Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında
mahmutunver' Alıntı:
Abdullah Bey,
Her zamanki gibi ayrıntılı ve açıklayıcı bilgiler için teşekkür ederim..
bildiğiniz gibi bizim otomatikler 4 vites.. sorunuz üzerine dün tekrar test etme imkânı buldum. düz yolda 70-75 km hızda 1900 devir dördüncü vites, 80-90 km de ise 2000-2100 devir 4. (son) viteste kullandım..
Geçen gün LPG bakımında rolantide devir saati 900-950 yi göstermekte iken; bilgisayara bağlandığında 765 devri gösterdiğini farkettim.. dolayısıyla manuel devir saatinde gördüğümüz değerler gerçek ve hassas olarak 100-150 düşüğüdür demek yanlış olmayacaktır sanırım..
Mahmut Bey cevabınız için teşekkürler.
Demek ki otomatik vites akıllı, son vitese düşük devir de olsa atıyor.
Devir ile ilgili bilgim yok fakat gözlem ve bilginiz benim yol bilgisayarındakinin tersine , yani digital yol bilgisayarı devir göstergesinde aracın kendi saatinden 100 -150 fazla görünüyor.
Bunun bir kaç nedeni olabilir.
Analog göstergelerdeki dişli sisteminde belki kayıp vardır.
Belki okunan yer farklı olduğundandır, devir distributörden de okunabilir, enjektörden de ECU dan da.
Sizin araçta yakıt düşürme ile ilgili teorik bir fikrim var. Pratikte ne derece uygulanabilir bilmiyorum ama, düşünüp araştırabilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla, aracı off road amaçlı kullanmıyorsunuz, kullandığınız güzergahta aşırı dur kalk ve uzun rampalar yoksa (gerçi Ankara'da 6 yıl kaldım, tepeli bir şehir semtlerin bir çoğunun sonu ....tepe ile bitiyor) daha seri ayna mahruti kullanarak yakıtı düşürebilirsiniz.
Şöyle ki bildiğim kadarıyla hem Vitara JLX hem de Grand da düz viteslerde ayna-mahruti oranı 4.875,
otomatiklerde ise 5.125
Siz aracınıza düz vitesin ayna mahrutisini takarsanız, aracınızda ilk kalkışlarda ve rampalarda biraz hantallaşma -çekiş kaybı ve yakıt artışı,
sabit hızla ve düşük devirle giderken ise yakıtta düşme olur. Şu an 2000 devirde 90 yapıyorsanız o zaman yaklaşık 1800 devirde 90 yaparsınız. Aynı hızda daha düşük devir = yakıt ekonomisi.
Ortalama ne olur, onu genel kullanım şartlarınız belirler.