solda da bu genişleyen bölüm var.Arabanın sağlamlık veya direncine bu olumsuz yönde bir etki etmez mi ducatolarda şasi yok ya.

Merhaba Goldwingerr,
Bulsak iyi olur :smiley: Evet şasi olmaması kötü, ancak italyanlar çift taraflı kapı yapıyorlar sanıyorum. Diğer kapıyı da orjinal takmak belki daha hayırlı olur, bursa da üretip satıyorlar.

Acaba Boxer ve Jumper da da şasi sistemi aynı mı?
 

Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

buralpdi' Alıntı:
bir meraklı gözüyle,
sistem çalışır gözüküyor, fakat kayar kapının bütün yükünü alan kızaklarda çalışan tekerler ve kilitleme parçaları iptal edileceği için, tüm ağırlık tamamen sizin sistemde altta uygulayacağınız kızaklarda, kayar kapıyı kapattığınız zaman yolculuklarda sarsıntı nedeni ile kırılmalar veya kapının tam kapanmama sorunu yaşarsınız gibi geliyor,
bence 4 adet kızak üzerinde çalıştırmanız lazım diye düşünüyorum,
selamlar

Selamlar Buralpdi,

Kilit sisteminin iptal edilmesine gerek yok gibi gözüküyor, varolan kilitler zaten paralel kapanırken çalışıyor, kilitler olduğu gibi kalacak diye düşündüm. O kızak sisteminde 2 yatak ve 4 araba var, arabalardan her biri dinamik 400 statik 1000 kg taşıyor ve rahat çalışabilmesi için paralellik çok önemli, montajda milimetrenin %20 si hassasiyet gerekiyor. 4 tane daha da zor olabilir? Düşünmeliyim önerinizi. Teşekkürler.
 



Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

mayıstosböce' Alıntı:
Bu raylar hakkında daha açıklayıcı bilgi alabileceğim bir yer mevcutmu,teknik ismi nedir yada sormak istediğimi direkt sorayım ,hazıra konmayı pek sevmiyorum ama ,acaba en uzun olanı ne kadar dır.

:smiley: Merhaba
https://tech.thk.com/index_en.php
Burada LM serisi HSR modeli, çeşitli kalınlıklarda ve uzunluklarda bulunuyor Büyük CNC tezgahları için üretilmişler. Piyasalarda satıcıları bulunuyor.
 

Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

Aka' Alıntı:
Son çizimlerinizde detaylar net görünmüyor, müsadenizle oturma gurubumda uyguladığım benzer bir sistemi anlatayım, ( biraz uyduruk ama iş görüyor ) , oturma gurubum teleskobik borular içinden uzayarak yatak vazifesi görüyor, ve tüm ağırlığı yatak ortasında yere destek olmadan teleskobik borular taşıyor, 2 kişiyi rahat taşıyor. teleskobik boru dediğimde hani şu otobüslerdeki tutunma boruları, dış boru capı 25mm, iç boru çapı 22mm, et kalınlığı 1mm,
Sizin sistem 2 değil en az 3 kızaklı olmalıki acılırken yada kapanırken çapraz çarpılmalardan ( illaki olacak )meydana gelen kasılıp sıkışmalar ortadan kalksın, ayrıca sistemi elle kapatmak yada açmak pek mümkün olmayacaktır, hafif yada iyi kayar olsa dahi insan gücü sistem açıldığında yada kapandığında, alt, üst ve her iki yandaki izole contalarını sıkıştırmaya yetmez, bu iş için elektrikli motorda tavsiye etmem, belki helis dişli sistem yaklaşık gücü sağlar fakat bu seferde zaman çok uzayacaktır, hidrolik bunlara göre hem basit hem güçlü hemde sadedir.
Gene bana göre sizin sistemde motor güç kabin altından kumanda ederken kapanma durumunda kabin üstündende manuel de olsa bir kilit gerekecektir, kapanma durumunda polyamid takozlara sıkışarak kabin tam sabitlnebilir

Evet Aka, aslında sistem sizinkinden çok farklı değil, en büyük fark yataklamanın çok hassas olması ve 2 kızak 4 araba ile yaklaşık 1,5 tonluk dinamik yüke dayanması, dezavantajı ise 2 kızaklı 4 arabalı sistem 400 euro :smiley: Açma kapama sistemi için Atilla nın bir kaç sayfa önce paylaştığı dişli mil sistemi ve servo motor uygun olur gibi geldi, manuel de kullanılabilen bir sistem, dışarıdan kolla çevirmek gerekiyor. ancak hidrolik te düşünülebilir. Kapının 4lü kilit sistemi olduğu gibi kalırsa sorun olmayacak gibi?
 

Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

güngör' Alıntı:
Açma kapamayı sonsuz vida ile çevirme kol şeklinde yapılabilirmi, hidrolik sistem gerçekten çok kullanışlı olsada yağ kaçakları
ile uğraşmak gözümde büyüdü.

Sistem açıldığında katlanır destek ayakları ile yere sabitlemek sistem üzerindeki yüküde alacaktır.

Merhaba Levent Güngör,

Birkaç sayfa önce Atilla'nın paylaştığı vidalı sistem elektrik mototruyla da elle bir kolla çevirerek (eski Landrover marş motoru kolu gibi) de kullanılabiliyor. hem de sessiz ve yavaş açılıyor. 50 cm de ayağa gerek kalır mı bilemiyorum, bunun gerekebileceği varsayımını yabana atmayıp tasarlarken altta boşluk bırakmakta fayda var :smiley:
 

Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

oralulkumen' Alıntı:
Bekir,
aşağıdaki 1 resimde içeriden bakıldığında bükülmüş beyaz kenar çerçevesini ile araç kaportasının iç kısmı arasında kaportaya bağlı kapı fitili koymayı düşündüm.

Cumba açıkken 2. resimde dışarıdan araç kapı çerçevesi, kenardan bakıldığında görünüyor olacak, bu bir sorun olabilir, yağmur içeriye girmez ancak kilite ulaşabilir, adamlar belli ki çözmüş, evet çözmek lazım. :smiley:

Selam,

Sanırım orijinalini bulup incelemen gerekecek :smiley:

Eğimden dolayı yağmur iç kısımlara doğru akacaktır. Muhtemelen alt taraftan içeri sızabilir. Aklıma gelen çözüm, AKA'nın banyo kapısında yaptığı gibi, suyu toplayıp dışarı doğru kanalize edecek hafif bir eğim ve belki küçük bir su kanalı.

Sen ana mekanizma üzerinde kafa yorarken fazla tali bir ayrıntıya takıldığımın farkındayım. Benim kafamda şeytanın gizlendiği bu tür ayrıntılara takılıyor, ne yapayım? :smiley: :smiley:
 

Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

Oral bey merhaba, :smiley:

başlarda, başka çözümlerden umudunuzu kestiğinizden olsa gerek, size ferah hacım sunacağı varsayımı ile kayar cumbayı çözüm olarak gördüğünüzü yazmışsınız.

Bilmem attığınız taş, ürküttüğünüz kurbağaya değecek mi ?

Yaz gezileriniz için asıl yaşam alanınız zaten dışarıda.
Uzun soluklu kış gezileri için ise, panelvan tercihi "oldukça tartışmalı" ile "olumsuz" arasında bir yerlerde olmalı ?
Tabi astronotlar ile sinir sistemleri senkron çalışan eşler hariç. :D

Kayar cumba özellikle panelvanlar için teorikte daha gerekli ve rasyonel ama pratikte ise tam tersi doğru. Sayılarına bakarsak üreticilerde öyle düşünüyor olmalı. Üstelik başlamadan Murphy'e de bir sorun derim. :D
Hedeflediğiniz ferahlık optik olarak yada yukarıdan kazanılamaz mı?

Fakat sezdiğim, referanslarınızı da hesaba katarsak motivasyonunuzu başka yerde aramalı diye düşünüyorum. ;) Bilmem az da olsa haklı mıyım ?

Hoş geldiniz. :smiley:
 



Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

TA2RX' Alıntı:
Selam,

Sanırım orijinalini bulup incelemen gerekecek :smiley:

Eğimden dolayı yağmur iç kısımlara doğru akacaktır. Muhtemelen alt taraftan içeri sızabilir. Aklıma gelen çözüm, AKA'nın banyo kapısında yaptığı gibi, suyu toplayıp dışarı doğru kanalize edecek hafif bir eğim ve belki küçük bir su kanalı.

Sen ana mekanizma üzerinde kafa yorarken fazla tali bir ayrıntıya takıldığımın farkındayım. Benim kafamda şeytanın gizlendiği bu tür ayrıntılara takılıyor, ne yapayım? :smiley: :smiley:

Her şey ayrıntılarda saklı Bekir :smiley: Batıran da çıkaran da onlar oluyor. Evet, kanal bir çözüm olabilir.
 

Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

Merhaba Mesut bey,

Forumdaki yazışmalar ve bilgiler sayesinde 11,5 tan çoktan vazgeçip işi 13 e bağladım aslında :smiley: arka teker sonrası kasa taşıntısından dolayı daha uzunu tercih etmeyeceğim. Niyetimiz yazları kamplamaktan ziyade uzun bir uzak doğu asya turu. Gezdiğim bu boy karavanlarda da beni en çok sıkan şey darlık oldu, paylaştığım fotodaki örneği de görünce üzerine atladım açıkçası.

Murfy konusunda son derece haklısınız, her işimizde olduğu gibi yine görev başında olacağından kuşkum yok :smiley:

Görsel anlamda ferahlık sağlamanın bir yolu olarak, tuvalet kabininin ortasından yukarısını, mutfak tezgahı ile aynı boya gelecek şekilde teleskopik olarak alçalıp yükselen yapabilir miyim diye düşünmedim değil, ama o fikri paylaşmaya cesaret edememiştim :smiley:

Kişilik analiziniz tamamen doğru, tasarlamayı ve üretmeyi gezmek kadar çok seviyorum:smiley:

Müstakbel aracımı bulup alana kadar tasarım devam eder, sonrasında zor.
 

Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

oralulkumen' Alıntı:
Görsel anlamda ferahlık sağlamanın bir yolu olarak, tuvalet kabininin ortasından yukarısını, mutfak tezgahı ile aynı boya gelecek şekilde teleskopik olarak alçalıp yükselen yapabilir miyim diye düşünmedim değil, ama o fikri paylaşmaya cesaret edememiştim :smiley:

Ha ha! Süper fikir! Cin fikirlerin bu kadar uçuk olanı ancak senden beklenir zaten. :smiley:

Bence denemeye değer. Hem cumbalı hem asansörlü tuvalet bir arada bile uygulanabilir. Neden olmasın? :smiley: :smiley:
 


Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

Oral bey,
19 senedir nerdeyse her sene Hindistan dahil uzak doğuya gidiyoruz. Emeklilikten sonrada son iki senedir şu anda olduğu üzere soğuk Avrupadan kaçıp 3-4 ay için kışları geçirmek üzere yine buralarda Tayland'da yollardayız. Bu zaman zarfında gördüğüm toplam karavan sayısı 10-12 civarında olmalı. Son ikisi geçen sene kuzey Tayland'da 2 Fransız panelvanıydı. Tabii mümkün, fakat çok kimseyi yoldan alı koyan noktalar;
* Myanmarın kısıtlı kara sınır kapılarını komşu ülke vatandaşı dışında araçla geçmek hala kesinlikle mümkün değil. ( Bazı sınır kapılarında araçsız günlük gir-çık hariç )
* Pakistan'daki aktüel güvenlik sorunu. ( Bazı polis karakollarının, ücretsiz eskort verdiğini okudum)
* Çin'i araç ile geçerken, tek karavan için astarı yüzünden pahalı, ücretli resmi refakatçı zorunluluğu var.( 2 sene evvelki bilgi)
* Gemi ile aracı gönderip geri getirtmenin mali külfeti ? ( + Uçak biletleri !)

Belki biliyorsunuz buralarda 2 kişi gününü 35-50 € ile geçirebiliyor. Karavana göre diğer artılarını sanırım saymama gerek yok ? :smiley:
 



Ynt: Kamper'de Cumba (slide Out) Uygulaması Yapılabilirmi ?

Mesut bey, tatsız ancak malesef gerçek bilgileri paylaşmışsınız, teşekkürler. O bölgelerdeki seyahat tecrübelerinizden devamen yararlanacağımı umuyorum. Ve sonuçta 13 m3 e sığmaya çalışacağım, deneyeceğim. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,758
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
aytar6363

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst