jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan burhankaynar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,865

burhankaynar

Kamp I
Mesajlar
114
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul nurtepe
Web
www.burhankaynar.com
Merhaba arkadaslar
2006 otomatik bir jimny mim var asfaltta performansını artırmak ıcın önerileriniz nelerdir
bu arada araçda 215 bf lastik var kramponla betonda koşmaya benziyor :smiley: ancak devamlı lastk değiştirekde işime gelmiyor
tesekkurler
 

Etiketler
Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

performans derken neyi kast ediyorsunuz? daha yüksek süratmi? daha iyi yol tutuşumu? yani asıl sıkıntınız nedir araçla ilgili
 

Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

Merhaba
evet haklısınız belirtmemişim
jimny nin yol tutuşundan memnunum aracı eşimde kullandığı için arazi için cok bir seyler yapamıyorum ama belki asfalt performansını artırabılcek bir seyler yapabılırım diye dusunuyorum
 

Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

öncelikle lastik sorunu için 2 tip lastik kullanmanızı öneririm ( yazlık ve kışlık) ve lastik havalarını sürekli kontrol altında tutun. jimny kısa bir araç doğal olarak fazla sallanıyor. standart değerlerden 3-5 psi düşük havalı lastikle daha rahat edersiniz.
eğer bahsettiğiniz performans serilik ise 1.3 lt 82 hp bir araçtan ne beklediğiniz önemli :smiley: mak. sürat zaten 140 km/sa. şunu yapabilirsiniz ayna mahruti oranlarını değişip ( sizinki yanılmıyorsam 3,9/1 dir) aracın ivmelenmesini ve hızlanmasını rahatlatabilirsiniz tabi bunun dez avantajı son süratinizi 120km/sa lere çekecektir. chip de olabilir bu beygirinizi ve torku arttıracaktır. fakat chip işini ben önermiyorum bizim jimny lerde biraz sıkıntı yaptığını duymuştum.
 

Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

açık hava filtresi + 4.2.1 headers + katalizör iptali + 51mm düz boru + kaliteli son susturucu + remapping ile çok iyi sonuçlar alınabilir.
çünkü 1.3 dohc motor ;)
 




Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

1tan' Alıntı:
açık hava filtresi + 4.2.1 headers + katalizör iptali + 51mm düz boru + kaliteli son susturucu + remapping ile çok iyi sonuçlar alınabilir.
çünkü 1.3 dohc motor ;)

Merhabalar

Bu parçaları nereden edinebilecegimiz hakkında bilgi verebilirmisiniz.
Tesekkurler
 

Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

işinin ehli bi egzostcu bunların çoğunu halleder. eğer istanbuldaysan maslak atatürk sanayide halledebilirsin bütün işlerini. mapping içinde ecufast i öneririm. özgün yardımcı olur sana. ve çok memnun kalırsın.. kolay gelsin şimdiden..
 

Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

Açık hava filtresi nedir diye merak edip aradım bu çıktı...

http://www.bilgiustam.com/acik-hava-filtresinin-avantajlari-ve-dezavantajlari-nelerdir/

Motor gücü 5-6 beygir artarmış, ama motor içine daha çok pislik girermiş...
 

Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

sakyuz' Alıntı:
Açık hava filtresi nedir diye merak edip aradım bu çıktı...

http://www.bilgiustam.com/acik-hava-filtresinin-avantajlari-ve-dezavantajlari-nelerdir/

Motor gücü 5-6 beygir artarmış, ama motor içine daha çok pislik girermiş...

açık hava filtresiyle motorun yanma odasına giren hava artış sağlanır yanma odasında ne kadar çok oksijen girerse de o kadar yanma iyi olur. zengin çalışır. sonuç olarak o da filtre olduğu için öyle pislik toz giremez. ama kutu içi hava filtresi kadar da güvenli olamaz. ayrıca kutu içi performans için hava filtreleri de mevcut. özel solüsyonu ile ve tazyikli hava ile kendiniz temizliyosunuz ve standart filtreye göre ömrü 3 kat daha uzun. açık hava filtresi kadar performans vermesede standarttan çok daha başarılı olur.
 



Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

Araç modifikasyonu konusunda temkinliyimdir ama alt tarafı hava filtresi sonuçta denenebilir.
 

Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

katalizatör iptali tüv muayende sorun olur orjinal kataliztör servisinde kaç paradır bir ögrenip sonra çöpe atmalı derim.

yazılım işi turbosu olmayan benzinli motorlar için beygir artışı yok kadar azdır ;)

headers işi biraz tutar şehir içi cok bagırır rahatsız eder.uzun yol için kulak tıkacı tavsiye ederim. ;)

kn filitre ile bol toz alır motor yazın arazi de olacaksanız.. ;) ..şehir içi cok bagırır rahatsız eder..

suzukinin sülalesinde düşük devirde tork üretebilen motor mevcut degil..2,5 v6 da dahil..ancak 4000 devirde gıdıklanmaya başlar ;)

sizin 1,3 motorlarda gazlamazsanız gitmez 2-3 bin devirlerde yokuş yukarı asılmasını beklemeyin.. ;)

ayakkabı + corap muhabbeti gibidir >> tork + beygir işi.... ;)

motor beygıri red line cıkar 6500 devir de.. ;) o devirlere her zaman cıkmayız sanırım..
2000 devirde asılsın istiyorsak tork istiyoruz demektir..buda sadece aynalı mahmut degişikliğinle olur. ;) ondada şu çıkar %20 + tork alırsanız %20 max süratten kaybedersiniz.. ;)

tavsiyem önce dinamometre'ye cıkıp aracı bagırttırıp ruhsatta yazan beygiri almalısınız.. ;) kw çinsinden sonra cıkan sonucu 1,36 la carpar beygiri bulursunuz.

dinamometre için adres tuningçi modifiyeci degil yalnız.. ;)

bosch car service ;) her vilayette var sanırım..sayfasından bakarsınız.. arac dinamometrede bagırırken aynı anda obd soketinden bosch kts cihazına baglanacak..canlı deger okumaları yapılırken güç ölçülecek debimetre vs bitikse anında ortaya cıkar.. ;) araştırın kts + güç testi olanına gidin derim..

modifiye parcalarını pazarlayıp montaj işini yapanların matematiği cok saglamdır aracı 5 metreden görür kaputu acmadan sana şunu satayım 5 beygir alırsın bunu takayım 15 beygir alırsınder ..başlar yazmaya...sizlerde bi okununuzmu hepsini almışınız olmuş bitmiş..derim..

modifiye öncesi bir dinamometreye cıkın çıkış kagıdını cebinize koyup katlamayın....sakın....düz olarak kırıştırmadan saklayın .. ;)

aracınıza minimum 3bin gibi tutacak tüm bahsi gecen zarzavatların hepsini taktırın..sonra aynı dinamometreye gidin aynı kagıdın üzerine 2. güç testi çıkışını alın..yalnış bu işten size modifiye parcalarını satanların takanların haberi olmasın ,,güç testi onların tanıdığı bildiği yerler olmasın..

2. cıkış sonuçunu görünce surat renginiz patlıcan adlı sebze ile aynı renk olacagına eminim... ;D

kaput üstüne pasta cila yapılmasıda yarım beygir veriyormuş..uzun yolda toplamaya ilave edin. :smiley:

subaru vrx yada evo gibi bir aracınız olur 0km alırsınız 100 bin üstü para ödeyip yaklaşık 200 beygirlik aracı alısınız ona genelde ingiltereden gelen tüm zarzavatları takıp 1000 beygiri de almanız hayal degil gercektir..
başka bir gercekde her 10 binde yag degiştirip yıllarca sorunsuz kulnamazsınız ;)
genelde senede 5-10 kez servise cekiçi üstünde getirirsiniz..4 teker üstünde yürüyerek gelenleri yok kadar azdır.. :smiley:

yada yeni nesil dizeliniz vardır o sadece remapla +%20 beygiri şıp diye alır sorunsuzda binersiniz..

atmosferik motorla güç almak istiyenin hayal gücü kuvvetli olmalı..dinamotreden uzak durup mutlu olmasını bilmeli..
 


Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

katalizör sökülünce tabiiki çöpe atılmaz. ve katalizörsüz de egzost muayenesinden gecilebilir. (yerine boş tüp taktırılarak)
aracı dyno ya çıkardığınızda kranktaki güç değil,tekerdeki güç önemlidir. geri kalanını şanzımanınız yiyor demektir.
ve en ucuz modifiye hafifletmektir. 9kg=1hp.
 

Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

2 üstteki yazı yardımcı olmak niyetiyle değilde sanki 1.3 motorlu bir araçla biraz dolaylı alay etmeye benzemiş!! tabiki saygım sonsuz ama jimny in performansı çok tartışılacak bir performans değildir güçü 200 beygir olmaya bilir ama performansı 300 beygire tekabül eder.. çok merak eden ulusal yarışlara baksın hep derecesi vardır. saygılar
 



Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

Dereceleri tartışılmaz.
Benim'de sevdiğim bir araçtır jimny,fakat"hangi araç olursa olsun" orjinal yapısın dışına çıkıldığı an performans kaybedilmesi olağandır diye düşünüyorum şahsen..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,684
Mesajlar
1,522,191
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst