K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan interprete Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,730
Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

Arkadaşlar sorulara topluca cevap vermeye çalışayım: K5'lerde %90 DNA 40 ve 60 dediğimiz difransiyelleri görürüz bunları ayırt etmenin en kolay yolu bijon sayılarıdır ki bunlar 5 - 6 (en yaygın) ve 8 bijonlu akslar olmak üzere karşımıza çıkarlar. Motorlarına gelince; 350 cbinch dediğimiz 5700 cc'ye denk düşen en yaygın motorları eğer bilinçli bir şekilde ayarlanırsa diğer marka jiplere göre astronomik oranda fazla bir yakıtla karşılaşmaz ve gerçek tork keyfini alırsınız. Akslara dereceli, yaylı ve hava kompresli kilitleri takmak sizin elinizdedir. K5'lerde şu kilit olmaz, bu lastiği çevirmez, bu oran fazla gelir gibi sorunlar yoktur. Adeta lego gibi zevkinize dizebilirsiniz. Arazide kırılanını ve kalanını 15 senedir görmedim!! Ayrıca aracımı Cezayire zevkine götürdüm ve işim bitince geri getirdim.
Bir arkadaşım K5 alırken nelere dikkat etmemiz gerektiğini sormuştu: Tavsiyem; K5leri bilen biriyle gidip bakmaktır, zira anlatsamda işe yaramaz.. En basit örneği; anlamayan arkadaşlar tarafından 'manyak bişiii' diye bahsedilen ve yükseltme kitli olduğu iddia edilen bir çok aracı gidip bizzat kendim gördüm ve inanın hayal kırıklığı yaşadım!! O yüzden Arkadaşlar aman dikkat!! Heleki off-road'a heveslenip bu araçlardan alacaksanız ucuzunu alayım kafama göre toplarım diye düşünürseniz hayatınızın hatasını yapar; eğer varsa bir ton para harcar ustaların elinde sanayide ordan oraya hallaş pamuğu gibi atılır ve koca bir 'sıfır' elde edersiniz.. Hepinize sevgi ve saygılar!!
 

Etiketler
Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

http://www.sahibinden.com/fiyatini_indirdimm_1978_model_blazer_k-5_454_v8_motorlu_4_4_arazWQQaXQQ10349647WQQpXQQdisplayitem
sağdan soldan topladığım bi iki fotoğrafı paylaşayım:smiley:

10349647_1122247_tpb4709.jpg


10349647_1122247_uigd313.jpg
 

Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

Gereksiz tartışma yaratan mesajlar silinmiştir, Lütfen neden diye sormayın , ilk defa beni mesaj silmek zorunda bıraktınız, Lütfen daha seviyeli, birbirimizi kırmadan aşağılamadan tartışalım, tartışma sonucunda birileri birşeyler öğrenebilsin.

Selamlar
 

Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

sevgili arkadaşım aynı seninki gibi bir K5 sahibiyim 454 cu.inc >500hp motoru olan bir K5 sorunum aracımın daha önceki sahibinin yolda hız yapmak istegi ile diferansiyelini değiştirmiş olması ve benimde dağda arka diferansiyeli kırmam önü arkaya taktım ve yolda kullanıyorum. sen den ricam içerden otomatik devreye sokulan yolda ve yol dışında rahat edebileceğim kilitli diferansiyel bulamilirmiyiz nerede ve kaç liradır. sevgi ve saygılarımla teşekkürler
 




Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

aracımın resimlerini 250 kb dan daha fazla olduğu için gönderemiyorum.
 

Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

resme gerek yok. ali beyle görüşün mutlaka. chevrolet le ilgili türkiyedeki çıkma parça tedarikçisi olarak değerli kişilerdendir.. Selamımı söyleyin.Gereken her parça stokta var.
 

Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

teşekkür ederim yavuz bey ben izmitten zeki kanca
 

Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

Merhaba! K5 için bir hard top nereden bulabilirim.Teşekkürler...

chevy 017 2+.jpg
 




Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

Merhaba; 454 gibi torklu bir motora sahipsiniz.. Ancak aracınızın eski sahibi araç uzun yolda sürat yapsın diye difransiyel oranı daha düşük bir ayna mahruti kullanmış ve bu en çok rastladığım sorunlardan biridir.. Aracın son sürati artar ama arazide ihtiyaç duyduğumuz ağır devir de malesef ortadan kalkar. Haliyle motor güçlü ve tekeri çeviremeyince ya şanzımanı, ya şaftı, ya difransiyeli kıracaktır.. Bu kaçınılmaz bir durum.. Fakat hem uzun yolda tatminkar bir sürat yapsın, hem de arazide kırmasın istiyorsanız size 11 / 41 oranını tavsiye ederim, tabiki lastik ebatı da birinci derecede önem arz eder. Eğer lastikler çok büyükse oranı daha da yükseltmek gerekir. Kilit olayına gelince; difransiyelin kırılmasının kilitle bir ilgisi yoktur, şayet sürekli kilitli kalıp aksları kasmıyorsa. Ben illa elle kontrol edeceğim manuel bir kilit istiyorum derseniz 2 adet Unimog difransiyelini alıp arabaya atmak lazım.. Bunun yanısıra piyasada en yaygın Detroit Locker marka çeşitli tipte kilitler var, Fiyatları çok değişiyor ama iyi bir ustanız varsa havalı olanları tavsiye ederim saygılar.
 

Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

bu hem yolda hızlı gitmesi hemde arazide ağır şartları yerine getirebilmesi için şanzımanın hemen arka çıkışına iki devirli bir dişli kutusu konsa (çıkma bir şanzımanda olabilir) o zaman hem son hızı artar hemde arazide yeterli peformans sağlamazmı?
kamyonlardaki buçuklu şanzıman gibi olur :smiley:
 

Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

bahsettiğiniz ilave şanzuman zaten amerikada uygulanan birşey.yanlız o yüksek tork a karşı koyacak kalın akslarda olmalı aracın altında.olmazsa lades kemiği gibi kırılır akslar.
 

Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim

aracınızı satıyorsunuz heralde sahibiden.com ilanlarında gördüm çok iyi bir araç
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

SON KONULAR



Geri
Üst