Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,017
Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Selamlar ,
Öncelikle küçük harf kullanalım lütfen ;)

Madem jeep marka heleki ZJ almaya karar verdiniz . Öncelikle sitenin jeep bölümünün tamamını okumaız hem aklınızdaki soruları giderecek hem de cebinizi koruyacaktır emin olun . Zira bu araçların hemen hemen herşeyi tartışıldı .


Pahalı ucuz göreceli bir kavram.Ama parçasının altından kalmassın hiç jeep kullanmamış insan klişesidir . Forumda konular mevcut bir çok konu var tarayın ve parçacıları- servislere gezerek bir araştırma yapın derim .

Araçları tanıyan bir servise sıkı expertiz yapmadan almayın ...
 

Etiketler

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

colman61' Alıntı:
Merhaba ARKADASLAR,1994 MODEL GRAND CHEROKEE 5.7V8 ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM ARAÇ SAMİMİ OLDUGUM Bİ ARKADASIMIN,ÇOK TEMİZ VE ORJİNAL Bİ ARAÇ,ANCAK BENDE ODA TEKNİK BİLGİYE SAHİP DEĞİLİZ,YAKITI ÇOK ÖNEMSEMİYORUM SADECE ÇOK SEVDİGİM İÇİN ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM,OFF ROAD YADA ARAZİ İÇİN DEĞİL,KISA MESAFEDE KULLANMAK İÇİN,ANCAK YEDEK PARÇA VE MOTOR KISMI BENİ BİRAZ KORKUTUYO,BU KONUDA MALİYET AÇISINDAN AĞIR OLDUGU SÖLENİYOR,BİLGİ VERİRSENİZ ÇOK MEMNUN OLURUM TŞK....

_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________

Bana gönderdiğiniz özel mesajı herkesin konuyu anlaması açısından buraya müsadenizle alıntı yapıyorum:

colman61' Alıntı:
selamlar öncelikle,bir çok kişiye yazdıgım halde hala net bi cvp alamadım 1994 model gand cherokee 5.7v8 almayı düşünüyorum,bu araç hakkında teknik olarak bilgi sahibi değilim,parça ve arıza durumunda bazı korkularım var maliyet konusunda,kısa mesafede kulllanacak oldugum için yakıta pek önem vermiyorum,yardımcı olursanız sevinirim..tşk


Buda özel mesajınıza gnderdiğim cevap mseajımın biraz değişiği :

tabiki yardımcı oluruz ama,
çok kişi tarafından kullanıldığımız ve birebir tecrübe ettiğimiz konularda inatla kırıldığımız için artık herkese dank diye cevap vermiyoruz, ben ve bildiğim arkaradaşlar için konuşuyorum... yoğurdu artık üfleyerek yiyoruz artık yani
lütfen üstünüze alınmaıyın... siz bizi anlamaya çalışın.... Empati kurarsanız işin "tric" ' ini çözersiniz...

dolayısı ile bu tür paylaşımlar ile bilgi edinmek için sizin üzerinize düşen sosyal sorumululukları yerinize getirmeniz, güven vermeniz, nazik olmanız v.s. lazım.... Açıkçası şimdiliki ve yazılarınızdaki kelimelerden kibarlığınız adına tereddütüm yok şimdilik.......

Bu forum gördüğüm kadarıyla genelde şöyle işliyor:
* Büyük harfle yazmayın, sanal ortamda bağırmak anlamına geliyor....
* Profiliniz boş, isminizi oraya yazınki güven sağlayın...
* Üyelerin kendilerini tanıttıkları konular var. Oraya kendinizle ilgili azcık bişey yazın ve sempati, güven kazanın...
* Yaşadığınız şehri belirtinki size usta, parça v.s. önerelim....
* Konu başlıklarının dışına çıkmamamya özen gösteriyoruz. eğlenmek için serbest muhabbet köşelerimiz var. ben şahsım adına konu başlığı dışındaki geyik v.s. mesajların en fazla 3 5 olmasını doğal karşılıyorum, fazlasını tasvip etmiyorum....
* Konu açma, mesaj yazma v.s. gibi kuralları, sitenin varoluş amaçları ile ilgili manifestoları okumayı ve uygulamayı atlamayın...

Tüm bunlar emin olun zaman alacak şeyler değil, bi uygulayın bunları, hem keyif alacaksınız, hem bi sürü arkadaşınız olacak....
Bi bilgisayırın başına otursamda gezenbilire giesem diyeceksiniz. Burası çok keyifli....

Şimdi geleyim araca....
94 Grandlarda 5.7 litre olmaz.... 4 litre 6 düz silindir ve 5.2 litre V8 vardır.....
Arıza konusunda sıkıntı yaşamazsınız.... Kronik problemleri yok. çok kaliteliler... ama aracın temizliği çok önemli... sonuçta 94 model araç, zamanında bozulan biyerini bizim kasap tabir ettiğimiz usta başka bi yerden çektiği kablo ile çözdüyse, uydurma kaydırma iş yaptıysa, şanzman arıza verip, işinin ehli olan usta tarafından yapılmamışsa çok sorun yaşanır....
Mesala geçenlerde bi arkadaşım aylardır sorun olmayan şanzmanında bi sorun yaşadı. Önceden bunu yapan usta içinde biyere -tam bilmiyorum- orjinal veya muadili değil, gaha uzun civata kullanmış, uzun olduğu için ucu dışarı çıkan civata bişeyi bozmuş, o uzun uç yağ basıncınımı engellemiş, bi yeremi ne sürtmüş, oda bişeyi bozmuş, oda öbürünü... sonuçta şanzmanı aptal bi civata yüzünden kucağına aldı çocuk... yazık yav.... Bi sürü para gittii....

Bi örnek daha,
başka bi arkadaşın şanzmanı, ki arabası az kmli ve çok temiz, şanzman yağ damlatıyodu azıcık.. Bi türlü çözemiyoduk sorunu. Yerinide tam anlayamıyorduk, çünki araç altı rüzgarından yağ dağılıp gidiyor.
En sonunda "ustaların ustası pir" Akgün amca damalayan yeri buldu, şanzmanın üstünde, kolun girdiği yerde bi "o ring" var. O ringden kaçıp aşağı kadar iniyomuş.... O "o ringde" içerden takılıyor, yani şanzman karteri sökülecekte, şanzman beyni inecekte o ring değişecek....
Neyse, araada iki üç damlatıyor ama, arkadaşım, bütün arkadaşlarım gibi titiz ya, illada değiştiricem dedi. mopar o ringde ucuz ha...
Değiştirdik. Alttan o ringi takıp yerine sıkıştırıken bastırmak için uygun numara lokma veya aparat kullandı benim ustam. Çıkan "o ringe" bi baktık, önceden o ringi değiştiren usta, belki yıllar önce, bişeyle bi o kenarından bi o kenarından abtıra bastıra oturturmuş yerine... oda şekil bozulup zaman kaçırma yapmış.... Yani o ringi yerine sıkıştırmak için gerekli aparatı kullanmamış...
Anlatabildim mi?.......

Bunun gibi bin tane örnek verebilirim size...

Sonuçta aracın geçmişi çok önemli... ZJ çok güzel bi araç, önemli olan geçmişi.....

Şimdi siz yukardaki kurallra uyarak bi sıcaklık kazanın sitede, canla başla yardım ederiz size, karşılıksız.....

Ok?

Biraz detay lütfen.... kaç km... nerede... kaç senedir önceki sahibinde v.s.?
Bide, jeep konusunun hepsini üşenmeden okuyun.... Bu ço önemli...
alacağınız aracı a' dan z'ye öğreneceksiniz okuyunca... bEn üç gün bu jeep konusunun 1. sayfasından başladım, siteyi okudum ve hiç bilmediğim grand cherokee' yi satın almadan önce çoğu usta geçinenden bile daha iyi örndim... Bi sürü arkadaşımızda öyle...
Siz kendinize emek verinki, bizde size zevkle emek verelim....

Sağlıcakla....

_________________________________________________________
_________________________________________________________

Şincik, :smiley:

Bakın başlık ne ... Zj' nin motor ömrü ne?

Ben neler yazdım.... Alakasız şeyler konubaşlığına göre......

Siz yukarıda Barış (ssbman) arkadaşımın ve benim forum hakkında önerilerini okuyun, uygulayın.....
Yani sitenin ilgili yerlerine emek verin okuyun...

Sonra kurallara uygun şekilde yeni konu açınki burası dağılmasın, zati dağıldı.... Sonrada yöneticiler benim bu yazılarımı v.s. sizin açtığınız konuya taşırlar.. Bu konu yerine oturur....

Anlatabildim mi? ...

Saygılar....


_______________________________________
-----Barışçım, öptüm yanaklarından ;D ;D ;D----
Yeni yılın çok güzel olsun inşallah.... :smiley: :smiley: :smiley:
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Abicim etkinliğe gitsek artık hep şaşmaz olmuyor :D Bak kerem nivayla taaa delmeceye gitti ben , gideceği akşamda görüştük telsizi bendeydi hallettim ama verememiştim geldi aldı beraber gidelim falan filan konuştuk olmadı . Gezip dolaşmak kar görmek lazım ama bakalım ancak foto bakıyoruz :smiley: Senin ve ailenin de Yeni yılda tüm isteklerinin gerçekleşmesini , keyfinizin katlanarak artmasını dilerim :smiley:

Hislerimize tercüman oldun sağol . anlattığın örnekler gösteriyor ki "aracı tanıyan usta" çok önemli , aracın gerek sahip gerek servis geçmişi çok önemli ...

Neyse bende konuyu dağıtmana yardım etmiş oldum .

görüşmek üzere :D
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Merhaba
Bu araçların rektifiye maliyeti hakkında bilgi sahibi olan varmı ?
 



Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Trigerden rektifiye' ye geldik maliyeti yaptıranlar yazar ama bu çıkacak maliyet sabit degildir.

1- Motor catlaksa yada rektifiye olamayacak derecede hasarlı ise (motor blogu ) yenisi alınır yarım yani saadece blok yada tamamı çıkma tavsiye edilmez çünki içinde degiliz durumunu bilmiyoruz ve bunlara ek olarak yeni motor ruhsata işletme bürokrasi si ile uğraşırız. maliyet belirsiz :smiley:
2- rektifiye gerekiyorsa bu olay rektifiyecide biter yani krank taşlanacak dereceli mesela binde 10 vs. gibi yatak alınacak. bu jeep kuş degil zj serisinde magnum makina var v8 5.2 ayrıca v8 5.9 da magnum makina ve hemi yani ana kol yatagı kızıl yatak kullanılmalı (federal mogul) segmanlarda degişecek yan sanayi olmaz bunu yapmışken eksantirik kol yatağı da degişir ,eksantirik mili de inşallah saglamdır dişler aşınmamıştır , iteceklerde illaki hidroliktir onları biyellerle birlikte yenilemezsek olmaz bunlar degişince triger zinciri mutlaka yenilenir eeeeeeeeeeeeee ne kaldı hararet müşürü emisyon boruları kalorifer hortumları (makinayı güzel gösterir) bi de efi yani elektronik yakıt pompası enjektörler falan. tabii bunu saadece tork anahtarını kaç kiloya ayarlıyacagını bilen biri yerine çok iyi bir motor ustası çok iyi bir rektifiyeci (krank taşlanacaksa ) çok iyi bir pompacı yapacak.
yani maliyet belirsiz :smiley:
3- ben olsam bütün bunları yaptırdıktan sonra yag pompasını da değiştiririm yada dışarı alırım ve araç yan yatsa g ivmesi ile savrulsa yinede motor yaglaması devam eder.
4- artık bu kadar yaptık madem hiç yükseltme kiti ile falan ugraşmam ; öne ve arkaya komple unimog difransiyeli koyarım (tabii uydurulabilirse) ,alt takımı uyarlar ve modifiye ederim nasıl olsa beygir gücü tork sıkıntımda yok. yani maliyet belirsiz :smiley:
burda belirli olan yukarda yazdıklarımı yapabilen diğer 4*4 lere pardon der ;D
ve maliyeti belirler ;D
Kolay gelsin
saygılar
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

selamlar barış bey önerileriniz için tşk ederim:smiley:gün geçtik çe siteyi biraz daha öğreniyorum,biraz apar topar atmıştım mesajları,araştırmalara devam ediyorum,çarşambaya kadar aracı teslim alabilirim:smiley::smiley:):trabzondan sevgilerle..
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Rica ederim ne demek ....

Bozo hocam peki 4.0 da durum nedir ? Bu motor v8 magnum kadar teferruatlı değil sanırım. Zaten bildiğim kadarıyla jeep in birçok aracında kullandığı bir makina I6 . Güzel anlatım için çok teşekkürler :smiley:
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

teşekkür ederim

4.0 xj makinada degişen tek şey silindir sayısı 2 adet eksik bir de motor amc yanlış bilmiyorsam

diğer yandan yine ana kol yataklarında kızıl yatak tercih edebilirsiniz yüke ve hararete dayanıklı yagsızlığa fazla tölerans göstermez hemen sarar
kızıl olmayan standart yatak biraz daha toleranslı aynı zamanda daha zayıftır

agır iş makinası olarak tanımlarsak bu motorları ve arızadan kalacakları yer de asfalt olmayacagından en kaliteli parça en iyi usta en iyi netice mantığıyla hareket etmeliyiz.

yanlış bilmiyorsam firma gm motoru yetersiz bularak bu modelde xj kasa da amc motor tercih etmiş.

diğer yandan
forumda yazan herkes harika bir bilgi paylaşımında bulunuyor genel kanı pahalı araç daha temizdir bence degişir
en ucuz ama motoru şanzımanı vs. şüpheli araç iyi bir parça ve tamirat bilançosu çıkarılarak eger fiat olarak uygunsa avantajlıysa tercih edilmelidir.
çünki en temiz araç sizin içinde oldugunuz bildiğiniz araçtır.

daha açık olmak gerekirse 7- 8 gibi alacagınız bir araç 2-2,5 otomatik şanzıman 5-7 arası motor harcaması yaparsınız itina ile en temiz araç olur çünki biliyorsunuz siz yaptırdınız

ama temiz muayer diye 18-19 a aldığınız bir araçtan emin olamazsınız sahibi yakınınız degilse.

saygılar
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

çok güzel açıklamışsınız teşekkürler. bende sizin gibi düşünüyorum. kasası temiz ve ucuz bir 5.2 yi 10.000 TL harcayarak doğru ustayla 0 laya bileceksem tercihim bu yönde olurdu.
 



Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Tekrar teşekkürler bilgilendirme için . Evet amc kökenli bir motor XJ de ve ZJ de var . Ana kol yatakları kızıl değil bildiğim kadarıyla . Aslında Bir servisten detay fiyat alsak güzel olur . Servise yolu düşen bir arkadaş sorabilir mesela . Ben gittiğimde bende fiyat alıcam sırf meraktan :smiley:
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

selamlar

aslında bu konunun yeri burası degil bence

5.2 litre yani 318 kübik inch magnum makina chrysler ve bunun 5.9 olanı da hemi
eger 5.2 de hemi ise ( bu hemi motor gurubu tank ve uçak motoru da yapmış efsane motorlardır)
zaten fabrika çıkışı modifiyeli kızıl yatak cok rahat kullanılır ve motora olan güveni arttırır
bu motorların yaglama yakıt ve hararet sistemleri yanma odaları süpapları ateşleme sistemi nerdeyse her şeyi farklı ve avantaj saglar
asıl yapılmaması gereken
motor ısınmadan aracı kullanmak, yag değişimine ve kalitesine gereken önemi vermemek (yagsız bırakmayı yazmıyorum bırakın yatak yorgan gitsin anlarsınız) ::smiley:
hararet yaptırmak cep yakar genelde ???
Bu araçlara fabrika genelde forumda anlatılan agır offroad etkinliklerinin hiç birini onaylamaz peki lpg yi onaylarmı?
forumda ilk çalıştırma motror tekleme şikayetleri var
peki kaç kişi motorunu jikleden kendi cıkıncaya kadar ısıtıp (çıkmazsa 1-2 gaz verip çıkartırsınız) aracı vitese taktı müzik setini ve bütün ışıkları acıp sisler varsa deliciler dahil ,direksiyonu sag sol yapıp rölantiyi kontrol etti. takometreden bakın ibre nasıl oynuyor kaça düşüyor motor çalışması nasıl degişiyor
şimdi bu araçlarda buji tırnak aralığı 80 miş bence filer i alın 100 e ayarlayın sonra rölanti ve avansı da ayarlatır tekrar bakarsınız
nerdeyse tamamı standart dışına getirilen yada standart dışı yapılmaya ugraşılan bu araçlarda fabrika degerlerinide o oranda degiştimek lazım ve buna çok müsaitler
bu motorlarda lpg kullanıp performans düşmediğini söyleyen herkes bu motorların tölerans degerlerinden faydalandığını unutmamalı çünki %40 gibi yakıt ekonomisi için
motor emisyon sistemi başta olamak üzere motorun her bölümüne ayrı ayrı bindirdiğimiz yük zaman içinde bize nasıl döner bilmiyorum
çok uzattım kusura bakmayın bir kızıl yatak tan neler yazdım ;D bunun bide kızıl dövme pistonu tepeli dereceli eksantiriği falan var aman uzatmıym modifiye iydir :smiley:
ama en alttan yani lastiklerden başlarsa :smiley:




saygılar
 

Ynt: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Motor Ömrü

Teşekkürler , güzel bilgiler alıyorum gerçekten .

Araçlarım ısınmadan hiç hareket etmedim hala etmiyorum . İlk 3-5 km yavaş gidiyorum zorlamamaya çalışıyorum hiçbir çalışan aksamı . Belki de kendimce avunuyorum bilmiyorum ama alışkanlık işte :smiley:

Saygılar ...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,017
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst