JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan citizen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,500

citizen

Ana Kamp
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
0
Yer
İskenderun
Değerli arkadaşlar merhaba,

Yakın zamanda 2000 model Suzuki Vitara 1.6 Benzinli + LPG li ( Romano) JLX aldım ve hemen buraya üye oldum:smiley:) Aracımı severek kullanıyorum ama kafamı sarfiyat kurcalamaya başladı şöyleki: Denedim hemde birkaç defa Km yi sıfırlayarak 50 TL lik LPG alıyorum ve yaklaşık 22 ila 24 litre arasında dolum oluyor. Kullanım ise Şehir içi ve çoğunlukla şehir dışı gibi aracımı 80-90 km de 5. viteste kullanmama rağmen en fazla gidebildiğim mesafe 166-180 km arası. Bu normal mi yoksa ben mi heyecan yapıyorum bilemiyorum. Bu arada belki lastik ölçülerimi de sorarsınız diye onu da yazıyorum 205/70R/15C saygılar sunuyorum...
 

Etiketler
Yaklaşık 12-14 lt/100 km tüketiminiz var.
Şehir içi ve yoğun trafik için normal bir değer.
Sakin trafikte sakin kullanımda ise yüksek.
Ama şehir içi çok değişken bir kavram olduğundan ve sizin kullanım stilinizi kesin bilemeyeceğimizden kesin emin olmak için tavsiyem çevre yolu bir istasyondan aracınızdaki LPG yi tamamen bitirdikten sonra, mesela 5-10 tl gibi düşük bir miktar LPG alın. Şehir dışı şartlarını sağlayacak bir yolda 80-90 km hızda 2000 rpm'de bu LPG yi bitene kadar sürüp öyle hesap yapın.
Aracın benzinde tüketimi 6.5 lt/100 km, LPG de +%20 normal kabul edilir bu da 7.8 lt/100 km olmalı, bu değeri yakalarsanız sorun yok.
 

Abdullah Bey yanıtınız için çok teşekkür ederim. Bulunduğum yer İskenderun. Yoğun bir trafik sorunumuz yok ve genelde sakin bir sürüş tarzım var. Çogunlukla bize yaklaşık 30 km uzaklıkta olan sayfiye yerine duble yoldan gidip geliyorum. Birkaç defa LPG nin bitiş sinyalini aldığımda 50 TL lik gaz koyup denedim. Her zaman aynı Km yi buluyorum. Şehir içini kabul edebilirim ama şehirdışı sarfiyatı sanırım dediğiniz gibi fazla. Dediğinizi yapacağım birde öyle deneyip sonucunu buradan bildireceğim. Eğer LPG sisteminde bir sorun varsa işin kötü yanı Romano gaz sisteminin servisi veya ustası burada maalesef yok. Diğerleride buna bakmak istemiyorlar, gerekçeleri de bu sistemin bilgisayar proğamının olmaması diye, ne derece inandırıcı bilemiyorum artık... Saygılar.
 

Forumda başka bir başlıkta yakıt tüketimi ile ilgili yazdıklarımı, o başlığı görmemiş olabileceğinizden buraya kopyalıyorum.
Benim araç 2000 md, 1.6 JLX Benzinli, 2.5 inch Yükseltme Kiti ve 235-75-15 AT sınıf lastik var.
Başka bir modifiye yok.
Anlık ve ortalama yakıt tüketimi, iç-dış-motor soğutma sıvısı sıcaklığı, akü voltajı, anlık ve ortalama hız, gidilen km, devir bilgilerini dijital ekranda gösteren (el yapımı sonradan takma) yol bilgisayarım var.
Aracı 6 yıldır kullanmanın verdiği tecrübe ve yol bilgisayarı
verilerinden yola çıkarak yakıt tüketimi ile ilgili bildiklerimi yazayım.
Bu araçlarda yakıt tüketim verisi orjinal 195-80-15 lastikleri ile şehir dışı 6.5 lt/100 km'dir.
Benim araç şu an mevcut lastik ve yükseltme ile, sakin sürmek şartıyla GPS navigasyon cihazının ölçtüğü km'ye göre yapılan hesapta şehir dışı güzergahtaki yol dümdüzse 5 lt/100 km, kısmi rampalar varsa 6-7 lt/100 km, tamamen yokuşyukarı bir güzergahsa 8 lt/100 km tüketiyor. (tüketimi aracıma sonradan taktırdığım yol bilgisayarıyla ve her depo bitiminde aynı pompadan ağzına kadar fulleyerek hassas şekilde ölçerim)
(Aracın kendi km-hız sayacı orjinal ebad lastikleri ile GPS navigasyon cihazına kıyasla hem gidilen km'yi hem de hızı %7 daha fazla gösteriyor. Bu durum sadece benim aracımda veya JLXlerde değil km sayacı analog olan birçok markada %5-10 arası sapma var)
Öncelikle sizin tüketiminizi lt /100 km cinsinden bilmemiz lazım.
Siz büyük ihtimalle yakıt hesabı yaparken gidilen km'yi aracın sayacına göre hesaplıyorsunuz 205-70 -15 lastikle aracın sayacı orjinal lastikle gidilenden %2.2 fazla gösterir , az önce söylediğim orjinal ebad lastikle aracın %7 civarı fazla gösterdiği ile birlikte bunu da dikkate alırsanız daha net hesap yapabilirsiniz.
Yani siz şu an orjinalinden küçük çaplı lastik kullandığınızdan gerçekte hesapladığınız km'den %10 civarı daha az gidiyorsunuz.
Tabi ölçüm yapacağınız sırada aracın benzinde ilk çalıştıktan sonra LPG ye geçene kadar yerinden hiç oynatılmadığını varsayıyoruz.
Eğer araç benzinden LPG ye geçene kadar beklemeyip yürüyorsanız yakıt tüketimi hesabı yaparken harcanan LPG yi ölçü alıp ama yolun bir kısmı benzinle gidiliyorsa aslında gerçekte gidilen km daha az, lt bazında LPG tüketimi daha fazla olur.
İşin bu kısmı çok karmaşık. Ama yaz mevsiminde ölçüm yaptığınızdan araç saniyeler içinde LPGye geçiyordur, dolayısıyla pek sıkıntı olmaz.
LPG'li bir araçta, lt bazında tüketimin benzine kıyasla %20 artması normaldir. Yani benzinli olarak şehir dışı 7 lt/100 km tüketmesi gereken aracın LPG de 8.4 lt/100 km tüketimi olur.
Hızlı ve agresif sürüşle tüketim %20-30 civarı daha artar, 10.5-11 lt/100 km'ye çıkar.
Lastikleriniz MT ise markaya göre değişmekle birlikte özellikle Federal MT de %10 daha artıp 12 lt/100 km'ye çıkabilir.
Aracınızın tüketimi kesin olarak ne; kadar bunu bilebilmenin en sağlıklı yolu, araçtaki LPG yi tamamen bitirin, benzinle pompaya kadar gidip depoyu fullemeden mesela 5 veya 10 TL LPG alın, aracı çalıştırıp benzinden LPG ye geçene kadar bekleyip öyle yürüyün ve bu LPG yi şehir dışı sayılabilecek yolda sakin sürüşle bitirip 100 km 'de kaç lt LPG tükettiğini yukarıda saydığım faktörleri dikkate alarak hesaplayın. Çünkü LPG depoları boşken pompaya yanaşılsa bile her fullemede farklı miktarlar alabiliyor ve tüketim hesabı bu şekilde doğru olmuyor.
Sakin sürüşle dahi şehir dışı tüketim fazla ise; bu fazla tüketim araçtan veya LPG sisteminden kaynaklı olabilir.
Öncelikle araç benzinli halinde minimum yakıtı tüketecek şekle getirilip sonra gerekirse LPG sisteminde sorun aranmalıdır.
ARAÇ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Buji ve buji kablolarını kontrol ettiriniz. Genelde titreme, silkeleme tarzı belirtileri olur. Sorun varsa ateşleme düzgün olmayacağından yakıt tüketimini artırır.
2-Hava filtresini kontrol ettirin, kirli ise yakıt tüketimini artırır.
3- Kaliteli bilindik marka yakıt kullanın.
4- Termostat tam arızalı olmasa bile dört dörtlük çalışmıyorsa araç geç ısınıp kolay soğuyacağından yakıt tüketimini arttırır. En iyisi orjinali ile değiştirin.
5- Kalitesiz, yetersiz oranda antifriz, saf su yerine çeşme suyu kullanılması tıkalı- kirli radyatör, kalorifer peteği ve hortumlar ısı transferini zorlaştıracağından aracın ısınma-soğuma durumunu etkileyerek yakıt tüketimini arttırır.
6- Kalın motor yağı kullanımı özellikle motor soğukken iç sürtünmeyi arttıracağından yakıt tüketimini arttırır. 20W-50 yağ kullanıyorsanız, 10W-40 hatta motor yağ eksiltmiyorsa 5W-50 kullanın, yakıt tüketimi düşer.
7-Diferansiyel ve şanzıman yağlarının kalın olması aynen motordaki gibi soğukta iç sürtünme fazla olacağından yakıt tüketimini arttırır. Orjinal yağ 75W-90 dır, fakat genelde ucuz olduğundan 80W-90 kullanılır. Değiştirip 75W-90 kullanın.
8- Aracın soğutmasını yapan pervanenin termiğinin bozulup düz bağlanması; pervanenin motor soğukken yavaş dönmesi gerekirken sürekli hızlı devirde dönmesinden dolayı aracın ısınmasını zorlaştırır. Bizim araçlarımızda pervane ve termik sağlamken bile yaz mevsiminde dahi motor soğutma sıvısı sıcaklığı uzun yolda 78 derece civarı oluyor, rampa çıkıp düşük viteste yüksek devirli gitseniz dahi pervane de devire göre hızlı döndüğünden sıcaklık dediğim yerlerde kalıyor. Demek istediğim sizin pervane sürekli en yüksek devirde dönüyorsa yakıt tüketimini arttırır. Araç soğukken pervanenin dönme hızı elle durulabilecek kadar olmalıdır.
9-Araçta akünün zayıf olması, ya da olması gerekenden daha yüksek amperli olması, orjinal ampullerin daha güçlüleriyle değiştirilmiş olması, ekstra elektrik çeken ses sistemi, sis farları, vinç vs... her şey şarz dinamosuna olması gerekenden fazla yük bindirip yakıt tüketimini artırır.
10- MT veya Kış lastikleri marka, desen, hammadddeye göre %10'a kadar yakıt tüketimini artırır.
11- Ateşleme-avans-subap ayarlarının düzgün olmaması yakıt tüketimini artırır.
12- Yıpranmış debriyaj balatası aracın çekişini düşürüp yakıt tüketimini arttırır.
13- Normalde 3 bar basınçla çalışması gereken benzin pompası tamamen bozulmayıp aracın çalışması için gereken minimum basınç olan 2 bar civarına düşmüşse sürücüye araç gitmiyor hissi verip gaza daha fazla basmasına sebep olarak dolaylı şekilde yakıt tüketimini arttırabilir.
14- Oksijen sensörü, hava debimetre, MAF-MAP- TPS-IAT sensörleri gibi ECU nun yakıt püskürtmede ölçü aldığı parametreleri etkileyen elektronik arızalar, yakıt tüketimini artırır. Bu tip sorunlarda genelde arıza ışığı yanmakla beraber nadiren de olsa arıza olduğu halde ışığı yakmayabilir. Aracı OBD cihazına bağlatarak ya da kendiniz kaput içinde sağ farın gerisindeki fişe bir kabloyla kısa devre vererek- arıza lambasının yanıp sönmesini sayıp varsa hata kodunu okutunuz. Bir sorun yoksa kod 12 okunacaktır.
15- Kirlenmiş gaz kelebeği /boğaz kelebeği yakıt tüketimini arttırır. Mümkünse manifoldla birlikte temizletin.
16- Tıkalı benzin filtresi de yakıt tüketimini arttırır.
17- Tıkalı katalizör de yakıt tüketimini artırır. İptal ettirmeniz faydalı olabilir.
18- Port bagaj, karter koruma, demir tamponlar gibi aero dinamik yapıyı bozan ve ağırlık yapan her şey yakıt tüketimini arttırır.
19- İçine toz, balata tozları birikmiş frenler yağışlı havalarda veya su geçişlerinde içine su alırsa tozlar çamura dönüşüp her fren basmada yapışmaya sebep olur, freni bırakıp gaza bastığınızda bu yapışma ayrılana kadar kısa süreli de olsa zorlanma ile yakıt tüketimini arttırabilir. Kampanaları söküp içlerini temizletip gerekirse tornalatın.
20-Distributör ve kapağı kontrol edilmeli.
21- Enjektörler test edilip gerekiyorsa ultrasonik cihazla temizlenmeli veya değiştirilmeli.
LPG SİSTEMİ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Montajda bazı inceliklere dikkat edilmemesi, su bağlantılarının yanlış yerden alınması vs... yakıt tüketimini etkileyebilir. İyi bir ustaya göz attırın.
2-LPG kalibrasyonunun araç rolantide çalışırken standart bir proğram yükleme ile yapılması yüksek tüketime sebep olabilir.
Aracın kalibrasyonunu laptopu bağlayıp hem rolantide hem de yolda değişik devir ve hızlarda yaptırın. Bu işlem sizin kullandığınız markanın proğramı ile kendi servisinde yapılmalıdır.
3-LPG nin iki filtresi oluyor, birisi 10 bin diğeri 40 bin civarı değişiyor, bunların kirlenmesi yakıt tüketimini arttırabilir.
Aracım benzinli olduğu için LPG konusunda bilgilerim yüzeysel...
SÜRÜŞ STİLİ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Aracı kışın ilk çalıştırdığınızda kışın rolanti en azından normal seviye olan 850 devire düşene kadar yürütmeyin. Çünkü JLX, soğutma sistemi pervaneli olduğundan hareket halinde sanılanın aksine geç ısınır ve ısınana kadar rolantide beklerken boşa yaktığınızdan fazlasını yakar. Aracın kullanım kitapçığında bu konu iyice abartılmış. Yakıt tasarrufu için Hararet göstergesindeki alt çizgiye gelene kadar yürümeyin yazıyor. Burası 55 derece oluyor ki bu bence mantıksız çükü kışın rolantide bu dereceye gelmesi dış hava sıcaklığına göre 10 dk bulup geçebiliyor.
Ama yazın ısıtmaya gerek yok, direk yürüyebilirsiniz.
Bunları söylememe rağmen motoru ısıtmak için bekleme beklememe konusu ihtilaflı ve karmaşık.
2-Mümkün olan en çabuk şekilde, mümkün olan en üst vitese çıkıp aracın titremeden gidebildiği en alt devirde sürün.
Mesela benzinli JLX de şehir içinde düz yolda 5. vites 1500-1800 rpm 40-50 km/s hız civarı araç titremeden yürüyor ve bu sırada tüketim yol bilgisayarında 4-5 lt/100 km civarı oluyor.
3- Ayağınızı gazda sabit tutmaya çalışın, hızı korumaya çalışmayın. Mesela tatlı bir rampa geldi, araç biraz yavaşlayarak da olsa o viteste rampayı tamamlayabilecekse gazı yükseltmeden sabit çıkın. Aynı şekilde acil bir durum yoksa hızlanırkende aniden köklemeden ağırca hızlanın.
4-Çok dik rampalarda 3500, orta dikliklerde 2500-3000, düzde 1500-1800 devir civarı gitmek en az yakıtı sağlar.
5-Hız olarak yolun durumuna göre 60-90 arası en az yakıtı sağlar.
6- Şehir içinde trafiğin ilerisine bakarak yavaşlamak gerektiğinde duruma göre ilk planda ayağı gazdan çekip yüksek viteste ilerlemek, olmazsa boşa almak son çare freni kullanmak en az yakıtı sağlar.
6- İnişlerde araç 1800 devire yakın gidebiliyorsa 5. viteste gaza basmadan inmek, araç gaza basılmayınca sürekli yavaşlama veya 1800 devir altına düşme eğilimindeyse motor da sıcaksa boşa almak en az tüketimi sağlar.
Yokuş aşağı inerken motor ısısı yeterliyse (70 derece civarı yani göstergede alt çizgiyi birkaç mm geçmiş ) devir de 1800 ve üzerindeyse 5. viteste ayak gazdan çekilirse cut-off devreye girer, araç yakıt püskürtmeyi durdurur, tüketim 0 olur. Devir azalırsa araç tekrar yakıt püskürtmeye başlayacağından meyil müsaitse bir alt vitese alıp deviri yükselterek tekrar cut off'u devreye sokulur ve böylelikle yol durumuna göre km'lerce 0 tüketimle gidilebilir.
Sonuç olarak rampa çıkarken 15-20 lt/100 km'ye fırlayan fazla tüketim ortalamada telafi edilmiş olur.
Eğer meyil ve motor sıcaklığı cutt of'a müsait değilse inişlerde vites boşa alınırsa tüketim hıza göre 1-2 lt /100 km civarı olur.
7- Soğuk motorda manevra tüketimi artıracağından araç uzun süreli park edileceğinde çıkarken manevrasız çıkabilecek şekilde park etmek en az tüketimi sağlar. Böylelikle manevra sıcak motorla yapılmış olacağından tüketim minimum olur. Manevra esnasındaki tüketimin büyüklüğü konusunda fikir vermesi açısından aracımdan örnek vereyim. Benim aracımdaki yol bilgisayarının anlık tüketimi 99.9 lt/100 km'ye kadar okuyabiliyor. Daha yüksek tüketimde ekranda --- işareti görülüyor. Aracımı akşamdan garaja geri sokmazsam sabah soğuk motorda manevra yaparak garajdan çıkmaya çalıştığımda anlık tüketim 100 lt/100km veya daha üzeri olduğundan ekranda --- görülüyor.
8-Klima, güçlü ses sistemleri, gereksiz far yakmak dahi yakıt tüketimini arttırır.
9-Motor ısınırken suyun bir kısmının kalorifer peteğine gitmesi motorun ısınmasını geciktirir. Dolayısıyla yakıt tüketimi artar.
Mümkünse araç çalıştığında hararet en üst seviyeye gelene kadar kalorifer düğmesini soğuk olan mavi bölümde tutun.
Fan üfleme kademesini mümkün olan en az rakamda tutun.
 

aynı motora sahip 2005 grand vitara 1.6 3 kapı kullanıyorum. yazın 110-120 yapmak kaydı ile şehirlerarasında ve sakin sürüşle ortalama 40-50 km ile şehiriçinde aynı değerleri yakıyorum (10-10.5 litre). romanoyu arayın en yakın serviste bir ayar yapılsın normale dönersiniz. ayrıca ayar haricinde lpgdeki iki filtreyi değiştirmediyseniz de ya da değişim zamanı geçtiyse de bu değerleri yakması normal.
 



Yaşar hocam;
vitarayı güle güle kullan. senin eski araç hala sahibini arıyor. bilgine.
 

MİCOMİCO' Alıntı:
Yaşar hocam;
vitarayı güle güle kullan. senin eski araç hala sahibini arıyor. bilgine.


Hocam ben de eski aracımı arıyorum ama kazada kötü vurdum. Eğer düzeleceğine dair bir ümidim olsa ve eski güveniyle kullanacağımı bilsem zaten kaskolu idi tamir ettirirdim. Yeni sahibi kimse ona hayırlı olsun.
 

Abdullah bey bu açıklayıcı bilgileri aynen yazıcıya verdim ve kullanıcı el kitabım oldu bu konuda yardımlarınız için çok teşekkürler en kısa zamanda sanayi deki ustamın yanında olacağım ve bütün bu notlarınızı teker teker yerinde kontrol için kullanacağım...

Yaşar Bey, benim de derdim Romano nun servisine gitmek ama gelin görün ki koca ilde Romano nun ne servisi ne de özel servisi var. Filtreler aklıma takıldı ama nerede yaptıracağımı bilemiyorum. Tanıdık bir servis var ama farklı bir markanın servisi bakalım rica edeceğiz artık bi incelerin bi baksın....

Teşekkürler alakanız ve yardımlarınız için, kalın sağlıcakla..
 

Selamlar.bence ilk önce aracınızın benzin tüketimini hesaplayın.benzinle çalışırken gene fazla tüketim varsa lpg tüketimini düşürmek için romano servisine gitseniz bile sorun düzelmeyecek.saygılar..
 

Konu ile ilgili olarak bir kaç birşey de ben yazayım diye düşünmüştüm ki. Abdullah bey yazmış. O yazdıysa bana yorum düşmez. Kendisi Suzuki'de şimdiye kadar gördüğüm yakıt üstadlarındandır.
 




Benim araçta da romano kit takılı iki gün önce 10.000 bakımında filtresini değiştirdim. (Diğer kitlerden farklı olarak romanoda tek filtre var) ve bilgisayardan ayarına baktırdık.. değerlerinin iyi olduğu söylendiğinden müdahaleye gerek görülmedi. Filtre değişimi sonrasında henüz ölçüm yapamadım ancak değişim öncesinde son değerler sakin kullanmak kaydıyla ş.içi: 12,5-13 lt/100 km (LPG) ş.arası 11,5-12 lt./100km (LPG) bu değerler beklentimi karşılamasa da Ankara'da lpg görece ucuz olduğundan sorun etmiyoruz. (BP 1,94; Milangaz 1,89)

Daha önce de söylendiği gibi aslolan benzinde aracın ne kadar tükettiğidir. LPG benzine göre %10 ile %20 arasında fazla yakar. Tüm değerler normal ve kullanımda Abdullah Bey'in önerileri harfiyyen yerine getirildiği halde tüketim yüksekse sorun termostatla alakalı olabilir (mi)

aslında lpg filtresi hava filtresinin minyatürü gibi.. herhangi bir lpg ustasi söküp hava ile temizleyebilir.. ya da yenisi olsun istenirse ankara veye başka şehirdeki romano servisleri aranarak ödemeli olarak kargo ile filtre istenebilir..
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

mahmutunver' Alıntı:
Benim araçta da romano kit takılı iki gün önce 10.000 bakımında filtresini değiştirdim. (Diğer kitlerden farklı olarak romanoda tek filtre var) ve bilgisayardan ayarına baktırdık.. değerlerinin iyi olduğu söylendiğinden müdahaleye gerek görülmedi. Filtre değişimi sonrasında henüz ölçüm yapamadım ancak değişim öncesinde son değerler sakin kullanmak kaydıyla ş.içi: 12,5-13 lt/100 km (LPG) ş.arası 11,5-12 lt./100km (LPG) bu değerler beklentimi karşılamasa da Ankara'da lpg görece ucuz olduğundan sorun etmiyoruz. (BP 1,94; Milangaz 1,89)

Daha önce de söylendiği gibi aslolan benzinde aracın ne kadar tükettiğidir. LPG benzine göre %10 ile %20 arasında fazla yakar. Tüm değerler normal ve kullanımda Abdullah Bey'in önerileri harfiyyen yerine getirildiği halde tüketim yüksekse sorun termostatla alakalı olabilir (mi)

aslında lpg filtresi hava filtresinin minyatürü gibi.. herhangi bir lpg ustasi söküp hava ile temizleyebilir.. ya da yenisi olsun istenirse ankara veye başka şehirdeki romano servisleri aranarak ödemeli olarak kargo ile filtre istenebilir..
Mahmut Bey sizin araç hem 2.0 Grand (1.6 ya göre motor hacmi ve ağırlığın fazlalığı) hem de otomatik olması hem de Ankara'da yaşamanız ( büyük şehir trafiği ve rakım ) nedeniyle yakıt tüketiminin şehir içi 12.5-13 lt/100 km LPG olması bence normal. (rakım arttıkça tüketim de artar)
Çünkü yakıtı düşürmenin temel inceliği, en yüksek viteste, düşük devirde sabit hızla gidebilmek,
ikinci olarak da iniş aşağı ve ışıklara yaklaşırken gazı bırakmak veya vitesi boşa almak
.
Fakat otomatik araçta;
boşa alma şansınız yok,
vitese araç karar veriyor dolayısıyla istediğiniz viteste istediğiniz devirde gitme şansınız yok,
şehir içinde düz vites gibi 5. vitese alıp 2000 devirle 50-55 km/sa hızla gitme şansınız yok,
ancak fırsat buldukça gazı bırakabilirsiniz ama dik inişler dışında aracın ağırlığının da etkisiyle araç akıp gitmez.
(otomatik araç konusunda tecrübem yok ama tahminimce 2000 devir civarı sürdüğünüzde vites, düz vitesteki 5. karşılığı olan 4 olmayıp 3 felan oluyordur. Düzdeki 5 in karşılığı olan 4e geçmesi için daha fazla hız ve devir gerekiyordur, o kadar hız ve devir olunca son vitese geçmiş bir anlamı yok, yüksek hız ve devirden dolayı gene fazla yakacak)
Dolayısıyla bence LPG de tüketiminiz normal.
Sadece şehir dışı tüketiminiz biraz daha düşürülebilir,
bu da ortalama hızı düşürmenize bağlı,
tahminimce bahsettiğiniz 11.5 - 12 lt/100 km tüketim 110-120 km/sa aralığında oluyordur,
hızdan fedakarlık edip 80-90 km/sa aralığına düşürürseniz tüketim de tahminimce 9 lt/100 km civarına düşecektir.
Selamlar.
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

Abdullah Bey,

Haklısınız motor, vites vb. değişkenler tüketim değerlerini belirliyor ve kıyas yaparken gözönünde bulundurulmasını gerektiriyor.. Bahsettiğiniz gibi şehir içinde istenilen devir ayarı yapılamasa da şehir dışı yollarda 1700-2000 devirde uzun süreli sabit sürüş mümkün.. buna rağmen maalesef 11 lt. altına pek düşmedi..

aslında ideal kullanım açısından yol bilgisayarı oldukça işlevsel olacaktır. sizin taktırmış olduğunuz cihazı ben de taktırmak istedim ancak satıcının izmirde olması, cihazı gönderdiğinde burada taktırabileceğim bir yer bulup bulamayacağım konusu nedeniyle öteledik.. cihazın ölçümü sağlıklı mı.. ve taktıktan sonra sürüş stilinizi değiştirmenizi gerektiren bir durum oldu mu..
 

Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

Mahmut Bey benim sonradan taktırdığım yol bilgisayarından çok memnunum.
Ölçümü gayet hassas.
Bu cihazın hassasiyetini şöyle açıklayayım. Cihaz anlık ve ortalama tüketim yanında bunlara bağlı olarak toplam tükettiği yakıtı da lt cinsinden gösteriyor.
Zaten anlık tüketimin doğruluğu ile toplam harcanan yakıtın doğruluğu birbiri ile orantılı şeyler.
Mesela ben depo bitmeye yakın pompaya yanaşıyorum, hep aynı pompadan ve pompa atana kadar dolum yapıyorum.
Cihazda toplam harcanan yakıt 46. 39 lt ise pompada alınan yakıt da 46.32 lt oluyor. Yani hata payı yüzde değil binde ile ifade edilebilir.
Orjinal yol bilgisayarlarından bir üstünlüğü de bu cihaz ölçüm hatalarına karşı kalibre edilebiliyor,
şöyle ki; az önce verdiğim örnekteki kadar düşük bir hatayı kalibre edebiliriz ama değmez, diyelim ki pompada 45 lt aldı cihaz 40 lt tüketmiş gösterdi, dolumdan sonra alınan lt'yi cihazın uygun menüsüne yazarsak bundan sonra cihaz kalibre olup, ona göre hesap yapıyor.
Bir diğer üstünlüğü de anlık tüketimi 0 ile 99.9 lt/100 km arası ölçebiliyor, bir çok orjinal yol bilgisayarında mesela Fiat'ta 2 -20 lt arası tüketim ölçülüyor, bu araçlarda cut off veya 20 lt üzerinde tüketim görünmüyor. Halbuki gerçekte dik bir rampadan kalkışta anlık tüketim 40-50 lt'leri bulabiliyor. Bunu bizim cihazda görebiliyoruz.
Yol bilgisayarını taktıktan sonra sürüş stilimde bazı değişiklikler yaptım,
şöyle ki; cut off'u görebildiğimdem nerde boşa alacağımı nerde viteste cutt off'a sokacağıma karar verebiliyorum.
İkinci değişiklik de daha önce 2000 devir altı pek kullanmazdım, ama şimdi şartlarım müsaitse 1500-1800 devirlerde de kullanıyorum.
Bu sayede şehir dışı yakıtım %10, şehir içi yakıtım %20 daha düştü.
Yol bilgisayarı konusunda size bir alternatif tavsiyem olacak,
bahsettiğim cihaz Garmın Navigasyon cihazı (300 TL civarı ) ve aracınızın OBD II portuna takılan ve bluettooth üzerindne Garmın Navigasyonla eşleşen ve yol bilgisayarı görevini Garmın ekranından gösteren HD Aksesuar (ebay fiyatı 110 dolar civarı) ,
bu daha pahalı bir yöntem ve sizin araç LPG li olduğundan bahsettiğim cihaz ise anlık tüketim değerini benzine göre göstereceğinden ekranda gördüğünüz değer gerçek olmaz fakat asıl amacımız tüketimi düşürme amaçlı bir sürüş stili geliştirmek olduğundan amaca ulaşabiliriz.
Mesela bu cihaz ekranda tüketimi 8 lt/100 km gösterirken belki sizin gerçek tüketiminiz 10 lt/100 km olur ama sonuçta cihaza bakarak kendinize özel geliştirdiğiniz sürüş sayesinde minimum tüketimi görürsünüz.
Ayrıca benim kullandığım cihaza göre avantajlarınız:
yol bilgisayarıyla beraber navigasyon cihazınız da olur,
ön camda iki cihaz yerine tek cihaz taşırsınız.
kurulum maliyeti veya anlayan usta derdi yok
arıza ışığınız yanarsa arıza kodunu okuyabilirsiniz,
isterseniz arıza ışığını söndürebilirsiniz,
gaz kelebek konumu, emiş hava sıcaklığı, emiş hava basıncı.... gibi bizim cihazda okuyamadığımız fazladan değerleri de okursunuz.
 



Ynt: JLX de Yakıt Sarfiyatı Hakkında

Mahmut Bey (ve diğer otomatik kullanan arkadaşlar) bir sorum var;
otomatik araç sabit hızla 1700-2000 devir civarı giderken son viteste mi oluyor, son vitesin bir altında mı?
veya son vitese geçmek için minimum devir kaç olmalı?

Teşekkürler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,054
Mesajlar
1,528,055
Kayıtlı Üye Sayımız
166,798
Kaydolan Son Üyemiz
VifoOBB

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst