Jimny Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rsnkyz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,468
Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

freelander99' Alıntı:
Ortada defransiyel yoksa, ortadaki parçanın adı nedir? altına koruma takılan? öne güç aktaran?

önlere havalı takma işine gelince, %100 arka kilitlerde virajları dönebiliyorsak, önlerde de belli bir tolerans illaki vardır. tam sol ve sam sağ olmasada, hafif açılarda aks keseceğine pek ihtimal vermiyorum, hazirandan sonra tecrubelerimi yazarım

Ortadaki parçanın adı arazi şanzımanıdır. Hazirandan sonra kısmet olurda öne %100 kilit alırsanız kullanım kitapçığında dediklerimi okuyacaksınız. Tecrübelerinizi merakla bekliyoruz.
 

Etiketler
Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

orta defransiyelli araçlarda, 4L defransiyel üzerindenmi işliyor ayrıca bir arazi şanzımanı varmı
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

Merhaba,Nissan Qashqai ve X-Trail ile Duster aynı alt yapıyı kullanır.
Ayrı bir arazi şanzımanları yoktur.Sürekli dört çeker değillerdir.
Arkaya giden şaftta elektrikle tahrik alan bir kaplin vardır.
Gerek auto,gerekse 4 lock konumunda arka şaft,arka diferansiyele tahrik verir.
4x2 modunda sadece önden çekişli,arka şaftı dönen,arka diferansiyeli boşta dönen bir araçtır.

Araçların duruş pozisyonuna ve içindeki ağırlık dağılımına göre davranışları farklı olur.
Diferansiyel kilidi olmasa da tek teker patinaja düştüğünde başarılı şekilde geçebilir.
Pozisyona giriş hızı ile ilgili olarak engeli kolayca geçebilir de saplanabilir de.
Şanzıman kilidi Niva,Defender,Cherokee gibi sürekli dört çekerlerde,bazı Pajero gibi ayrılabilirler de vardır.
Diğer yeni nesillerde çok değişik buluşlar ve seçenekler yapılıyor,artık takip edemez oldum.
Bilgilendirme maksatlı yazdım.
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

freelander99' Alıntı:
orta defransiyelli araçlarda, 4L defransiyel üzerindenmi işliyor ayrıca bir arazi şanzımanı varmı

Güncel araçlar aynı sistem üzerinde çalışıyor.Daha eskilerle ilgili çok bilgi sahibi değilim.
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

ttogan' Alıntı:
Şanzıman kilidi Niva,Defender,Cherokee gibi sürekli dört çekerlerde,bazı Pajero gibi ayrılabilirler de vardır.

Evet haklısınız bu araçlar sürekli ve her koşulda 4x4 gidebildikleri için ayrıca bir kilit konumu var. Fakat kuru zeminde ve sürekli 4x4 kullanılamayan araçlar zaten 4x4 modunda orta kilit gibi %50-%50 aktardığı için ayrıca kilit konumu yoktur.
 



Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi

https://www.youtube.com/watch?v=jQnPbqN4ToM

Bu video ifade ettiklerinize belki biraz daha açıklık kazandırır.
 

Ynt: Jimny Diferansiyel Kilidi



Suzukilerde orta kilit var fakat orta differansiyel yoktur. Bunun için kuru asfaltta dönüşlerde kasma yapar. Pikaplar içinde de sadece L200 de orta diff. vardır ki o da pajero alt yapısı kullanır. Suzukiler 4x4'e takıldığında merkezden ön ve arkaya her şartta %50 güç yollar ki kasılmaya bu sebep olur. Orta diff. olmadığı için ön arka dönüş farkını tolere edemez bu da kuru zeminde kasıntıya sebep olur. Kaygan zeminde bu hissedilmez. Bunu şöyle de anlayabiliriz. Arka diff. e %100 kilit takıldığında aks-istavroz dişlileri devre dışı kalıyor ve her şartta aynı döndükleri için dönüşler de kasıntıdan dolayı daha çabuk lastik eskiyor.



Jimny'de orjinalde ön arka diff. kilidi bulunmamakta. Arb gibi bazı markalarda hava tahrikli ön arka kilit uygulamaları mevcut. Fakat ağır offroad şartlarında dış etkenler sebebiyle hava hortumlarının çıkması gibi durumların olabildiği söylenmekte. Ayrıca ön havalı kilitte %100 kilit oluyor ki kullanırken direksiyonu düz konumda tutmanız gerekiyor. Ön %100 kilitli devredeyken direksiyonu çevirdiğinizde yüksek ihtimale aks kesilmesi durumu oluşuyor.
Ben jimny aracımda arka %100 mekanik kilit önde de limited silip kullanıyorum. Ön limited slip %75-25 aralığında çalışmakta. Mekanik kilitler offroad şartlarında biraz daha garantili görülmekte fakat şehir içinde konforu olumsuz yönde etkilememektedir. Sizde tercihinizi kullanım amacınıza ve beklentilerinize göre belirleyebilirsiniz.

arka mekanik kilit ve ön lsd el yapımı mı yoksa jimby için üretilen bir parça mı ? aryıca mekanik kilidi devredışı bırakma şansınız yok mu ?
 

Jimny için üretilen parçalar, ithal olanları olduğu gibi yerli imalatlarıda var. Mekanik kilitleri devre dışı bırakamazsınız. Devredışı bırakmak için hava kontrollü olanlardan takmanız lazım. Fakat onlarda yüksek maliyetli olmasının yanında daha teferruatlı bir yapıya sahip olduğu için sorun çıkarma olasılığının daha fazla olduğu söyleniyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,853
Mesajlar
1,524,666
Kayıtlı Üye Sayımız
166,647
Kaydolan Son Üyemiz
Pw250


Geri
Üst