JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan citizen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,498
Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

Abdullah Bey, sonradan taktırdığınız bu yol bilgisayarı hakkında bana bilgi ve fiyatı hakkında verebilirmisiniz ve birde nasıl temin edebilirim acaba?? Yardımcı olursanız sevinirim malum zaman tasarruf zamanı..
 

Etiketler
Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

veteriner' Alıntı:
Mahmut Bey (ve diğer otomatik kullanan arkadaşlar) bir sorum var;
otomatik araç sabit hızla 1700-2000 devir civarı giderken son viteste mi oluyor, son vitesin bir altında mı?
veya son vitese geçmek için minimum devir kaç olmalı?

Teşekkürler.

Abdullah Bey,

Her zamanki gibi ayrıntılı ve açıklayıcı bilgiler için teşekkür ederim..
bildiğiniz gibi bizim otomatikler 4 vites.. sorunuz üzerine dün tekrar test etme imkânı buldum. düz yolda 70-75 km hızda 1900 devir dördüncü vites, 80-90 km de ise 2000-2100 devir 4. (son) viteste kullandım..

Geçen gün LPG bakımında rolantide devir saati 900-950 yi göstermekte iken; bilgisayara bağlandığında 765 devri gösterdiğini farkettim.. dolayısıyla manuel devir saatinde gördüğümüz değerler gerçek ve hassas olarak 100-150 düşüğüdür demek yanlış olmayacaktır sanırım..
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

mahmutunver' Alıntı:
Abdullah Bey,
Her zamanki gibi ayrıntılı ve açıklayıcı bilgiler için teşekkür ederim..
bildiğiniz gibi bizim otomatikler 4 vites.. sorunuz üzerine dün tekrar test etme imkânı buldum. düz yolda 70-75 km hızda 1900 devir dördüncü vites, 80-90 km de ise 2000-2100 devir 4. (son) viteste kullandım..
Geçen gün LPG bakımında rolantide devir saati 900-950 yi göstermekte iken; bilgisayara bağlandığında 765 devri gösterdiğini farkettim.. dolayısıyla manuel devir saatinde gördüğümüz değerler gerçek ve hassas olarak 100-150 düşüğüdür demek yanlış olmayacaktır sanırım..
Mahmut Bey cevabınız için teşekkürler.
Demek ki otomatik vites akıllı, son vitese düşük devir de olsa atıyor.
Devir ile ilgili bilgim yok fakat gözlem ve bilginiz benim yol bilgisayarındakinin tersine , yani digital yol bilgisayarı devir göstergesinde aracın kendi saatinden 100 -150 fazla görünüyor.
Bunun bir kaç nedeni olabilir.
Analog göstergelerdeki dişli sisteminde belki kayıp vardır.
Belki okunan yer farklı olduğundandır, devir distributörden de okunabilir, enjektörden de ECU dan da.
Sizin araçta yakıt düşürme ile ilgili teorik bir fikrim var. Pratikte ne derece uygulanabilir bilmiyorum ama, düşünüp araştırabilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla, aracı off road amaçlı kullanmıyorsunuz, kullandığınız güzergahta aşırı dur kalk ve uzun rampalar yoksa (gerçi Ankara'da 6 yıl kaldım, tepeli bir şehir semtlerin bir çoğunun sonu ....tepe ile bitiyor) daha seri ayna mahruti kullanarak yakıtı düşürebilirsiniz.
Şöyle ki bildiğim kadarıyla hem Vitara JLX hem de Grand da düz viteslerde ayna-mahruti oranı 4.875,
otomatiklerde ise 5.125
Siz aracınıza düz vitesin ayna mahrutisini takarsanız, aracınızda ilk kalkışlarda ve rampalarda biraz hantallaşma -çekiş kaybı ve yakıt artışı,
sabit hızla ve düşük devirle giderken ise yakıtta düşme olur. Şu an 2000 devirde 90 yapıyorsanız o zaman yaklaşık 1800 devirde 90 yaparsınız. Aynı hızda daha düşük devir = yakıt ekonomisi.
Ortalama ne olur, onu genel kullanım şartlarınız belirler.
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

citizen' Alıntı:
Abdullah Bey, sonradan taktırdığınız bu yol bilgisayarı hakkında bana bilgi ve fiyatı hakkında verebilirmisiniz ve birde nasıl temin edebilirim acaba?? Yardımcı olursanız sevinirim malum zaman tasarruf zamanı..
Yol bilgisayarını İzmir'den Mehmet Acar Bey sipariş üzerine yapıyor, siteye acar-tech nickiyle üyeliği var, kendisine mesajla ulaşabilir ya da 05372793056 no'lu telefondan ulaşabilirsiniz.
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

otomatiklerin akıllı olduklarında şüphe yok.. yeni nesil otomatiklerin 6-7-8 vites olmaları nedeniyle belki de manuellere göre daha az tüketime yol açıyor.. bizimkilerin dört vites olması handikap.. otomatikler sürüş stilinize de uyum sağlıyor.. bahsettiğiniz yüksek vites&düşük devir için çok sakin kalkış yapılsa bile 3-5 metre sonra hemen ikinci vitese yükseliyor..

yakıt konusunda çokta çaba sarfedip değişikliğe gegrek yok diye düşünüyorum.. bir-çok 1600 cc binek araçla nerdeyse yakın değerlerde tüketimi var.. bu da bir arazi taşıtı için oldukça iyi.. yol bilgisayarı konusunda zihnim net değil.. zamanı gelince size danışırım..
 



Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

veteriner' Alıntı:
Mahmut Bey (ve diğer otomatik kullanan arkadaşlar) bir sorum var;
otomatik araç sabit hızla 1700-2000 devir civarı giderken son viteste mi oluyor, son vitesin bir altında mı?
veya son vitese geçmek için minimum devir kaç olmalı?

Teşekkürler.

Abdullah bey, Mahmut beyin de dediği gibi otomatik akıllı gibi görünüyor. 2000 1,6 5k aracımda düz yolda ilk hızlanmalarda 2000üstü devirlere çıktığında ayağımı gazdan çekiyorum ve bir vites atıyor, yani gaza basma şeklinizle vitesi değiştirebiliyosunuz.
4. vites de 2000 -2100 devirde 80-90 km hıza ulaşıyor.
Şehir içi tüketim değerleri gerçekten oldukça değişken, fakat geçen iznimde lpg tüketimini net bir şekilde ölçme fırsatım oldu.

80-90 km sabit hızda , uzun yokuşlarda vitesdeki devir yükseltme düğmesini kullanarak 28,5 lt lpg ile 268 km yaptım.
10,6 lt ye denk geliyor. Uzun yol için otomatik vitese göre tatmin edici diye düşünüyorum
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

sn. adg_ercu
"uzun yokuşlarda vitesdeki devir yükseltme düğmesini kullanarak"

devir yükseltme düğmesine, kullanım ve işlevselliğine dair biraz daha açıklama yapar mısınız?
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

adg_ercu' Alıntı:
Abdullah bey, Mahmut beyin de dediği gibi otomatik akıllı gibi görünüyor. 2000 1,6 5k aracımda düz yolda ilk hızlanmalarda 2000üstü devirlere çıktığında ayağımı gazdan çekiyorum ve bir vites atıyor, yani gaza basma şeklinizle vitesi değiştirebiliyosunuz.
4. vites de 2000 -2100 devirde 80-90 km hıza ulaşıyor.
Şehir içi tüketim değerleri gerçekten oldukça değişken, fakat geçen iznimde lpg tüketimini net bir şekilde ölçme fırsatım oldu.

80-90 km sabit hızda , uzun yokuşlarda vitesdeki devir yükseltme düğmesini kullanarak 28,5 lt lpg ile 268 km yaptım.
10,6 lt ye denk geliyor. Uzun yol için otomatik vitese göre tatmin edici diye düşünüyorum
Demek ki otomatik JLX veya Grand korkulacak bir araç değil. Teşekkürler.
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

Heralde bahsedilen devir yükseltme düğmesi POWER (güç durumu seçici anahtar ) tuşu. Power tuşuna basınca aracınız yüksek devirde vites değişecektir yani bir nevi spor kullanım tuşu da denebilir.
Yokuş çıkmak için daha fazla güce ihtiyacınız olduğunda veya daha çabuk hız kazanmak için de düğmeyi "P" (Güç) konumuna getiriniz. Gösterge panosundaki "POWER" gösterge lambası yanacaktır.
Normal kullanım için düğmeyi "N" (Normal) durumuna getiriniz. "POWER gösterge lambası sönecektir.
Yokuşlarda bu tuşu kullanarak aracın vitesleri daha yüksek devirlerde yükseltmesini sağlayabilirsiniz.
Bu şekilde sürüş yeterli gelmezse Overdrive kapatma düğmesi kullanılarak vites, overdrive pozisyonuna geçmeyen 3 vitesli otomatik vites haline getirilebilir. Vites kutusunu 3 vitesli konuma getirmek için overdrive kapatma düğmesine basıp bırakınız. Düğme dışarı çıkacak ve kumanda panosundaki "O/D OFF" gösterge lambası yanacaktır.
Vites kutusunu yeniden 4 vitesli duruma getirmek için overdrive kapatma düğmesine yeniden basınız. Düğme içerde kalacak ve "O/D OFF" lambası sönecektir.
Arazi vitesi 4L pozisyonunda iken 4 vitesli otomatik vites 3 vites durumunda kalacaktır.
Normal kullanımda "O/D OFF" ve "POWER" gösterge lambalarının sönük olduğundan emin olunuz...
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

mahmutunver' Alıntı:
sn. adg_ercu
"uzun yokuşlarda vitesdeki devir yükseltme düğmesini kullanarak"

devir yükseltme düğmesine, kullanım ve işlevselliğine dair biraz daha açıklama yapar mısınız?

Abdullah bey gerekli açıklamayı ayrıntısıyla yapmış bana diyecek birşey kalmadı :smiley: . Ben genelde sakin kullandığım için şehirler arasında vites topuzundaki O/D OFF düğmesini kullanıyorum yeterli oluyor. Yüksek hızlardada fren için yine aynı düğmeyi kullanıp frenlere yardımcı oluyorum.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,054
Mesajlar
1,528,055
Kayıtlı Üye Sayımız
166,798
Kaydolan Son Üyemiz
VifoOBB

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst