Kamp Yerinden Ayrılma Kontrol Listesi (checklist)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gmemik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,527

gmemik

Yeni Üye
Mesajlar
15
Tepkime Puanı
59
2 yıldır çekme karavan kullanıyorum. Öncesinde Ortiz 3.90 kullandım ve yakın zamanda Bürstner 460TS ye geçtim. Zaman içinde kontrol etmem gereken şeylerin artması, kamp alanlarında veya işlemlerde unuttuklarım vb. durumlar derken bir kontrol listesinin yararlı olacağını düşündüm. Aşağıda paylaşıyorum. Varsa sizinde bu şekilde kontrol listeleriniz veya tavsiyeleriniz paylaşabilirsiniz. Böylece herkes kendine uygun listeyi daha rahat oluşturabilir.

  1. Ocak ve lavabo kapakları kapalı
  2. İçme suyunun ağzı kapalı ve güvenli
  3. Kamp masası, sandalyeleri topu ve bagajda
  4. Mangal bagajda
  5. Duş başlığı yerinde
  6. Camlar kapalı
  7. Hekiler kapalı
  8. Sineklikler ve perdeler açık
  9. Tente toplu
  10. Tente çivileri karavanda
  11. Lastik basınçları hazır
  12. Gaz kapalı
  13. Buzdolabı yolculuk modunda
  14. Dış elektrik bağlantısı çekik ve kablo tüplükte
  15. Şebeke su bağlantısı çekik ve hortum tüplükte
  16. Uzatma kablosu bagajda
  17. Su deposu boş
  18. Boiler boş
  19. Boiler kapağı yerinde değil
  20. Masa yolculuk konumunda
  21. Karavan ve dış çöp toplu, araçta veya genel çöpe atıldı
  22. Tüm dolaplar yolculuk konumunda
  23. Işıklar kapalı
  24. Tuvalet kapısı tam kapalı
  25. Kapı basamağı içeride
  26. Destek ayakları toplu
  27. Karavan araca bağlı (topuz, elektirik, güvenlik teli)
  28. Çeki okunda yeşil halkalar görünüyor
  29. Mover geri çekik
  30. Mover anahtarı kapalı ve karavanda
  31. Mover kumandası kapalı ve yerinde
  32. El freni inik
  33. Takozlar, destek ayağı levyesi, mover levyesi tüplükte
  34. Kapı ve dış dolaplar kllitli
  35. Karavan aydınlatma çalışıyor
 
Son düzenleme:

Etiketler
Ben de 460 TS sahibiyim.
Çok güzel bir check-list olmuş.

Ek olarak ben mutfak musluğunun açma kapama koluna lastik toka geçiriyorum. Bir keresinde sabunluk yolda zıplayarak çeşmeyi açmış. Ortalık su olmuştu. Allahtan depo boşa yakındı. Yoksa ortalığı su basacaktı.
 

Benim şimdiye kadar yaptığım eksiklikler;
7.Hekiler kapalı : Bir kere tam kilitleme mişim. Yolda bir araç sollarken haber verdi.
32.El freni: Bir kaç kez unutup zorladım.
35.5 : Pilot tekeri kaldırmayı ve kilitlemeyi unutma . Gerçi hata sayesinde terazili ön teker aldım.

Bunun bir de ilk geldiğimiz andaki kontrol listesini hazırlayalım .:smiley:
 

.
Sanırım çekme karavanlar için bile bizde çokca kamping dışı geceleme tercih edildiğinden,
* tuvalet kasetinin ve gri suyun boşaltılması ile
* kamping ücretinin ödenmesi atlanmış.
Bir de çekmelerin tersine, motokaravanlar için diğer hedefe göre su dolumu gerekebilir.
 
Son düzenleme:




Ben de 460 TS sahibiyim.
Çok güzel bir check-list olmuş.

Ek olarak ben mutfak musluğunun açma kapama koluna lastik toka geçiriyorum. Bir keresinde sabunluk yolda zıplayarak çeşmeyi açmış. Ortalık su olmuştu. Allahtan depo boşa yakındı. Yoksa ortalığı su basacaktı.

Bizim karavanda karavanın tüm enerjisini kesen bir anahtar, yanında da pompanın enerjisini kesen başka bir anahtar var. Sadece hareket ederken değil, karavanın yanından ayrılırken bile ben mutlaka pompayı kontrol eden anahtarı kapatıyorum.

Sebebi ise; gündüz gürültüden dolayı pompanın çalıştığı duyulamayabiliyor.
Musluklar içindeki bir mikro anahtar vasıtasıyla dalgıç pompayı enerjilendirip suyu akıttığı için musluğu kapatınca musluk iyice bastırılmazsa su akmıyor ama çok hafif bir boşluktan dolayı pompa çalışmaya devam ediyor ve bir süre sonra da yanıyor. Benim de başıma bu geldi geçen yaz.
 

@gmemik , bu liste iyi güzel de bu kontrolü yapan kişinin de dikkatli ve titiz olması gerekiyor. Yoksa liste tek başına bir işe yaramıyor (denenmiş tecrübe) :tearsofjoy:

Ben mutfak eşyalarına ve mutfak dolaplarındaki bardak, tabağın düzenine karışmıyorum. Onları eşim ayarlıyor. Geri kalan her şeyin kontrolü bende. Ancak gelin görün ki, birkaç kere uzun yolculuklardan sonra tesadüfen bir şey ararken mutfak tezgahının üstündeki dolapların birinde başı boş iki üç tane cam bardak görerek şok oldum.

Koca dolapta sadece boşta bardaklar vardı. Hareketlerini kısıtlayacak hiçbir şey yoktu. Pek tabii, yol boyunca kafa kafaya tokuştular ama şaşılacak bir şekilde ne bir çatlak vardı, ne de kırık.

Artık mutfak raflarının kontrolünü de listeme ekledim. Cep telefonu ve cüzdan gibi önemli şeyleri unutmasın da, bardağı ben kontrol ederim. :rolleyes:
 

Her şeyi kontrol etsem de atelajın çevresinde bir tur atarak gözle son bir kontrol yaparım.
Ben de öyle yapıyorum. Hatta karavanı durduğu alanın dışına çıkardıktan sonra inip, son bir defa yerde bir şey var mı diye de kontrol ediyorum.

Bir kaç yüz metre gittikten sonra da ilk müsait yerde kenara çekip el frenini, pilot tekerini ve mover'in ayrılmış olduğunu bir kere daha kontrol ediyorum.

Emniyet halatını bağlarken de atelajın normal düz durumuna göre değil, tam dönüş yapıldığı zaman gerilme mesafesini hesap ederek bol bağlamak lazım. Yoksa yolda giderken halatın frenleri çektiğini duydum birisinden. Çeki demirinin yapısından dolayı benim halatın boyu biraz riskli duruyor. Daha uzununu alırsam içim rahatlayacak.
 

@gmemik, 28. maddedeki çeki okundaki yeşil halkalara pek güvenmeyin.

Karavanı araca bağladıktan sonra mutlaka pilot teker ile karavanı ve aracı hep beraber normal topuz atma mesafesine kadar yukarı doğru yükselterek topuzun ayrılmadığını test edin.
 

Benim şimdiye kadar yaptığım eksiklikler;
7.Hekiler kapalı : Bir kere tam kilitleme mişim. Yolda bir araç sollarken haber verdi.
32.El freni: Bir kaç kez unutup zorladım.
35.5 : Pilot tekeri kaldırmayı ve kilitlemeyi unutma . Gerçi hata sayesinde terazili ön teker aldım.

Bunun bir de ilk geldiğimiz andaki kontrol listesini hazırlayalım .:smiley:

Benim ilk gelince dikkat ettiğim noktalar bunlar:

- Kamp yerine gelince geri manevra yapmadan önce stabilizatörü kaldır.

- Geriye yanaştıktan sonra el frenini çekip yavaşça bir karış ileri gidip körükleri aç. Yokuş aşağı olursa takoz koyarak yap.

- Mover’i bağladıktan sonra el frenini indir.
 



Ek olarak yürüdükten sonra ana yola bağlanmadan önce müsait bir yerde 20-30km hızda sert bir frenle çekme karavanın frenlerini test ederim. Ana yola çıktıktan sonra da ilk durabileceğim yerde jantlarda ısınma olup olmadığını kontrol ederim olası bir balata sıkışması ihtimaline karşı.

@tapatalk
 
Son düzenleme:

.
Yahu millet, biz bir yerlerde yanlış yapıyoruz galiba ?
Daha doğrusu gezginciliğim karavancılığımdan daha önce geldiği için aslında kendi hesabıma konuşayım.
Bütün yukarıda yazılanlara karşılık, burada da yazmıştım, uçakla seyahat için sadece
* bilet,
* kimlik (pasaport) ve
* para (kredi kartı) nın kontrol edilmesi yeterli olmakta.
Hatta bilet ve para uygulaması tek bir cep telefonuna bile sığabiliyor.

Şu anda Almanya’dan Türkiye’ye havaalanı ulaşımı dahil ~150 € ya uçulabiliyor. Ben bu iki kişilik bilet parasıyla karavanımla evimden ancak Avusturya’ya kadar gidebiliyorum, nerde kaldı Türkiye.. Hadi ilk günün çabası uçağa eşit diyelim, yollarda geçen diğer günleri nereye koyacağız ? Hele bizde Avrupa’yı gezme gibi uzun menzil hedefiyle alınan çekme karavanlar konusuna ise isterseniz hiç girmeyelim.

Diğer masraflar demeyin.
Karavanlarımızın amortismanı ile senede yapılacak konaklama sayısını karşılaştırmalı hesap edeniniz var mı ? Açıkcası ben bol gezen bir emekli olarak bile sonucu az çok tahmin edebildiğimden bu hesaba hiç girmedim. Herkesin zaten otomobili var diye düşünülünce, hesap da daha göreceli çıkmakta.

Üstelik yanlış anlaşılmasın, konuya sırf maddi açıdan baktığım falan da yok.
Sizleri bilmem ama bazen konakladığım yerlerde etrafıma bakarken, ulaşılanın bu çabaya değmediği duygusuna kapılıyorum.
Özellikle ulu orta yerlerde, hatta alakasız kampinglerde.


Sadede gelelim..
Peki neden karavancılığa devam ediyor ve karavanımı satmayı falan düşünmüyorum ?
Yaşamda çoğu şeyde olduğu gibi akla sığmasa da inanç meselesi olmalı ?..
Bilirsiniz, inançları fazla kurcalamamak lazım.. 😉


Herneyse, nerede kalmıştık ?
Kamp yerine gelince yapılacaklar listesi denmişti sanırım ? 😋


...
İtirazım var !
@12:01 herkeze tek tek cevap vererek, ileti sayısını suni olarak arttırıyor..
Bu düpe düz haksız rekabet !
:yum:
 
Son düzenleme:

.
Yahu millet, biz bir yerlerde yanlış yapıyoruz galiba ?
Daha doğrusu gezginciliğim karavancılığımdan daha önce geldiği için aslında kendi hesabıma konuşayım.
Bütün yukarıda yazılanlara karşılık, burada da yazmıştım, uçakla seyahat için sadece
* bilet,
* kimlik (pasaport) ve
* para (kredi kartı) nın kontrol edilmesi yeterli olmakta.
Hatta bilet ve para uygulaması tek bir cep telefonuna bile sığabiliyor.

Şu anda Almanya’dan Türkiye’ye havaalanı ulaşımı dahil ~150 € ya uçulabiliyor. Ben bu iki kişilik bilet parasıyla karavanımla evimden ancak Avusturya’ya kadar gidebiliyorum, nerde kaldı Türkiye.. Hadi ilk günün çabası uçağa eşit diyelim, yollarda geçen diğer günleri nereye koyacağız ? Hele bizde Avrupa’yı gezme gibi uzun menzil hedefiyle alınan çekme karavanlar konusuna ise isterseniz hiç girmeyelim.

Diğer masraflar demeyin.
Karavanlarımızın amortismanı ile senede yapılacak konaklama sayısını karşılaştırmalı hesap edeniniz var mı ? Açıkcası ben bol gezen bir emekli olarak bile sonucu az çok tahmin edebildiğimden bu hesaba hiç girmedim. Herkesin zaten otomobili var diye düşünülünce, hesap da daha göreceli çıkmakta.

Üstelik yanlış anlaşılmasın, konuya sırf maddi açıdan baktığım falan da yok.
Sizleri bilmem ama bazen konakladığım yerlerde etrafıma bakarken, ulaşılanın bu çabaya değmediği duygusuna kapılıyorum.
Özellikle ulu orta yerlerde, hatta alakasız kampinglerde.


Sadede gelelim..
Peki neden karavancılığa devam ediyor ve karavanımı satmayı falan düşünmüyorum ?
Yaşamda çoğu şeyde olduğu gibi akla sığmasa da inanç meselesi olmalı ?..
Bilirsiniz, inançları fazla kurcalamamak lazım.. 😉


Herneyse, nerede kalmıştık ?
Kamp yerine gelince yapılacaklar listesi denmişti sanırım ? 😋


...
İtirazım var !
@12:01 herkeze tek tek cevap vererek, ileti sayısını suni olarak arttırıyor..
Bu düpe düz haksız rekabet !
:yum:

Üstad, ileti sayısına göre bir yarışma mı vardı, benim haberim yoktu :p

Zaten bir yarışma olsa bile @yugun Yücel öğretmenim açık ara birinciliğini ilan etmiş görünüyor. Bizim gibi forum çaylaklarının şevkini en baştan kırıyor!
 

Üstad, ileti sayısına göre bir yarışma mı vardı, benim haberim yoktu :p

Zaten bir yarışma olsa bile @yugun Yücel öğretmenim açık ara birinciliğini ilan etmiş görünüyor. Bizim gibi forum çaylaklarının şevkini en baştan kırıyor!
Benimki miras değil, alınteri. Senelerce yazaa yazaa yazaa böyle oldu.
Nazar etme ne olur, çalış senin de olur. :smiley:
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst