Jeep Laredonun Talihi ve Yaşananlar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan unal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,744

unal

gsm 0554 280 21 87
Mesajlar
2,110
Tepkime Puanı
2
Yer
istanbul
jeep laredonun talihi diyorum cünki yaşananlar yarış arabası veya dağıtılmak istenilen bir jeep laredonun talihinin nasıl değiştiği ve arac üzerinde yapılacak işlemler için böyle bir başlık açtım ...öncelikle arac cok sevdiğim büyüğüm ve usta diye hitap ettiğim ki ben acık konuşmak gerekirse herkese usta demem necmi ustanın laredosunu cok sevdiğim arkadaşım ve sitemizin üyesi coşkun canikoğluna almak nasip oldu ..arac satmaya karar verince necmi abi dedimki abi az bekle ben birkaç sevdiğim arkadaşıma söyliyim onlardan birisi almazsa sonra satılığı cıkar veya hurdaya ver veya yarış aracı olsun necmi abide sağolsun kırmadı yunanistan yarışından dönene kadar vaktin var arkadaşlarından birisi ladı aldı almadı gider dedi :smiley:))) birkaç arkadaşımı aradım ve dedimki 1994 laredo var motor mekanik döşemeler falan gayet iyi ama araçda şanzıman yok sordular ne kadar tutar en fazla bol bol ilave e diyorum 5000 tl dedim..coşkun arkadaşımız aracı hiç görmeden aldım ben dedi cok kısa süre sonra ..aracı görmeden aldığı gibi taaaa antalyadan cj8 ile ist geldi ve benim cj8 satarsın sana zahmet dedi bu arada bugün sabah buluşduk coşkun aracı bile görmeden alım satımını yaptık :smiley:)).ve hurdaya veya yarış arabası olacak bir araç talihi değişerek off road hazırlanmaya doğru yola cıktı cok yakında aracın hazırlanma anını yapılanları sizlerle paylaşaçağım ama öncelikli iş üzerine yeni şanzımanını koymak olacak :smiley:)) şimdilik iresim ilave etmiyorum daha sonra yapılan işler ve aşamalarını imkan oldukca sizlerle paylaşaçağım
 

Etiketler
Kardeşim; Senin önerdiğin aracı görmeme hiç gerek yok, Sen Olur verdikten sonra gözüm kapalı alırım; aldım ve iyi ki de almışım araç on numara... (-1 şanzıman :D ) Eh o da sanırım bu gün tamamen halloldu. şimdi asıl makyaj ve arazi için güçlendirme işleri kaldı, zaten tampon, winch, sepet ufaktan başlamıştı sayende :smiley: Sanırım bu araç Senin en hızlı hazırlanan araçlarından birisi olma yolunda ilerliyor. Dört gözle ne çıkacağını bekliyorum :smiley: CJ8'den sonra konforu bana biraz batar gibi geliyor ama :smiley: Eşim gayet memnun...
Aracın talihi aynı zamanda benim de talihim, böyle keyifli bir aracı, Senin gibi işini bilen bir usta elinde toplayıp alıyorum. "Yarım İmam Dinden, Yarım hekim Candan, Yarım usta İnsanı hobisinden edermiş." Ben CJ de öğrendim :D Gene de şanslıyım çok ta korktuğum gibi olmadı gerçi O'nu da Sen kurtardın... Bunun gibi bir araç heba olsaydı çok üzülürdüm, Resimleri dört gözle bekliyorum... Şimdiden ellerine sağlık Kardeşim.
C.C.
 

şimdi gelelim bu laredonun hikayesine aracın 2 defa şanzımanı yapılmışdı ama araç gene bir türlü düzelmedi aracı aldıkdan sonra kendi bildiğim güvendiğim bir oromatik şamzıman ustasına gittim beraber söktük baktım gördüklerim karşısında diyecek laf bulamadım eksik civatamı dersiniz yerine konmamış segmanmı dersiniz ne derseniz d eyim şanzımanın hertarafı ayrı bir hikaye anlatıyor ama en önemlisi bunlar başlamadan önce aracı arıza tespite verdim sonuç mekanik cıktı birde yağ soğutucu tıkanmışdı şanzımanı komple yeniledik ..bu arada 2.ci arıza yaptığında yapan ustanın bahanesi aracı zorlamışsınız ondan siz bozdunuz olmuş :smiley:))) bu arada arac hiç arazi yüzü görmemiş bir arac toprak nedir bilmez bir araca denlen bu neyse şanzımanla beraber orjinal radyatörü değişti ve ilave yağ soğutucu konuldu ve şimdi sorunsuz bir şekilde yola cıkmaya hazır bir vaziyete geldi ve yeniden hayat bulup yollara döndü zaten arazın geri kalanında hiçbir sorun olmadığı gibi bakımları bile yapılmışdı :smiley:) yeni plakaları takılınca resimleri ilave edeceğim :smiley:)
 

Plakalar yolda :smiley: Kısmetse bu gün öğlen gib,i elinde olur...
Şu andan itibaren heyecanım iki kat arttı; izin alabilme imkanım olsa gelip başında uyuyacağım yapılanları kaçırmamak için :D
Size kolay gelsin...
 




ek birkaç bilgiyi eklemeyi uygun gördüm özellikle istanbul dışındaki okuyan arkadaşlar için aracın otomatik şanzımanı yapıldıkdan sonra deneme sürüsünde 2 vitesde bir gariplik hissettim yani yürüse araç yürüdü ama genede derinden gelen 2 vites geçişlerinde bir vuruntu vardı fajat istanbul trafiğine sokup denemek istediğimden veya cok dik çıkış geri geri cıkış denemelerine imkan bulamadan arac arıza gösterdi sorun ne diye gece geç vakitlere kadar beynim durdu resmen ertesi gün şanzıman tekrardan indi tekrar kontrller başladı sorun şanzıman ısınınca kendisini korumaya alması ile alakalı idi cünki şanzıman beyne kadar baştan sona yeni veriler güzeldi ama ısınınca sorun vardı meğer sivri zekalı bir usta bize gelmeden önce aracın tesisatını körlemiş ilk arıza tespitte bu cıkmamışdı cünki ucları boş olduğundan beyfendi sökmüş gereksiz görmüş kabloları bu sebepten sıfır olan şanzımandan bir türlü verim alamıyormuşuz araç tekrar arıza tespite gidecek ve tesisatın neresinde sorun varsa giderilecek kısacası lütfen aracınızı ehli olmayan insanlara yaptırmayın özellikle jeelerinizi cünki belki daha ucuz diye yaptırdığınız iş daha sonra başkalarına daha büyük sorun olarak geri dönüyor bir aracda halledilmez diye sorun yoktur ama nasıl halledileceği ne kadar zamana halledileceği belli olmaz
 

Ynt: Jeep Laredonun Talihi ve Yaşananlar

en sonunda şanzıman bitip sorunsuz şekilde kullanıma hazır oldu :smiley:)

100_1831.JPG


100_1382.JPG


100_1833.JPG


100_1834.JPG
 

Ynt: Jeep Laredonun Talihi ve Yaşananlar

bu araclarda en önemli noktalardan biriside beyin olayı genelde maliyet yüksek olduğundan tamir ettiriliyor fakat genelde tamirlerde istenilen sonuc gecici oluyor biz bu riske girmeyip yeni beyin koyduk ve eski beynin resmini ilave e diyorumki tamirli beyin nedir nasıldır bilinsin ve az daha ucuz diye yaptırılan beynin daha sonra cok daha fazla hasar açtığı görülsün..resimde görülebileceği gibi kapakdaki 2 siyah kısım tamir e dilen bölüm ama yapılan lehip yada onarım care olmamış

100_1835.JPG
 

Ynt: Jeep Laredonun Talihi ve Yaşananlar

kısacası sadece şanzıman sorunu yüzünden hurdaya gidip yok olacak bir arac ki calışmayan sorunlu başka hiçbir yeri olmayan arac tekrar aramıza sağlıklı şekilde dönmüşdür :smiley:)daha sonra diğer lavelerine başlanacak tampon kep sisler telsiz vs gibi donanımlarında sıra :smiley:)
 








Ynt: Jeep Laredonun Talihi ve Yaşananlar

Aslında aracın yükseltme, MT lastik, offset jant, flanş ve dodik gibi eksikleri var ancak aracı günlük (birinci) aracım olarak kullandığımdan; hem yakıt tasarrufu hem de trafikte çok dikkat çekmemek için bu haliyle bir süre kullanacağım. Tabii gıdıklanmıyor değilim :smiley: :D Yakında Ünal'ın kafasını şişirmeye tekrar başlayabilirim.
C.C.
 



Ynt: Jeep Laredonun Talihi ve Yaşananlar

yolun kenarındaki terkedilmiş CJ sizinmi? Genel yapı itibari ile diri gibi gözüküyor..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,436
Kayıtlı Üye Sayımız
166,581
Kaydolan Son Üyemiz
dr.cenkay

SON KONULAR



Geri
Üst