Ynt: jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir
katalizatör iptali tüv muayende sorun olur orjinal kataliztör servisinde kaç paradır bir ögrenip sonra çöpe atmalı derim.
yazılım işi turbosu olmayan benzinli motorlar için beygir artışı yok kadar azdır
headers işi biraz tutar şehir içi cok bagırır rahatsız eder.uzun yol için kulak tıkacı tavsiye ederim.
kn filitre ile bol toz alır motor yazın arazi de olacaksanız..
..şehir içi cok bagırır rahatsız eder..
suzukinin sülalesinde düşük devirde tork üretebilen motor mevcut degil..2,5 v6 da dahil..ancak 4000 devirde gıdıklanmaya başlar
sizin 1,3 motorlarda gazlamazsanız gitmez 2-3 bin devirlerde yokuş yukarı asılmasını beklemeyin..
ayakkabı + corap muhabbeti gibidir >> tork + beygir işi....
motor beygıri red line cıkar 6500 devir de..
o devirlere her zaman cıkmayız sanırım..
2000 devirde asılsın istiyorsak tork istiyoruz demektir..buda sadece aynalı mahmut degişikliğinle olur.
ondada şu çıkar %20 + tork alırsanız %20 max süratten kaybedersiniz..
tavsiyem önce dinamometre'ye cıkıp aracı bagırttırıp ruhsatta yazan beygiri almalısınız..
kw çinsinden sonra cıkan sonucu 1,36 la carpar beygiri bulursunuz.
dinamometre için adres tuningçi modifiyeci degil yalnız..
bosch car service
her vilayette var sanırım..sayfasından bakarsınız.. arac dinamometrede bagırırken aynı anda obd soketinden bosch kts cihazına baglanacak..canlı deger okumaları yapılırken güç ölçülecek debimetre vs bitikse anında ortaya cıkar..
araştırın kts + güç testi olanına gidin derim..
modifiye parcalarını pazarlayıp montaj işini yapanların matematiği cok saglamdır aracı 5 metreden görür kaputu acmadan sana şunu satayım 5 beygir alırsın bunu takayım 15 beygir alırsınder ..başlar yazmaya...sizlerde bi okununuzmu hepsini almışınız olmuş bitmiş..derim..
modifiye öncesi bir dinamometreye cıkın çıkış kagıdını cebinize koyup katlamayın....sakın....düz olarak kırıştırmadan saklayın ..
aracınıza minimum 3bin gibi tutacak tüm bahsi gecen zarzavatların hepsini taktırın..sonra aynı dinamometreye gidin aynı kagıdın üzerine 2. güç testi çıkışını alın..yalnış bu işten size modifiye parcalarını satanların takanların haberi olmasın ,,güç testi onların tanıdığı bildiği yerler olmasın..
2. cıkış sonuçunu görünce surat renginiz patlıcan adlı sebze ile aynı renk olacagına eminim... ;D
kaput üstüne pasta cila yapılmasıda yarım beygir veriyormuş..uzun yolda toplamaya ilave edin.
subaru vrx yada evo gibi bir aracınız olur 0km alırsınız 100 bin üstü para ödeyip yaklaşık 200 beygirlik aracı alısınız ona genelde ingiltereden gelen tüm zarzavatları takıp 1000 beygiri de almanız hayal degil gercektir..
başka bir gercekde her 10 binde yag degiştirip yıllarca sorunsuz kulnamazsınız
genelde senede 5-10 kez servise cekiçi üstünde getirirsiniz..4 teker üstünde yürüyerek gelenleri yok kadar azdır..
yada yeni nesil dizeliniz vardır o sadece remapla +%20 beygiri şıp diye alır sorunsuzda binersiniz..
atmosferik motorla güç almak istiyenin hayal gücü kuvvetli olmalı..dinamotreden uzak durup mutlu olmasını bilmeli..